Herder sloopt ineens alles

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Herder sloopt ineens alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:57

Jouw baas hoeft zich niet aan jou te passen. Jouw hond, jouw probleem.

Daarom gaat die van mij naar een roedelopvang, anderen hebben een uitlaatservice.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 11:16

Amandavd schreef:

Daarom gaat die van mij naar een roedelopvang, anderen hebben een uitlaatservice.

Ik heb het geluk dat ik er niet eens om heb hoeven vragen maar ze dit zelf voorstelde, mede ook dat ik hun hond dan ook uit kan laten en alle 3 er iedere middag uitkomen in het bos.

Daarnaast ben ik zelf mijn eigen uitlaat service, en gaan ze iedere middag al mee naar het bos, dus is die uitlaatservice/roedelopvang absoluut niet nodig. Nogmaals, het probleem was niet de kennel, het probleem was dat er teveel veranderingen in een keer waren en een andere hond waar ze niet mee overweg kon.

Daarnaast hou ik niet van uitlaatservices en vooral die hier in de buurt zitten hebben in mijn ogen niet de juiste kennis over dit soort honden. Zie ze regelmatig lopen hoor in het bos, en het is een zooitje ongeregeld, totaal geen controle over de honden, ze doen waar ze zelf zin in hebben en word niet geluisterd. Ik hoef ze niet eens te zien om te weten dat ze er zijn want het arme vrouwtje zal geen stem meer hebben aangezien ze het halve bos bij elkaar schreeuwt om de honden onder controle te houden. Sorry maar daar ga ik mijn hond niet aan mee geven.

Fijn dat jou honden naar die opvang kunnen, maar inderdaad MIJN hond MIJN probleem. Probleem is voor een groot deel opgelost, situatie kan alleen nog maar beter worden als ik straks mijn eigen plekje heb. Heb ook even gekeken op verschillende sites, en ze willen mijn hond niet eens. Er staat een hele lijst van honden die ze niet toelaten, en daar staat groot bij dat mechelaars niet gewenst zijn!

Zodra mijn kleine hondje er niet meer is (hoop dat hij nog lang bij me kan blijven), komt er een nieuwe mechelse herder (pup) zodat ze daar ook iets aan heeft en niet "alleen" is in de kennel (of binnen in huis als ik iets heb gevonden). Niet alleen voor die reden maar ik gok dat ik over een jaar met haar naar de keuring kan, en daarna wil ik graag nog een hond naar de keuring brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:18

Probleem is dat zulke honden daar niet altijd geschikt voor zijn :+

Soms wou ik dat ze net zo simpel waren als mijn labrador. Of vorige 'huishonden'

Maar dat zijn ze domweg niet. Ze geven veel sneller hun grenzen aan. Tolereren geen 'slecht' gedrag.

En dat hoor ik onwijs veel. Op welke club ik ook kom.

Enkele zijn uitzondering. Maar toevallig presteren deze ook minder in de sport :+

En zoals ik al zei doe ik dan mij zelfs bewust in de bench overdag. Zodat ze moeten rusten. En merk dat ze dit enorm fijn vinden.

En in huis zijn het de meest rustige honden die ik maar ken. Zolang ik ze maar structuur en duidelijkheid biedt. Worden pas actief, wanneer ze doorhebben dat we iets gaan doen. Dan gaat hun werk modus aan. En geven ze zich 200%

Of het nou -20 is of 35 graden. Dat is ook nog een reden dat ik ze tegen zichzelf moet beschermen. Ben vaak ook de eerste op de club die zich afmeld als het in mijn ogen te warm is. Ook doen ze dan aangepast trainen.

Dus ja soms baal ik dat ze idd niet zijn zoals mijn labrador. Maar zou geen ander ras meer willen. Dan maar iets meer aanpassingen van mijn kant. Heb zelfs mijn trainingswijze om moeten gooien. Labrador is alleen maar positief getraind. Bij mijn mechels werkt dat domweg niet. Die moet ik soms even duidelijk vertellen dat we het niet op hun manier gaan doen. Wel beloon ik natuurlijk al het positieve gedrag. Maar laat ook merken dat ik bepaalde dingen niet accepteer.

Waar ik wel om moet lachen is dat er iemand in de ipo wereld rondloopt, die beweert dat ze haar hond alleen maar positief heeft getraind. Maar toen ik er trainde liep het beestje met prikband en teletac om.

Ben niet tegen hulpmiddelen. Mits correct gebruik. Maar beweren dat je hond positief hebt getraind, terwijl dit niet zo is. Vind ik best wel een kwalijke zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:20

CharmingS schreef:
Amandavd schreef:

Ik heb het geluk dat ik er niet eens om heb hoeven vragen maar ze dit zelf voorstelde, mede ook dat ik hun hond dan ook uit kan laten en alle 3 er iedere middag uitkomen in het bos.

