[VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: [VOLG] Ragdoll kruising oeps nestje verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:21

Agos.. Jeetje wat heftig... :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:21

Jeetje, ben er helemaal stil van. Wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte :(:)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:29

Wat sneu voor de kleintjes... |(
Zelf vind ik dat je een goede keuze hebt gemaakt, heel eerlijk tegenover de diertjes.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:30

Ach TS, wat vreselijk, wat een hartverscheurende beslissing heb je moeten maken voor al die kleine propjes. :(:)
Heel veel sterkte en hopelijk knapt moederpoes snel weer op.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:32

Wat hebben de mensen meer voor katten in huis?Vergroeiingen kunnen ook voorkomen door gen fouten .Daarom is het zo belangrijk om te weten wat er achter je kat zit.Een stamboom is niet alleen zomaar een papiertje.Ik heb zo'n vermoeden dat de vorige eigenaren dat wel wisten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:44

Jeetje wat een toestand! Oh oh oh, hoe mensen af en toe om kunnen gaan met dieren blijft mij verbazen...(doel op abortuspil) Ik ben blij toe dat je een zeer verstandige keuze hebt gemaakt om alle kittens geen ongemakkelijk leven te geven. Goed dat moeder gelijk geholpen is en hopelijk komt ze dit weer goed te boven. Moet voor haar ook heftig zijn.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:54

Heftig. Zo heftig.
Maar een heel wijze beslissing van jullie naar moederpoes toe en naar de kittens (jammer genoeg).
Maar beter snel inslapen dan een leven met problemen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:01

Wat heftig! Ik vind dat je dappere beslissing hebt gemaakt door de kleintjes in te laten slapen. Het was natuurlijk niet waar je op hoopte maar ik vind je heel sterk!

Zijn de kittens nou zo misvormd omdat ze te laat die pil er in hebben gedaan of hoe moet ik dit zien?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:46

Wat verschrikkelijk zeg!! Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies. Je hebt de enige juiste keuze gemaakt. Waren er maar meer mensen zoals jij!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:51

Salvi0n schreef:
Het deed ons onwijs veel pijn, maar wij willen absoluut geen dieren die geen dierwaardig leven kunnen hebben.

Fijn dat je inmiddels tot dat inzicht bent gekomen. -:)

Wel heel, heel erg sneu voor de mama & kittens zeg... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:51

Je hebt de beste keuze gemaakt.
Verschrikkelijk dit.
:(:)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:54

Sterkte ts... Je hebt de juiste beslissing genomen. Je kunt ook niet weten wat er vanbinnen nog allemaal misgroeid is of achterstand heeft.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:06

Jeetje!!
Kan dat gekomen zijn door de abortuspil of wist de dierenarts dat ook niet zeker?
Ik heb dit ook nog nooit gezien, gelukkig.

Wat ontzettend heftig voor jullie, poes overnemen “in verwachting” van kittens, en dan deze uitkomst.

Heel veel sterkte en wat fijn dat poes zo’n fijn thuis heeft gekregen bij jullie.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:44

Ik vind de foto's niet schokkend, maar wel naar om te zien. De tranen lopen over mijn wangen, die arme kittens, het had zo mooi kunnen zijn. Natuurlijk heb je de enige juiste beslissing genomen, maar daarom nog niet een makkelijke. Vertroetel de arme mama maar lekker, ik weet zeker dat ze bij jullie een geweldig leven gaat krijgen,

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:55

Wat afschuwelijk. Vreselijk dat jullie dit hebben moeten meemaken. Wat is er verstandig gehandeld met duidelijk het beste voor ogen voor zowel mama als de kittens.

En wat kan ik mij kwaad maken om dit soort mensen. Al dit leed had iedereen bespaard kunnen blijven. Bah bah

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:05

Afgezien van de misvormingen zijn het prachtige kittens. Jullie hebben een dappere beslissing genomen, fijn dat je niet alleen was. Het heeft zo moeten zijn dat moeder poes bij jou terecht is gekomen.
Wat ik me afvroeg, is dit (misvormingen, morning afterpil) ook de reden dat er geen spontane bevalling op gang is gekomen?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:38

Jeetje, wat verschrikkelijk. Heel erg veel sterkte. Ik hoop van harte dat de poes voorspoedig hersteld en weer goed op gewicht komt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:22

