Ongecastreerde loslopende reuen springen op mijn loopse teef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:32

Faruba schreef:
Ik schrik in deze discussie nog het meest van het eraf trappen van een hond/reu. De reu volgt m.i.zijn natuur/instinct. Pers.zou ik een hond nooit pijn kunnen doen,het dier kan er niks aan doen. Wel zou ik de baas ernstig aanspreken,ik ga er dan wel vanuit dat de baas de hond terug roept en de hond niet luisterd. Ik heb echt de schurft aan slecht luisterende honden. Roept de baas de hond niet terug dan zou ik de hond die op mijn hond springt voorzichtig bij zijn nekvel pakken en er af halen en spreek vervolgens de baas aan. Maar eraf trappen,nee,dat zou ik niet kunnen.

Ook het gele lintje vind ik een goede tip,jammer dat nog veel mensen niet weten wat het betekent. Ik heb van het internet een uitleg gekopieerd en geplastificeerd en opgehangen bij de ingangen van "ons" vaste uitlaatgebied en heb ze opgehangen bij D.A. in de buurt en bij de dierenwinkels. Ik kreeg daarna erg positieve reactie's en merkte echt dat mensen rekening hielden met mijn oude hond waarvan ik wilde dat er voorzichtig omgesprongen werd door andere honden. Ons ouwetje is inmiddels overleden maar zie met regelmaat honden met een geel lintje aan de lijn terwijl je dat voorheen nooit zag.

Ik heb deze aan de riem, heel fijn, en voor de mensen die de rode kleur missen en niet kunnen lezen heeft Puk een mooie rij tanden die waarschuwen.

Afbeelding

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:32

Je kan blijven roepen dat honden niet los mogen in een aanlijngebied, maar je kan er je vingers voor in het vuur steken dat er mensen zijn die dit niet naleven. En dan is een loopse hond wel heeeel aantrekkelijk, ook voor gehoorzame honden. Er zullen dus altijd honden zijn die hun hormonen niet de baas zijn en proberen op jouw teefje te springen. Kan je hoog en laag springen die situatie zal niet veranderen doordat er altijd mensen zullen zijn die de regels aan hun laars lappen. Er zijn mannen die hun hormonen ook niet kunnen beheersen, waardoor je als vrouw zijnde niet snel op verlaten donkere weggetjes gaat wandelen. Kan je wel heel hard roepen dat ze van je af horen te blijven, en dat is ook zo, maar als je pech hebt ben je gewoon de pineut. Zelf zou ik dus uit de buurt blijven van reuen voor zover het kan, gewoon om de hormonen zo min mogelijk uit te dagen.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 12-08-17 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:34

Mousmous schreef:
Je kan blijven roepen dat honden niet los mogen in een aanlijngebied, maar je kan er je vingers voor in het vuur steken dat er mensen zijn die dit niet naleven. En dan is een loopse hond wel heeeel aantrekkelijk, ook voor gehoorzame honden. Er zullen dus altijd honden zijn die hun hormonen niet de baas zijn en proberen op jouw teefje te springen. Kan je hoog en laag springen die situatie zal niet veranderen doordat er altijd mensen zullen zijn die de regels aan hun laars lappen. Er zijn mannen die hun hormonen ook niet kunnen beheersen, waardoor je als vrouw zijnde niet snel op verlaten donkere weggetjes gaat wandelen. Kan je wel heel hard roepen dat ze van je af moeten blijven, en dat is ook zo, maar als je pech hebt ben je gewoon de pineut. Zelf zou ik dus uit de buurt blijven van reuen voor zover het kan, gewoon om de hormonen zo min mogelijk tui te dagen.

Ts doet daarin alles wat ze kan. En jawel er is wel een oplossing. Melden, melden, melden, melden. Desnoods met foto's en filmpjes. Gemeente en wijkagenten knettergek maken. Word er vanzelf gehandhaafd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:35

kiwiwitje schreef:
Nikass, waarom niet? Onze honden komen ook niet los, kunnen prima met honden spelen, maar willen niet onderste boven gedenderd worden. Waarom zou je dan niet in een losloop gebied mogen komen. Omdat het een vrijbrief is voor loslopende honden om knettergek te doen en niet te luisteren.
En waarom zou je niet naar een losloop gebied mogen, er lopen ook genoeg honden los in de wijk.
Loslopen is, zoals al eerder gezegd is, geen recht, geen plicht. Het is een gunst. Een gunst waar veel misbruik van gemaakt word door mensen die geen fatsoen hebben en weigeren rekening te houden met een ander. Nog maar niet gesproken over onkunde.

