SPOED! Is dit een kitten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: SPOED! Is dit een kitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:13

Oh geweldig, hoop toch zo dat ze de kittens nog kan helpen opvoeden en in het asiel kan ze dat deels zelf doen en mensen daar kunnen kittens tam maken, of in een opvang adres.
Duim dat het gaat lukken.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 16:18

Update:

Ze zijn gelijk met poes langs de DA geweest, geen chip, maar lijkt wel een tamme/lieve poes te zijn. Helaas bleek ze een baarmoederontsteking te hebben dus hebben ze haar direct geopereerd. Gelukkig dus maar dat ik haar toch heb kunnen vangen!

Omdat het verder niet echt een verwilderde poes lijkt wordt het even afwachten of zich een mogelijke eigenaar meld, zo nee wordt er straks via het asiel een nieuw baasje gezocht. Ze gaat sowieso niet uitgezet worden. Dus als iemand nog een lieve poes een warm huisje wil bieden?

Of er nog een hereniging plaats gaat vinden met de kittens (in deze situatie) heb ik nog niet echt een duidelijk antwoord op. Maar ik moet morgen naar het asiel om mijn vangkooi daar op te halen dus dan kan ik er nog naar vragen.

Al met al loopt het voor alle partijen goed af, of er nu wel of niet een hereniging plaats zal vinden. Dus ik ben tevreden :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:44

Wauw!! Super update!
Wat fijn dat ze haar direct naar de dierenarts gebracht hebben en zelfs direct geopereerd. Vind ik behoorlijk positief direct gehandeld. Echt klasse van de dierenambulance en dierenarts.

En je bent nog steeds en toppertje ts.
Met een baarmoederontsteking telt iedere dag, dus je hebt haar gered met je eigen geregelde vangkooi!

Ben benieuwd hoe het verder afloopt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:45

Top dat ze geholpen is.
Denk niet dat ze terug zal gaan naar haar kittens. Na zo'n operatie is zogen vaak een tijd niet mogelijk

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 16:51

Lees al vanaf het begin mee, maar wat een topper ben jij TS! *\o/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:43

Als ze pijn had is het natuurlijk logisch dat ze zo in dat hoekje gaat zitten. Hopelijk loopt 't goed af met de moederpoes en met de kittens. Houden ze je op de hoogte?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:00

Heel eerlijk, we zijn 5 dagen verder, ze heeft een zware operatie gehad en moet nu zelf gaan herstellen, zeer grote kans dat het asiel ze niet gaan herenigen. Het zou best wel eens kunnen dat ze door de operatie en stress alleen maar heel boos zal zijn en de kittens niet eens in de buurt wil hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:15

Dat zou kunnen. Maar ook dan zal de poes een beter leven krijgen dan ze had. Voor zowel de moederpoes als de kittens is het sneu dat ze gescheiden zijn maar het drama zal zich tenminste niet kunnen herhalen omdat de poes nu geopereerd is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:18

Zou denken aan een ontsnapte binnen poes of iemand die zich nuet realiseerde dat de poes al vruchtbaar waa

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:19

Heb het hele topic gelezen.. wat top van jou ts.. idd maakt nu bijna niet meer uit wat er gat gebeuren ze zijn zowiezo in goede handen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:46

Ben heel blij dat je haar gevonden hebt. Ik maakte me ook al zorgen om een zielige moederpoes die haar kittens opeens niet kon vinden.
Ik zou het raar vinden als ze haar niet meer terugzetten bij haar kittens. Domme vraag misschien, maar waarom zouden ze ervoor kiezen ze apart te houden?
Nog even bij elkaar zijn tot de kittens ouder zijn is toch alleen maar goed?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:50

Phoya schreef:
Ben heel blij dat je haar gevonden hebt. Ik maakte me ook al zorgen om een zielige moederpoes die haar kittens opeens niet kon vinden.
Ik zou het raar vinden als ze haar niet meer terugzetten bij haar kittens. Domme vraag misschien, maar waarom zouden ze ervoor kiezen ze apart te houden?
Nog even bij elkaar zijn tot de kittens ouder zijn is toch alleen maar goed?

