Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:13

Omdat ik geen andere optie heb ivm werk heb avond en nachtdiensten. En omdat ze nogal een held op sokken is kan ze om minste geringste weer naar binnen schieten. als ik niet thuis ben of slaap wil ik haar gewoon niet buiten hebben. Enige wat over blijft is momenteel smiddags met 30+ in de volle zon in de tuin en dat ga ik dr niet aan doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:29

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 22:15

De cavia's blijven tot 25 graden in de woonkamer met koelelementen in hun hok. Wordt het warmer verhuizen ze naar de slaapkamer met airco. Daar staan ze nu ook. Heerlijk op 22 graden en ze merken niets van de vreselijke hitte.

Buiten zetten we water neer voor vogels.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 22:32

Hondje hier negeert de koelmat, dus die heb ik aan mijn zusje met twee chiwafwafs gegeven, die maken er wel gebruik van!

Verder staan wij extra vroeg op om lekker lang te wandelen met de hond (vanochtend 5 uur opgestaan, afgelopen dagen 6 uur :O maar dat hebben we er wel voor over!).
Overdag veel binnen, smiddags even de tuin in en lekker in het schelpenbadje en met de tuinslang spelen, en dan na 7 uur savond nog het bos in waar een waterbron en beekje zit.

In alle kamers staat een ventilator en op de studeerkamer een airco, hond heeft voldoende koele plekjes :)

Wat fijn om zo te lezen wat mensen allemaal doen om het hun dieren zo behaaglijk mogelijk te maken!
Laatst bijgewerkt door Melyoramel op 27-07-18 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 22:32

Hier heeft helaas een van de konijnen het leven gelaten:(
hele dag heen gekeken maar ze heeft het loodje gelegd....
maar hier was het met de 38 graden ook wel zeer extreem heet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:14

othelloster schreef:
Hier heeft helaas een van de konijnen het leven gelaten:(
hele dag heen gekeken maar ze heeft het loodje gelegd....
maar hier was het met de 38 graden ook wel zeer extreem heet.

Jeetje gecondoleerd :(:)
Zaten ze buiten dan? Die van mij zitten altijd binnen dus nu is het max 32 vraden..

Tazzey

Re: Wat doen jullie met dit weer voor de (huis)dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:15

Och nee. Sterkte! :(:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:17

Afbeelding

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:32

Hier helaas een zieke hond. Hoop maar dat het de warmte is en dat ze zich morgen wat beter voelt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:34

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:35

Afbeelding

Arm Katjebatje

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:56

Varken ligt te bakken in de schuur. :Y)

Nee oke, cavia's, vogels, varken hebben waaiers. Altijd stenen en natuurlijk zoals het ook hoort met welk weer dan ook genoeg drinken. Honden gaan om een paar uur in een lauw buitenbadje en de cavia's soms ook. ( Het is ondiep hoor. 8)7 ) Hamsters hebben stenen, en zand kan verder helaas niks voor ze betekenen. Staan ook op de heetste kamer van het huis ( Mijn kamer. ) En kat heeft nergends last van volgends mij. >;)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 01:13

Hier heb ik de konijnen binnen gehaald, drukke bedoeling als er al 14 cavias en 2 katten leven maar wel gezellig.
Laatste dagen circuleerde het tussen de 26 en vandaag 29 graden in huis.
De konijnen hadden elementen en 2 cavias ook.
De rest lag op hun gemak en ik lief alles met rust,
Bergen. Groenten gevoerd voor het vocht en mijn ouders en vriendinnetje gestuurd toen ik was werken voor controle.
1 konijn en mijn naakt cavia hadden het echt het zwaarste.
Het konijn weet ik niet helemaal zeker maar is ook recent gecastreerd dus alles dubbelop.
Dus hoop dat hij bijtrekt
Normaal moet ik nakie warm houden en zit alles dicht enkel voor hem.
Nu zit hij zo

Afbeelding

Vooral voor mijn beesten mag t wel afgelopen zijn. Ondanks het nu waait met deuren open koekt het niks af.
Ponys hebben overigens overdag mooi binnen gestaan.
Mijn kleintjes hadden het echt pittig.
Hoop op de voorspelde regen morgenvroeg

Mijn oudste kat weet ook al dagen niet meer hoe ze t moet zoeken, de kitten heeft 1 neusgat wat niet helemaal goed is dus mocht zich ook niet te druk maken.
Zo ben ik toch al dagen flink bezig geweest

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 01:35

Ik ben vannacht (à 1 uur 's nachts na een rit van 15 uur) terug gekomen van vakantie, in een heel heet huis, maar denk dat ik konijntjeslief morgen maar naar de garage verhuis inclusief fles gekoeld water. Buurvrouw heeft voor hen gezorgd, dus ga ervan uit dat alles oké is gegaan, hebben niets van haar vernomen.

Maar ga nu wel vast een fles water koud leggen, al weet ik niet of ze t accepteren, ze kennen het niet..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 03:43

Ik geef mijn kat extra water door het natvoer. Normaal doe ik er al 15ml door, nu 30ml.

