Komen jou katten buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:13

Hier 6 buitenkatten. Mogen ook weinig/niet binnen afgezien van 'hun' bijkeuken. Maar wij wonen in buitengebied dus ze lopen in principe ook nauwelijks in andermans tuin. Ze zijn nodig om de muizenpopulatie te beperken :+

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:14

Die van mij mag naar binnen en naar buiten wanneer hij wilt, het is wel echt een buiten kat die graag bij de buren zit. Hij is dus vrij weinig bij mij en meer bij de buurvrouw. Ze vind het gelukkig niet erg en we hebben afgesproken dat als er wat is ze me gewoon moet bellen.

Muisbal

Re: Komen jou katten buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:24

Mijn kat kan 24/7 naar buiten op het balkon. Mijn balkon is afgezet en ze kan via een kattenluikje in de balkondeur lekker naar buiten. Ze komt uit het asiel en is zwerver geweest. Op het balkon gaat prima, maar ik heb een paar keer gehad dat ze ontsnapt was via de voordeur en als ze een paar minuten 'echt' buiten is, verandert ze in een angstige, valse hyena :\ Maar het is een lekkere schootkat die zo nu en dan eens naar buiten gaat, vogeltjes en andere poesjes kijken. In de zomer als het warm is, is ze wel langer en vaker buiten. Lekker bakken in de zon :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:25

Ik hou mijn katten bijna hetzelfde als jij TS.
Binnen een in dé tuin. Ze komen er wel elke dag. De tuin is afgezet met stroom.

Ik vond het heel vervelend kattenstront in mijn tuin te hebben, haren die ik haast niet uit mijn cabriokap kreeg (en oh de nagels...) en een hysterische hond.

Nú hebben wij raskatten die al generaties lang alleen in tuinen komen.. geloof toch dat dit bijdraagt aan minder drang naar buiten.
Ik moet er 1 echt af en toe buiten zetten. Die hoeft echt niet.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:36

Ik heb een binnenkat. Maar wij gaan bijna verhuizen naar een huis met een tuin. En ik wil dat ze niet weg kan rennen. Hoe hebben jullie dit opgelost? Hebben jullie daar evt foto's van? Want ze mag van mij wel de tuin in straks. Maar wil niet dat ze de schutting overgaat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:43

Wij hebben dus stroom op de schutting.
Tot nog toe gaat dat hier prima!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:52

Hier 2 Maine coons die hun hele leven al binnen wonen. Soms in de zomer aan het tuigje in de tuin.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:56

Wij hebben ook stroom. Daar heb je speciale paketten voor, de transformator die daarbij zit zorgt dat er geen enorme klap stroom op staat, maar een heel klein beetje, waar ze net genoeg van schrikken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 22:58

Nou hier is ie aardig.. maar met half langharen moet je wel.
Ze gaan er niet dood van hoor, wel van auto's terugkoppen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:04

Ik heb 2 katten die allebei buiten komen. :j Althans, jonge poes komt veel buiten. Haar oma gaat eens per dag een blokje om en komt dan weer gelijk binnen.

Ooit hebben we de tuin afgezet met gaas, maar toch waren ze er met geen mogelijkheid in te houden, we hebben oprecht wel 30x iets eraan gedaan en elke keer vonden ze weer een uitweg. Wij gingen daarom maar voor gaas ( :+ ), en nu komen ze gewoon buiten. We wonen in een straat waar ongeveer iedereen een kat heeft, en iedereen iedereen kent, nog nooit klachten over gehad.

Ook gaan ze altijd allebei mee naar Zweden waar we echt in the middle of nowhere wonen, daar vinden ze het heerlijk. Prachtig hoe je ze iedere keer dan weer ziet opbloeien.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:08

Onze kat kan naar buiten, via een kattenluik. We wonen midden in de stad maar er is een buurttuin achter waar hij altijd rondscharrelt. Verder komt hij niet, hij gaat ook nooit de straat op verder. Nu het winter is komt ie amper buiten. Dan is het veel fijner in huis te slapen op de verwarmde vloer haha. Het moge duidelijk zijn dat het een kouhater is :')

