Hond met flinke bult

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 14:23

+:)+
Als hij inderdaad als een teef gaat zitten, rekt hij daarbij ook zijn buikspieren aan. Kan me er wel iets bij voorstellen dat hij dan last/pijn van het litteken heeft.
Heb je zijn temperatuur al kunnen meten?

kiki1976

Re: Hond met flinke bult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 22:17

Temp is tot nu toe netjes.
Shirt hebben we uitgedaan en ingeruild voor een netje (alleen met de nacht of als ik even weg ben het shirt weer aan).
Vanuit de kliniek hadden ze nog gebeld om te vragen hoe het ging.
Voor hun was het wel duidelijk dat hij veel moeite had om goed uit de narcose te komen.
Het hijgen staat toch wel in verband met pijn, mede doordat d prikken aan het uitwerken waren.
Moet morgen minder zijn anders willen ze hem toch even zien.

Wond is flink, zo'n 13cm.
Heeft vanmiddag toen hij wat meer ging lopen toch wat bloeden. Maar hechtingen zaten nog netjes.
Nu nog een cutisorb erop

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:19

Arm zieltje.
Eet en drinkt hij wel goed?
Hij druppelt geen plas?
Kan me voorstellen dat het even duurt, voordat alle narcosemiddelen weer uit z'n lijfje zijn.

En jemig, 13 cm op z'n poot, kan me best voorstellen dat dat ff zo'n 10 dagen flink "trekt".

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:22

Arm dier, klinkt nog niet fijn allemaal. Maar de eerste dag is altijd het lastigste en die is nu bijna voorbij! Hoop dat hij zich morgen beter voelt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 22:34

Hannanas, nee zit op zijn borstbeen net achter zijn voorpoot. Maar hier zit de huid bij hem ook best strak.
Drinken doet hij prima, eten hele kleine beetjes. Maar is er sws eentje die niet veel eet.

Nee zijn geen druppels die eruit komen hoor, anders had ik wel aan de bel getrokken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:17

Hoe is hij de nacht doorgekomen??

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 11:07

Hij is goed de nacht door gekomen, lief dat je het vraagt.

Hijgen is nu minder gelukkig, de metacam gaat werken denk ik.

Wel schuift iedere keer het verbandje weg en dat is wel lastig. Zeker omdat er soms toch nog wel wat wondvocht/bloed uitkomt. Gelukkig dat hij weet dat hij alleen op het kleedje op de bank mag liggen (manlief was vergeten om wat op de bank te leggen toen hij naar bed ging, dis toen kon hij erop) want daar zat wel wat bloed op. Maar goed dat is het minst erge

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:34

Wat fijn dat het hijgen verminderd is!!
Gaat het plassen al wat beter?
Is een shirtje misschien toch wat beter qua blijven zitten??
Hij springt wel zelf op en van de bank?? Is dat niet afgeraden door de dierenarts?

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:36

Kun je er niet een inlegkruisje inplakken zodat tie goed op zijn plek blijft zitten, of schuift het shirtje?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 11:49

Nee bij het medical petshirt bleef het ook niet goed zitten, plus dat ding is toch wel een beetje de oorzaak dat hij slechter wilt plassen (nu met dat netje gaat het een stuk beter). Met het netje (zit ook als een soort jasje) gaat dit makkelijker.
Komt door de ronding van het borstbeen dat die gaat schuiven.
Nee hij mag niet springen etc. hij had dus vannacht stiekem gedaan.

Inlegkruisje etc zit aan de bovenkant een laagje wat niet goed is

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:56

Wat een 'zeikerds' zijn het toch.... :+ :D Als die ene van ons al een tuig om heeft, loopt hij of dat hij continu zijn buik in moet houden en plast dan ook een stuk minder :')
Wel erg fijn dat het niet plassen zo'n simpele oorzaak heeft :D

Lastig met het schuiven van het netje. Kan er ook zo gauw geen oplossing voor bedenken!?

Lukt het wel met het verzorgen van de wond?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 13:33

Lukt niet alleen, een ander moet hem echt in bedwang houden. Dus voor nu erg fijn dat onze oudste ziek thuis is.
Al is het nu alleen het verbandje verschonen.

Ja stom he, maar je moet eerst de drukknoopjes (8 stuks)losmaken bij zijn achterpoten. Dan moet je die flapjes alweer ergens tussen stoppen, anders plassen ze er geheid overheen.
Tja en dan is hij alweer gelijk van slag ons lieve neurootje. Hij doet verder naar ons niet lelijk hoor, hij is gewoon echt bang.
Heeft hij altijd al gehad, hij was 11 weken toen hij bij ons kwam. Halsband opdoen, gelijk op zijn rug liggen. Niet de schuld van de fokker overigens. Hij was met 8 weken geplaatst geweest en met 10 weken weer terug gebracht, zou niet klikken met hun eigen hond.