Omdat ik niet mijn hond om de haverklap bij me wil roepen en vast wil maken. Terwijl er meerdere gebieden zijn waar ze wel vast moeten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:37

KimD schreef:
Nikass schreef:
Ik vind het wel erg onverstandig wat je doet met een hond die zo'n zware operatie achter de rug heeft. Waarom zou je persé in het losloop gebied willen lopen dan??

In mijn geval zou het zijn omdat we nog vier, vijf of zes honden hebben die graag rennen.

Dan loop je daar toch apart mee? Ook één van hen kan tegen je geopereerde hond oplopen. Ik zou dat risico niet nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 12:38

Mousmous schreef:
Je kan blijven roepen dat honden niet los mogen in een aanlijngebied, maar je kan er je vingers voor in het vuur steken dat er mensen zijn die dit niet naleven. En dan is een loopse hond wel heeeel aantrekkelijk, ook voor gehoorzame honden. Er zullen dus altijd honden zijn die hun hormonen niet de baas zijn en proberen op jouw teefje te springen. Kan je hoog en laag springen die situatie zal niet veranderen doordat er altijd mensen zullen zijn die de regels aan hun laars lappen. Er zijn mannen die hun hormonen ook niet kunnen beheersen, waardoor je als vrouw zijnde niet snel op verlaten donkere weggetjes gaat wandelen. Kan je wel heel hard roepen dat ze van je af horen te blijven, en dat is ook zo, maar als je pech hebt ben je gewoon de pineut. Zelf zou ik dus uit de buurt blijven van reuen voor zover het kan, gewoon om de hormonen zo min mogelijk uit te dagen.

Aangezien je zelf de vergelijking maakt: ga je dan zelf ook zoveel mogelijk mannen uit de weg om de hormonen niet uit te dagen?
Dat is toch onbegonnen werk?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:39

@ kiwiwitje, dat kan je zien als oplossing, maar je zal het nooit helemaal voor elkaar krijgen. Als het zo simpel was dan zouden mensen met verkeersboetes er ook wel van leren maar dat is in veel gevallen gewoon niet zo.

Toen onze hond een loops teefje van de achterbuurman gedekt heeft kwamen ze ook blazend dat we de dierenarts rekening moesten betalen. Nou, echt niet, loopse hond liep los, onze hond ook in ons eigen weiland, teefje kwam uit haar weiland en ja hoor in het weiland tussenin was het raak. Dan gingen ze de politie wel even bellen, nou geen probleem bel je toch. Nooit geen politie geweest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:41

Nikass schreef:
KimD schreef:

In mijn geval zou het zijn omdat we nog vier, vijf of zes honden hebben die graag rennen.

Dan loop je daar toch apart mee? Ook één van hen kan tegen je geopereerde hond oplopen. Ik zou dat risico niet nemen.

Het zijn wel honden, geen poppenstront. En een roedel houd echt wel rekening met een ziek of gewond exemplaar. :j

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:41

Cayenne, jij begrijpt me denk ik niet. Ik ga geen mannen uit de weg, maar ik ga wel bepaalde situaties uit de weg. Ik ga niet (zonder mijn honden) in het donker op verlaten weggetjes wandelen. Ben al eens op die manier een verkeerde tegengekomen, gelukkig had ik onze 2 akita's bij me. Gelukkig kan ook het merendeel zich dus wel beheersen.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 12-08-17 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:44

Ik snap echt niet waarom mensen perse hun hond moeten los laten lopen.
Tis altijd trammelant. En 90 % van de tijd mag het niet eens .
Een hond aan een lijn uitlaten is niks zielig aan. Zelfs als er geen honden in de buurt zijn denk dan aan het wild. En zeggen mijn hond moet zijn ei kwijt los . Ja dat begrijp ik maar dat kan op zoveel manieren.
Zoveel mensen die niet gediend zijn van een vieze stinkende kwijler dat op hun afkomt.
En ja ik heb ook een hond.
Maar er zijn gewoon teveel honden om los te lopen.
Ik kan mij daar echt mateloos aan irriteren.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:46