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:10

Wij hebben 3 katten en die komen niet buiten, soms aan een tuig als wij ook in de tuin zijn maar anders niet.. we zijn van plan te verhuizen, daar willen we de tuin kat proof maken zodat ze ook zonder ons toezicht in de tuin kunnen :)
Ze rijden hier als debielen, dus wil ze niet buiten hebben. Ze hebben 3 verdiepingen en alleen 2 slaapkamers en de badkamer zijn afgesloten als wij niet thuis zijn, verder kunnen ze overal komen ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:16

Nee ze komt niet buiten.
Waarom niet? Omdat mijn moeder het niet wil en der hart zou breken als ze werd aangereden of vermist zou raken. :P

Ten 2e ik voel me er ook niet goed bij de poes is door mij weg gehaalt bij iemand waarbij ze enkelt in de gang zat en ze is naar mij toe ook heel aanhankelijk en zou ook niet op mn gemak kunnen slapen als ze vermist raakt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:16

10 katten die onbeperkt gebruik maken van het kattenluik.

De oprit is aan de voorkant afgezet met stroomdraad. De tuin 1500m2 is omheind met sloten. Achter in de tuin is een bruggetje wat de katten toegang geeft tot 2 hectare weiland. Er is toestemming gegeven door de eigenaar van dat land. Dus tja mijn katten komen buiten mijn tuin maar wel op een manier dat er niemand last van heeft.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:22

Leo schreef:
Ik ben opgegroeid op een buitenhuis tussen boerderijen, wij hadden altijd katten voor de muizen. Ze kwamen ook in huis en waren ook allen mensgericht, maar gingen 's nachts buiten. Ze hadden een prachtig groot terrein en liepen ook op de bollengrond rondom het huis. Helaas diverse keren meegemaakt dat ze slachtoffer werden van verkeer. Toen ik op mezelf ging wonen in een woonwijk besloot ik dat mijn katten binnenkatten zouden worden met toegang tot de tuin. Dit behalve wegens bescherming tegen verkeer ook vanwege de ervaring hoe vervelend het kan zijn als de buurtkatten in jouw tuin komen voor hun behoefte.
Mijn oudste kat was een ex zwerver en kon ik niet binnen houden, zij sliep 's nachts wel binnen.
De tweede kwam als kitten en is opgevoed als binnenkat. Hij mocht wel onder toezicht in de tuin spelen.
Toen ik verhuisde ging de kater mee en kwam er weer een kitten bij. Haar heb ik op dezelfde wijze opgevoed. In dat huis kwamen ze ook zelden in de tuin omdat er een grote weg achter lag en ik de tuin onvoldoende af kon sluiten.
Vervolgens ben ik tijdelijk in de stad gaan wonen op een appartement en was ik blij dat mij katten contente binnenkatten waren. Inmiddels weer een huis met een tuin in een rustige woonwijk. Ook hier hebben we de tuin veilig gemaakt zodat ze naar hartelust buiten kunnen spelen zonder uit de tuin te gaan. Ze hebben een klimpaal in de tuin en genieten echt van het buiten spelen. Toch willen ze zeker nu in de winter binnen een uur graag weer naar binnen en vragen vervolgens de rest van de dag niet meer om buiten. Van de zomer zullen ze wel weer vaker willen en zo lang we thuis zijn kan dat ook. :)

Ze zijn gezond, happy, speels en komen niets te kort. Ik zit niet met buikpijn omdat ze van huis zijn en de buren hebben geen last van mijn katten. :) voor een woonwijk een prima situatie zo.

Mijn man is ook veel te vaak dieren kwijtgeraakt aan verkeer en vergiftiging en ook nog aan overgedragen infecties (FIP en dergelijke)... dus wil hij geen kat meer buiten de tuin en gelukkig gaat het binnenhouden erg goed.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:26

Wij hebben op dit moment 4 katten, waarvan 2 jonkies (6 maanden). De 2 oudste dames komen veel buiten, de ene is vaak hele nachten op jacht en komt s morgens weer naar binnen. De twee jonkies hebben het kattenluik “gelukkig” nog niet ontdekt!