En ik heb voor haar een vochtige theedoek op de grond liggen waar ze dankbaar gebruik van maakt :Y)
Afbeelding

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 08:31

Voor de konijnen eigenaars hier, zou het verstandig zijn om oudere konijnen (ongeveer 8,5 jaar oud) naar een kleiner binnenhok te plaatsen en in de garage te zetten? Binnen is het hier nu, na onze vakantie, ook 27 graden, dus dat is niet bepaald een vooruitgang. Konijnen zijn niet bepaald tam, oppakken zorgt voor veel stres, maar zie dat de voorspelling voorlopig wel 30 graden blijft..

Heb wel een fles water in de vriezer gelegd gister avond, deze wil ik ze sowieso aanbieden.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 08:57

Goldwynn schreef:
Voor de konijnen eigenaars hier, zou het verstandig zijn om oudere konijnen (ongeveer 8,5 jaar oud) naar een kleiner binnenhok te plaatsen en in de garage te zetten? Binnen is het hier nu, na onze vakantie, ook 27 graden, dus dat is niet bepaald een vooruitgang. Konijnen zijn niet bepaald tam, oppakken zorgt voor veel stres, maar zie dat de voorspelling voorlopig wel 30 graden blijft..

Heb wel een fles water in de vriezer gelegd gister avond, deze wil ik ze sowieso aanbieden.

Ik zou het niet doen, de temperaturen beginnen alweer iets te dalen. Vooral omdat de konijnen niet tam zijn brengt dit veel stress met zich mee, iets wat zeker met hoge temperaturen niet prettig is.

Zorg dat ze in de schaduw kunnen en geef ze evt nat zand waar ze in kunnen gaan liggen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:02

bcd94 schreef:
Goldwynn schreef:

Ik zou het niet doen, de temperaturen beginnen alweer iets te dalen. Vooral omdat de konijnen niet tam zijn brengt dit veel stress met zich mee, iets wat zeker met hoge temperaturen niet prettig is.

Zorg dat ze in de schaduw kunnen en geef ze evt nat zand waar ze in kunnen gaan liggen.

Dank je wel voor je antwoord!

De stress is inderdaad dat wat me tegen hield om ze per direct te verplaatsen. Schaduw hebben ze de hele dag, hok staat volledig op stenen, maar denk dat ik wel een bak met vochtig zand kan realiseren. De bak heb ik wel, zand moet ik maar even uit de tuin halen. Goede tip!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:11

Ik heb het met mijn konijnen toevallig wel gedaan, ook niet tam tot aan het wilde toe.
Mijn ervaring was dat ze het wel heel fijn vonden.
Maar de jouwe hebben nu met de hete temperaturen ook buiten gezeten? Dan lekker laten zitten.
Zand, bevroren flessen / elementen, eventueel natte doeken over het hok en steeds nat maken, veel schaduw, water en groentes voor het vocht.

Hier had ik konijnen die zichtbaar moeite hadden dus was de keus makkelijk.
Maar ik heb wel speciale gevallen ook :')

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:24

Ze hebben de afgelopen week buiten gezeten ja. Zat zelf in Frankrijk en weet niet hoe warm het hier was / hoe ze erdoor zijn gekomen, maar vind ze er niet slecht uit zien.

Heb zojuist meteen een bak met vochtig aarde (gewoon even uit de tuin gehaald bij gebrek aan iets anders) in het hok gezet en flessen water liggen in de vriezer voor als het warmer wordt.

Hoe doe je dat op de dagen dat je werkt? 's Morgens voor vertrek een fles omwikkeld met een oude theedoek in het hok?

Ze zijn het trouwens niet gewend fruit / groente te krijgen. Soms wat geplukt gras, maar nooit teveel. Vind het 'eng' om nu met groente en/of fruit te beginnen, wil ze i.v.m. vliegen nu niet aan de diarree hebben..

Edit:
Betrap mevrouw er net op al lekker op t zand te liggen :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:48

Je hoeft ook niet veel te geven om mee te beginnen natuurlijk :)
3 van de 4 waren dat bij mij ook niet en met langzaam opbouwen krijgen ze nu heel veel.

Het is natuurlijk geen must, alleen 1 van mijn rammen is pas gecastreerd en wou met dit weer al helemaal niet eten.
Dan is het handig als ze sla lusten of andijvie of iets.
Diarree krijgen ze echt niet zomaar.

Ik werk gewoon 40 uur en met de afgelopen extreme dagen was ik bevoorrecht met een moeder die langs kon gaan en een meisje wat mij weleens helpt en die vakantie had.
Dus extra visites gehad en ik ben blij toe dat het kon want ik ben echt overbezorgd geweest :Y)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:11

Begrijp ik nu goed dat de konijnen nooit groen en fruit krijgen? :oo

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 23:28

Een speciaal koelelement voor konijnen is ook uitnodigender om bij te liggen dan een fles, misschien dat proberen. Aarde en zand is natuurlijk het meest natuurlijke.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:23

Even een schopje... wat doen jullie met je hamster? Die van mij hijgt echt enorm. Ik had al een coolpack in een handdoek geprobeerd maar daar doet ze niets mee... ik ben echt bang dat ze het begeeft

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:59

Heeft er iemand nog tips voor kippen?