Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amandavd schreef:Jouw baas hoeft zich niet aan jou te passen. Jouw hond, jouw probleem.
Daarom gaat die van mij naar een roedelopvang, anderen hebben een uitlaatservice.
CharmingS schreef:Amandavd schreef:Jouw baas hoeft zich niet aan jou te passen. Jouw hond, jouw probleem.
Daarom gaat die van mij naar een roedelopvang, anderen hebben een uitlaatservice.
Ik heb het geluk dat ik er niet eens om heb hoeven vragen maar ze dit zelf voorstelde, mede ook dat ik hun hond dan ook uit kan laten en alle 3 er iedere middag uitkomen in het bos.
Daarnaast ben ik zelf mijn eigen uitlaat service, en gaan ze iedere middag al mee naar het bos, dus is die uitlaatservice/roedelopvang absoluut niet nodig. Nogmaals, het probleem was niet de kennel, het probleem was dat er teveel veranderingen in een keer waren en een andere hond waar ze niet mee overweg kon.
Daarnaast hou ik niet van uitlaatservices en vooral die hier in de buurt zitten hebben in mijn ogen niet de juiste kennis over dit soort honden. Zie ze regelmatig lopen hoor in het bos, en het is een zooitje ongeregeld, totaal geen controle over de honden, ze doen waar ze zelf zin in hebben en word niet geluisterd. Ik hoef ze niet eens te zien om te weten dat ze er zijn want het arme vrouwtje zal geen stem meer hebben aangezien ze het halve bos bij elkaar schreeuwt om de honden onder controle te houden. Sorry maar daar ga ik mijn hond niet aan mee geven.
Fijn dat jou honden naar die opvang kunnen, maar inderdaad MIJN hond MIJN probleem. Probleem is voor een groot deel opgelost, situatie kan alleen nog maar beter worden als ik straks mijn eigen plekje heb. Heb ook even gekeken op verschillende sites, en ze willen mijn hond niet eens. Er staat een hele lijst van honden die ze niet toelaten, en daar staat groot bij dat mechelaars niet gewenst zijn!
Zodra mijn kleine hondje er niet meer is (hoop dat hij nog lang bij me kan blijven), komt er een nieuwe mechelse herder (pup) zodat ze daar ook iets aan heeft en niet "alleen" is in de kennel (of binnen in huis als ik iets heb gevonden). Niet alleen voor die reden maar ik gok dat ik over een jaar met haar naar de keuring kan, en daarna wil ik graag nog een hond naar de keuring brengen.
love_western schreef:Probleem is dat zulke honden daar niet altijd geschikt voor zijn
Soms wou ik dat ze net zo simpel waren als mijn labrador. Of vorige 'huishonden'
Maar dat zijn ze domweg niet. Ze geven veel sneller hun grenzen aan. Tolereren geen 'slecht' gedrag.
En dat hoor ik onwijs veel. Op welke club ik ook kom.
Enkele zijn uitzondering. Maar toevallig presteren deze ook minder in de sport
En zoals ik al zei doe ik dan mij zelfs bewust in de bench overdag. Zodat ze moeten rusten. En merk dat ze dit enorm fijn vinden.
En in huis zijn het de meest rustige honden die ik maar ken. Zolang ik ze maar structuur en duidelijkheid biedt. Worden pas actief, wanneer ze doorhebben dat we iets gaan doen. Dan gaat hun werk modus aan. En geven ze zich 200%
Of het nou -20 is of 35 graden. Dat is ook nog een reden dat ik ze tegen zichzelf moet beschermen. Ben vaak ook de eerste op de club die zich afmeld als het in mijn ogen te warm is. Ook doen ze dan aangepast trainen.
Dus ja soms baal ik dat ze idd niet zijn zoals mijn labrador. Maar zou geen ander ras meer willen. Dan maar iets meer aanpassingen van mijn kant. Heb zelfs mijn trainingswijze om moeten gooien. Labrador is alleen maar positief getraind. Bij mijn mechels werkt dat domweg niet. Die moet ik soms even duidelijk vertellen dat we het niet op hun manier gaan doen. Wel beloon ik natuurlijk al het positieve gedrag. Maar laat ook merken dat ik bepaalde dingen niet accepteer.
Waar ik wel om moet lachen is dat er iemand in de ipo wereld rondloopt, die beweert dat ze haar hond alleen maar positief heeft getraind. Maar toen ik er trainde liep het beestje met prikband en teletac om.
Ben niet tegen hulpmiddelen. Mits correct gebruik. Maar beweren dat je hond positief hebt getraind, terwijl dit niet zo is. Vind ik best wel een kwalijke zaak.
CharmingS schreef:love_western schreef:Probleem is dat zulke honden daar niet altijd geschikt voor zijn
Soms wou ik dat ze net zo simpel waren als mijn labrador. Of vorige 'huishonden'
Maar dat zijn ze domweg niet. Ze geven veel sneller hun grenzen aan. Tolereren geen 'slecht' gedrag.
