Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
othelloster schreef:Hier heeft helaas een van de konijnen het leven gelaten:(
hele dag heen gekeken maar ze heeft het loodje gelegd....
maar hier was het met de 38 graden ook wel zeer extreem heet.
Goldwynn schreef:Voor de konijnen eigenaars hier, zou het verstandig zijn om oudere konijnen (ongeveer 8,5 jaar oud) naar een kleiner binnenhok te plaatsen en in de garage te zetten? Binnen is het hier nu, na onze vakantie, ook 27 graden, dus dat is niet bepaald een vooruitgang. Konijnen zijn niet bepaald tam, oppakken zorgt voor veel stres, maar zie dat de voorspelling voorlopig wel 30 graden blijft..
Heb wel een fles water in de vriezer gelegd gister avond, deze wil ik ze sowieso aanbieden.
bcd94 schreef:Goldwynn schreef:Voor de konijnen eigenaars hier, zou het verstandig zijn om oudere konijnen (ongeveer 8,5 jaar oud) naar een kleiner binnenhok te plaatsen en in de garage te zetten? Binnen is het hier nu, na onze vakantie, ook 27 graden, dus dat is niet bepaald een vooruitgang. Konijnen zijn niet bepaald tam, oppakken zorgt voor veel stres, maar zie dat de voorspelling voorlopig wel 30 graden blijft..
Heb wel een fles water in de vriezer gelegd gister avond, deze wil ik ze sowieso aanbieden.
Ik zou het niet doen, de temperaturen beginnen alweer iets te dalen. Vooral omdat de konijnen niet tam zijn brengt dit veel stress met zich mee, iets wat zeker met hoge temperaturen niet prettig is.
Zorg dat ze in de schaduw kunnen en geef ze evt nat zand waar ze in kunnen gaan liggen.