Even verder lezen. Moederpoes ia geopereerd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:09

Zo'n operatie is toch geen reden om een poes niet bij haar kittens te zetten? Anders zou iedere keizersnee flessenpups/kittens tot gevolg hebben...

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:28

Ik trek altijd in twijfel wat mensen denken dat dieren niet of wel willen :P . Bij reekalfjes gaat ook standaard het verhaal rond dat je ze niet moet aanraken, omdat de geur de moeder afschrikt bladibla, (en ook al vind ik het vreselijk dat onwetende mensen al heel snel denken een jong dier te moeten 'redden' en dus ook zomaar meenemen), het volgende filmpje laat zien hoe een reemoeder, na een heleboel dagen weg van haar kalf nog over haar jong [voorheen kreupel en nu vol mensen- en hondengeur] denkt.
Terug bij de eigen moeder opgroeien is zoveel meer waard dan mensenliefde, ik mag hopen dat de asielmedewerkers in ieder geval proberen ze weer te koppelen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:34

Precies, als je het niet probeert weet je het ook niet. In het ergste geval accepteert ze ze niet of kan ze ze niet zogen, dan kun je ze altijd nog weer uit elkaar halen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 23:12

Helaas heb ik daar zelf geen inspraak in -O- Het zou natuurlijk wel het perfecte einde zijn, ondanks dat de kittens wel fleskittens zullen blijven, zou het mooi zijn als ze met liefde/opvoeding van mams groot kunnen worden natuurlijk. Maar zoals ik al zei is dat helaas niet aan mij.. Ga natuurlijk morgen wel even vragen of ze dat geprobeerd hebben, maar ik ben erg bang voor.

Positieve is dat er wel 6 levens "gespaard" zijn en dat ze allen herplaatst gaan worden en daarmee dus uitzicht hebben op een fijn en warm thuis. Dus ook al zouden ze niet worden/zijn herenigd ben ik alsnog wel tevreden.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:54

Goede daad Jaime +:)+

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 15:24

Vindt ik ook .
Goed gedaan. +:)+

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:09

heel goed gedaan TS! mijn moederpoes heeft ook een paar dagen na het krijgen van haar kittens een baarmoederontsteking gehad. Het was erop of eronder voor haar en is met spoed geopereerd. Je hebt echt een leven gered. En natuurlijk die van de kittens ook al! petje af voor al je moeite!

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:29

Geweldig TS dat je al deze moeite hebt gedaan +:)+

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:28

Weet je inmiddels hoe het gaat met de moederpoes en kittens?

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:08

Ik vind het echt superfijn dat jij je zo in hebt gezet voor de kittens en de moederpoes! Die is nu onvruchtbaar en kan ook geen nieuwe nakomelingen meer voortbrengen, super. En helemaal met dat ze een pyometra had heb jij haar leven gered.
:*

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:20

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met ze is :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 12:41

---------------------------------UPDATE----------------------------

Ik ben helaas zelf ook niet meer echt op de hoogte gehouden. Schijnbaar was mama poes toch niet zo heel lief/tam, ze bleef erg schuw/bang voor mensen, waarschijnlijk toch geen huiskat geweest. Ik kwam er dus gisteren via FB achter dat zij samen met een andere asielkat die ook schuw/verwilderd is geplaatst is op een boerderij. De kittens zitten nog steeds in een pleeggezin voor zover ik weet en komen ter adoptie zodra ze oud genoeg zijn.

Foto van mamapoes die erbij stond op FB:
Afbeelding

Ze kijkt hier net zo bang als toen ze bij mij in die vangkooi zat :(:) Arme ziel.

Ik denk dat voor haar een boerderij leven het beste is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:25

Ach arm dier...