Rechten gekochte "doodzieke" hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:17

Ik ben wel benieuwd waarom je voor agility een rottweiler zou nemen? Ze hebben niet bepaald de bouw voor behendigheid en zijn daarom sneller gevoelig voor blessures (zelf ook een rottweiler gehad die van een sprong van een boomstam zijn kniebanden afscheurde).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:19

Zoe_97 schreef:
Ik wordt altijd zo droevig en boos van dit soort topics. Mensen zeuren altijd dat stamboomhonden zo duur zijn. Wel hier zie je de redenen maar weer eens. Want bij 99% van de neit stamboomnesten wordt er geen enkele dna-test, röntgen test of oogonderzoek gedaan. Mensen willen voor een dubbeltje op eerste rang zitten en houden zo de broodfok in stand. Dan gaan ze enkele maanden later huilen dat ze een kapotte hond gekocht hebben.
Sorry dit is misschien wel cru en nu heb je er niets meer aan. Maar als iemand die enorm veel geld heeft uitgegeven aan alle mogelijke testen voor mijn dekreu doet het enorm veel pijn om te zien hoe mensen het kapot maken van een ras in stand houden door bij malafide fokkers te kopen.

Want fokken zonder stamboom en broodfok is tenslotte hetzelfde... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:22

LadyMadonna schreef:
Zoe_97 schreef:
Ik wordt altijd zo droevig en boos van dit soort topics. Mensen zeuren altijd dat stamboomhonden zo duur zijn. Wel hier zie je de redenen maar weer eens. Want bij 99% van de neit stamboomnesten wordt er geen enkele dna-test, röntgen test of oogonderzoek gedaan. Mensen willen voor een dubbeltje op eerste rang zitten en houden zo de broodfok in stand. Dan gaan ze enkele maanden later huilen dat ze een kapotte hond gekocht hebben.
Sorry dit is misschien wel cru en nu heb je er niets meer aan. Maar als iemand die enorm veel geld heeft uitgegeven aan alle mogelijke testen voor mijn dekreu doet het enorm veel pijn om te zien hoe mensen het kapot maken van een ras in stand houden door bij malafide fokkers te kopen.

Want fokken zonder stamboom en broodfok is tenslotte hetzelfde... 8)7

Sorry twee honden, 2500 euro per stuk betaald met stamboom en zie het resultaat. Stamboom zegt niet alles.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:23

pinto_1 schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom je voor agility een rottweiler zou nemen? Ze hebben niet bepaald de bouw voor behendigheid en zijn daarom sneller gevoelig voor blessures (zelf ook een rottweiler gehad die van een sprong van een boomstam zijn kniebanden afscheurde).

Dat was niet mijn doel van tevoren. Mijn vriend vind rottweilers geweldig dus hebben we haar gekocht. Met puppycursus hadden we een tunnel en dit vind ze helemaal het einde. Zodoende leek mij behendigheid erg leuk zodat je dan ook een "doel" hebt net je hond
Pakwerk oid us ze ongeschikt voor. Ze is redelijk onzeker.

Dankje aikon!

Handige link mywishmax. Dankjewel. Ik weet zelf niet welke kliniek goed is voor röntgenfotos dus ik bel wat rond ;)

Operaties hoor ik veel slechte verhalen over. Met name dat ze na de operatie alsnog een spuit moeten hebben

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:24

Ok, helder, dan stond het wat krom vermeld in de OT. ;)

Maar zou nog steeds voorzichtig zijn met behendigheid met zulke grote rassen, ook al vinden ze het heel leuk...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:26

De kliniek in Wilhelminaoord kan je goed informeren over de operaties die zij uitvoeren. Ze hebben dan ook een heel revalidatie schema/begeleiding bij. Eventueel een tijdelijke "rolstoel" op maat gemaakt om genezing te bevorderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:28

De Drait heeft geen orthopeed en heb ik slechte ervaringen mee wat betreft spondylose, ik heb een second opinion nodig gehad bij een andere praktijk waar duidelijk werd dat hij dat had.
Dierenziekenhuis Drachten kan je wel proberen, Anton is orthopeed.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:30

dees_daan schreef:
De Drait heeft geen orthopeed en heb ik slechte ervaringen mee wat betreft spondylose, ik heb een second opinion nodig gehad bij een andere praktijk waar duidelijk werd dat hij dat had.
Dierenziekenhuis Drachten kan je wel proberen, Anton is orthopeed.

