Jouw dier en vooroordelen

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25604
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:58

Ik heb drie Duitse Herders. O:) Ten eerst vinden mensen dat ras niet bij mij passen, maar ze vinden ze ook allemaal eng. Niet erg, kan ik wel begrijpen, maar ik word wel heel erg moe van de verhalen dat een Duitse Herder altijd een keer zijn baas aanvalt... Want ja, de oom van de tante van de buurvrouw haar zus heeft dat ook meegemaakt en dat is algemeen bekend. :+ Ik weet ook zeker dat het komt door het ras, aangezien diezelfde mensen niet oversteken als ik met een andere hond loop. Hier dus ook gehad dat ze de andere hond wilde aaien, terwijl die niet geaaid wilde worden en de DH teef juist vreselijk lief is en gek van mensen.

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk, behalve dat wij het altijd gedaan hebben als er een hond blaft in de buurt en als we ergens loslopen en mijn jongste teef deelt een snauw uit naar een onbeschofte hond word je uitgescholden wat je met die valse hond daar doet. Gelukkig komt dat niet vaak voor, ik ontwijk drukke tijden en gebieden.

Wij trainen best heel intensief met onze honden voor wedstrijdsport. Mensen snappen niet dat dat geen normale cursus is waar je een x aantal weken mee bezig bent of dat je ze hele andere dingen aanleert dan bij gewoon opvoeden. Of het vooroordeel dat ze er gevaarlijk van worden.

SUSANNEx

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:02

Wij hebben een Beauceron thuis, en als je daarmee over straat gaat loopt iedereen ook met een grote bocht om je heen :P Ze is ook nog eens érg speels, dus gaat wel graag op mensen af om te kijken of ze wat leuks hebben. Die mensen stellen dat vaak alleen niet zo op prijs :')

Thuis is ze heel waaks (op momenten dat het haar goed uit komt, als ze even lekker ligt dan zou een inbreker op z'n gemakje het huis kunnen leeg halen :') ), waardoor ook al verschillende postbodes weer weg zijn gelopen bij de deur zodra ze d'r horen aan slaan. Tot de deur open gaat en ze vrolijk naar ze toe loopt met ene knuffelbotje in haar mond... Vind het altijd wel grappig hoe mensen reageren op een grote zwarte hond :9

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SUSANNEx op 17-07-18 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:04

Britta31 schreef:
Nynkster schreef:
''wat zijn het, shetlanders? ze zijn klein toch?''
[ [url=m/L64en7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KJIlF3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tEMRpi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt ook muildieren. ik ook <3

[ [url=m/qItC4q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze hebben ook echt muildieroren :j

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:07

Fjordjes : wat een prachtige hond!!!

Ik moet wel zeggen, die doorgefokte mopshondjes/bulldogs ben ik zelf ook niet zo fan van, maar dat is meer omdat het me voor het dier niet echt fijn lijkt :')


De mensen waar ik thuis sta hebben 2 oud duitse herders en 3 border collies, en terwijl je verwacht dat die duitse herders het wildste zijn, is dat echt niet zo :') die komen als makke schapen naar je toe gewandeld, terwijl de border collie dan als een gek gaat drijven

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:09

Nynkster schreef:
Fjordjes : wat een prachtige hond!!!

Ik moet wel zeggen, die doorgefokte mopshondjes/bulldogs ben ik zelf ook niet zo fan van, maar dat is meer omdat het me voor het dier niet echt fijn lijkt :')


De mensen waar ik thuis sta hebben 2 oud duitse herders en 3 border collies, en terwijl je verwacht dat die duitse herders het wildste zijn, is dat echt niet zo :') die komen als makke schapen naar je toe gewandeld, terwijl de border collie dan als een gek gaat drijven


gek genoeg verwachten mensen dat heel vaak; dat borders makkelijk zijn... ik ken eigenlijk alleen maar neurotische borders. mijn hondje is ook al paar keer aangevlogen door borders. Gelukkig wel altijd alleen maar 'snap snap' en niet echt bijten, maar hij is er niet gek meer op, en ik inmiddels ook niet meer...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:12

Afbeelding


''oe maar die zijn gevaarlijk!!!''


nou als er 2 scheetjes zijn, dan zijn deze het wel :D <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:14

Skippy01 schreef:
Nynkster schreef:
Fjordjes : wat een prachtige hond!!!

