beatje schreef:Ik snap werkelijk niet wat er zo erg is aan bellen,daarvoor zitten die dingen toch op je fiets?het is geen versiering hoor. De hond kan haar wel gezien hebben,maar de eigenaar niet en dat is toch de gene die moet reageren.
ik schrik me ook iedere keer de tandjes als er ineens een fiets van achter langs mij voor bij zoeft.Nu doen mijn honden wel niks,maar ik kan ze toch even dichter bij pakken of een stap op zij doen.
net zoals joggers vanachter passeren roep gewoon even hallo of pardon of excuseer kan mij schelen wat maar laat even weten dat je iemand vlak passeert.kost geen moeite iedereen happy.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Verkeersregels zijn er om te voorkomen dat iedereen zijn eigen plan trekt. Maar dat neemt niet weg dat wat algemene allertheid en een beetje aanpassingsvermogen geen kwaad kan.
Nee, ik hoef die bejaarde in de regen niet de straat over te laten steken als er geen zebrapad of stoplicht is. Maar het siert me wel als ik even rem en hem wél laat oversteken, nietwaar? 
Net als TS: ze hóeft niet te bellen. Maar het kost ook geen kracht om het wel te doen, toch?