Daarnaast ben ik zelf mijn eigen uitlaat service, en gaan ze iedere middag al mee naar het bos, dus is die uitlaatservice/roedelopvang absoluut niet nodig. Nogmaals, het probleem was niet de kennel, het probleem was dat er teveel veranderingen in een keer waren en een andere hond waar ze niet mee overweg kon.

Daarnaast hou ik niet van uitlaatservices en vooral die hier in de buurt zitten hebben in mijn ogen niet de juiste kennis over dit soort honden. Zie ze regelmatig lopen hoor in het bos, en het is een zooitje ongeregeld, totaal geen controle over de honden, ze doen waar ze zelf zin in hebben en word niet geluisterd. Ik hoef ze niet eens te zien om te weten dat ze er zijn want het arme vrouwtje zal geen stem meer hebben aangezien ze het halve bos bij elkaar schreeuwt om de honden onder controle te houden. Sorry maar daar ga ik mijn hond niet aan mee geven.

Fijn dat jou honden naar die opvang kunnen, maar inderdaad MIJN hond MIJN probleem. Probleem is voor een groot deel opgelost, situatie kan alleen nog maar beter worden als ik straks mijn eigen plekje heb. Heb ook even gekeken op verschillende sites, en ze willen mijn hond niet eens. Er staat een hele lijst van honden die ze niet toelaten, en daar staat groot bij dat mechelaars niet gewenst zijn!

Zodra mijn kleine hondje er niet meer is (hoop dat hij nog lang bij me kan blijven), komt er een nieuwe mechelse herder (pup) zodat ze daar ook iets aan heeft en niet "alleen" is in de kennel (of binnen in huis als ik iets heb gevonden). Niet alleen voor die reden maar ik gok dat ik over een jaar met haar naar de keuring kan, en daarna wil ik graag nog een hond naar de keuring brengen.

Kans is groot dat je mechel in zo'n situatie ingrijpt.

Tenminste dat zullen die bemoeials van mij wel doen. Die hebben bloedhekel aan zulke honden :')

En terecht. Dat heb ik ook :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:24

Ts ik heb je topic volledig gelezen. Ik vind het jammer dat je zo defensief op mij reageert. Volgens mij geef ik eerlijk mijn mening zonder jou te veroordelen en zijn hier een aantal posts geplaatst die een stuk onaardiger geformuleerd zijn imo.
Ik had op je OP heel anders kunnen reageren, maar ik ben expres op een aantal opmerkingen niet ingegaan omdat ik verwachtte dat je daar al genoeg kritiek op zou krijgen, en ik geen olie op het vuur wilde gooien.

Ik begrijp dat situaties soms lastig zijn en moeilijk te veranderen, maar zeg dan niet "ik zet mijn hond op de eerste plaats". Want dat is niet zo. Zeg dan: " ik zou mijn hond graag op de eerste plaats zetten, maar momenteel lukt dat niet". Dan ben je eerlijk.

Momenteel staan jouw welzijn/ gezondheid, je moeder en je werk toch echt een plaatsje hoger dan je hond. Misschien terecht, maar dat is wat het is, en niet anders.
En met dat gegeven stoor jij je aan het feit dat je hond sloopt in de kennel. Is dat nu echt zo belangrijk op dit moment? (Behalve dat het een signaal is dat je hond niet lekker in zijn vel zit)
Waarom lig je niet wakker van de uren die hij alleen zit? Sta je niet nóg vroeger op om met hem te wandelen, zeg je niet "mam, zo ziek wordt ik echt niet van boven de garage slapen, het welzijn van mijn hond heeft nu prioriteit"?

Je wil wel advies, maar dàt wil je blijkbaar niet horen.
Ik probeer met je mee te denken, maar in de eerste plaats in het belang van de hond. Als jouw hond bij jou nummer 1 is, zou je dat moeten kunnen waarderen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 11:27

love_western schreef:

Soms wou ik dat ze net zo simpel waren als mijn labrador. Of vorige 'huishonden'

Maar dat zijn ze domweg niet. Ze geven veel sneller hun grenzen aan. Tolereren geen 'slecht' gedrag.

Enkele zijn uitzondering. Maar toevallig presteren deze ook minder in de sport :+

En zoals ik al zei doe ik dan mij zelfs bewust in de bench overdag. Zodat ze moeten rusten. En merk dat ze dit enorm fijn vinden.

En in huis zijn het de meest rustige honden die ik maar ken. Zolang ik ze maar structuur en duidelijkheid biedt. Worden pas actief, wanneer ze doorhebben dat we iets gaan doen. Dan gaat hun werk modus aan. En geven ze zich 200%

Of het nou -20 is of 35 graden. Dat is ook nog een reden dat ik ze tegen zichzelf moet beschermen. Ben vaak ook de eerste op de club die zich afmeld als het in mijn ogen te warm is. Ook doen ze dan aangepast trainen.