Ongelooflijk wat verschrikkelijk en hartverscheurend... Je hebt hier goed over nagedacht, en super dat je niet alleen bent gegaan! Heel veel sterkte, fijn dat Maya weer thuis is!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:45

Ik vind je keuze onwijs knap en sterk!
Heel veel sterkte! Maar wel fijn dat het goed met Maya gaat! Y;(

Salvi0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 08:50

Bedankt allemaal! Ik zag dat er een hele hoop vragen waren over die abortus/morningafterpil of hoe men het ook noemt. Wij weten natuurlijk niet precies wanneer de pil of misschien wel pillen gegeven zijn. De dierenarts vermoed wel dat de vruchtjes al genesteld waren voor dat de pil erin is gegaan. Mede door de 2 lege vruchtzakjes denkt ze dat. Doordat de pil zo laat pas is gegeven heeft deze ervoor gezorgd dat de kittens vergroeiingen, ontbreken van botjes/kraakbeen/spierweefsel en een enorme groeiachterstand hebben gekregen. Niet alleen de kittens krijgen hier een tik van maar de poes ook, in ons geval werd de poes ziek en heel erg mager. Ze woog gisteren voor de keizersnede met kittens erin 4.6 kg. Na de keizersnede woog ze amper 3.9 kg. Dankzij het temperaturen zijn wij eigenlijk erachter gekomen dat ze wel snel moest bevallen. Ondanks dat wij haar nu 2 maandjes precies hebben konden we maandag avond zien dat er wat speelde. Haar temperatuur ging van 38 graden in een keer naar 37.7 en de dag erna naar 37.3. Tot gisteren is deze onder de 38 gebleven wat bij haar niet gebruikelijk was omdat ze altijd net wat boven de 38 graden zag. De abortus pil heeft ervoor gezorgd dat de bevalling niet doorgezet zou worden en dat Maya de kittens er nooit alleen uit zou krijgen. Mochten hierover meer vragen zijn dan kun je mij altijd pben!

Voor de rest gaat het eigenlijk waanzinnig goed met de poes, op aanraden van de dierenarts hebben wij de bench zo ingericht dat ze daar in kon vertoeven zodat de wond tijd zo krijgen om te helen. Gisteren was ze wel wakker maar erg stoned van de morfine. Ze zwalkte met haar achterpoten, echt heel zielig. Je merkt nu echt dat ze heel erg veel last van de kittens heeft gehad. We hebben een totaal andere kat, hartstikke vrolijk en niet meer zo "zeurderig". Ze eet nu erg goed, wat eerder een drama was. Ze wilt zelfs spelen en hoewel het niet mag heeft ze net op een drafje achter ons aangerend toen we haar eten klaar maakten. We proberen natuurlijk wel dat ze het zo rustig mogelijk aan doet maar een kat blijft een kat met een eigen wil haha. We letten er wel op hoor, don't worry! Al met al ben ik blij dat we vandaag niet hebben afgewacht om haar te opereren. De dierenarts hoopte namelijk nog dat ze het zelf zou doen maar die ene dag later dat hoefde voor ons niet we waren er nu toch.

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:00

Complimenten voor jullie goede zorgen! Groot geluk voor de poes dat ze bij jullie terecht is gekomen

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:18

Joscaa schreef:
Salvi0n schreef:
Het deed ons onwijs veel pijn, maar wij willen absoluut geen dieren die geen dierwaardig leven kunnen hebben.

Fijn dat je inmiddels tot dat inzicht bent gekomen. -:)

Wel heel, heel erg sneu voor de mama & kittens zeg... ;(

Inmiddels? Je opmerking klinkt erg snerend.....

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:34

Wat een hel voor je meid. Pff.
Maar ik denk dat je hier in overleg met de DA goed aan hebt gedaan.
Nogmaals veel sterkte.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:21

xxemmely, precies! Er zijn genoeg mensen die het gemist zouden hebben of hadden gewacht.

Heel goed gereageerd!

Fijn dat poes fysiek goed lijkt te herstellen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:48

Wat heftig! Je hebt zeker de juiste keuze gemaakt, nog maar net op deze wereld en dan al zo ziek, dat moet je niet willen. En wie weet wat er aan de binnenkant allemaal mis was, als ze er van buiten als zo uit zagen...

Ik ben blij dat de poes dit alles heeft mogen overleven. Maar ook voor haar natuurlijk heel erg. De mensen die dit hebben gedaan moeten eens goed weten wat zij veroorzaakt hebben!