Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

connie64

Re: Vermoedelijk kittens te vroeg weg bij moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:09

wow zijn jullie allemaal ongesteld ofzo?
brrrrrrrrr

ik doe niet mee aan zachte kussentjes geven DUS dram ik.....

meisjes veel plezier allemaal!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:12

connie64 schreef:
wow zijn jullie allemaal ongesteld ofzo?
brrrrrrrrr

ik doe niet mee aan zachte kussentjes geven DUS dram ik.....

meisjes veel plezier allemaal!

Nee, meisje. Het probleem is de toon waarop. En de steken onder water.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 14:17

Friendly dat is erg friendly van jou om te zeggen! Doet mij goed :)

Connie, als je als wijze kattenkenner nog een goede tip voor me hebt hoor ik het graag maar die verzuurde reacties heeft niemand behoefte aan. Ik vraag me ook af wat je daarmee wilt bereiken want alles wat je tot nu toe gezegd hebt heeft betrekking op wat al gebeurd is en waar ik niks meer aan kan veranderen :) het is inderdaad een open forum en je mag denken en vinden wat je wilt maar als topicstarter heb ik er echt niks aan. Iedere getypte letter is dus verspilde moeite.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:04

Maar Connie heeft wel gelijk, in deze.
( En dat ze dramt, normaal wel maar hier wel op zijn plaats )

Het is ook wel erg suf om 2 kittens mee naar huis te nemen en dan hier een redelijk dramatisch topic te starten....
Wel met hulp van een hoop anderen :+

Maar goed, ik heb dubbel gelegen om de werkelijk te zotte adviezen _/-\o_
Want hoewel ze veel te jong zijn, zal het verder ook wel weer loslopen.

Ik heb verstandelijk gehandicapte buren gehad, die hadden kittens van 4 weken meegekregen, toen was ik wel flink kwaad.
Maar ze hebben het overleefd en zijn gezond, maar hier was ook gebruik gemaakt van de onnozelheid en de knuffelbaarheid.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 15:08

Het is maar net wat je dramatisch noemt. Vind het wel leuk om alle adviezen en tips van andere te krijgen. Zonder was het wellicht ook wel gelukt maar het is ook leuk om iemand anders zijn visie erop te zien. En ik ben daar erg dankbaar voor. Ieder hier neemt zich de tijd en moeite een antwoord naar mij te sturen en dat word echt gewaardeerd.
Dus ik vraag me af wat er dan zo dramatisch is haha. Heb wel eens ergere topics gelezen :')

Trouwens, we waren er net een kwijt :Y) ik was echt in alle staten. Ik heb alle plekken afgezocht (lees de onmogelijk bereikbare afgesloten keukenkasten en zelfs buiten). Pino lag heel erg chill te slapen dus ik had al zo’n gevoel dat Elmo zich gewoon verstopt had. 3 x de bank gecheckt, eronder, ernaast, erachter. Het zweet brak me al uit. Toen maar alles op zn kop gezet en ineens trof ik een klein rood katertje helemaal tussen de kussens van de bank genesteld :') oeps

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:16

Moderatoropmerking:
Ik denk dat de discussie over de keuze van ts om deze kittens mee te nemen naar huis ondertussen genoeg gevoerd is. De situatie is nu zoals het is, en het belangrijkste is nu om die kittens gezond te maken/houden. Graag deze dan ook verder te laten rusten of verder te voeren via pb

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:04

Ik heb dagelijks te maken met kittens die veel te jong zonder moeder zitten, varierend van 1 dag tot 6 weken oud. Omdat ik elke keer geconfronteerd wordt met wat die beestjes missen maakt het me boos. Ook al redden ze het heus wel met de juiste zorg. Het zou niet zo moeten zijn!
Nu kan de TS er niks aan doen. Wat had ze moeten doen? Terugbrengen met het risico dat ze dan naar iemand gaan die er weinig kaas van gegeten heeft? Nu zitten ze veilig en TS doet zo te lezen alle moeite voor ze.

