Ik heb hier ook een herplaatser rondlopen, maar vanwege de andere 'eisen' die wij aan honden hebben zijn degene daarna wel puppen met stamboom geworden. Ik wil dus ook geen herplaatsers meer, want degene die mij aanspreken, zijn degene die voor grof geld weg gaan.

Misschien als 2e ras erbij als gezelschap hond, maar voorlopig zijn 3 met 4e in de planning van dit ras voldoende.
Mijn honden kunnen in principe wel een uur of 8 alleen zijn, waarbij de oudste het makkelijkste is. Die is wel eens 14 uur alleen geweest, toen we iemand op moesten halen in Duitsland na een ongeluk, aanhanger achter de auto en we vast kwamen te staan. De andere hond waar zij toen mee in huis zat liet geen andere mensen in huis, dus konden ook niet uitgelaten worden (want dat hadden we wel geregeld)
Ik probeer ervoor te zorgen dat ze niet langer dan 4 uur alleen zijn, maar meestal neem ik ze mee. De 2 jongste gaan liever mee, waarbij ze in de auto liggen en tussendoor uitgelaten worden, dan dat ze thuis blijven waar ze meer ruimte hebben. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ze bij ons ook niet bij elkaar zitten. De 2 jongste liggen buiten in de kennel, de oudste loopt los in huis. Alleen ik ben heel veel thuis en dan ligt alles bij mij op de bank te slapen en te knuffelen.
De oudste heeft nog steeds een hekel aan de auto, dus voor haar regelen we een oppas als we langer weg zijn. En dan een oppas die hier in huis komt zitten.