Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:49

hoe gaat het nu?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:03

Die hertshoorn is wel een goeie ja :D

Schuur_

Berichten: 4926
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoe mijn hond beschermen tegen loslopende kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 22:49

Ik kom niet meer in die wijk. Hond is doodsbang daar en staart gaat tussen de benen bij vrouwen met een hoofddoek. Het heeft er flink ingehakt en ook bij mij.

Heb nog berichten gehoord van honden die zijn aangevallen maar aan de kat wordt niks gedaan. Vindt het wel vervelend want moet nu weer nieuwe ochtendroutine inprogrammeren. Binnenkort is jet zomervakantie en dan is het stuk minder druk daar en dan ga ik lekker oefenen met rustig door de wijk lopen. Op dit moment is het vanaf dat we er I. Komen als een idioot in de riem hangen en bij elk geluid een meter in de lucht. Komt ook door mij omdat ik me er zelf niet meer veilig voel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110916
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:50

Kuggur schreef:
Begrijp die bokt fixatie met rijzweepjes als wapen niet zo. Je ziet het overal voorbijkomen, in enge mannen topics, en ook hier. Een zweepje heeft héél weinig impact, het is als wapen nauwelijks effecief, en kan me ook niet echt voorstellen dat een kat in aanvalsmodus daarvan onder de indruk is (buiten nóg kwader worden).


Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet. Als een kat (of hond) vol adrenaline zit voelen ze de zweep echt niet.