Zo te lezen komt het wel goed met ze TS, ze klinken al aardig zelfstandig! Ik ben regelmatig kittens kwijt, dan kan je weer overal op en onder zoeken. Dan vind je ze heerlijk slapen in het TV meubel of ik de kast in de bijkeuken :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:14

Maureen_M schreef:
Het is maar net wat je dramatisch noemt. Vind het wel leuk om alle adviezen en tips van andere te krijgen. Zonder was het wellicht ook wel gelukt maar het is ook leuk om iemand anders zijn visie erop te zien. En ik ben daar erg dankbaar voor. Ieder hier neemt zich de tijd en moeite een antwoord naar mij te sturen en dat word echt gewaardeerd.
Dus ik vraag me af wat er dan zo dramatisch is haha. Heb wel eens ergere topics gelezen :')

Trouwens, we waren er net een kwijt :Y) ik was echt in alle staten. Ik heb alle plekken afgezocht (lees de onmogelijk bereikbare afgesloten keukenkasten en zelfs buiten). Pino lag heel erg chill te slapen dus ik had al zo’n gevoel dat Elmo zich gewoon verstopt had. 3 x de bank gecheckt, eronder, ernaast, erachter. Het zweet brak me al uit. Toen maar alles op zn kop gezet en ineens trof ik een klein rood katertje helemaal tussen de kussens van de bank genesteld :') oeps

Herkenbaar hoor dat ze kwijt zijn, ik heb 1 keer gehad dat ik dacht ze ontsnapt was uit de de tuin en liep dus al in het achterpad te roepen en zoeken. Zegt mijn man opeens: je hebt niet goed gezocht hoor, kijk maar goed in de tuin. Was ze dus in een boompje geklommen en zat ze zo tussen de bladeren dat ik haar echt niet zag _/-\o_

Dit boompje was dat :)
Afbeelding

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 19:17

Ohh Picobello wat erg zeg... 1 dag :( ! Dat betekend voor jou dus met de fles groot brengen?
We doen enorm ons best en tot nu toe maken ze het erg goed. Het geluk is dat we allebei even vrij hebben en ze daarmee de volle aandacht kunnen geven de komende tijd.

En Flappie dat is echt een heerlijke foto! Heel mooi kleurtje ook! Is het een raskat? Prachtig diertje en lening ook :')

Ze hebben hier zojuist hun eerste onweersbui meegemaakt. Ik had verwacht ze terug te vinden in de gordijnen maar in plaats daarvan zaten ze met hun 2tjes uit het raam te kijken. Stoer zijn ze wel :D

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:54

Super schattig.

Sorry verder geen tips.
Komt.vast allemaal goed. Wij hebben sinds 3 weken ook weer een kitten zo schattig. Hij is nu 14 weken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:55

Hihi, de eerste twee dagen dat Ju hier was had hij al door dat "Juju" betekent dat er brokjes te voorschijn komen. Wanneer hij kwijt is is dat alleen nog als dat expres is (en hij dus niet gevonden wil worden). Als ik niet weet waar hij is en hij er geen bezwaar tegen heeft dat ik daar achter kom roep ik 'm en dan staat hij vrij gauw voor m'n neus. Of als hij te lui is mauwt hij even.

Mijn kleine poetie Maj is blauw (donkergrijs). Precies stoeptegelkleur. Wanneer zij op straat is en ik haar roep zie je vaak ineens een stukje stoep in beweging komen en een seconde of 10 later komt ze de galerij over gesprint (ik woon op de tweede verdieping, ze gaan via de brandtrap). Zo snoezig <3 Maar rood is dan wel een handiger kleur om te moeten zoeken dan blauw, haha. Gelukkig dat Elmo weer terecht is.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:06

Ja ik breng veel kittens groot met de fles. Maar nu heb ik een jonge moeder met 2 kittens van 10 dagen zitten. En dan zie je pas wat je zelf als pleegmama te kort komt hoe je je best ook doet. Neemt niet weg dat je als mens hele leuke katten kunt 'maken' van kleine kittens zonder moeder. Als je maar nooit een jong kitten alleen zet. Gelukkig hebben jouw kittens elkaar, dat scheelt de wereld.