Ik moet wel zeggen, die doorgefokte mopshondjes/bulldogs ben ik zelf ook niet zo fan van, maar dat is meer omdat het me voor het dier niet echt fijn lijkt :')


De mensen waar ik thuis sta hebben 2 oud duitse herders en 3 border collies, en terwijl je verwacht dat die duitse herders het wildste zijn, is dat echt niet zo :') die komen als makke schapen naar je toe gewandeld, terwijl de border collie dan als een gek gaat drijven


gek genoeg verwachten mensen dat heel vaak; dat borders makkelijk zijn... ik ken eigenlijk alleen maar neurotische borders. mijn hondje is ook al paar keer aangevlogen door borders. Gelukkig wel altijd alleen maar 'snap snap' en niet echt bijten, maar hij is er niet gek meer op, en ik inmiddels ook niet meer...



Ja er is 1 die die herders dus drijft, en ze rent ook rondjes om mensen heen maar ze doet mensen dan niks, ze is alleen wat bang. Maar zet haar bij de schapen, en dan durft ze niet meer :')
De andere border is zon schat, compleet tegenovergestelde. En de derde gaat lekker mee in neurotisch gedrag :') Maar het is wel zo, ze zien er ''liever'' uit dan die grote herders. Maar schijn bedriegt :')

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:18

Wij hebben altijd Boxers gehad. Vaak hoorde je
Ze zijn wel lief, maar een tomeloze energie, kwijlen als een malle.
Uhhh lief zijn ze zeker, energie? Ja gewoon zorgen dat ze hun energie met uitlaten kwijt kunnen, kwijlen nooit gezien bij die van ons.
De laatste die we hadden was een vrij grote witte teef. Pff iedereen dacht dat het een of andere gevaarlijke vechthond was. Ze gingen een blokje om, kids en honden werden panisch weggehouden.
Mensen waren op voorhand al boos dat we haar loslieten in het losloop gebied.
Totdat ze hoorde dat het een Boxer was, dan was het opeens goed _O-
Maar kom op mensen het verschil is toch wel duidelijk te zien 8)7

Maar goed ook met een Franse Bulldog.
Kunnen niets, zijn lui en hebben altijd ademhalingsproblemen.
Nou die van ons rende net zo hard als zijn Boxer vriendin. Kon makkelijk een uur/anderhalf uur los mee naar het strand en bos. En zijn de grootste clowns die er bestaan

Bowo
Berichten: 2868
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:22

Wat leuk, wij hadden ook een Boxer en een Franse Bulldog :P
Precies wat je zegt over beide. Onze bull loopt gerust 6km mee parcourslopen voor een oefencross of springt op zn dooie gemakkie boven op zo'n ronde hooibaal.
Hoewel hij ook heel lui kan zijn, maar ja, elke hond moet slapen :P

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:27

Nynkster schreef:
Ja er is 1 die die herders dus drijft, en ze rent ook rondjes om mensen heen maar ze doet mensen dan niks, ze is alleen wat bang. Maar zet haar bij de schapen, en dan durft ze niet meer :')
De andere border is zon schat, compleet tegenovergestelde. En de derde gaat lekker mee in neurotisch gedrag :') Maar het is wel zo, ze zien er ''liever'' uit dan die grote herders. Maar schijn bedriegt :')


Een border is ook een herdershond :9 Mijn ervaring is dat alle herders vrij makkelijk te trainen zijn, zijn gewoon heel erg slaafse rassen met een grote will to please. Je kan dat niet vergelijken met bvb een terriër opvoeden waar je veel creatiever uit de hoek zal moeten komen. Maar geef ze idd wel voldoende uitdaging en beweging (zeker als ze jong zijn) of ze worden lastig... 'makkelijk te trainen' wil niet zeggen dat ze an sich makkelijk zijn natuurlijk. De gedachte dat ik een jonge border, mechelaar of duitser zou in huis nemen daar word ik al moe van :+

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:28

Ik heb een border collie teef, ze wordt vaak aangezien als Australian Shepherd.. -O-

Border Collie? Maar die zijn toch altijd zwart-wit? }:0
Jeetje, die zal zeker wel heel erg druk zijn? (ze ligt hele dagen te slapen, en is eigenlijk alleen actief tijdens het wandelen of trainen := )
En doe je dan schapen drijven? (met een border doe je dat blijkbaar meteen?)

Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:29

Bowo schreef:
Wat leuk, wij hadden ook een Boxer en een Franse Bulldog :P
Precies wat je zegt over beide. Onze bull loopt gerust 6km mee parcourslopen voor een oefencross of springt op zn dooie gemakkie boven op zo'n ronde hooibaal.
Hoewel hij ook heel lui kan zijn, maar ja, elke hond moet slapen :P

Ja ze kunnen best hoog springen hahaha.
Hier nu alleen de FB en hij is bijna 10. Nu word hij wel steeds luier moet ik zeggen, maar zijn rug zit hem in combi met het hete weer wel in de weg

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:36

Ilsey schreef:
De gedachte dat ik een jonge border, mechelaar of duitser zou in huis nemen daar word ik al moe van :+


Dit ja! Doe mij mijn hele eigengereide podengo maar. Nee, die laat zich niet slaafs trainen, maar die houdt zichzelf wel bezig de hele dag. Meestal met slapen overigens ;)

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:37

Afbeelding

Afbeelding
Bull mastiff x boxer. 60 kilo schoon aan de haak.

Zo lief als dat hij groot is. Loopt (lees sukkeld) met een boog in zijn lijn achter mij aan.

Reageerd niet op andere honden. Hij krijgt veel liever aandacht van mensen.

Mensen met vooroordelen steken letterlijk de straat over als ze hem zien, want hij zal wel gevaarlijk zijn.

Dat beest gaat er nog eerder bij liggen om een tukkie te doen dan dat hij in actie komt :')

Het is echt een scheet van een hond en super lief met de aller kleinste kindjes.

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:39

Ilsey schreef:
Nynkster schreef:
Ja er is 1 die die herders dus drijft, en ze rent ook rondjes om mensen heen maar ze doet mensen dan niks, ze is alleen wat bang. Maar zet haar bij de schapen, en dan durft ze niet meer :')
De andere border is zon schat, compleet tegenovergestelde. En de derde gaat lekker mee in neurotisch gedrag :') Maar het is wel zo, ze zien er ''liever'' uit dan die grote herders. Maar schijn bedriegt :')


Een border is ook een herdershond :9 Mijn ervaring is dat alle herders vrij makkelijk te trainen zijn, zijn gewoon heel erg slaafse rassen met een grote will to please. Je kan dat niet vergelijken met bvb een terriër opvoeden waar je veel creatiever uit de hoek zal moeten komen. Maar geef ze idd wel voldoende uitdaging en beweging (zeker als ze jong zijn) of ze worden lastig... 'makkelijk te trainen' wil niet zeggen dat ze an sich makkelijk zijn natuurlijk. De gedachte dat ik een jonge border, mechelaar of duitser zou in huis nemen daar word ik al moe van :+


Ja ik weet het, maar moest het even proberen om op een duidelijke manier uit te leggen :') Het zijn eh, aparte honden (die daar lopen dan). Ze drijven er schapen mee, dus ze doen wel degelijk iets, maar toch dat neurotische gedrag van die ene. Die durft dus geen schapen te drijven dus heeft loopeenden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:39

Poedels, dat zijn me toch tuttige mode hondjes, met hun bolletjes en strikjes!

Ja, dat kan.. Zelfs tuttig zónder bolletjes. :')

Afbeelding
Afbeelding


Maar meestal is het gewoon een door modder en water rausende hond, die met de stoerste honden speelt. En dus 'gewoon' hond is. *\%/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Mensen denken ook altijd, omdat ze zo fluffy is, ze haar dus ook zomaar kunnen aaien. En nee, dat vind ze nou net niet ok.. Dan duikt ze weg..
Vragen of je een hond mag of kan aaien is er maar zelden bij. Degene die het wel netjes vragen zeg ik altijd dat ze het waarschijnlijk niet toelaat maar soms verrast ze ze dan wel eens en is ze een grote knuffel kont. Maar onverwachts op de afstuiven en dr aaien vind ze gewoon niet prettig.. Groot gelijk heeft ze, ik moet er ook niet aan denken, dat ik zomaar even over mn bolletje geaaid wordt door een vreemde >;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-18 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13441
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Jouw dier en vooroordelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:42

Ohhh die poedel is echt gaaf!

