Hond vertikt het om brokken te eten, tips?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoTwixLeft
Berichten: 609
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:06

Ik hoorde het opwarm-trucje ook toen mn hond ziek was van een dierenarts. Het heeft dan meer geur en dus aantrekkelijker. Zal je waarschijnlijk ook niet altijd moeten doen, maar als ze zo wel de brokken leert eten.

Hoe is het vandaag gegaan verder?

meggiemeg

Berichten: 12256
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond vertikt het om brokken te eten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:44

Hoe gaat het nu met eten?

Macs

Berichten: 7652
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hond vertikt het om brokken te eten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:06

Misschien een rare suggestie en ik moet toegeven dat ik alleen jouw berichten heb gelezen Cayenne.
De hond van mijn moeder is dus bang voor de voerbak. Mijn moeder vindt nog steeds dat ze een moeilijke eter is, want ze eet af en toe ook een dag of 2 niet (maar dan wel de koekjes uit de hand)
Maar ze was vroeger dus bang voor het geluid van de bak op de keukenstenen. Stond dan echt te trillen op haar pootjes (dit doet ze ook als er in huis een deur kleppert). Dus laatst toen ze weer zo bang was heb ik de brokken op de grond op een matje gestrooid en at ze ineens alles op.
Mijn moeder wil het niet geloven en de hond laat het ook niet super duidelijk zien maar misschien is het de oorzaak? Of de combinatie brok/materiaal van de bodem?
Ik zeg ook maar wat, ik zie dat je al van alles geprobeerd heb.. lastig zeg!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:05

Hier ook het zelfde probleem.
Soms doe ik we warm water bij dan gaat het weer een paar dagen goed en dan begint het probleem weer.

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Hond vertikt het om brokken te eten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:13

Heb je toevallig Purizon al geprobeerd? Ik heb een hele zoektocht gehad naar een goede brok voor onZe hond ivm allergieën. Wolfsblut ook tegen gekomen maar Purizon vond ik toch beter klinken. Wij hebben een variant van 65% vlees (en groot deel vers). Mar de meeste is 70% vlees.

Wbt die halve zakken die je over hebt. Kun je misschien een asiel hier blij mee maken?

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:54

Maartje gebeurt precies het zelfde mee. Eerste dagen vind die het heerlijk en dan raakt die het niet meer aan.

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:56

Birdie60 schreef:
Maartje gebeurt precies het zelfde mee. Eerste dagen vind die het heerlijk en dan raakt die het niet meer aan.


Ik reageerde eigenlijk op Ts :P

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:59

Maartje1990 schreef:
Birdie60 schreef:
Maartje gebeurt precies het zelfde mee. Eerste dagen vind die het heerlijk en dan raakt die het niet meer aan.


Ik reageerde eigenlijk op Ts :P

Sorry

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78605
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:58

Nu heb ik een hond die gek op haar brokken is en gelukkig dus niet dat probleem. Ik voer ook Wolfsblutt, en heb 1 basissoort (Green Valley op basis van lam en zalm) en daarnaast bestel ik kleine zakjes van andere smaken. Mijn hond krijgt 2 keer per dag brok, dus 14 keer per week, en van die 14 keer doen we 2 a 3 keer een ander smaakje geven. En dat vindt ze echt heerlijk, die afwisseling. Meest gek is ze op hert (Dark Forest en Blue Mountain) en rendier (Polar Night).
Mocht je toch willen overwegen om een andere brok te nemen, kun je er aan denken dat je een merk kiest wat meerdere smaken heeft, om het zo toch lekker te maken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:20

Hoe lang heb je vers vlees/kvv geprobeerd? Misschien heeft ze wat meer tijd nodig gehad om om te schakelen?

Een aantal dingen: zodra mijn hond ook maar een paar ons te zwaar is, wordt hij kieskeurig. Als je da er nog anderhalve kilo af wil zien, zou ik daarmee beginnen.

Vervolgens zie ik dat je een prachtige witte herder hebt! Maar wel een ras dat gevoelig is/ nerveus of snel gestresst kan zijn. Dit kan zijn weerslag hebben op de darmen.

Dan: er is niets zo slecht voor tanden als brokken. Veel dierenartsen zijn helaas niet erg op de hoogte en houden vast aan wat ze ooit vroeger geleerd hebben.
Vers vlees, zeker als je daar lappen pens of spiervlees en botten (Barf) bij geeft is het beste voor het gebit.
Als je kvv geeft kun je denken aan Carnibest, waar nog stukjes bot in zitten en waar ook groente aan toe is gevoegd.
Heb je geen zin in diepvries, dan is Renske een heel goed alternatief.

Ik zou vooralsnog niet meer zo heel snel wisselen van voer omdat dingen ook de tijd nodig hebben.
Maar als je hond, zeer begrijpelijk, niet warm wordt van droge brokken, zou ik hem toch echt iets anders gunnen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij van bijvoorbeeld Renske problemen krijgt met zijn darmen?

Ga je liever voor een goedkoper alternatief dan kan ik je wel een leverancier aanraden die goede, betaalbare kvv (aan huis) levert. Deze is echter zonder groente, dus dan zou ik verse gepureerde groenten zelf bijvoeren.