Dankje! Ik ga ze zo direct bellen :)

MyWishMax

Re: Rechten gekochte "doodzieke" hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:33

Ah, duidelijk qua operaties. Het ligt ook maar net aan de aandoening, de operatie, eigenlijk aan alles. Ik ken wel een aantal succes verhalen, maar het zou bij mij vooral afhangen van de slagingskans op een normaal pijnvrij leven en revalidatie. Dat is alleen voor iedereen anders ;) Die vraag was ook eigenlijk gewoon stomme nieuwsgierigheid van mijn kant :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:35

MyWishMax schreef:
Ah, duidelijk qua operaties. Het ligt ook maar net aan de aandoening, de operatie, eigenlijk aan alles. Ik ken wel een aantal succes verhalen, maar het zou bij mij vooral afhangen van de slagingskans op een normaal pijnvrij leven en revalidatie. Dat is alleen voor iedereen anders ;) Die vraag was ook eigenlijk gewoon stomme nieuwsgierigheid van mijn kant :o

Geeft niks hoor! Vragen staat vrij :D
En mee eens hoor. Hangt ook van de klacht af en het revalidatieproces :j

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:51

als je dan tog voor een 2de rottie zou gaan, ga dan aub naar een officiele erkende fokker. Je hebt nooit 100% garantie maar tog meer zekerheid als met zo'n nest en waarvan je al eens een pup hebt met mankementen... Snap eigl ook niet dat dit in je hood komt. Voor diegene die het weten heb ik mijn Bull terrier op 1jarige leeftijd moeten inslapen. Kon niets bewijzen aan de fokker maar ik was niet de enigste met ernstige klachten. Met mijn "garantie" mocht ik eigl ook om een nieuwe vragen maar geen haar op mijn hoofd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:58

Kabayo schreef:
Ik zeg ook
Enkel als de ouders getest gaan worden en ik wél een contract heb
Dan kan de hond gewoon terug gebracht worden en heb ik wél rechten
Maar dat ga ik dan niet doen

Stel je zou dit doen, de fokker test, alle uitkomsten zijn goed, er volgt een nestje, je zoekt er 1 uit met contract, blijkt achteraf toch niet goed te zijn.... Ben jij dan zo hard dat je dan de pup af kunt staan? De meeste fokkers gokken er op dat de pup niet meer terug komt ongeacht wat. Ze weten het wel zo te brengen dat je de pup/hond niet meer wilt missen en tja zij laten hem waarschijnlijk inslapen..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:04

maava schreef:
Bedankt voor alle snelle en uitgebreide reacties!
De ouders zijn niet getest. Moeder en vader niet. Dit was de fokker zijn eerste nestje. De fokker is dus particulier. De fokker is wel van plan om meer nestjes te fokken

Behendigheid is niet aangegeven bij de fokker.

Het is R haar allereerste hond dus ze stapte er vrij blanco in. Helaas met nare gevolgen van dien.

Wat verwacht je van stamboomloos en niet getest... daar kan je niks mee. Dat is nu eenmaal het risico. Beter via de rasvereniging bij een fokker die wel netjes volgens de regels fokt en met koopcontract.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:36

Volgens mij is Kabayo daar in voorgaande topics over haar pup ook diverse keren over gewaarschuwd, maar daar heeft ze nu ook niets meer aan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:47

aikon schreef:
De kliniek in Wilhelminaoord kan je goed informeren over de operaties die zij uitvoeren. Ze hebben dan ook een heel revalidatie schema/begeleiding bij. Eventueel een tijdelijke "rolstoel" op maat gemaakt om genezing te bevorderen.

Hier ook goede ervaringen met deze kliniek.
Wij zijn met onze hond naar hun doorgestuurd omdat hun het niet konden. Met onze huidige hond heeft onze kliniek ook veel in overleg gedaan met Wilhelminaoord.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:05

Vraagje voor mijn eigen interesse/kennis of dit in de honden wereld gelijk werkt als in de paarden wereld:

Heb je bij honden ook termijnen waarbinnen je de fokker op de hoogte “dient” te stellen en “termijnen” waarbinnen je bepaalde zaken dient aan te tonen/bewijzen (bij particuliere koop)?
Als in dat je bij een nieuw paard ook niet na 3 maanden kan klagen dat hij net is begonnen met luchtzuigen maar dat dit in zeer korte termijn na aankoop/aankomst dient te gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:37

cobiie schreef:
Vraagje voor mijn eigen interesse/kennis of dit in de honden wereld gelijk werkt als in de paarden wereld:

Heb je bij honden ook termijnen waarbinnen je de fokker op de hoogte “dient” te stellen en “termijnen” waarbinnen je bepaalde zaken dient aan te tonen/bewijzen (bij particuliere koop)?
Als in dat je bij een nieuw paard ook niet na 3 maanden kan klagen dat hij net is begonnen met luchtzuigen maar dat dit in zeer korte termijn na aankoop/aankomst dient te gebeuren.

