Animal Event 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:08

fannetje schreef:
Wel een knokpartij tussen een Malamute met ik denk Tjech oid, die werden beide even flink vastgepakt door de eigenaren. Moest ook wel, want ze lieten elkaar niet zomaar los. Maar dan denk ik, laat je hond dan niet zo dicht bij een ander komen en hou je hond in de gaten.

Waren dat twee Malamutes die bij elkaar hoorde? Onze Toller werd op t losloopstukje meteen lastig gevallen door twee enorme Malamutes... Gaande de dag die ook weer zien blaffen en hangen in de lijn richting andere honden. En later nog door een overijverige Border steeds achtervolgd. Toen had ik 't wel gezien daar. Niemand die op z'n hond let, vind dat zo bijzonder.

Vond er ook wel weinig leuke kraampjes bij, had een heel lijstje maar staat nog veel op.. En voorgaande jaren liep ik te slepen met allemaal gratis spul, nu werkelijk niks. Verder wel leuke dag gehad! Helemaal niet zo warm door 't windje, onze Toller is 6de van dock diving geworden.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:19

KimD schreef:
De enige stands waar we wel leuk ontvangen werden, of even een praatje konden maken was bij NDG en de frisbees, maar de rest?! En Woof@Work had het zó druk met iedereen dat ik niet eens de kans kreeg om even gedag te zeggen, dus volgens mij was daar ook niks mis. :D

Ah maar bij de frisbee zijn we altijd in voor een praatje :+
Ben zelf lang niet alle stands langs geweest maar wel een aantal keer gehad dat t moeilijk was om uberhaupt aandacht te krijgen zodat ik een vraag kon stellen, was idd jammer.

Anyway, wij hebben een heerlijk weekend gehad! De honden van ons demoteam konden mooi in de schaduw, in een partytent achter de stand staan en hebben dus zowel van de warmte als de drukte weinig last gehad. Alleen zondag met de demo was het vrij warm maar was nog steeds wel goed te doen. We zijn natuurlijk met frisbee ook maar kort per hond bezig en het is vrij makkelijk iets aan te passen waardoor ze het uit konden houden.

Vond het alleen erg jammer dat ze niet bij die piste het water in konden om even af te koelen omdat de dogsurvival bezig was. Losloopgebied was me veel en veel te druk, vind t altijd beetje vragen om problemen met zoveel honden dicht op elkaar en dan ook nog allerlei speelgoed er tussen.
Ben er alleen zondagmiddag om kwart voor 5 even geweest toen t rustig was zodat de honden nog ff konden rennen en zwemmen als ze wilden.

Idd wel veel honden gezien waarvan je zou willen dat de baasjes ze thuis hadden gelaten. Honden die duidelijk last hadden van de warmte (zeker op de promenade op t asfalt, en dan fijn een kwartier in de volle zon stil blijven staan), honden die de drukte niet fijn vonden en vooral heel veel mensen die voor geen meter op hun eigen hond letten. Wat mij betreft mogen flexi's ook verboden worden op zo'n evenement.

Lisitano

Re: Animal Event 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:30

Er waren ook bezoekers die voor de survival kwamen en geen vriendelijke honden hadden. En je moest wel over een deel van het terrein om aan de start te komen. Ik vond de muilkorven dan wel fijn.

Flexi's moeten idd verboden worden daar :n Ik heb mijn hond af en toe laten zwemmen bij de kano's.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:48

Lisitano schreef:
KimD schreef:
Zo heb ik ook enkele Malamutes en Husky's voorbij zien komen, maar daar zei het welzijnsteam niks over natuurlijk... Die hadden het te druk met kletsen en interessant doen.

Waarom zouden die het zwaarder hebben dan andere honden? Dit type vacht isoleert als een malle dus de warmte komt ook niet zo gauw bij de hond. Tenzij je uitgebreid gaat sporten maar dat geldt voor heel veel rassen ;)

Ik was er zaterdag met mijn poolhond, hij heeft een geweldige dag gehad en we hebben de dogsurvival meegedaan aan het einde van de ochtend. Ik vond de opzet fijn, veel ruimer dan vorig jaar!
Hij is helemaal platgeknuffeld en heeft echt genoten. Ik daardoor ook. Verder hebben we niet zoveel meegedaan, even op de kano en verder lekker wat lummelen.

Er liep een gezin met Malamutes die het zichtbaar zwaar hadden. Ze liepen van schaduw naar schaduw en probeerden zelf overal buiten de zon te komen.

Kan best isoleren, maar op het heetst van de dag was het 29,5 graad.

Diegene wat de sledehonden demonstratie zou doen (in de ochtend) heeft ook afgezegd, en terecht.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 18:58

Dat vind ik ook terecht en het is inderdaad sneu dat die Malamutes het zwaar hadden. Maar dat vind ik heel iets anders dan zeggen dat het welzijnsteam wat had moeten doen aan de aanwezige poolhondenrassen. Hun vacht werkt gewoon net als die van een Duitse herder namelijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 20:09

De enigste die ik in heb zien storten (letterlijk) was een pocket stafford die giga beroert liep en wiens poten letterlijk naast zijn lijf stonden.
Liep zwaar hijgend van terrein af en 5 auto's voor die van hun zakte hij in en werd gewoon door gesleurd...

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:34

Hoe was het?