Ik vind mijn stem echt vreselijk! Hij is echt superslim We moeten nu iets nieuws verzinnen om hem mentaal te stimuleren. Er zijn ook fietsjes, maar dat vind ik te ver gaan
Ik heb 2 weken terug voor het eerst een edelpapegaai mogen ontmoeten (een 4-jarige man), en ik was enorm verbaasd over hoe zachtaardig ze eigenlijk zijn. En nu kom ik dit topic opeens tegen, je hebt echt een heerlijk mannetje Cayenne
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 14:49
Ja, ze zijn echt super zachtaardig De dames kunnen iets feller zijn, zeker als ze broeds zijn. Maar de mannen zijn over het algemeen heel voorzichtig en lief. Ze hebben wel een flinke snavel maar zullen zelden bijten. En Mango is ook eigenlijk altijd vrolijk!
wat leuk om te zien , mijn moeder heeft ze gehad in de jaren 70/80 ook mee gekweekt , zelfs mee op tv geweest bij de vakantieman omdat er 1 koppel ook gewoon mee op vakantie gingen , jan en jakob. jakob was het vrouwtje die mijn moeder van haar broer had gehad in dacht ik begin 1970 die broer had hem van iemand die haar uit neuw guinea mee had gebracht, toen ze bij mijn moeder kwam was ze al dik in de 20 , begin 80 kwam de man jan in beeld en die twee hebben paar x jongen gehad , ook had ze nog ander broedkoppel die ook jongen hadden , dit koppel heeft ze geruild mt een koppel dat in de dierentuin in rotterdam zat omdat die niet wilde broeden , eenmaal geruild , ha ha ja raad eens , bij mn ma wel jongen en in blijdorp niet , lag echt aan het voer dachten ze , moeder is 91 en papegaaien zijn inmiddels overleden dacht dat jakob dik in de 60 is geworden en jan overleden is aan een infectie maar ze heeft ze alle 2 op laten zetten en hangen nog aan de muur
Wildwestwil: Wat een bijzonder verhaal! Ze zijn eigenlijk pas de laatste 20 jaar in trek als huisdier, waardoor nog niet bekend is hoe oud ze ongeveer kunnen worden. Momenteel zijn de oudste exemplaren een jaar of 30, maar ze zouden ook gewoon 60 jaar kunnen worden. Dat is dus nog onbekend.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-18 17:24
Helaas zit Mango momenteel even in de lappenmand Deze week merkte ik dat hij regelmatig een niesbui had en na een rondje vliegen was hij sneller buiten adem. Verder is hij nog steeds zijn gekke zelf en eet, drinkt en speelt zoals normaal. Omdat ik het niet vertrouwde zijn we naar de vogelarts geweest. In eerste instantie leek alles okee, maar na onderzoek klonken zijn longen niet goed. Hij heeft dus een luchtweginfectie en krijgt nu antibiotica.
Het arme ventje was zo bang bij de vogelarts. Hij kroop bijna in mijn nek en ik voelde hem trillen en zijn hart bonken Toch heeft hij zich super gedragen en niet eens geprobeerd om te bijten. Nu moet hij 10 dagen lang antibiotica krijgen (iedere ochtend weer een gevecht, arm ding..). Ik denk dat ik het voor de zekerheid tot 14 dagen rek. Waarschijnlijk is het ontstaan door een verlaagde weerstand door zijn zware jeugdrui, de buitentemperatuur die erg schommelt en het feit dat meneer graag zijn waterbak als jacuzzi gebruikt Voorlopig mag hij dus even niet badderen.
We waren er gelukkig mooi vroeg bij. Zijn gewicht is super (433 gram bij 9 maanden oud) en zijn slijmvliezen waren mooi schoon.
En ondertussen is het nog steeds een enorme clown hoor En ik heb hem vandaag nog niet horen niezen!
Edit: Ja hoor, dat had ik beter niet kunnen zeggen. Juist nu niest hij natuurlijk.
'Baas, waarom lach je me uit?!
Als een vleermuis ondersteboven in zijn slaapkooi hangen
Oohh wat leuk! Een vrijwilligster op mijn stage heeft heel lang bij een papegaaienopvang gewerkt als vrijwilligster en weet ook echt alles erover te vertellen. Ze neemt ze regelmatig mee en dan ben ik er niet meer bij weg te slaan Zij heeft ook een edelpapagaai maar deze plukt zichzelf helemaal kaal. Weet niet precies meer waarom. Ook nog een grijze met rode staart (weet even niet meer hoe je die soort noemt) welke een aantal tenen mist en blind is aan een oog. Het zijn echt schatjes Vooral die laatste gebruikt idd heel veel haar snavel voor stabiliteit. Doet ook absoluut geen pijn als ze bijt. Soms als je haar aan de kant van haar blinde oog aanraakt schrikt ze en bijt ze wel echt, maar alsnog is dat niet echt pijnlijk te noemen. Je hebt er een volger bij hoor! Ik ben fan van Mango
Mango verkouden? Zielig zeg! Nu wordt hij nog meer in de watjes gelegd!
En oh, heeft hij een aparte slaapkamer? Daar doe je hem 's avonds in en 's ochtends uit, of regelt Mango dat zelf? Want wat als je een avondje uit bent dan? Ja sorry voor de vele vragen, ik vind het gewoon interessant.
Gaan jullie trouwens nog op pad met hem in zijn speciale rugzak?
amber15
Geplaatst: 02-09-18 00:03
Beterschap voor Mango. Hopelijk is hij gauw weer de oude Nooit leuk als ze ziek zijn...
Wat betreft de filmpjes.. Deze kan ik jullie niet onthouden