Dus ja soms baal ik dat ze idd niet zijn zoals mijn labrador. Maar zou geen ander ras meer willen. Dan maar iets meer aanpassingen van mijn kant. Heb zelfs mijn trainingswijze om moeten gooien. Labrador is alleen maar positief getraind. Bij mijn mechels werkt dat domweg niet. Die moet ik soms even duidelijk vertellen dat we het niet op hun manier gaan doen. Wel beloon ik natuurlijk al het positieve gedrag. Maar laat ook merken dat ik bepaalde dingen niet accepteer.

Waar ik wel om moet lachen is dat er iemand in de ipo wereld rondloopt, die beweert dat ze haar hond alleen maar positief heeft getraind. Maar toen ik er trainde liep het beestje met prikband en teletac om.

Ben niet tegen hulpmiddelen. Mits correct gebruik. Maar beweren dat je hond positief hebt getraind, terwijl dit niet zo is. Vind ik best wel een kwalijke zaak.

De meningen in de hondensport zijn heel erg verdeeld. Als ik aan het trainen ben hoor ik 10 mensen verschillende dingen naar me roepen ( heb 2 vaste mensen die me helpen met de training en daar luister ik naar). Maar dat zal altijd zo zijn en blijven, net als in de paardenwereld. En dat is helemaal niet erg. Als je mensen maar in hun waarde laat en niet over hetzelfde door blijft gaan als word gezegd dat je dit niet wil of dat het niet werkt.

Ik train mijn hond ook met een prikband en een gladde band wissel dit af om er zo naar toe te werken dat ze binnenkort alles met de gladde band kan. Tele-tac heb ik bij haar (nog) niet nodig en wil ik het liefst ook niet gebruiken.

Mijn Fenix die zal nooit uit zichzelf gaan vechten en is eerder heel onderdanig, maar schiet dan wel snel in de stress en dan zie ik dan aan haar lichaamstaal. Zei gaat die situaties liever uit de weg, was ook met de rotweiler.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:31

De reden waarom de hond sloopte is toch weg nu. En hond sloopt niet meer?

En gok dat met deze hond meer word gedaan dan de gemiddelde huishond.

Als je bokt moet geloven is dat niet zo. En laat iedereen zijn hond voldoende uit etc. Maar zie dat het in de praktijk het toch anders uitwijst.

Die van mij zitten ook meerdere uren alleen. Maar krijgen voor en na de tijd genoeg beweging en uitdaging. Doormiddel van wandelen, trainen, speuren en fietsen.

En heb eens opgenomen wat ze overdag doen wanneer er niemand thuis is. En dat is slapen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:39

CharmingS schreef:
love_western schreef:

De meningen in de hondensport zijn heel erg verdeeld. Als ik aan het trainen ben hoor ik 10 mensen verschillende dingen naar me roepen ( heb 2 vaste mensen die me helpen met de training en daar luister ik naar). Maar dat zal altijd zo zijn en blijven, net als in de paardenwereld. En dat is helemaal niet erg. Als je mensen maar in hun waarde laat en niet over hetzelfde door blijft gaan als word gezegd dat je dit niet wil of dat het niet werkt.

Ik train mijn hond ook met een prikband en een gladde band wissel dit af om er zo naar toe te werken dat ze binnenkort alles met de gladde band kan. Tele-tac heb ik bij haar (nog) niet nodig en wil ik het liefst ook niet gebruiken.

Mijn Fenix die zal nooit uit zichzelf gaan vechten en is eerder heel onderdanig, maar schiet dan wel snel in de stress en dan zie ik dan aan haar lichaamstaal. Zei gaat die situaties liever uit de weg, was ook met de rotweiler.

Klopt, ik heb ook 2 vaste trainers waar ik naar luister. Neem soms wel tips mee van andere mensen. Maar overleg dit eerst met mijn trainers.

1 mechel die doet aangepaste training. Is volgens mij echt minder begaafd. Maar wat hij doet, doet hij met plezier. 'Train' ik dus met een gewone halsband. Is al een onzekere hond van zichzelf. Deze word dus wel alleen maar positief getraind. En merk nu eindelijk naar 2 jaar dat ie meer 'ballen' krijgt :D

Zijn zusje wordt inmiddels wel getraind met een prikband. Maar gebruik deze alleen wanneer het echt nodig is. Lijn hangt verder altijd slap.

