Deceptie puppy cursus...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Re: Deceptie puppy cursus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 14:37

Zolang er een stop op zit kun je de (jacht) lijntjes ook gewoon bij pups gebruiken .
Ik weet niet wat voor hond je hebt maar Puppy jachttraining is ook super leuk om te doen en is niet elke weet op het zelfde veldje maar steeds weer ergens anders om de pups aan elk soort terrein te laten wennen.
Bij best4paws.nl hebben ze deze lijntjes trouwens ook nog eens in hele leuke stoere en frisse kleurtjes

kiwiwitje

Re: Deceptie puppy cursus...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:36

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:14

DatBenIkNou schreef:
Zonnetje81 schreef:
Het beest is niet gek. Zonder voer zou ie denken dikke middelvinger. Dus eerst krijg je altijd iets en daarna niet meer. Ze hebben een neus. En daarbij doen ze het niet voor joh maar goor het snoepje en rammeltje. Zo gauw ik brok uit de ton van de paarden pakte werd ie helemaal wild en ging spontaan zitten en pootje geven.

Ze moeten komen als je roept en niks bij je hebt. Maar misschien is het per ras verschillend een RR ga je niet voor de gek houden.

En toch worden ook hulphonden zo getraind. Je dacht toch niet dat die voor iedere handeling een koekje krijgen van hun gehandicapte baas? Nee, zo worden op een positieve manier de moeilijke handelingen aangeleerd en zullen zij deze vaardigheden met plezier blijven uitvoeren na de opleiding.

Ik heb diverse geleide honden getraind en allen met snoep en speeltje zonder uitzondering!! Net als bij huishonden.
Idd wordt de beloning uiteindelijk af gebouwd want eenmaal het commando geleerd dan moet het gewoon uitgevoerd worden ;) maar dat moeten huishonden ook.

Ik ga volgende week starten met pup cursus. Zonder speel moment en met beloning via speeltje en snoep en aaien. Net hoe groot de beloning moet zijn op dat moment.

Enkel commando hier beloon ik hun hele leven zeer vaak omdat dit een zeer belangrijk commando is. Zit en af zijn van die standaard dingen die beloon ik tot ze het erg goed beheersen en dan valt de beloning weg.

Ik denk altijd zo. Ik ga werken voor mijn baas omdat hij mij daar weer loon voor geeft.
Mijn honden werken voor mij omdat ze daarvoor beloond worden met stem met mijn gedrag met allerlei beloningen. Een enthousiaste baas doen ze ook ceel voor dat is ook al een beloning he ;)