Kat plotseling verlamd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Kat plotseling verlamd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 11:21

Ik zou het heel goed begrijpen hoor als je zegt: nu is het over. Je hebt al veel meer gedaan dan menig kattenbaasje zou doen vermoed ik!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:35

Ik zou idd niet veel langer dan nog een dag of 3 aankijken e. Het is lastig als ze nog alert en levendig zijn en de DA zegt dat ze geen pijn heeft. Maar het gevoel van onmacht en frustratie moet ook groot zijn, dat zou ik haar ook niet te lang meer aandoen. Het feit dat ze moeilijk eet vind ik daar wel een belangrijke indicatie, hoe zeker is dat dat door de medicijnen komt?

Nogmaals ontzettend veeel sterkte, je doet alles wat je kan!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 13:39

Er is wat uit de bloedtest gekomen! Namelijk een zeer hoge ontstekingswaarde en nog wat dingen. Eigen dierenarts gaat deze gegevens bestuderen. Er zijn geen aanwijzingen voor andere kattenziektes en een zeer lage kans op ooit ontwikkelen van deze ziektes(fip/fiv/coronavirus).
De kat kan nu een paar uur na geven van de Dexamethason en Panacur wormmiddel haar achterpoten weer wat bewegen en met ondersteuning gebruiken om op te lopen ipv alleen slap onder zich te houden, kracht in voorpoten is ook toegenomen en ook de neiging tot tollen is stuk minder. Afwachten wat eigen dierenarts nu ervan denkt, ze gaat me straks opbellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:47

Dan is er nog hoop, nu nog vinden wat er ontstoken is.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:49

Ach wat een ellende toch.
Gelukkig zie je al weer wat verbetering.
Hoge ongstekingswaarden? Dat is toch geen speciaal bloedonderzoek? Had ze eerder geen hoge ongstekingswaarden?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:06

Ik gebruik langdurig corticosteroide en daardoor zijn mij leuco's ook behoorlijk verhoogd. Weet niet welke waarde verhoogd is, maar verwacht dat katten deze reactie ook kunnen krijgen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 15:09

De speciale testen waren allemaal in orde, ze had heel lage kans op bv fip/fiv te ontwikkelen, lager dan gemiddeld bij katten. Eerder was ontstekingswaarde niet aangetoond, nu was deze wel erg hoog. Eigen dierenarts is nu de labwaardes aan bestuderen, hoor zo meer hopelijk.
@Raket; hè ja, bedankt, misschien zou dat ook een factor kunnen zijn, waren inderdaad wel de leukocyten / witte bloedcellen die verhoogd waren

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 15:31

Spannend! Weet je, soms is iets niet te begrijpen/heeft de geneeskunde geen oplossing. Genoeg voorbeelden van mens en dier. En als ze het wel weten..hebben ze vaak nog steeds geen behandeling. Ik zou blijven hopen en zoeken, maar als iets helpt dan helpt iets. Denk dat je dan je kat daar niet meer vanaf moet willen hebben in dit geval. Dan maar levenslang nu en dan wellicht wel korter maar mobiel leven. En wellicht koop je door die medicijnen te blijven geven ook tijd, tijd om wellicht ooit wel te weten wat ze heeft.

Zijn jullie trouwens een beetje tegelijk “ziek” geworden?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 16:00

Als haar bloedbezinking zo hoog is kan dat toch wel een oorzaak voor haar probleem zijn, want je schreef dat ze telkens met ontstekingsremmer beter werd.
Zo'n duidelijke ontsteking moet toch te vinden zijn... Ik zou ook koorts verwachten voorzover die niet door medicijnen wordt onderdrukt. Ik gok op haar kop en omgeving...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:35

Zo heel gek is dat niet omdat ze het met ontstekingsremmers wel goed deed..er werd dus al iets dat er zat geremd toch?

Hopelijk vinden ze de ontsteking en kan deze opgelost worden!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:48

Als alleen de leuco's verhoogd zijn past het als bijwerking van de prednison/dexamethason zeiden mijn longartsen. Dan zijn de andere ontstekingswaardes niet verhoogd.
Ik vind dat je het wel heel knap aanpakt trouwens.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 18:58

Met de kat weer op bezoek geweest bij de eigen dierenarts. Dierenarts zei dat ze een kat nog nooit zo binnenste buiten had gekeerd als mijn lappenkat, en ze is al lange tijd dierenarts met veel ervaring. De vervangend dierenarts had de onjuiste keuze mbt de meloxidyl gegeven, kat had beter op dexamethason moeten blijven. Zeer hoge ontstekingswaardes en andere waardes in bloed gevonden die volgens dierenarts op een fikse ontsteking duiden. Eigenlijk zijn alle andere oorzaken als tumors,oorproblematiek en virus/kattenziektes uitgesloten en blijft er een oorzaak nu duidelijk over die volgens de dierenarts deze ontsteking kunnen veroorzaken namelijk de konijnziekte E.Cuniculi. Ik heb ook contact gehad met de Wilhelminakliniek en deze hebben al meerdere katten met E.Cuniculi binnengehad naar aanleiding van besmetting door rauw konijn wat mijn kat al jaren ook maar al te graag at. Dus opnieuw nu hoge dosis Dexamethasoninjectie gehad en gaan starten met de fenbendrops/Panacur tegen E.Cuniculi. En morgen starten met dexamethason oraal en nu maar afwachten en hopen op verbeteringen. Ik ga haar er ook zeker niet meer vanaf halen, deze ziekte kan ieder moment weer op vlammen en dan maar hopen dat ze nog kans krijgt op een meer katwaardig bestaan.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:21