De oudste train ik eigenlijk alleen weer met een teletac. Door de vorige club is de opbouw van training niet goed gegaan. Dus hij kan zo hoog in de drive schieten. Dat je hem niet meer kunt bereiken. Dus af en toe moet je hem even back to earth halen. En dan gaat het weer super. Prikband werkt niet bij hem. Dus dan plagen we hem er ook niet meer mee.

Labrador wordt niet mee getraind. Hangt een beetje de luie huishond uit. Vind trainen 10 x niks. Maar draagt altijd een tuig met wandelen. Kan geen halsband verdragen.

Dus zo probeer ik naar elke hond te kijken wat ie nodig is. En het is altijd weer 1 groot feest als ik thuis kom :')

2 mechels van mij zijn absoluut niet onderdanig. Zijn ook de 2 waar serieus mee getraind word. En gaan ook niet gauw iets uit de weg.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 11:43

Nikass schreef:
Ts ik heb je topic volledig gelezen. Ik vind het jammer dat je zo defensief op mij reageert. Volgens mij geef ik eerlijk mijn mening zonder jou te veroordelen en zijn hier een aantal posts geplaatst die een stuk onaardiger geformuleerd zijn imo.
Ik had op je OP heel anders kunnen reageren, maar ik ben expres op een aantal opmerkingen niet ingegaan omdat ik verwachtte dat je daar al genoeg kritiek op zou krijgen, en ik geen olie op het vuur wilde gooien.

Ik begrijp dat situaties soms lastig zijn en moeilijk te veranderen, maar zeg dan niet "ik zet mijn hond op de eerste plaats". Want dat is niet zo. Zeg dan: " ik zou mijn hond graag op de eerste plaats zetten, maar momenteel lukt dat niet". Dan ben je eerlijk.

Momenteel staan jouw welzijn/ gezondheid, je moeder en je werk toch echt een plaatsje hoger dan je hond. Misschien terecht, maar dat is wat het is, en niet anders.
En met dat gegeven stoor jij je aan het feit dat je hond sloopt in de kennel. Is dat nu echt zo belangrijk op dit moment? (Behalve dat het een signaal is dat je hond niet lekker in zijn vel zit)
Waarom lig je niet wakker van de uren die hij alleen zit? Sta je niet nóg vroeger op om met hem te wandelen, zeg je niet "mam, zo ziek wordt ik echt niet van boven de garage slapen, het welzijn van mijn hond heeft nu prioriteit"?

Je wil wel advies, maar dàt wil je blijkbaar niet horen.
Ik probeer met je mee te denken, maar in de eerste plaats in het belang van de hond. Als jouw hond bij jou nummer 1 is, zou je dat moeten kunnen waarderen.

Je hebt blijkbaar niet alles doorgelezen.
Ik word alleen er een beetje moe van alles te moeten herhalen.

Nog een keer.

Ik sta al anderhalf uur eerder op om een flinke wandeling met haar te maken. Nee ik ga niet mijn gezondheid op het spel zetten als zei net zo goed in haar kennel ligt. Heb gisteren een mobiele camera in haar hok gehangen die ik met mijn telefoon kan volgen en daar zit een nachtfunctie op. Heb gisteravond/nacht haar tot half 2 in de gaten gehouden, en mevrouw ligt gewoon te pitten.

Heb haar nu ook op mn camera staan en ze is vanochtend bezig geweest met haar kong en ligt nu weer te slapen. Over anderhalf uur ben ik weer thuis om ze mee te nemen naar het bos. Daarna krijgt ze een bot wat ik gisteren bij de slager heb gehaald. Als ik vanavond weer thuis kom gaat ze mee wandelen en daarna mee naar stal waar ze heerlijk met haar vriendjes kan spelen. Zodra we dan weer thuis komen gaan we nog ff op de bank hangen en is het weer slaap tijd.

Geloof mij ik pas heel mijn leven aan voor haar, dus ja zei staat op nummer 1!! Dat ik mijn gezondheid niet wil riskeren aangezien ze net zo lekker in haar kennel ligt is niet heel erg gek he!! En het is niet alleen mijn moeder die denkt dat ik ziek word daar, maar dat denk ik zelf ook en vind ik het ook nog eens onnodig!!

Als je even terug leest gaat mijn stiefvader morgen een nieuw nachthok maken, volledig geïsoleerd goed geventileerd en heeft een hondenluik zodat de warmte binnen blijft. Meer als wat ik nu doe kan bijna niet. Er zullen honden zat jaloers zijn op waar zei straks in mag slapen. Daar ligt ze beter als bij mij in bed!

