Bijna aanval op de fiets door rottweiler wat kan ik doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:41

Geryon schreef:
Misschien is het wel waar wat de man zegt, dat ie enkel maar lawaai maakt en dat hij dat maar bij bepaalde personen doet, waarom zou hij zijn hond dan een muilkorf om moeten doen??

Omdat je altijd verantwoordelijk bent voor jouw hond? Omdat niemand last hoort te hebben van jouw hond. En omdat hij zich duidelijk niet kan gedragen?

Inderdaad gewoon melding maken bij de gemeente

GabberGill

Re: Bijna aanval op de fiets door rottweiler wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:13

Zou hij het uitgetest hebben?
Van heee hij maakt geluid tegen jou, eens kijken of hij ook aanvalt?

Oooooh nee joh hij maakt alleen geluid.

Sorry, maar al maakt hij alleen geluid dan nog is het een risico. Ook als hij uit onzekerheid, angst, agressie of wat dan ook reageert is het wel degelijk een Risico. De meeste bijtincidenten zijn nog steeds van de angsthappers als ik mij goed herinner. Corrigeer me als ik dit fout heb.

Wat als deze hond een keer niet alleen geluid maakt.

Ik heb toevallig van de week een Bully xl kruising gekocht. Mag zij dit gedrag ooit vertonen gaat er een muilkorf omheen. Ook als zij alleen maar geluid maakt en naar mensen toespringt.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:32

Wat een rare reacties hier, dus als fietser moet je elke keer bellen als je een hond van achter benaderd.. mijn hond schrikt misschien weleens maar heeft nog nooit uitgehaald. Wat als er een kind langsfietst? Bij ons is het kuithoogte dat is al erg laagstaande bij een klein kind. Raar om te lezen hoevaak mensen agressie van dieren 'goed' praten. Die hond moet bij voorbaat al een muilkorf om als hij uithaalt.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:13

Is het zo raar om te bellen dan?Daar zitten ze toch voor op de fiets dat je laat weten dat je er aan komt,Ik had het van middag nog in het bos met een vriendin.Zes loslopende honden en een 4 jarig kind er tussen en wij natuurlijk kleppend.komt er een fietser vanachter die dwars door onze groep door rijd enhet kleine kind raakt.Is het dan zoveel moeite om te bellen dat we aan de kant kunnen gaan staan? het was trouwens losloop gebied in het bos.
Waarom is bellen of iets laten weten dat je passeert nu zoveel moeite ?het zal wel aan mij liggen dat ik dat niet begrijp.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 21:15

Ik bel alleen als ik niet zeker weet of ik er veilig langs kan

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:53

Dan zou ik toch wat vaker bellen,hij is ook om te zorgen dat de mensen zich geen hoedje schrikken als je plots langs ze heen gaat.En als je zo bang van die hond bent bel je van te voren wat die man ook aangeeft.probleem opgelost!

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:28

Als ik hier elke keer moet gaan bellen als ik langs iemand loop met een hond dan kan ik de hele dag bellen haha. Ik bel uiteraard wel als ik ergens langs fiets en er loopt een hond of een kind op het pad oid. Maar ts geeft aan dat de hond haar al zag en ze er ruim omheen fietst.. zie niet in waarom je dan nog moet gaan bellen als je aan de andere kant van de straat fietst.

Een hond mag niet uithalen/bijten. En die mensen die zeggen dat het 'bijna' fout ging dus ts niet moet zeuren zijn helemaal niet goed wijs. Wat als die hond de volgende keer een kind in het gezicht bijt?