@KimD,dat zijn idd.duidelijke dingen maar dat geldt eigenlijk alleen voor personen die dichtbij genoeg komen om het te lezen. Het gele lint kunnen de mensen als het goed is op afstand herkennen en houden hun hond bij zich,dat zou iig.de bedoeling moeten zijn. De hond kan bv.niet aardig zijn,operatie gehad hebben,oud zijn enz...
Ik heb trouwens voor mezelf de regel,als ik honden tegen kom die aangelijnd zijn,dan lijn ik mijn honden ook aan,altijd. Pers.vind ik dat een ongeschreven wet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:48

quera schreef:
kiwiwitje schreef:
Nikass, waarom niet? Onze honden komen ook niet los, kunnen prima met honden spelen, maar willen niet onderste boven gedenderd worden. Waarom zou je dan niet in een losloop gebied mogen komen. Omdat het een vrijbrief is voor loslopende honden om knettergek te doen en niet te luisteren.
En waarom zou je niet naar een losloop gebied mogen, er lopen ook genoeg honden los in de wijk.
Loslopen is, zoals al eerder gezegd is, geen recht, geen plicht. Het is een gunst. Een gunst waar veel misbruik van gemaakt word door mensen die geen fatsoen hebben en weigeren rekening te houden met een ander. Nog maar niet gesproken over onkunde.

Omdat ik niet mijn hond om de haverklap bij me wil roepen en vast wil maken. Terwijl er meerdere gebieden zijn waar ze wel vast moeten.

Wie zegt vast maken? Zolang hij niet op iedere andere hond af gaat is er niks aan de hand. Als je geen rekening met een ander wil houden heeft de hond niet los te lopen. Of heb jij daar niks te zoeken.
Ook in aanlijnplicht gebieden lopen er veel los. Dus dan heb ik aangelijnd gewoon nergens iets te zoeken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:51

kiwiwitje schreef:

Omdat er gewoon overal plekken zijn waar je prachtig kunt lopen met je hond aangelijnd. De plekken waar ze los mogen zijn beperkt. Als je die ellende niet wil, moet je er gewoon van wegblijven. Ik ben voor losloop gebieden en verwacht dan ook alleen sociale honden tegen te komen.

Toen mn BC oud was koos ik als baas voor aangelijnde gebieden. Toen moest het andere teefje van 10 ook mee daar naartoe. Die gaf gelukkig niet om loslopen en ging niet bij me vandaan. Maar je kan de wandelingen dan alsnog leuk maken.

deed ik nu ook als mn teefje loops was ( geweest ).

Ik ben totaal niet asociaal, dus vind zo een uitspraak echt te ver gaan. Ik doe juist moeite om elke dag ergens heen te gaan wat past bij mijn honden en de situatie.

De kleine hei waar hier altijd loslopen is, vermijd ik als de pest, omdat er altijd problemen zijn. Het is achter een woonwijk en alles loopt door elkaar. Er is elke dag wel een incident of meer. Als je dat weet, kun je daar dus van wegblijven.

Op de grote hei, hebben we regelmatig last van mountainbikers die overal maling aan hebben. Veel weten niet dat het na 16uur losloop gebied is en ze willen graag over de wandelpaadjes, omdat die blijkbaar leuker zijn. Als je omver wordt gefietst, krijg je nog een grote bek toe. Tja........

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:52

KimD schreef:
Nikass schreef:
Ik vind het wel erg onverstandig wat je doet met een hond die zo'n zware operatie achter de rug heeft. Waarom zou je persé in het losloop gebied willen lopen dan??

Stel dat je alleen maar hele beleefde mensen tegenkomt. Ze lijnen onmiddellijk hun hond aan omdat ze jouw aangelijnde hond tegenkomen. Dan moet jij iedere keer al die andere honden gaan aanlijnen. Want jij kan wel vinden dat het voldoende is dat je hen bij jou roept, dat vindt die andere mens die zijn hond netjes aanlijnt waarschijnlijk niet voldoende. En dan begint het gezeur van vooraf aan.
Dus in 2 groepen wandelen lijkt met veel handiger. Met de loslopers in losloopgebied en met de gewonde held in een rustig aanlijngebied. Het is tenslotte jouw hond die geopereerd is, jij bent veantwoordelijk voor de revalidatie en het is wat flauw dat probleem door te schuiven naar onbekenden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:52

Als je mijn vorige antwoord had gelezen had je kunnen lezen waarom ik de jonge hond van m'n ouders voor ze zekerheid aanlijn.