De reden dat ik zo op jou reageer is omdat je niet goed hebt gelezen, heb hele lappen tekst hier neer gezet in dit forum zodat alles duidelijk is en er geen misverstanden kunnen ontstaan, in MIJN ogen staan mijn hond op de EERSTE plaats. Als ik dingen afspreek denk ik altijd EERST aan mijn hond voor ik de afspraken maak. Ik ga al bijna niet meer van huis zonder hond, ik hou overal rekening mee. En ja mijn werk staat op een gedeelde EERSTE plaats, als ik namelijk geen werk heb hoe moet ik dan haar dure brokken betalen die ze nodig heeft omdat ze een gevoelige darm heeft, hoe moet ik dan dierenarts kosten, ontworming, pipeten tegen de vlooien betalen. Ik werk voor mijn hond omdat zei op de EERSTE plaats staat!!

Mijn moeder is ook heel erg belangrijk voor mij ja, omdat zei rekening wil houden met mijn hond. Maar ook nog iets te zeggen heeft in haar eigen huis. En ik heb dat te respecteren zolang ik daar woon, dat is niet meer dan normaal!! En nogmaals lees even goed terug, de situatie is al een heel stuk verbeterd. Mijn hond is weer de vrolijke Fien die ze voorheen was.

Kom maar een dagje meekijken hoe ik het aanpak met mijn hond hoor, dan zul je zien dat bijna heel mijn leven draait om de hond!! En dat is ook niet heel erg gezond aangezien ik ook dingen voor mezelf moet kunnen doen, en dit ga ik langzaam ook weer opbouwen. Mijn hond komt NIKS te kort, ik blijf alleen wel een mens, en ik heb fouten gemaakt waar ik ook van heb geleerd. En zal er vast nog wel meer gaan maken.. Excuse me for being human

Dus wat mij betreft mag dit topic op slot voor ik dadelijk nog te horen krijg dat ik mijn hond verwaarloos!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:53

Jouw hond geeft duidelijk aan niet "net zo lekker in de kennel te liggen" anders had je dit topic niet geopend. En dat ze ligt te slapen als jij er niet bent, tja heeft ze andere opties dan?
Ook het feit dat je een gevoelige hond met prikband traint is zeker in het belang van de hond?

Dat ik alles lees maakt niet dat ik het met je eens wordt. Jij kunt jezelf blijkbaar goed voor de gek houden en zaken die niet okee zijn voor jezelf verantwoorden. Ik doe daar niet aan mee.
Ik vind dat je niet kritisch naar je eigen gedrag kijkt en niet open staat voor advies (alleen voor ja knikkers) dus ik zal verder geen energie meer in dit topic steken.

Het verbaast mij overigens totaal niet dat de asiels gevuld zijn met mecheltjes met gedragsproblemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:00

Nikass schreef:
Jouw hond geeft duidelijk aan niet "net zo lekker in de kennel te liggen" anders had je dit topic niet geopend. En dat ze ligt te slapen als jij er niet bent, tja heeft ze andere opties dan?
Ook het feit dat je een gevoelige hond met prikband traint is zeker in het belang van de hond?

Dat ik alles lees maakt niet dat ik het met je eens wordt. Jij kunt jezelf blijkbaar goed voor de gek houden en zaken die niet okee zijn voor jezelf verantwoorden. Ik doe daar niet aan mee.
Ik vind dat je niet kritisch naar je eigen gedrag kijkt en niet open staat voor advies (alleen voor ja knikkers) dus ik zal verder geen energie meer in dit topic steken.

Het verbaast mij overigens totaal niet dat de asiels gevuld zijn met mecheltjes met gedragsproblemen.

Volgens mij heeft ts probleem nu opgelost. En sloopt haar mechel niks meer...

Mechels waarmee hondensport word gedaan belanden niet snel in een asiel.

Vaak zijn het de mechels die impulsief aangeschaft worden door mensen zonder verstand. En ja dan gaan ze gedragsproblemen ontwikkelen. Want ze lezen zich niet in wat voor ras ze in huis halen.

Eerste 2 jaar moet je niet teveel van ze verlangen. Lekker de wereld ontdekken. Niet teveel belasten.

Ik geef eerlijk toe dat ik de oudste mechel ook niet goed begreep. Pas toen ik van club veranderende, werd het mij allemaal duidelijk. En veranderde hij van probleemhond naar sociale huishond. En zijn onzekere gedrag verdween.

Dit kwam omdat ze op eerste club te weinig verstand hebben van mechels. Club waar ik nu train is bijna alleen maar mechels. En instructeurs met 20 a 30 jaar ervaring.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:09

Nikass schreef:

Wauw, wil je graag een keer uitnodigen om een keer een dagje bij mij te komen kijken en eens goed naar mijn hond te komen kijken. Want als mijn hond zich echt zo rot zou voelen dan zou je dat namelijk ook aan haar uiterlijk kunnen zien. En ja ze heeft andere opties, om als er nog problemen zouden zijn haar dekens en tapijt te slopen maar zelfs dit doet ze niet meer. Dan is het probleem toch opgelost of is ze nog steeds zielig eenzaam en ellendig? Denk dat er honden zijn die binnen liggen die het slechter hebben als zei!!