Het gaat niet om wat voor een ras je hond is, maar wanneer er kans is dat hij uithaalt dan moet je hem muilkorven oid. Valse/agressieve dieren zijn niet goed te praten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 11:09

Ik snap werkelijk niet wat er zo erg is aan bellen,daarvoor zitten die dingen toch op je fiets?het is geen versiering hoor. De hond kan haar wel gezien hebben,maar de eigenaar niet en dat is toch de gene die moet reageren.
ik schrik me ook iedere keer de tandjes als er ineens een fiets van achter langs mij voor bij zoeft.Nu doen mijn honden wel niks,maar ik kan ze toch even dichter bij pakken of een stap op zij doen.
net zoals joggers vanachter passeren roep gewoon even hallo of pardon of excuseer kan mij schelen wat maar laat even weten dat je iemand vlak passeert.kost geen moeite iedereen happy.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:52

Dan nog is niemand bij passeren verplicht te bellen. Je eigen oplettende oog hoort er ook te zijn.

Een hond hoort dit niet te doen. Dus ts hoeft niet te bellen. Daarbij vind ik zijn beredenering bagger!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 13:16

Gister wou mijn moeder met de hond uit en toen zag ze de rottweiler helemaal los en alleen vlak bij ons huis staan. Ze is snel weer naar binnen gegaan. De hond was blijkbaar ontsnapt en liep in zijn eentje over straat. Ik moet er niet aan denken dat die hond in conflict kwam met onze oude hond. Toen hebben we het telefoonnummer opgezocht en de eigenaar gebeld en hij heeft hem weer gepakt.

Ik vind niet dat iemand last moet hebben van iemand anders zijn hond. Een training voor die hond lijkt mij geen raar idee.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:17

Echt melding gaan maken bij de gemeente. Hopelijk doen ze er dan iets mee.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:26

beatje schreef:
Ik snap werkelijk niet wat er zo erg is aan bellen,daarvoor zitten die dingen toch op je fiets?het is geen versiering hoor. De hond kan haar wel gezien hebben,maar de eigenaar niet en dat is toch de gene die moet reageren.
ik schrik me ook iedere keer de tandjes als er ineens een fiets van achter langs mij voor bij zoeft.Nu doen mijn honden wel niks,maar ik kan ze toch even dichter bij pakken of een stap op zij doen.
net zoals joggers vanachter passeren roep gewoon even hallo of pardon of excuseer kan mij schelen wat maar laat even weten dat je iemand vlak passeert.kost geen moeite iedereen happy.

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Verkeersregels zijn er om te voorkomen dat iedereen zijn eigen plan trekt. Maar dat neemt niet weg dat wat algemene allertheid en een beetje aanpassingsvermogen geen kwaad kan.

Nee, ik hoef die bejaarde in de regen niet de straat over te laten steken als er geen zebrapad of stoplicht is. Maar het siert me wel als ik even rem en hem wél laat oversteken, nietwaar? ;)

Net als TS: ze hóeft niet te bellen. Maar het kost ook geen kracht om het wel te doen, toch? :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:34

beatje schreef:
.
ik schrik me ook iedere keer de tandjes als er ineens een fiets van achter langs mij voor bij zoeft.

Wat een leuke uitdrukking in dit verband.... :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 13:56

Bambi1995 schreef:
Gister wou mijn moeder met de hond uit en toen zag ze de rottweiler helemaal los en alleen vlak bij ons huis staan. Ze is snel weer naar binnen gegaan. De hond was blijkbaar ontsnapt en liep in zijn eentje over straat. Ik moet er niet aan denken dat die hond in conflict kwam met onze oude hond. Toen hebben we het telefoonnummer opgezocht en de eigenaar gebeld en hij heeft hem weer gepakt.

Ik vind niet dat iemand last moet hebben van iemand anders zijn hond. Een training voor die hond lijkt mij geen raar idee.

