Ten eerst vinden mensen dat ras niet bij mij passen, maar ze vinden ze ook allemaal eng. Niet erg, kan ik wel begrijpen, maar ik word wel heel erg moe van de verhalen dat een Duitse Herder altijd een keer zijn baas aanvalt... Want ja, de oom van de tante van de buurvrouw haar zus heeft dat ook meegemaakt en dat is algemeen bekend.
Ik weet ook zeker dat het komt door het ras, aangezien diezelfde mensen niet oversteken als ik met een andere hond loop. Hier dus ook gehad dat ze de andere hond wilde aaien, terwijl die niet geaaid wilde worden en de DH teef juist vreselijk lief is en gek van mensen.Ik vind het eigenlijk wel makkelijk, behalve dat wij het altijd gedaan hebben als er een hond blaft in de buurt en als we ergens loslopen en mijn jongste teef deelt een snauw uit naar een onbeschofte hond word je uitgescholden wat je met die valse hond daar doet. Gelukkig komt dat niet vaak voor, ik ontwijk drukke tijden en gebieden.
Wij trainen best heel intensief met onze honden voor wedstrijdsport. Mensen snappen niet dat dat geen normale cursus is waar je een x aantal weken mee bezig bent of dat je ze hele andere dingen aanleert dan bij gewoon opvoeden. Of het vooroordeel dat ze er gevaarlijk van worden.
Ze is ook nog eens érg speels, dus gaat wel graag op mensen af om te kijken of ze wat leuks hebben. Die mensen stellen dat vaak alleen niet zo op prijs

)

. Mijn konijn had een ontsteking aan zijn tandwortel dus er moesten 2 tanden verwijderd worden. Helaas is daar een agressieve bacteriële infectie in gekomen, zijn inmiddels de andere 2 tandjes ook verwijderd en moet ik nog steeds 1 keer in de week terug om de wond schoon te maken. Ben de laatste tijd dus behoorlijk vaak bij de dierenarts geweest met hem, en er is er altijd minimaal 1......
)