ALS JE NOU EENS EEN KEER GOED LEEST DAN HAD JE OOK GEZIEN DAT HET PROBLEEM NIET LIGT AAN DE KENNEL MAAR AAN ALLE VERANDERINGEN EN VOORAL DE ANDERE HOND WAAR ZE NOGAL WAT STRESS VAN KREEG. NU IK DE HONDEN NIET MEER BIJ ELKAAR DOE EN DE RELATIE IS VERBROKEN GAAT HET EEN STUK BETER!!!!!!

Je hoeft het ook absoluut niet met mee eens te zijn, dat je dat niet bent is mij al lang duidelijk en zal je vertellen dat ik daar niet wakker van lig. Ik weet namelijk dat mijn hond het heel erg goed heeft bij mij!!..
Daarnaast zal mijn mechel nooit in een asiel belanden, als ik haar weg zou willen doen kan ik haar nu al voor veel centjes verkopen want ik heb al een wat geïnteresseerde die haar heeel erg graag willen hebben. Maar dat doe ik niet want het is mijn meisje en MIJN NUMMER 1

Ik ben in ieder geval heel erg blij dat de situatie verbeterd is en mijn hond zichzelf weer goed voelt.
En dat jij als computer ridder kan zien of beoordelen dat ik niet goed ben voor mijn hond omdat ik haar aan een prikband train (EN ALS JE GOED HEBT GELEZEN BEN IK BEZIG DEZE HELEMAAL WEG TE GAAN LATEN) en haar in een kennel hebt dan ben ik uitgepraat met jou!!

Wens je een hele fijne dag.

Dit ziet er niet uit als een ongelukkige hond lijkt mij

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:12

Stiekem lok je haar met een tennisbal :')

Nee grapje, ze ziet er goed uit. En zo gewoon niet meer op Nikass ingaan.

Prikband en teletac is niks mis mee. Als je het maar correct gebruikt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:22

https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... in-content

Geen Mechels in dat asiel

https://hondenzondertoekomst.nl/ter-ado ... le-honden/

hmm ook geen mechels in dat asiel

https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... den/page/2

Ook geen mechel

https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... in-content

Ook geen mechel

Kan nog wel even door gaan zo.. Dus vraag me af waar jij die informatie vandaan haalt Nikass

@ Love_western: Kaasjes doen wonderen :') :') Nee maar ff serieus, honden die niet lekker in hun vel zitten zien er vaak ook niet zo geweldig uit, mijn hond zit super in haar vacht en glanst als een spiegel.

Ik heb rubberen bolletjes op de puntjes van mijn prikband zodat het niet al te scherp is, omdat ik haar het liefst op een gladde band wil hebben, maar weet niet of het te zien is op de foto maar zei is echt mega voor een teef en is best heftig als ze eenmaal in haar drift zit, daar zijn we ook heel hard op aan het werken, maar tot die tijd dat het helemaal goed is blijft de prikband om.

Heb meer medelijden met honden die maar in tuigen worden gepropt en daar vol in gaan hangen omdat mensen niet weten wat zo'n tuig eigenlijk doet als een hond trekt. Mijn hond loopt altijd heel ontspannen mee als ik haar uit laat, nooit geen druk op de riem nodig.

Maar ik denk dat Nikass zichzelf even moet verdiepen in KNPV herders, denk dat haar dan een heel stuk meer duidelijk word!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:35

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met mijn reu. 1 bonk spier en goed aan de maat.
Afbeelding
Afbeelding

En zet zichzelf echt onwijs hoog in de drive en is behoorlijk taai. Dus heb er echt werk mee met pakwerk. Maar laatste tijd begint het kwartje weer te vallen bij hem. En begint nu te snappen dat ie toch braaf zijn appèl moet lopen voordat hij mag bijten. Niet luisteren is niet bijten. Hij kan helaas ook niet de mouw 'winnen' zoals de meeste honden op de club. Want enige wat hij wil is die mouw verbouwen.

Speuren en appèl gaat echt super.

Teefje is onwijs klein dingetje. Maar zit toch een partij pit in :') Zodra we met haar het veld opgaan dan zie je haar echt even snuiven, zo van hier ben ik weer. Kom maar op :')

Ben echt onwijs blij dat ze niet zo groot is als de reu (tevens haar broer, maar zij is van een nest later)

Afbeelding

En kwam nog paar leuke foto's tegen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:48

Waauw love western, wat heb jij mooie honden!! Kan niet wachten tot die van mij lekker altijd bij mij op de bank kunnen liggen. Heb haar graag bij me.

