Faruba schreef:Ik schrik in deze discussie nog het meest van het eraf trappen van een hond/reu. De reu volgt m.i.zijn natuur/instinct. Pers.zou ik een hond nooit pijn kunnen doen,het dier kan er niks aan doen. Wel zou ik de baas ernstig aanspreken,ik ga er dan wel vanuit dat de baas de hond terug roept en de hond niet luisterd. Ik heb echt de schurft aan slecht luisterende honden. Roept de baas de hond niet terug dan zou ik de hond die op mijn hond springt voorzichtig bij zijn nekvel pakken en er af halen en spreek vervolgens de baas aan. Maar eraf trappen,nee,dat zou ik niet kunnen.
Ook het gele lintje vind ik een goede tip,jammer dat nog veel mensen niet weten wat het betekent. Ik heb van het internet een uitleg gekopieerd en geplastificeerd en opgehangen bij de ingangen van "ons" vaste uitlaatgebied en heb ze opgehangen bij D.A. in de buurt en bij de dierenwinkels. Ik kreeg daarna erg positieve reactie's en merkte echt dat mensen rekening hielden met mijn oude hond waarvan ik wilde dat er voorzichtig omgesprongen werd door andere honden. Ons ouwetje is inmiddels overleden maar zie met regelmaat honden met een geel lintje aan de lijn terwijl je dat voorheen nooit zag.
Ik heb deze aan de riem, heel fijn, en voor de mensen die de rode kleur missen en niet kunnen lezen heeft Puk een mooie rij tanden die waarschuwen.