Dit topic is niet serieus toch ?
Is iedereen hier gek geworden of zo

?
TS loopt langs een hond die zonder toezicht bij een winkel vastgebonden zit, zegt hallo en wordt gebeten en het is haar schuld?
Vervolgens wordt haar handelingen in de schoenen geschoven en wordt er ook nog eens getwijfeld aan haar integriteit want "we waren er niet bij" .
Nou precies, dat waren we niet dus zullen we het ff houden bij de feiten?
Hond zit zonder toezicht vastgebonden en TS wordt gebeten. punt.
Schuld ligt bij de eigenaar van de hond, deze is juridisch vervolgbaar (425 SR) en wettelijk aansprakelijk voor de schade (179 BW boek 6).
Hoe en wat TS allemaal heeft gedaan is feitelijk gezien volstrekt oninteressant, al hing ze oetsiekoetsie zeggend een half uur over het beestje heen, het hondje had nooit in de gelegenheid gesteld moeten worden te kunnen bijten.
Ligt de fout bij de hond? Nee natuurlijk niet, die ligt volledig bij de ¥£≠ van een eigenaar die zijn hond daar vast bindt. Maar ts valt niets te verwijten. Het is namelijk ook nog eens zo dat de eigenaar vd hond de schijn wekt dat het een onschuldige hond is, het "publiek" mag er namelijk gevoeglijk van uitgaan dat men geen bijtende hond zonder toezicht in een openbare ruimte achterlaat. Net zoals "het publiek" er van uit mag gaan dat mensen stoppen voor rood licht. Beide is namelijk strafbaar en soms gaat het fout, maar dan ligt de fout wel degelijk bij de overtreder en niet bij het slachtoffer.
En serieus dat iemand er hier bij haalt dat een hond nooit zonder aanleiding bijt met als voorbeeld dat haar hond mensen bijt met sokken in sandalen en een korte broek vanwege een patroon? Dan heb jij dus te zorgen dat je hond niet bij mensen kan komen die sokken in sandalen dragen.
Mocht het ooit strafbaar worden om sokken in sandalen te dragen dan praten we weer, maar tot die tijd gekomen is hou je je hond gewoon weg bij mensen met sokken in sandalen. De reden waarom een hond bijt is relevant voor de eigenaar van de hond, niet voor een willekeurige voorbijganger.
En is zeker niet de verantwoordelijkheid van een willekeurige voorbijganger.
En ja ik ben een enorme hondenliefhebber , heb er zelf 4. Maar mocht 1 van mijn honden dit ooit doen, dan sla ik eerst mijzelf voor mijn kop dat ik dit heb laten gebeuren, en vervolgens zou ik alle schade vergoeden en er nog een bos bloemen bij doen voor de schrik.
Mijn honden, mijn verantwoordelijkheid.