Stiekem wil ik ook ooit nog eens een poedel. Maar mn vriend wilt hierna een deense dog :')

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:42

MyWishMax schreef:
Ik heb drie Duitse Herders. O:) Ten eerst vinden mensen dat ras niet bij mij passen, maar ze vinden ze ook allemaal eng. Niet erg, kan ik wel begrijpen, maar ik word wel heel erg moe van de verhalen dat een Duitse Herder altijd een keer zijn baas aanvalt... Want ja, de oom van de tante van de buurvrouw haar zus heeft dat ook meegemaakt en dat is algemeen bekend. :+ Ik weet ook zeker dat het komt door het ras, aangezien diezelfde mensen niet oversteken als ik met een andere hond loop. Hier dus ook gehad dat ze de andere hond wilde aaien, terwijl die niet geaaid wilde worden en de DH teef juist vreselijk lief is en gek van mensen.

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk, behalve dat wij het altijd gedaan hebben als er een hond blaft in de buurt en als we ergens loslopen en mijn jongste teef deelt een snauw uit naar een onbeschofte hond word je uitgescholden wat je met die valse hond daar doet. Gelukkig komt dat niet vaak voor, ik ontwijk drukke tijden en gebieden.

Wij trainen best heel intensief met onze honden voor wedstrijdsport. Mensen snappen niet dat dat geen normale cursus is waar je een x aantal weken mee bezig bent of dat je ze hele andere dingen aanleert dan bij gewoon opvoeden. Of het vooroordeel dat ze er gevaarlijk van worden.

Oh je bent zwanger!! Pas maar op met je hond, die zal een nieuw gezinslid niet accepteren.


Afbeelding
:+

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:46

Het is niet echt een vooroordeel, denk ik, maar ik word een beetje simpel van die mensen die verbaasd reageren dat ik met een konijn bij de dierenarts zit :roll: . Mijn konijn had een ontsteking aan zijn tandwortel dus er moesten 2 tanden verwijderd worden. Helaas is daar een agressieve bacteriële infectie in gekomen, zijn inmiddels de andere 2 tandjes ook verwijderd en moet ik nog steeds 1 keer in de week terug om de wond schoon te maken. Ben de laatste tijd dus behoorlijk vaak bij de dierenarts geweest met hem, en er is er altijd minimaal 1...... :roll: . Ook heb ik al vaak te horen gekregen dat het raar is dat ik zoveel geld uitgeef en moeite doe voor een konijn 8)7 .

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:48

Nynkster schreef:
Ja ik weet het, maar moest het even proberen om op een duidelijke manier uit te leggen :') Het zijn eh, aparte honden (die daar lopen dan). Ze drijven er schapen mee, dus ze doen wel degelijk iets, maar toch dat neurotische gedrag van die ene. Die durft dus geen schapen te drijven dus heeft loopeenden :')



Hahaha, daar sta je dan met je schaapherdershond -O- :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:48

Euforie schreef:
Poedels, dat zijn me toch tuttige mode hondjes, met hun bolletjes en strikjes!

Ja, dat kan.. Zelfs tuttig zónder bolletjes. :')

[ [url=m/uEbAkN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0cpn5z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Maar meestal is het gewoon een door modder en water rausende hond, die met de stoerste honden speelt. En dus 'gewoon' hond is. *\%/*

[ [url=m/vl9Nh8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uvWsH0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dejiqw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uvWsH0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oYxYkI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZVc7R7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mensen denken ook altijd, omdat ze zo fluffy is, ze haar dus ook zomaar kunnen aaien. En nee, dat vind ze nou net niet ok.. Dan duikt ze weg..
Vragen of je een hond mag of kan aaien is er maar zelden bij. Degene die het wel netjes vragen zeg ik altijd dat ze het waarschijnlijk niet toelaat maar soms verrast ze ze dan wel eens en is ze een grote knuffel kont. Maar onverwachts op de afstuiven en dr aaien vind ze gewoon niet prettig.. Groot gelijk heeft ze, ik moet er ook niet aan denken, dat ik zomaar even over mn bolletje geaaid wordt door een vreemde >;)




Die foto op dat strand _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:49

Peelie schreef:
Ohhh die poedel is echt gaaf!

