Nynkster schreef:CharmingS : ik doelde meer op “anderen hoeven geen last te hebben van mijn huisdieren”
Mensen hebbben hier vaak genoeg de honden los. Ook wel eens zo gehad dat ik de hond uit de wei van Mn pony’s kon slepen. Dier had nog niet zo vaak pony’s gezien en dacht dat het leuk was om even te gaan kijken. Nog niet gesproken over het geblaf van die beesten. Dat vind ik persoonlijk hinderlijker dan die katten die langslopen.
Ik woon zelf aan een rustige straat waar weinig auto’s komen. Onze kat loopt eigenlijk alleen om ons huis heen in de tuin en heeeel soms even bij de buurman om naar het grote land te gaan. Maar de buurman heeft ook aangegeven dit geen probleem te vinden verder.
Bij een hond weet je tenminste nog waar de overlast vandaan komt en daar kan iets aan gedaan worden, daar zijn genoeg methodes voor.. Daarnaast als dat overlast blijvend is kun je gewoon een melding maken bij de gemeente en die zorgt er dan voor dat het op houd.. Dus dat vind ik een kul argument.
Honden horen ook niet los behalve in los loop gebieden, hier geld ook voor dat je daar een boete voor kunt krijgen.. Dus als die mensen dat blijven doen kan er tenminste iets aan gedaan worden..
Voor katten zijn daar geen regels, daarnaast weet je vaak niet eens waar de kat thuis hoort, zodat je je beklag kan doen bij de eigenaar. Huisdieren worden niet voor niets HUISdieren genoemd, die horen in HUIS niet los op straat zonder toezicht.
Ik vang ze voortaan als ze in mijn tuin zitten en bel direct het asiel of dierenambulance, als dat vaak genoeg gebeurd worden ze vanzelf wel binnen gehouden.. Ga mijn huis, tuin en eigen dieren niet laten terroriseren door andermans dieren, moet niet gekker worden.