Bij mijn hond is bijtwerk en apel ook nog een puntje waar aan gewerkt word op dit moment, vandaar nog even de prikband. Maar met de vooroefeningen (volgen, zoeken, springen en kistrieveren) gaat het al goed met de gladde band. Heb nu met bijtwerk de gladde band aan en de prikband voor het geval ik haar echt even moet corrigeren. Maar probeer zo veel mogelijk zonder te doen.

Vind dat ik het nog vriendelijk doen, aangezien er ook een paar op de club met spijkerbanden werken, dat vind ik dan weer niet nodig. Er liep er ook een rond met een kavoeloe en die hebben we de deur gewezen aangezien die meer op zijn hond aan het meppen was als dat hij de hond trainde, dat ondertussen wandelaars kwamen vragen wat er in godsnaam aan de hand was en of dat wel normaal was. "nee mevrouw en meneer dit is niet normaal en hoort zo niet".

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:53

Nikass schreef:

Al ooit met een mechelaar getraind? Of überhaubt in handen gehad?

Die van ons is ook zo'n gevalletje hypergevoelig aan prikkels van buitenaf. Veranderingen, nieuwe honden, nieuwe omgevingen,.... en hij komt in standje "hyper". Maar die gevoeligheid wil daarom niet zeggen dat ze nergens tegen kunnen. Als ik onze mechelaar vergelijk met alle borders die mijn ouders gehad hebben, dat is een verschil van 180°. Een boze vinger of een verheffing in je stem is voor de borders ruim voldoende, die zijn daarvan onder de indruk. Die zou ik ook NOOIT een prikband omdoen.
Onze mechelaar kan je bij wijze van spreken tegen een muur gooien, die komt even vrolijk terug. Fysiek is die nérgens van onder de indruk, en zodra hij in driften zit kom je daar verbaal ook niet meer door. En dan is een prikbandje een heel fijn hulpmiddel om 'm even terug op aarde te krijgen, gewoon omdat hij zichzelf erop tegenkomt.

Onze fanatiekeling
Afbeelding

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 12:54

Dit is trouwens haar kennel. Ondertussen is het nachthok weg aangezien ze die dus heeft opgevreten. En nu staat daar haar bench met tapijt tegen ze zijkanten zodat ze uit de wind ligt.
Haar mand heb ik ook er uit gehaald omdat ze daar ook aan begon te knagen, maar die staat er inmiddels weer in en daar blijft ze netjes van af.
Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:38

En dan zit ze ‘s avonds voor ze de kennel in gaat bij jou op de bank?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:43

Florenc schreef:
Nikass schreef:

Die van ons is ook zo'n gevalletje hypergevoelig aan prikkels van buitenaf. Veranderingen, nieuwe honden, nieuwe omgevingen,.... en hij komt in standje "hyper". Maar die gevoeligheid wil daarom niet zeggen dat ze nergens tegen kunnen. Als ik onze mechelaar vergelijk met alle borders die mijn ouders gehad hebben, dat is een verschil van 180°. Een boze vinger of een verheffing in je stem is voor de borders ruim voldoende, die zijn daarvan onder de indruk. Die zou ik ook NOOIT een prikband omdoen.
Onze mechelaar kan je bij wijze van spreken tegen een muur gooien, die komt even vrolijk terug. Fysiek is die nérgens van onder de indruk, en zodra hij in driften zit kom je daar verbaal ook niet meer door. En dan is een prikbandje een heel fijn hulpmiddel om 'm even terug op aarde te krijgen, gewoon omdat hij zichzelf erop tegenkomt.

Onze fanatiekeling
[ Afbeelding ]

Jazeker, heb ook herders en een zeer reactieve en harde hond momenteel. Maar honden iets willen leren door middel van (fysieke) straf is naar mijn mening niet juist en ook onnodig.
Maar zoals ik al aangaf zal ik geen energie meer stoppen in dit topic omdat TS zo overtuigd is van zichzelf en niet openstaat voor feedback, dat dit geen enkele zin heeft.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 15:46

maikeltje schreef:
En dan zit ze ‘s avonds voor ze de kennel in gaat bij jou op de bank?

Ja boven de garage, expres niet binnen in huis omdat het daar 20+ graden is, en dat temperatuur verschil is te groot..
@ Nikass: Ik gebruik mijn prikband niet om te straffen ;) Die heb ik daar niet voor nodig, wel om haar aandacht er bij te houden als ze bijtwerk gaat maken. Daarnaast combineer ik mijn prikband met een gladde band en klik ik alleen maar om als het nodig is. Als ik haar thuis uitlaat doe ik dat ook aan de gladde band. En leuk dat je een herder hebt, maar word die ook getraind binnen de KNPV? Ieder mag zijn eigen hulp middelen gebruiken als ze het maar op de juiste manier gebruiken, je kan overal een martelwerktuig van maken.

