Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:Ik wordt altijd zo droevig en boos van dit soort topics. Mensen zeuren altijd dat stamboomhonden zo duur zijn. Wel hier zie je de redenen maar weer eens. Want bij 99% van de neit stamboomnesten wordt er geen enkele dna-test, röntgen test of oogonderzoek gedaan. Mensen willen voor een dubbeltje op eerste rang zitten en houden zo de broodfok in stand. Dan gaan ze enkele maanden later huilen dat ze een kapotte hond gekocht hebben.
Sorry dit is misschien wel cru en nu heb je er niets meer aan. Maar als iemand die enorm veel geld heeft uitgegeven aan alle mogelijke testen voor mijn dekreu doet het enorm veel pijn om te zien hoe mensen het kapot maken van een ras in stand houden door bij malafide fokkers te kopen.
LadyMadonna schreef:Zoe_97 schreef:Ik wordt altijd zo droevig en boos van dit soort topics. Mensen zeuren altijd dat stamboomhonden zo duur zijn. Wel hier zie je de redenen maar weer eens. Want bij 99% van de neit stamboomnesten wordt er geen enkele dna-test, röntgen test of oogonderzoek gedaan. Mensen willen voor een dubbeltje op eerste rang zitten en houden zo de broodfok in stand. Dan gaan ze enkele maanden later huilen dat ze een kapotte hond gekocht hebben.
Sorry dit is misschien wel cru en nu heb je er niets meer aan. Maar als iemand die enorm veel geld heeft uitgegeven aan alle mogelijke testen voor mijn dekreu doet het enorm veel pijn om te zien hoe mensen het kapot maken van een ras in stand houden door bij malafide fokkers te kopen.
Want fokken zonder stamboom en broodfok is tenslotte hetzelfde...
pinto_1 schreef:Ik ben wel benieuwd waarom je voor agility een rottweiler zou nemen? Ze hebben niet bepaald de bouw voor behendigheid en zijn daarom sneller gevoelig voor blessures (zelf ook een rottweiler gehad die van een sprong van een boomstam zijn kniebanden afscheurde).
dees_daan schreef:De Drait heeft geen orthopeed en heb ik slechte ervaringen mee wat betreft spondylose, ik heb een second opinion nodig gehad bij een andere praktijk waar duidelijk werd dat hij dat had.
Dierenziekenhuis Drachten kan je wel proberen, Anton is orthopeed.
MyWishMax schreef:Ah, duidelijk qua operaties. Het ligt ook maar net aan de aandoening, de operatie, eigenlijk aan alles. Ik ken wel een aantal succes verhalen, maar het zou bij mij vooral afhangen van de slagingskans op een normaal pijnvrij leven en revalidatie. Dat is alleen voor iedereen andersDie vraag was ook eigenlijk gewoon stomme nieuwsgierigheid van mijn kant
Kabayo schreef:Ik zeg ook
Enkel als de ouders getest gaan worden en ik wél een contract heb
Dan kan de hond gewoon terug gebracht worden en heb ik wél rechten
Maar dat ga ik dan niet doen
maava schreef:Bedankt voor alle snelle en uitgebreide reacties!
De ouders zijn niet getest. Moeder en vader niet. Dit was de fokker zijn eerste nestje. De fokker is dus particulier. De fokker is wel van plan om meer nestjes te fokken
Behendigheid is niet aangegeven bij de fokker.
Het is R haar allereerste hond dus ze stapte er vrij blanco in. Helaas met nare gevolgen van dien.
aikon schreef:De kliniek in Wilhelminaoord kan je goed informeren over de operaties die zij uitvoeren. Ze hebben dan ook een heel revalidatie schema/begeleiding bij. Eventueel een tijdelijke "rolstoel" op maat gemaakt om genezing te bevorderen.
cobiie schreef:Vraagje voor mijn eigen interesse/kennis of dit in de honden wereld gelijk werkt als in de paarden wereld:
Heb je bij honden ook termijnen waarbinnen je de fokker op de hoogte “dient” te stellen en “termijnen” waarbinnen je bepaalde zaken dient aan te tonen/bewijzen (bij particuliere koop)?
Als in dat je bij een nieuw paard ook niet na 3 maanden kan klagen dat hij net is begonnen met luchtzuigen maar dat dit in zeer korte termijn na aankoop/aankomst dient te gebeuren.
cobiie schreef:Vraagje voor mijn eigen interesse/kennis of dit in de honden wereld gelijk werkt als in de paarden wereld:
Heb je bij honden ook termijnen waarbinnen je de fokker op de hoogte “dient” te stellen en “termijnen” waarbinnen je bepaalde zaken dient aan te tonen/bewijzen (bij particuliere koop)?
Als in dat je bij een nieuw paard ook niet na 3 maanden kan klagen dat hij net is begonnen met luchtzuigen maar dat dit in zeer korte termijn na aankoop/aankomst dient te gebeuren.
Billy schreef:Mijn vraag is dan.... je hebt van deze fokker een krakkemikkige hond.... waarom zou je als compensatie een nieuwe pup nemen met alle risico’s van dien? Je hebt er duidelijk niet van geleerd als ik dit zo lees.... ik geloof nl niet dat deze “fokker” opeens de regels gaat naleven en alles gaat testen
Kabayo schreef:Wat vinden jullie van dierenziekenhuis drachten? Is die goed?
Nikass schreef:pinto_1 schreef:Ok, helder, dan stond het wat krom vermeld in de OT.
Maar zou nog steeds voorzichtig zijn met behendigheid met zulke grote rassen, ook al vinden ze het heel leuk...
Je kan denk ik beter Hoopers doen
Michellette schreef:Ik zou als fokker wel graag vroegtijdig op de hoogte worden gebracht van eventuele problemen met mijn fokprodukt. Maar goed, hier zijn wel de benodigde onderzoeken gedaan alvorens een nestje te fokken.
Vraag blijft altijd, waar ga je allemaal op testen?