En dat hoor ik onwijs veel. Op welke club ik ook kom.
Enkele zijn uitzondering. Maar toevallig presteren deze ook minder in de sport
En zoals ik al zei doe ik dan mij zelfs bewust in de bench overdag. Zodat ze moeten rusten. En merk dat ze dit enorm fijn vinden.
En in huis zijn het de meest rustige honden die ik maar ken. Zolang ik ze maar structuur en duidelijkheid biedt. Worden pas actief, wanneer ze doorhebben dat we iets gaan doen. Dan gaat hun werk modus aan. En geven ze zich 200%
Of het nou -20 is of 35 graden. Dat is ook nog een reden dat ik ze tegen zichzelf moet beschermen. Ben vaak ook de eerste op de club die zich afmeld als het in mijn ogen te warm is. Ook doen ze dan aangepast trainen.
Dus ja soms baal ik dat ze idd niet zijn zoals mijn labrador. Maar zou geen ander ras meer willen. Dan maar iets meer aanpassingen van mijn kant. Heb zelfs mijn trainingswijze om moeten gooien. Labrador is alleen maar positief getraind. Bij mijn mechels werkt dat domweg niet. Die moet ik soms even duidelijk vertellen dat we het niet op hun manier gaan doen. Wel beloon ik natuurlijk al het positieve gedrag. Maar laat ook merken dat ik bepaalde dingen niet accepteer.
Waar ik wel om moet lachen is dat er iemand in de ipo wereld rondloopt, die beweert dat ze haar hond alleen maar positief heeft getraind. Maar toen ik er trainde liep het beestje met prikband en teletac om.
Ben niet tegen hulpmiddelen. Mits correct gebruik. Maar beweren dat je hond positief hebt getraind, terwijl dit niet zo is. Vind ik best wel een kwalijke zaak.
De meningen in de hondensport zijn heel erg verdeeld. Als ik aan het trainen ben hoor ik 10 mensen verschillende dingen naar me roepen ( heb 2 vaste mensen die me helpen met de training en daar luister ik naar). Maar dat zal altijd zo zijn en blijven, net als in de paardenwereld. En dat is helemaal niet erg. Als je mensen maar in hun waarde laat en niet over hetzelfde door blijft gaan als word gezegd dat je dit niet wil of dat het niet werkt.
Ik train mijn hond ook met een prikband en een gladde band wissel dit af om er zo naar toe te werken dat ze binnenkort alles met de gladde band kan. Tele-tac heb ik bij haar (nog) niet nodig en wil ik het liefst ook niet gebruiken.
Mijn Fenix die zal nooit uit zichzelf gaan vechten en is eerder heel onderdanig, maar schiet dan wel snel in de stress en dan zie ik dan aan haar lichaamstaal. Zei gaat die situaties liever uit de weg, was ook met de rotweiler.
Nikass schreef:Ts ik heb je topic volledig gelezen. Ik vind het jammer dat je zo defensief op mij reageert. Volgens mij geef ik eerlijk mijn mening zonder jou te veroordelen en zijn hier een aantal posts geplaatst die een stuk onaardiger geformuleerd zijn imo.
Ik had op je OP heel anders kunnen reageren, maar ik ben expres op een aantal opmerkingen niet ingegaan omdat ik verwachtte dat je daar al genoeg kritiek op zou krijgen, en ik geen olie op het vuur wilde gooien.
Ik begrijp dat situaties soms lastig zijn en moeilijk te veranderen, maar zeg dan niet "ik zet mijn hond op de eerste plaats". Want dat is niet zo. Zeg dan: " ik zou mijn hond graag op de eerste plaats zetten, maar momenteel lukt dat niet". Dan ben je eerlijk.
Momenteel staan jouw welzijn/ gezondheid, je moeder en je werk toch echt een plaatsje hoger dan je hond. Misschien terecht, maar dat is wat het is, en niet anders.
En met dat gegeven stoor jij je aan het feit dat je hond sloopt in de kennel. Is dat nu echt zo belangrijk op dit moment? (Behalve dat het een signaal is dat je hond niet lekker in zijn vel zit)
Waarom lig je niet wakker van de uren die hij alleen zit? Sta je niet nóg vroeger op om met hem te wandelen, zeg je niet "mam, zo ziek wordt ik echt niet van boven de garage slapen, het welzijn van mijn hond heeft nu prioriteit"?
Je wil wel advies, maar dàt wil je blijkbaar niet horen.
Ik probeer met je mee te denken, maar in de eerste plaats in het belang van de hond. Als jouw hond bij jou nummer 1 is, zou je dat moeten kunnen waarderen.