Ik lees ook nog steeds mee.
Hopen inderdaad dat al deze medicijnen aanslaan en hun werk doen.
Mijn complimenten voor jou als baasje dat je dit allemaal doet voor je kat.
Jij bent een super poezenmama.
Mijn duimen draaien voor jullie.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 20:45

En de mijne ook! Ik zou haar weleens willen zien, heb je een foto?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:22

Mijne ook!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 07:50

Pagina 4 bijna onderaan staat fotootje van Zenda. Ik zal kijken of ik nog een ander fotootje van haar kan neerzetten hier.
Ik ben in dubio, bloed van Zenda is nog beschikbaar in laboratorium en kan dat nog laten testen op E Cuniculi antistoffen. Kost 75 euro en krijg waarschijnlijk 80% vergoed via dierverzekering. Alleen test schijnt niet altijd betrouwbaar te zijn. Maar worden die antistoffen aangetoond heeft ze het zeker denk ik. Gister dacht ik laat maar zitten ze heeft al zoveel onderzoek gehad, nu denk ik,de puzzel lijkt nu echt bijna opgelost wat ze heeft,het bloed kan alleen vandaag nog getest worden..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 07:58

Ik snap dat je het weten wil..
Ik geloof dat ik het ik zou doen, alleen wordt de behandeling er anders door en kan je het geld nog missen?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 07:59

Nog een fotootje van Zenda van paar dagen terug. Toen at ze nog wel, inmiddels eet en drinkt ze helaas niet.
Afbeelding

De test schijnt niet helemaal betrouwbaar te zijn,vinden ze antistoffen weet je wel zeker dat ze besmet is geraakt en dat ik het wormmiddel met langere tijd moet geven. En als ze opknapt ze het ook bv weer moet hebben bij stressperiodes, althans, zo werkt het bij konijnen ..Het geld heb ik nog wel voor haar, alleen ook al wel veel uitgegeven dus heb ook wel nu een grens dat ik geen onnodige dingen meer wil uitgeven.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 07-09-18 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:15

De vraag is of je met die uitslag ook iets gaat doen of dat de behandeling zoals die nu ingesteld is, gewoon hetzelfde blijft.
Stel dat ze negatief test, stop je dan met wat je nu doet?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 08:21

Nee ik denk dat ik toch dat wormmiddel blijf geven want voor mijn gevoel heeft de kat echt wel die E.Cuniculi ivm 6 jaar vrijwel dagelijks rauw konijnvlees te hebben gegeten. En wormmiddel is veilig om langere tijd te geven. De parasiet zit in meer dan de helft van rauw konijn en het is overdraagbaar door eten rauw konijn. Ik weet niet precies of de behandeling dan voor nu veel anders kan worden, misschien wel als ze opknapt dat ik weet dat ze direct dat wormniddel moet hebben als ze weer terugvalt. Ik zal de vraag ook voorleggen aan de dierenarts. En mogelijk kan ik nog advies krijgen van de Wilhelminakliniek, die mailde mij dat ze diverse katten hadden gehad met E.Cuniculi na eten rauw konijn.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 07-09-18 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:22

Dan zou ik het onderzoek niet doen.. en gewoon verder gaan zoals je nu gaat. Want er verandert niets bij een positieve of negatieve uitslag.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 08:26

@Sanet; zo dacht ik gister dus ook. Alleen nu werd ik wakker met idee en denk, ja wat maakt nu dat onderzoek erbij nog uit,het bloed ligt nog in lab,en het is misschien het laatste puzzelstukje wat het plaatje compleet maakt..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:32

Kan het zo zijn dat de behandeling nu niet voldoende is? Omdat het vooral bij konijnen wordt gegeven? Je kunt met veel middelen niet gewoon de kilo's omrekenen. Misschien kun jij of je dietenarts contact opnemen met de fabrikant. Misschien hebben hun meer informatie beschikbaar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:39

Panacur heeft ze al 4 weken gehad toch?
Adviseren ze nu levenslang panacur?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:52

Sabri schreef:
@Sanet; zo dacht ik gister dus ook. Alleen nu werd ik wakker met idee en denk, ja wat maakt nu dat onderzoek erbij nog uit,het bloed ligt nog in lab,en het is misschien het laatste puzzelstukje wat het plaatje compleet maakt..

Als je denkt er zelf geruststelling uit te halen, dan vooral doen natuurlijk!