En omdat jij last hebt van niet aangelijnde honden in een aanlijn gebied moet ik me OOK maar aanpassen in een LOSLOOPgebied. de hond van m'n ouders zit in een aanlijngebied trouwens gewoon vast.

En waar lees je dat ik geen rekening wil houden? Ik zeg alleen dat ik er moe van wordt dat ik de hond constant bij me moet roepen en aan moet lijnen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:54

kiwiwitje schreef:

Je hoort mij niet zeggen dat een losloop gebied een vrijbrief is om knettergek te doen?
Ik zeg dat je met dieren te maken hebt en daaruit vloeit voort dat ze wel eens een keer niet direct luisteren. Dat is niet hetzelfde als niet opgevoed of agressief zijn of "overal maar op afdenderen". Het valt of staat imo met de baas, die zijn hond terugroept waar dat nodig is, even in de halsband pakt als dat nodig is en even sorry zegt als het niet helemaal perfect verloopt. En het valt of staat ook met de baas van de aangelijnde hond die begrip heeft voor het feit dat een hond wel eens niet of wat laat luistert.

Van mij mag iedereen in een losloop gebied lopen, maar je moet wel je verwachtingen een beetje bijstellen. Ook niet elk losloop gebied is hetzelfde. Als jij in het weekend in het Amsterdamse bos gaat lopen met een aangelijnde hond en jij verwacht dat iedereen zijn loslopende hond voor jou bij zich roept of aanlijnt dan ben je, sorry dat ik het zo stel, niet goed bij je hoofd. In een rustig gebied zal dat makkelijker zijn, maar waar het voor jou niet verboden is om er aangelijnd te lopen is het voor een ander niet verplicht om zijn hond aan te lijnen. Je bent dus afhankelijk van elkaars sociale instelling en helaas heeft niet iedereen dezelfde normen. Daar kun je eindeloos over discussiëren maar dat zal altijd zo blijven. Dus als het jou mateloos stoort als jij met je aangelijnde hond in een losloop gebied loopt, dan zou ik ervoor kiezen om in de overige 99.9 procent van Nederland te gaan lopen waar honden niet los mogen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:57

kitobeer schreef:
Ik snap echt niet waarom mensen perse hun hond moeten los laten lopen.
Tis altijd trammelant. En 90 % van de tijd mag het niet eens .
Een hond aan een lijn uitlaten is niks zielig aan. Zelfs als er geen honden in de buurt zijn denk dan aan het wild. En zeggen mijn hond moet zijn ei kwijt los . Ja dat begrijp ik maar dat kan op zoveel manieren.
Zoveel mensen die niet gediend zijn van een vieze stinkende kwijler dat op hun afkomt.
En ja ik heb ook een hond.
Maar er zijn gewoon teveel honden om los te lopen.
Ik kan mij daar echt mateloos aan irriteren.

Het is hier heel makkelijk. Als je je eraan stoort, kun je gewoon wegblijven van het losloop gebied en overal prachtig aangelijnd lopen. Doe ik ook als ik iets anders wil of zoek. Heeft niemand ook last van elkaar.

Als ik kies om naar losloop gebied te gaan en het gaat toch mis, is het wel de keus van mensen die kiezen om wel los te laten. Als mensen die dat niet willen er dan ook niet voor kiezen, hebben ze er simpelweg geen last van.

De grote hei ligt ook buiten bewoonde buurt, dus je moet er moeite voor doen en dat scheelt al enorm in wat je tegenkomt. Nu alleen heel veel toeristen van de omliggende campings.

Dat kleine losloop gbied waar mensen gemengd lopen, is wel altijd gedoe. Dat zegt al genoeg.

Hier ook op afstand veldjes die afgezet zijn om je hond los te laten. Dat is ook nog een idee. Dat mensen echt door een hekje moeten en je op het speelveldje ook al ziet wat er loopt en hoe het gaat.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:04

Gebeurt bij onze hond ook wel regelmatig. Meestal loopt ze daarom vast aan de lijn als ze loops is. Reuen sleuren we er gewoon af en dan roepen we de eigenaar dat ie hem moet komen vasthouden. :p
Wat wel lastiger is zijn de erfhonden die je gaan achtervolgen..

