.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:54

Ongeruste poezenmama meldt zich :D
Ze was maar 2 dagen vermist, het is nu 6 jaar later en nog steeds ben ik ongerust :')
Maar ze waren en zijn gewoon van overdag buiten te lopen, dus ik doe ze echt geen plezier met
binnen houden.
Ik heb ze ook meteen de dag erna weer naar buiten laten gaan.
Ik moest van mezelf maar over de ongerustheid heen geraken voor het welzijn van de poezen.
Is niet echt gelukt, maar de poezen zijn zo gelukkig buiten :+

Shirley

Re: Van de aardbodem verdwenen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:04

Kun je je tuin niet veilig afzetten, zodat jullie wel lekker buiten kunnen, maar de katten niet weg kunnen?
Zolang het zo onrustig is in de buurt qua werkzaamheden en veranderingen?
Kun je daarna altijd weer kijken.
Zal moeten slijten dat nare gevoel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:14

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:18

Ik heb mijn poes na 5 weken weg te zijn geweest bijna een half jaar binnen gehouden.. Ze wilde wel heel graag en de rest mocht wel dus uiteindelijk is ze toch weer gegaan nu alweer een half jaar en het is nooit meer fout gegaan. Ze was erg snel terug. Nu het mooier weer is duurt ze soms langer, maar tot nu toe gaat het goed! Als je denkt dat het weer zou gebeuren kun je idd kijken of je de tuin kan afzetten of een tuigje..

Ik blijf overigens ook een erg ongeruste poezenmama :=

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:41

Ik heb het vroeger thuis drie keer meegemaakt, dat een kat weg ging en wel héél erg laat weer thuis kwam. Neus was twee hele weken weg en lag ineens weer languit in de tuin te zonnen, Stompie was per ongeluk ontglipt toen mijn ouders net verhuisd waren en kende de voorkant van het huis nog niet waardoor hij twee maanden naar de achtertuin heeft gezocht voordat ie met bolle ogen en graatmager in de woonkamer stond te gillen dat ie thuis was en Dreyfuss heeft een heel half jaar gekampeerd en kwam toen doodleuk de keuken in wandelen voor een bakkie voer.

Alle drie mochten ook gewoon gelijk weer naar buiten als ze dat wilden, al was het opvallend dat ze, zeker de eerste dagen, wel lekker dicht bij huis bleven, áls ze al naar buiten wilden.

Mijn huidige katje is nooit langer dan een uur 'kwijt' (meestal ligt ze dan in de bosjes kikkers te tellen), maar toen ze vorig jaar wat aan haar pootje had gehad en weer voor het eerst naar buiten mocht had ik ook wel de bibbers. Ik heb het toen, vooral voor mijn eigen gemoedsrust, maar heel rustig opgebouwd van 10 minuutjes tot aan 'kom maar als je klaar bent'. Maar goed, dan moet je wel net een dier hebben dat netjes komt, zich laat oppakken en naar binnen transporteren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:19

En een ruime kattenren, is dat niks dan?
Die kun je eventueel via je achterdeur altijd toegankelijk maken middels een kattenluikje en die komt bij een eventuele verhuizing ook goed van pas tijdens de gewenningsperiode :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:20

Heb je er wel eens aan gedacht om een GPS tracker aan de halsband te bevestigen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:27

.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 22:34

Nog één ding dan -O- ...tuin afzetten (wat echt niet duur hoeft te zijn met behulp van gaas(panelen)) en het hekje vervangen door een hoge deur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:27

.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 23:38

Ik geef het op -O- :')

Hopelijk lukt het met het tuigje dan!
Succes!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:37

Tja, als de heg ook niet hoger mag is een lange deur natuurlijk best kansloos ook. Kat is ook niet gek.

Kent poes het tuigje al? Anders zou ik wel eerst beginnen met binnen beleren zodat je weet hoe ze reageert als je teugelhulpen geeft (die van mij viel om en was alleen nog te verplaatsen op een skateboard). Mijn broertje heeft Oosterse mokkeltjes, daar wandelt ie mee door de stad. Vinden ze geweldig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 08:57

Ik ben nooit helemaal over de drempel gekomen om m'n kat weer naar buiten te doen. Ik ben er eentje kwijtgeraakt en dat heeft er zo ingehakt... Als ik ze naar buiten laat is het als het regent of koud is. Want dan weet ik dat ze na een klein wandelingetje weer terug is. :oo En een enkele keer glipt ze tussen de benen door bij de deur. En m'n andere kat is een echte binnenkat. Die is wel eens per ongeluk naar buiten gelopen, maar die schrok zich helemaal de pleuris van de grote wereld. Die heeft sowieso niet de behoefte. Gelukkig heb ik een groot huis waar ze zich samen ook wel flink uitleven.

Maar wat ook wel een rol speelt is dat de mijn dame ook nog eens verschrikkelijk jaagt. Naar buiten is gegarandeerd een muis mee terug in huis. Maar ook gerust een konijn. Dat trek ik ook niet meer.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 09:26

Annet_Dottie schreef:
heidiLOVER schreef:
Ik heb mijn poes na 5 weken weg te zijn geweest bijna een half jaar binnen gehouden.. Ze wilde wel heel graag en de rest mocht wel dus uiteindelijk is ze toch weer gegaan nu alweer een half jaar en het is nooit meer fout gegaan. Ze was erg snel terug. Nu het mooier weer is duurt ze soms langer, maar tot nu toe gaat het goed! Als je denkt dat het weer zou gebeuren kun je idd kijken of je de tuin kan afzetten of een tuigje..

Ik blijf overigens ook een erg ongeruste poezenmama :=

Hmm dat klinkt wel positief, ik hoop dat het voor Puck ook geldt maar haar kennende houd ze er ook echt wel van om de buurt te verkennen en aan de wandel te gaan.. Ik denk toch dat ik het wel weer opbouw met een tuigje..

Ja Pearl ook hoor, die is het liefst hele dagen buiten. :+ Toen ze weer begon met naar buiten gaan mocht ze ook niet zoveel als eerst, als ze dan terug kwam was het klaar voor die dag. Nu nog steeds als ze einde van de dag of begin avond terugkomt gaat ze er ook niet meer uit, dan blijft ze lekker binnen. Die van mij is overigens ook niet te pakken of aan te halen buiten, vond en vind dat inderdaad ook wel een dingetje..

Dus als je echt denkt dat hetzelfde makkelijk weer kan gebeuren ga zeker aan de slag met dat tuigje! Zal wel raar voor Puck zijn in het begin, maar het valt te leren en zo kan ze toch naar buiten met dit mooie weer.. Je kunt over een jaar altijd nog kijken of je haar nog eens los durft te laten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:51

.