Wel zijn we al 2 katten kwijt, die zijn nooit meer teruggekomen (weggelopen? Meegenomen?, doodgereden?). Dus ik heb ze voor mijn eigen gemoedsrust liever binnen :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:27

Ik heb de tuin soort van kat proof gemaakt. Maar eentje kont er toch uit. Die blijft binnen. Mag alleen naar buiten met een tuigje of als wij in de tuin zitten.

De andere komt er niet uit. Dus die gaat elke dag naar buiten als ie wil

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:30

Mijn twee katten komen niet buiten en ik heb niet het idee dat ze ongelukkig zijn.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:48

Ik heb drie katten en een ren aan het huis gemaakt voor ze, ze komen met mooi weer buiten. Merk niet dat ze het niet erg vinden dat ze niet los naar buiten kunnen. Nadat mijn kat werd dood gereden bij mijn vader wou ik ze niet meer buiten hebben

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:01

Daks schreef:

De oprit is aan de voorkant afgezet met stroomdraad. De tuin 1500m2 is omheind met sloten. Achter in de tuin is een bruggetje wat de katten toegang geeft tot 2 hectare weiland. Er is toestemming gegeven door de eigenaar van dat land. Dus tja mijn katten komen buiten mijn tuin maar wel op een manier dat er niemand last van heeft.

Heerlijk lijkt me dat!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:06

Toch nog heel veel katten die alleen onder toezicht buiten komen!
Moet ook zeggen dat ik in mijn kennissenkring steeds meer mensen zie met katten die alleen nog maar binnen of onder toezicht buiten komen.
Ik vind dat prima!

Ik heb nog nooit een kat aangereden, wel 1 gevonden waarvan net de eigenaar met zijn kinderen naar buiten kwam. Echt een prachtig katje maar heel naar plaatje ze half plat op de weg.
Heb tegen de persoon gezegd dat hij zijn kinderen misschien even terug naar de tuin moest sturen omdat ik iets gevonden had wat mogelijk van hem was en dat was zo..
Zo naar.. het lijkt me heel erg om er 1 onder mijn wielen te krijgen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:35

Ik heb mijn kat (kruising main coon) al 16 jaar en ze past zich heel makkelijk aan.

Eerste woning een huishuisje achteraf kwam ze wel buiten.

2e en 3e woning een appartement kwam ze niet buiten.

4e woning kwam ze wel buiten (op industrie terrein)

5e woning in de wijk kwam ze ook buiten

huidige woning een boerderij ze doet haar werk vangt muizen en met slecht weer ligt ze graag binnen. Snachts is ze wel binnen ze komt savonds als ik naar bed wil altijd keurig gelopen.

We wonen aan een hele drukke weg (N weg waar hard gereden wordt en altijd verkeer) en ze gaat altijd naar de weilanden achter ons huis (30 ha dus ruimte en muizen genoeg)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:44

Mijn 4 katten hebben een kattenluik waardoor ze overdag de hele dag in en uit kunnen, 's nachts draai ik hem zo dat ze enkel naar binnen kunnen en niet meer naar buiten zodat ze de nacht binnen blijven. Ik heb mijn woning bewust uitgezocht op een katrijke buurt, de eerste keer dat ik ging kijken zag ik al katten los door de wijk lopen. Daarnaast is het een hofje, de weg voor mijn huis komen alleen bewoners, het leidt verder nergens heen. En met de vele drempels is harder dan 30 echt onmogelijk. Ik woon tegenover een park, dus ik gun het mijn katten om daar lekker te kunnen spelen. Ik heb 1 over buurvrouw die wel eens last van de katten heeft, niet alleen van de mijne, ook van de andere katten. Haar heb ik een kattenverjager cadeau gedaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:47

Topic niet gelezen. Alleen op.

Twee binnenkatten.

Redenen.
De een zou zo gejat worden en de ander is bijna te dom om te poepen.
Naast t feit dat ik mijn buren niet tot last wil zijn... Ook te veel kattenhaters in de buurt.
Te veel verkeer.
En te veel lieve omaatjes die melk voeren.

Kort om.
In n afgezette tuin. Anders niet

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:08

IMJ schreef:
Daks schreef:

Heerlijk lijkt me dat!

Is ook heerlijk. We kunnen ze overal vandaan zien en ze lopen veilig. Ik heb dan ook een heerlijke groep lopen die altijd samen is zonder gezeur.