@Flappie wat een leuke foto <3

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 23:36

Maureen_M schreef:
En Flappie dat is echt een heerlijke foto! Heel mooi kleurtje ook! Is het een raskat? Prachtig diertje en lening ook :')

Ze hebben hier zojuist hun eerste onweersbui meegemaakt. Ik had verwacht ze terug te vinden in de gordijnen maar in plaats daarvan zaten ze met hun 2tjes uit het raam te kijken. Stoer zijn ze wel :D

Nee, is geen raskat hoor, ik noem het voor de gein wel 'Blackberry Forest Cats', omdat ik ze tussen de braamstruiken naast de wei van mijn paard heb gevonden. Ik heb haar met ongeveer 6 weken gevangen (zat daar nog alleen) en haar broertjes en zus (totaal 5) 6 weken later.
(heb ze niet allemaal zelf gehouden hoor, 1 broertje wel, want dat is toch veel gezelliger dan alleen ;) )
Dit zijn ze samen.
Afbeelding

Toen ik haar broer had gevangen en die liet checken bij de dierenarts was hij op dat moment gewoon 600 gram lichter dan zijn zus.

Gelukkig dat jij ze niet in de boven in de gordijnen terug hebt gevonden vandaag met het onweer. (hopelijk gaan ze dat helemaal niet doen ook := )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 09:38

Onweer is ook een groot deel hoe je er zelf mee omgaat hoor. Die van mij schrikken een paar keer en zoeken dan een beschut plekje op. Gaat prima. Als je zelf chill blijft scheelt dat echt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:33

Afbeelding
Afbeelding

12,5 week oud en een hoop gespin van tevreden moeder en kindjes.

Hoe gaat het met de kittens TS?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 13:48

Oh Balou wat een leuke foto’s!! Ook die van jou flappie zijn ERRUG leuk

Ze maken het goed :) eten en slapen goed, flinken hopen poep iedere keer, gelukkig ook geen diarree ondanks de voer verandering dus dag scheelt. Ze lopen zelfs al de keldertrap op! Om te voorkomen dat ze er doorheen vallen is mijn vriend de trap nu dicht aan het maken (is dus nu nog een open trap)
Ze vinden het maar niks dat geklop en geboor :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:11

Maureen_M schreef:

Ze maken het goed :) eten en slapen goed, flinken hopen poep iedere keer, gelukkig ook geen diarree ondanks de voer verandering dus dag scheelt. Ze lopen zelfs al de keldertrap op! Om te voorkomen dat ze er doorheen vallen is mijn vriend de trap nu dicht aan het maken (is dus nu nog een open trap)

Wennen ze gelijk aan maffe geluiden, alleen maar goed!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:41

Maureen_M schreef:

Wat stoer dat ze zelfs van een open trap gaan, maar inderdaad niet handig. Bij ons gaat alleen de kater de open trap op naar zolder en zus zit dan op de overloop te miauwen, maar na een jaar gaat ze nog steeds niet naar boven.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 15:12

Ja we hadden het inderdaad niet zo snel verwacht maar ze leren ontzettend snel :D

Afbeelding
Afbeelding

Hier de ogen foto’s! Die van Pino beginnen al langzaam te verkleuren, Elmo heeft nog best blauwe oogjes. Viezigheid is weggehaald, is een foto van gisteren.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:17

Wat een dotjes he! Ze zien er goed uit.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:58

Schattig stel, fijn dat ze samen zijn en geweldig dat je zo je best doet om dit snoezige tweetal een fijne 'jeugd' te geven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:27

Elmo lijkt me de wat verlegener, klopt dat?

Zo snoezig als ze op die kleine lijfjes al van dat grotekattenhaar hebben wat alle kanten op piekt. Fijn zeg dat 't zo goed gaat :) Voorzien ze je klussende vriend ook van commentaar? :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:31

Wel weer bizar dat Bokt waar alles volgens de regels moet het toejuigt dat mensen die katjes mee nemen voordat ze geplaatst mogen worden .

Ik snap nooit zo goed dat mensen dan eerst kittens in huis halen en vervolgens op bokt raad gaan vragen.
Zelf zoek ik eerst alles uit voordat ik dieren neem

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 23:34

Wat TS ook gedaan heeft, en waarbij ze voorgelogen is.

Overigens vind ik dat je voor iemand die alles eerst uitzoekt wel érg makkelijk over de herhaalde moderatoropmerkingen heen stapt. Die zijn zeker toevallig even aan je aandacht ontsnapt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:07

Moderatoropmerking:
en over moderatoropmerkingen gepraat... Nogmaals het dringende verzoek om TS NIET meer aan te vallen of te beoordelen over het feit dat deze katjes te jong zijn. Dat punt is nu wel voldoende gemaakt. Zoals ik eerder zei, het belangrijkste is nu om deze katjes gezond te houden, dus tips en ervaringen daarover zijn zeker welkom.