Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leo schreef:Ik ben opgegroeid op een buitenhuis tussen boerderijen, wij hadden altijd katten voor de muizen. Ze kwamen ook in huis en waren ook allen mensgericht, maar gingen 's nachts buiten. Ze hadden een prachtig groot terrein en liepen ook op de bollengrond rondom het huis. Helaas diverse keren meegemaakt dat ze slachtoffer werden van verkeer. Toen ik op mezelf ging wonen in een woonwijk besloot ik dat mijn katten binnenkatten zouden worden met toegang tot de tuin. Dit behalve wegens bescherming tegen verkeer ook vanwege de ervaring hoe vervelend het kan zijn als de buurtkatten in jouw tuin komen voor hun behoefte.
Mijn oudste kat was een ex zwerver en kon ik niet binnen houden, zij sliep 's nachts wel binnen.
De tweede kwam als kitten en is opgevoed als binnenkat. Hij mocht wel onder toezicht in de tuin spelen.
Toen ik verhuisde ging de kater mee en kwam er weer een kitten bij. Haar heb ik op dezelfde wijze opgevoed. In dat huis kwamen ze ook zelden in de tuin omdat er een grote weg achter lag en ik de tuin onvoldoende af kon sluiten.
Vervolgens ben ik tijdelijk in de stad gaan wonen op een appartement en was ik blij dat mij katten contente binnenkatten waren. Inmiddels weer een huis met een tuin in een rustige woonwijk. Ook hier hebben we de tuin veilig gemaakt zodat ze naar hartelust buiten kunnen spelen zonder uit de tuin te gaan. Ze hebben een klimpaal in de tuin en genieten echt van het buiten spelen. Toch willen ze zeker nu in de winter binnen een uur graag weer naar binnen en vragen vervolgens de rest van de dag niet meer om buiten. Van de zomer zullen ze wel weer vaker willen en zo lang we thuis zijn kan dat ook.
Ze zijn gezond, happy, speels en komen niets te kort. Ik zit niet met buikpijn omdat ze van huis zijn en de buren hebben geen last van mijn katten.voor een woonwijk een prima situatie zo.
Daks schreef:10 katten die onbeperkt gebruik maken van het kattenluik.
De oprit is aan de voorkant afgezet met stroomdraad. De tuin 1500m2 is omheind met sloten. Achter in de tuin is een bruggetje wat de katten toegang geeft tot 2 hectare weiland. Er is toestemming gegeven door de eigenaar van dat land. Dus tja mijn katten komen buiten mijn tuin maar wel op een manier dat er niemand last van heeft.
IMJ schreef:Daks schreef:10 katten die onbeperkt gebruik maken van het kattenluik.
De oprit is aan de voorkant afgezet met stroomdraad. De tuin 1500m2 is omheind met sloten. Achter in de tuin is een bruggetje wat de katten toegang geeft tot 2 hectare weiland. Er is toestemming gegeven door de eigenaar van dat land. Dus tja mijn katten komen buiten mijn tuin maar wel op een manier dat er niemand last van heeft.
Heerlijk lijkt me dat!