Voor de 10e keer.. Bel eens naar de gemeente/politie/wijkagent inplaats van naar de eigenaar. Hij is tot nu toe dus al 2x laks. Zelf gaat hij er niks aan doen.
Je kan hier wel in het topic blijven melden, maar ook dan gaat er niks gebeuren :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:50

Heb niet alles gelezen, alleen eerste bladzij en zag dat je daar vreemde reacties kreeg.
Ik zou even melding maken bij de politie, liefst wijkagent, die gaat dan een keer met de eigenaar praten en hopelijk is dat voldoende voor de baas om wat beter op zijn hond te letten.
Het is niet normaal dat als jij gewoon op de openbare weg fietst, je het risico moet lopen dat er een Rottweiler in je been hangt. :n

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:59

@Palmers @beatje. Als je aan de andere kant van de straat fietst moet je dus ook bellen? Ts geeft aan dat ze aan de andere kant fietst.. wat een onzin. Tuurlijk bellen als je vlak achter iemand langs fietst dat snap ik zeker maar elke keer bellen wanneer er überhaupt een hond in de buurt loopt? Dan ben ik niet eens meer bezig met de weg.. begin daar maar eens aan bij het Vondelpark. Een hond mag niet bijten!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 14:21

Nikass schreef:
Heb niet alles gelezen, alleen eerste bladzij

En in een topic dat zo lang loopt als deze volgt na zo'n intro zonder uitzondering een raad die al tientallen malen is gegeven... _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 15:03

Kuggur schreef:
Nikass schreef:

En in een topic dat zo lang loopt als deze volgt na zo'n intro zonder uitzondering een raad die al tientallen malen is gegeven... _O-

En waar al net zo lang niks mee gedaan is volgens mij. Dus is dat geen rare reactie van Nikass wel?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 16:18

Wat kunnen jullie goed oordelen over iets waar van je niet over info beschikt.
Ik heb van de week een melding gemaakt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:42

Bambi1995 schreef:
Wat kunnen jullie goed oordelen over iets waar van je niet over info beschikt.
Ik heb van de week een melding gemaakt.

Goed bezig! Hopelijk word er iets mee gedaan! :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 18:43

De info die je geeft daar roep ik alleen maar op dat hij gemuilkorfd moet worden. Hij is vd week blijkbaar ook ontsnapt. Wat als je moeder uit een andere hoek kwam en dus niet terug naar binnen kon. De man geeft duidelijk toe dat hij jullie hond haat.

Ik hoop dat het goed blijft gaan!

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 19:20

GabberGill schreef:
De info die je geeft daar roep ik alleen maar op dat hij gemuilkorfd moet worden. Hij is vd week blijkbaar ook ontsnapt. Wat als je moeder uit een andere hoek kwam en dus niet terug naar binnen kon. De man geeft duidelijk toe dat hij jullie hond haat.

Ik hoop dat het goed blijft gaan!

Ik had het ook niet over jou. Maar de mensen die beweren dat ik geen actie onderneem.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:01

Denk dat je het verkeerd begrijpt TS. Het is al meerdere keren als idee geopperd om eens melding te maken, daar heb je alle keren niet op gereageerd. Dus dan kunnen we ook niet ruiken dat je dat wel hebt gedaan? Je hebt toch contact gehad met de eigenaar? Dus actie heb je zeker ondernomen. Alleen over de opmerkingen van melding maken hebben we je niet zien reageren. Dus is het ook niet gek dat we denken dat er niks mee gedaan word wel? Vind het oprecht jammer dat je dan zo terug ''blaft''..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:10

Kuggur schreef:
Nikass schreef:

Nou Kuggur, het is niet altijd relevant om alle geplaatste reacties te lezen. Onder andere dit soort reacties als die van jou voegen niets toe. En het feit dat er al tientallen keren hetzelfde is gezegd, bevestigd alleen maar dat ik niets gemist heb.
Of ts iets aan mijn opmerking heeft is aan haar. Mijn post was dan ook alleen bedoeld voor haar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:05

Hier een rotweiler die een hondje greep en wilde verscheuren is gelukkig niet gelukt.De eigenaar van het kleine hondje wilde de kosten verhalen en klopte een aantal maal aan bij de eigenaar van de rotweiler. Die deed niet open en toen ze andere honden eigenaren waarschuwde voor de rotweiler werd ze door de wijkagent op haar vingers getikt omdat ze die mensen zou zwart maken. Mijn ervaring is dat er weinig aan wordt gedaan als je melding maakt.