Dat jij als baas van de teef maatregelen moet nemen vind ik echt bullshit. Ik weet sws niet of sterilisatie altijd zo geweldig uitpakt, en andere hondeneigenaren moeten hun hond ook gewoon in de gaten houden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:08

superpony schreef:
kiwiwitje schreef:

Omdat er gewoon overal plekken zijn waar je prachtig kunt lopen met je hond aangelijnd. De plekken waar ze los mogen zijn beperkt. Als je die ellende niet wil, moet je er gewoon van wegblijven. Ik ben voor losloop gebieden en verwacht dan ook alleen sociale honden tegen te komen.

Toen mn BC oud was koos ik als baas voor aangelijnde gebieden. Toen moest het andere teefje van 10 ook mee daar naartoe. Die gaf gelukkig niet om loslopen en ging niet bij me vandaan. Maar je kan de wandelingen dan alsnog leuk maken.

deed ik nu ook als mn teefje loops was ( geweest ).

Ik ben totaal niet asociaal, dus vind zo een uitspraak echt te ver gaan. Ik doe juist moeite om elke dag ergens heen te gaan wat past bij mijn honden en de situatie.

De kleine hei waar hier altijd loslopen is, vermijd ik als de pest, omdat er altijd problemen zijn. Het is achter een woonwijk en alles loopt door elkaar. Er is elke dag wel een incident of meer. Als je dat weet, kun je daar dus van wegblijven.

Op de grote hei, hebben we regelmatig last van mountainbikers die overal maling aan hebben. Veel weten niet dat het na 16uur losloop gebied is en ze willen graag over de wandelpaadjes, omdat die blijkbaar leuker zijn. Als je omver wordt gefietst, krijg je nog een grote bek toe. Tja........

Lezen is echt een dingetje he?
Overal waar ik met mijn aangelijnde honden kom, kom ik loslopers tegen die 9 vd 10 niet luisteren. En het toppunt, op de meeste plekken mogen ze niet eens los lopen. Dus je geweldige ideetje gaat niet op.
Wat is er nou precies zo moeilijk van je hond in de gaten houden, zorgen dat ie luistert en niet alle honden of mensen die hij tegen komt bespringt. Iedereen plezier. Niemand die moeilijk doet.

Nee dat zeg je niet Nikass, maar dat is wel het punt. Als je hond niet rustig en vriendelijk benaderd kan worden daar iets van vind heb je niks te zoeken in een losloop gebied. Maar gaan honden op alle manieren behalve rustig en vriendelijk op andermans honden af, hebben ze daar net zo goed niks te zoeken. Rekening houden met elkaar is blijkbaar onmogelijk. Dus ja overal waar ik honden tegen kom die niet kunnen luisteren of baasjes die niet mee werken, maak ik melding van. Als je geen fatsoen hebt, geen rekening kan houden met een ander ben ik de beroerdste niet om het te laten merken.

Ik ging heel braaf met mijn hond(toen had ik er nog maar 1) naar aanlijnplichte gebieden. Daar is het misschien nog wel erger dan op de plekken waar we nu wandelen. Daar laten ze ook alles als ongeleid projectiel rond rennen. Dus in plaats van te jammeren over mensen die zoveel moeite hebben met losloop gebieden omdat mensen zich daar niet kunnen gedragen en maar lopen jammeren dat je dan met je aangelijnde hond naar een aanlijnplicht gebied te gaan, zal je eens net zo goed je kop uit het zand moeten halen dat dat net zo goed geen zin heeft.
Blijkbaar heb je met een aangelijnde hond geen ruk te zoeken in de Nederlandse samenleving. En nee, dit is niet alleen op jou Nikass, maar op iedereen die jammert over dat je niks te zoeken hebt in een losloopgebied.

Als je er zo moe van word Quera, lekker aangelijnd houden. ;) geen moeite geen probleem.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:13

Oh ik was al verbaasd ben ik nu aan het jammeren? ;) Maar ik geloof dat je laatste zin dat nuanceert?

Het moet van beide kanten komen. Ik ken ook mensen die hun heftig uitvallen de hond drie meter lijn geven en een ander nauwelijks de mogelijkheid geven om te passeren. Hee maar hij zit aan de lijn dus je mag er niks van zeggen...

_Alarm_wlkp

Re: Ongecastreerde loslopende reuen springen op mijn loopse teef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:18

Hier kennen ze geen losloopgebied.
En als dat er zou zijn, ik wil geen andere honden die geen **** luisteren op mijn honden hebben hangen.
Ik heb er 3 van de 4 zitten die panisch zijn geworden voor vreemde honden.