En daarbij, mijn hond word meer beloond dan dat ze gestraft word, aangezien het een hele slimme hond is die graag voor je wil werken. Heb haar dan ook nog nooit geschopt of geslagen, simpelweg omdat dit niet nodig is. Een stemverheffing is meestal wel genoeg, als ze niet vol in haar drift zit. Maar ik ga haar ook niet straffen omdat ze in haar drift komt, maar wil wel haar aandacht erbij houden, vandaar de prikband.

En ga me alsjeblieft niet zeggen dat ik niks met advies en tips heb gedaan, want bijna al mijn keuzes die ik heb gemaakt en ideeen die ik heb gehad komen van bokkers die me wel advies geven waar ik iets aan heb. Helaas hoor jij daar niet tussen, niks persoonlijk jij hebt ook het recht om je mening te hebben. Alleen sluiten onze meningen niet aan, niks mis mee maar laat me wel in mijn waarden aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:11

Nikass schreef:
Florenc schreef:

Onze fanatiekeling
[ Afbeelding ]

Jazeker, heb ook herders en een zeer reactieve en harde hond momenteel. Maar honden iets willen leren door middel van (fysieke) straf is naar mijn mening niet juist en ook onnodig.
Maar zoals ik al aangaf zal ik geen energie meer stoppen in dit topic omdat TS zo overtuigd is van zichzelf en niet openstaat voor feedback, dat dit geen enkele zin heeft.

Ik ben dan met oprecht benieuwd, hoe jij het dan aanpakt om een hond weer back to earth te krijgen.

Want sinds ik met teletac werk, zie ik juist dat mijn hond meer rust krijgt. En dat er weer gewoon goed mee te werken valt. Ipv dat hij zodanig gefrustreerd raakt omdat hij niet mag bijten. Wel is zo dat als hij goed gedrag laat zien, dat hij mag bijten. Dit is de ultieme beloning voor hem. Omdat als hij de mouw wint, hij weer hoog in zijn frustratie level schiet.

Lager in zijn drive zetten, werkt niet. Het is een type hond die zichzelf telkens hoger zeg.

Momenteel wordt de teletac dus gebruikt om hem alleen back to earth te krijgen. En mag hij pas bijten, als hij netjes volgt en ik bepaal de weg. Dus dit houdt in dat als hij naar pakwerker wil, wij juist de andere kant omgaan. Net zolang tot ie netjes meevolgt.

Zoals ik al zei heb ik mijn trainingswijze moeten omgooien. En worden 2 van de 4 honden nog steeds alleen positief getraind.

Bij ons op de club gebruiken ze ook geen hulpmiddelen als dat nodig is. Worden ook wel honden getraind alleen op een halsbandje.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:04

love_western schreef:
Stiekem lok je haar met een tennisbal :')

Nee grapje, ze ziet er goed uit. En zo gewoon niet meer op Nikass ingaan.

Prikband en teletac is niks mis mee. Als je het maar correct gebruikt.

In de paardensport worden toch ook allerlei tuigen en bitten gebruikt. Bij grote sterke dieren moet dat soms wel anders zijn ze niet af te richten en kunnen er zelfs gevaarlijke situaties ontstaan.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:48

Dit topic word behoorlijk vermoeiend! Het reageren van mensen die nog nooit met een bepaald type hond te maken hebben gehad.

Even voor de duidelijkheid, TS traint met haar hond het KNPV programma.
Dat is een programma (opleiding) die gemaakt is voor de Dienstverlening ( de overheid ), honden voor bewaking, speuren, politie,douane enz.
Deze honden leren ook te bijten! Omdat ze later ook ingezet worden bij inbraak...of demonstraties, denk eens aan hooligans!

Denken jullie nu echt dat de gemiddelde huishoud daarvoor geschikt is?

Om dit werk te kunnen doen, moet een hond bepaalde eigenschappen hebben.

Nu worden de knpv X mechelaars al 100 jaar lang uitgeselecteerd.
Om honden te krijgen die tegen een stootje kunnen en hun mannetje staan binnen al het geweld.

We kennen allemaal wel de beelden van de politie paarden en honden tijdens relletjes enz.

Dit type hond is vaak niet super sociaal ( gaat niet met de inbreker, met een balletje spelen ) ze moeten zelfs commando's van vreemden wijgeren ( logisch kun je in de praktijk niet gebruiken )

Dit type hond is in het algemeen een heel stukje harder dan andere honden. De meeste hebben daarnaast een enorme werkdrift.

Waardoor het gebruik van een pinnenband en of teletac mits goed gebruikt soms gewoon nodig is.

Belangrijk is en blijft, dat je altijd controle over je hond hebt. En dit geldt voor ieder hond.