Ja dat is in de hondenwereld hetzelfde. Ik geloof binnen een jaar en idd met bewijs

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:41

cobiie schreef:

De meeste fokkers hebben een “garantie termijn” in de contracten. In die van mijn hond was dat 1 jaar. En dit vervalt als we ons niet aan t voer houden wat ie als pup mee kreeg.(dit staatste is niet zo letterlijk gezegd maar kwam er wel op neer)
En de meeste fokkers zeggen dat er niet zonder overleg geopereerd mag worden(bij gebreken) en dat ze zelf met de hond een second opinion bij een arts willen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:45

Wat vinden jullie van dierenziekenhuis drachten? Is die goed?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:10

Billy schreef:
Mijn vraag is dan.... je hebt van deze fokker een krakkemikkige hond.... waarom zou je als compensatie een nieuwe pup nemen met alle risico’s van dien? Je hebt er duidelijk niet van geleerd als ik dit zo lees.... ik geloof nl niet dat deze “fokker” opeens de regels gaat naleven en alles gaat testen

Welnee......die man of vrouw slaapt hier niet minder van.
Die komt zijn hondjes echt wel kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:24

Kabayo schreef:
Wat vinden jullie van dierenziekenhuis drachten? Is die goed?

Ik vind van wel. Heb mijn reutje er op PL laten testen en dat was prima. Ook mensen doorgestuurd waarvan eigen (gewone) DA zo even had vastgesteld dat hondje PL aan beide knietjes had en sowieso geopereerd moest worden, bij het DZH bleek dat ze PL aan 1 knie had, andere knie was vrij en hondje hoefde niet geopereerd te worden.
Ze zijn wel eerlijk en beide eigenaren hebben flink doorgeleerd. Kennis van zaken is er dus wel.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:43

Ik zou als fokker wel graag vroegtijdig op de hoogte worden gebracht van eventuele problemen met mijn fokprodukt. Maar goed, hier zijn wel de benodigde onderzoeken gedaan alvorens een nestje te fokken.
Vraag blijft altijd, waar ga je allemaal op testen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:50

pinto_1 schreef:

Maar zou nog steeds voorzichtig zijn met behendigheid met zulke grote rassen, ook al vinden ze het heel leuk...

Je kan denk ik beter Hoopers doen ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:04

Nikass schreef:
pinto_1 schreef:

Je kan denk ik beter Hoopers doen ;)

Hoopers? Wat is dat :)

Michellette schreef:
Ik zou als fokker wel graag vroegtijdig op de hoogte worden gebracht van eventuele problemen met mijn fokprodukt. Maar goed, hier zijn wel de benodigde onderzoeken gedaan alvorens een nestje te fokken.
Vraag blijft altijd, waar ga je allemaal op testen?

Ik? Nu? HD en ED.
Of bedoel je de fokker?

Fijn om te horen dees!

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:17

Rechten weet ik niet heb 1,5 jaar geleden pup uit asiel geadopteerd beest zat vol tumors .

Ik kon haar terug brengen en dan mijn adoptie bedrag kwijt en 100,- afstaan kosten en dat ze dan een waardig baasje zou vinden.. die de kosten wel op hun wouden nemen.
Uiteindelijk zelf laten opereren. Met de rest van het nestje in contact gekomen van de 6puppen zijn er maar 2 inorden.
De andere hebben aandoening aan de longen en tumors..

Jaar later zijn we bij een erkende fokster geweest 1 jaar wachten op onze pup en kregen we een halve boek toegestuurd en een contract 3jaar garantie op erfelijke ziektens. De ouders en voorouders zijn helemaal onderzocht normaal kan je met zulke dieren geen pech hebben.

Dus onze dure stamboom hond komt velen goedkoper uit als ons geadopteerd hondje..