Nikass schreef:Jouw hond geeft duidelijk aan niet "net zo lekker in de kennel te liggen" anders had je dit topic niet geopend. En dat ze ligt te slapen als jij er niet bent, tja heeft ze andere opties dan?
Ook het feit dat je een gevoelige hond met prikband traint is zeker in het belang van de hond?
Dat ik alles lees maakt niet dat ik het met je eens wordt. Jij kunt jezelf blijkbaar goed voor de gek houden en zaken die niet okee zijn voor jezelf verantwoorden. Ik doe daar niet aan mee.
Ik vind dat je niet kritisch naar je eigen gedrag kijkt en niet open staat voor advies (alleen voor ja knikkers) dus ik zal verder geen energie meer in dit topic steken.
Het verbaast mij overigens totaal niet dat de asiels gevuld zijn met mecheltjes met gedragsproblemen.
Nikass schreef:Jouw hond geeft duidelijk aan niet "net zo lekker in de kennel te liggen" anders had je dit topic niet geopend. En dat ze ligt te slapen als jij er niet bent, tja heeft ze andere opties dan?
Ook het feit dat je een gevoelige hond met prikband traint is zeker in het belang van de hond?
Dat ik alles lees maakt niet dat ik het met je eens wordt. Jij kunt jezelf blijkbaar goed voor de gek houden en zaken die niet okee zijn voor jezelf verantwoorden. Ik doe daar niet aan mee.
Ik vind dat je niet kritisch naar je eigen gedrag kijkt en niet open staat voor advies (alleen voor ja knikkers) dus ik zal verder geen energie meer in dit topic steken.
Het verbaast mij overigens totaal niet dat de asiels gevuld zijn met mecheltjes met gedragsproblemen.
Nikass schreef:Ook het feit dat je een gevoelige hond met prikband traint is zeker in het belang van de hond?
Florenc schreef:Nikass schreef:Ook het feit dat je een gevoelige hond met prikband traint is zeker in het belang van de hond?
Al ooit met een mechelaar getraind? Of überhaubt in handen gehad?
Die van ons is ook zo'n gevalletje hypergevoelig aan prikkels van buitenaf. Veranderingen, nieuwe honden, nieuwe omgevingen,.... en hij komt in standje "hyper". Maar die gevoeligheid wil daarom niet zeggen dat ze nergens tegen kunnen. Als ik onze mechelaar vergelijk met alle borders die mijn ouders gehad hebben, dat is een verschil van 180°. Een boze vinger of een verheffing in je stem is voor de borders ruim voldoende, die zijn daarvan onder de indruk. Die zou ik ook NOOIT een prikband omdoen.
Onze mechelaar kan je bij wijze van spreken tegen een muur gooien, die komt even vrolijk terug. Fysiek is die nérgens van onder de indruk, en zodra hij in driften zit kom je daar verbaal ook niet meer door. En dan is een prikbandje een heel fijn hulpmiddel om 'm even terug op aarde te krijgen, gewoon omdat hij zichzelf erop tegenkomt.
Onze fanatiekeling
[ Afbeelding ]
maikeltje schreef:En dan zit ze ‘s avonds voor ze de kennel in gaat bij jou op de bank?
Nikass schreef:Florenc schreef:
Al ooit met een mechelaar getraind? Of überhaubt in handen gehad?
Die van ons is ook zo'n gevalletje hypergevoelig aan prikkels van buitenaf. Veranderingen, nieuwe honden, nieuwe omgevingen,.... en hij komt in standje "hyper". Maar die gevoeligheid wil daarom niet zeggen dat ze nergens tegen kunnen. Als ik onze mechelaar vergelijk met alle borders die mijn ouders gehad hebben, dat is een verschil van 180°. Een boze vinger of een verheffing in je stem is voor de borders ruim voldoende, die zijn daarvan onder de indruk. Die zou ik ook NOOIT een prikband omdoen.
Onze mechelaar kan je bij wijze van spreken tegen een muur gooien, die komt even vrolijk terug. Fysiek is die nérgens van onder de indruk, en zodra hij in driften zit kom je daar verbaal ook niet meer door. En dan is een prikbandje een heel fijn hulpmiddel om 'm even terug op aarde te krijgen, gewoon omdat hij zichzelf erop tegenkomt.
Onze fanatiekeling
[ Afbeelding ]
Jazeker, heb ook herders en een zeer reactieve en harde hond momenteel. Maar honden iets willen leren door middel van (fysieke) straf is naar mijn mening niet juist en ook onnodig.
Maar zoals ik al aangaf zal ik geen energie meer stoppen in dit topic omdat TS zo overtuigd is van zichzelf en niet openstaat voor feedback, dat dit geen enkele zin heeft.
love_western schreef:Stiekem lok je haar met een tennisbal
Nee grapje, ze ziet er goed uit. En zo gewoon niet meer op Nikass ingaan.
Prikband en teletac is niks mis mee. Als je het maar correct gebruikt.