Stiekem wil ik ook ooit nog eens een poedel. Maar mn vriend wilt hierna een deense dog :')


Hahaha we hadden hiervoor een bordercollie en mijn mannetje moest echt even wennen aan het idee "poedel" minstens zo veroordelend als de meeste mensen en zag ook echt een tuttig hondje voor zich.
Nu is hij helemaal om en verliefd! Zijn twee dikke maatjes!

Zelf kan ik vele rassen waarderen. Zo ook de duitse dog. Die wil ik ooit ook nog eens, als ik op een grote boerderij woon. Allllls ik later groooot ben. Hahaha


(even een kleine note, het is een great dane of een duitse dog. Maar geen deense dog, heb ik me eens laten vertellen. :)) )

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:51

Ilsey schreef:
De gedachte dat ik een jonge border, mechelaar of duitser zou in huis nemen daar word ik al moe van :+

Ik zou knettergek worden met dat soort honden in huis.
Doe mij dan maar liever mijn stroneigenwijze met vlagen hypere Shih Tzu maar, die is een stuk rustiger en draait niet door als ik (ivm ziekte/overprikkeldheid/vermoeidheid) niet in staat ben om ermee te wandelen of sporten.
Maar daarom heb ik ook bewust gekozen voor een type hond wat een lage(re) energiebehoefte heeft, lang wandelen en sporten op smurfenniveau vindt hij leuk maar als ik een week plat lig ivm griep ofzo en hij daardoor even veroordeeld is tot de tuin redt hij het ook prima zolang hij maar vrije toegang heeft tot de tuin en ik zorg voor een voerballetje en een berg kluiven en speeltjes.
Zet een hocker naast het bed en hij ligt de hele dag bij je te kluiven, klooien met een speeltje, slapen en knuffelen. <3

Overigens heb ik momenteel een kruising Jack Russell te logeren en waar je zou verwachten dat die een stuk drukker zou zijn is die van mij er druk bij. :')
Het logeetje is wel iets pittiger in de omgang, maar dat maakt het juist ook wel een leuke uitdaging.

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:53

Wij hadden met een van onze vorige honden juist het probleem dat mensen vaak het idee hadden dat het een soort hele grote golden retriever oid was. En dus rustig hun honden erop af lieten stuiven, kinderen eropaf lieten rennen, of zelf direct op de hond af stapten om te aaien.
Het probleem was dat het geen grote golden retriever was, maar een Kuvasz van een slordige 55 kilo. Geen enorm bekend ras, zeker járen geleden niet, en geen typische ‘gevaarlijke’ hond om te zien.
Maar wie wel bekend is met het ras weet wel dat het niet het beste idee van de wereld is om (bijvoorbeeld) je twee ongecontroleerde projectielen van labradors erop te laten rennen. Nu was de onze een behoorlijk vriendelijk exemplaar, goed gesocialiseerd en zeker naar mensen toe redelijk onverschillig (naar kinderen uitermate vriendelijk). Maar een pissige Kuvasz tegenover je wil je niet. Niet tegenover een mens en niet tegenover je hond.

Hoe vaak we niet hoorden ‘ach, laat gewoon los, gaat echt wel goed’. Ehm, nee. Ik zoek ongelukken liever niet op.

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:56

rockey schreef:
[ [url=m/EPalvc.jpg]Afbeelding[/url] ]


''oe maar die zijn gevaarlijk!!!''


nou als er 2 scheetjes zijn, dan zijn deze het wel :D <3


[ [url=m/WBv7se.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/MxuroQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zWEC8R.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6jsFHD.jpg]Afbeelding[/url] ]


OMG, die zijn echt fantastisch! <3