Het bos waar ik wandel is aanlijnplicht maar ik laat ze los lopen.
Gaan niet achter wild aan, gaan niet naar vreemde honden en ik ga wandelen om ze mentaal ook even terug positief te krijgen.

Gaan klooien aan een flexilijn, daar doe ik niet aan mee.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:19

Waarom zou ik mijn hond niet los laten lopen in een losloopgebied? Terwijl hij daar enorm van geniet?
En waarom moet een ander zich constant aanpassen aan jou?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:21

Kiwitje je zegt heel mooi dat het van 2 kanten moet komen. Maar wat doe jij dan aan het plezier van mijn hond in een losloopgebied??

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:29

quera schreef:
Kiwiwitje je zegt heel mooi dat het van 2 kanten moet komen. Maar wat doe jij dan aan het plezier van mijn hond in een losloopgebied??

Niets, want jouw hond heeft niets bij mijn hond te zoeken. In ieder geval niet als ie niet op een normale manier komt kennis maken. Komt ie rustig kennis maken en klikt het mogen ze spelen zolang ze willen.

Hij en jij mogen best in een losloopgebied, mits je rekening houd met een ander. Het enige wat daar voor nodig is is dat je je omgeving en je hond in de gaten houd en dat mensen of honden niet besprongen worden door jouw hond. Dat je even kort contact maakt met mensen als je ziet dat jouw hond op die van hun af gaat. Contact maken door aan te kijken. Meer niet. Maar als dat al te veel gevraagd is, heb je daar niks te zoeken.

Niemand, maar dan ook NIEMAND mag ''last'' hebben van mijn honden. Daarom lopen ze niet los. Omdat ik niet kan en niet wil garanderen dat ze uit enthousiasme op andere mensen of honden afrennen. Ze mogen met andere honden spelen zoveel ze willen. Mits er op een normale manier contact gemaakt word met mij en mijn honden.

Niemand heeft zich aan te passen aan mij. Iedereen dient fatsoen te hebben. En je hond losklikken en lekker uit laten zoeken wat ie doet. Mensen en honden laten bespringen is gewoonweg geen fatsoen hebben. En daar zijn losloop gebieden ook gewoon niet voor. Ook mensen wandelen op plekken waar het toegestaan is om honden los te laten lopen, en die hoeven geen last te hebben van jouw hond. Als je er niet voor wil zorgen dat jouw hond geen andere mensen lastig valt of andere honden lastig valt of ze bespringt, heb zowel jij als jouw hond niks te zoeken in een losloop gebied.

Maarja , wat wil je dan zeggen over loslopende honden in aanlijnplichte gebieden. Plekken die dan '' wel geschikt'' zouden zijn voor mij en mijn honden. Waar ik en mijn honden dan thuis zouden horen? Waarom gaat dit topic vanaf het begin over loslopende honden in aanlijnplichte gebieden. Omdat mensen geen fatsoen meer blijken te hebben.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 12-08-17 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:31

Sclimpre schreef:
KimD schreef:

Stel dat je alleen maar hele beleefde mensen tegenkomt. Ze lijnen onmiddellijk hun hond aan omdat ze jouw aangelijnde hond tegenkomen. Dan moet jij iedere keer al die andere honden gaan aanlijnen. Want jij kan wel vinden dat het voldoende is dat je hen bij jou roept, dat vindt die andere mens die zijn hond netjes aanlijnt waarschijnlijk niet voldoende. En dan begint het gezeur van vooraf aan.
Dus in 2 groepen wandelen lijkt met veel handiger. Met de loslopers in losloopgebied en met de gewonde held in een rustig aanlijngebied. Het is tenslotte jouw hond die geopereerd is, jij bent veantwoordelijk voor de revalidatie en het is wat flauw dat probleem door te schuiven naar onbekenden.

Joh, mijn honden aanlijnen is totaal geen moeite. :') Ik roep "aan de riem" en ze komen zichzelf aanlijnen, het enige wat ik moet doen is het gat open houden, ze lopen allemaal in hun eigen riem. En met één klik zijn ze los.

Dus nee, geen moeite.

Daarnaast heb ik ook nog een mond waarmee ik kan communiceren met andere mensen die ik zie aankomen.

Opvoeden, that's it. Niet meer niet minder.