Wel super vanuit de kliniek, ze belde zonet alweer om te vragen hoe het met hem ging. Morgen of vrijdag bellen ze weer.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:56

Wat een ellende met je hondje zeg. Maar wel fijn dat ie dus zo goed uit de narcose gekomen is.
Die Medical pet shirts zijn inderdaad een dingetje.. Heb er hier een(in zebra print :+ ) voor het loopse teefje omdat ze zich dus NIET schoonhoud en broekjes uitkrijgt. Als het goed is, zit er een touwtje aan de binnenkant, en een drukkertje op de borst waar je die flap na het open maken mee vast kan zetten. Hier maak ik de drukkertjes aan de achterkant los(4 anders zit ie niet strak genoeg..) en dan trek ik het shirt een stuk naar voren en maak dan de flapjes weer aan elkaar vast. (lekker duidelijk.. )

Hopelijk is ie er snel boven op! :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:57

Fijn om te lezen dat er toch vooruit gang in zit en het hijgen al minder word, fijn dat de metacam zijn werk gaat doen.

Ik blijf duimen voor jullie!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 15:31

kiwiwitje schreef:
Wat een ellende met je hondje zeg. Maar wel fijn dat ie dus zo goed uit de narcose gekomen is.
Die Medical pet shirts zijn inderdaad een dingetje.. Heb er hier een(in zebra print :+ ) voor het loopse teefje omdat ze zich dus NIET schoonhoud en broekjes uitkrijgt. Als het goed is, zit er een touwtje aan de binnenkant, en een drukkertje op de borst waar je die flap na het open maken mee vast kan zetten. Hier maak ik de drukkertjes aan de achterkant los(4 anders zit ie niet strak genoeg..) en dan trek ik het shirt een stuk naar voren en maak dan de flapjes weer aan elkaar vast. (lekker duidelijk.. )

Hopelijk is ie er snel boven op! :)

Klopt die had ik gevonden. Nadeel is alleen dat die precies op de plek zitten van de wond. En ik wil daar niet teveel gaan schuiven/schuren.
Plus het word een prop, en met een zittende reu? Nee word die wel erg nat hihi.
Maar wel super bedankt voor je tip!

Iedereen wederom bedankt voor jullie meelevende berichtjes <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:32

Oh dat is inderdaad niet handig.. Vind t ding met een teefje al een ramp. Maar ja je moet iets :P
Beterschap! :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:34

Gelukkig hijgt hij minder +:)+ toi toi toi

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:09

En vannacht netje van de bank gebleven? :D

Erg fijn om te horen dat ze vanuit de kliniek ook zo meeleven!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 14:45

Hihi ja gelukkig wel. Hij krijgt wel steeds meer babbels, dus een goed teken.
Gisteravond was hij wel weer een uurtje flink a het hijgen maar later zakte dat af.

Wond ziet er netjes uit. Komt nog wel wat wondvocht in combi met bloed uit, maar wel al een stuk minder. Op zich alleen maar goed denk ik dan, beter dan het van binnen ophoopt. En hij beweegt ook steeds wat meer.

Kliniek had vanmorgen weer gebeld. Indien ik me zorgen maakte betreft nog wat bloed/wondvocht mocht ik altijd langskomen om het even te bekijken. Maar zei tegen hun eigenlijk hetzelfde, en daar waren ze het ook mee eens. Maar was meer voor mijn eigen gerustheid.

Eten is nog steeds niet super. Nu is het al geen hond die normaal 2x per dag wilt eten (gaat hij alleen nog slechter van eten) en nu moet hij wel. Dus voor nu met de ochtend wat blikvoer (jak brrrr) met zijn pijnstillers en ab. Half blikje, maar dat eet hij wel gelukkig goed op. Niet mijn keuze, maar je moet soms wat hihi

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 23:46

Man man man hij voelt zich weer helemaal het mannetje vanavond, wat is hij druk aan het stuiteren. Ik hou me hart vast en probeer hem zo rustig mogelijk te houden. Maar dat valt niet mee.

Is wel erg dubbel overigens. Blij dat hij zich weer goed gaat voelen, en weer energie krijgt. Maar als de dood dat het opengaat.
Al moet ik zeggen dat er nu geen bloed/wondvocht meer uitkomt. Dus dat is weer een goed teken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:53

Dat zijn fijne berichten. Duimen dat het zich zo doorzet

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:12

Als hij erg druk gaat doen en hij moet verplicht nog rustig aan doen van de dierenarts kan je ook even bellen voor wat kalmeringstabletjes. Die halen dan net het ergste randje van de drukte eraf zodat ze zichzelf niet bezeren. Ik heb ze ook een keer gekregen na de operatie van mijn bul omdat hij echt 5 dagen rustig aan moest doen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 10:16

Wat fijn dat het zo goed gaat!!
Misschien inderdaad wel een goed idee om voor de eerste dagen zo'n tabletje als hierboven genoemd wordt te geven?!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 10:50

Klopt ik ben bekend daarmee. Heeft onze hond vroeger ook gehad toen ze rustig aan moest doen na haar knie operatie.
Maar tot nu toe is hij verder weer rustig, moest er ff uit denk ik hihi.
Maar in ieder geval wel super dat jullie zo meedenken.

Hij zit nu lekker buiten op zijn platte kont de boel te bekijken. En af en toe ligt hij heerlijk als vanouds te rollen op het vlonder. Zit duidelijk een stuk beter in zijn vel.
Toen ik net van stal kwam, zat hij als vanouds bij de kast voor zijn kluifje. Tja is hij nu eenmaal gewent als ik thuis kom hihi

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 11:24

Wat super om te lezen!!
En zoals het er nu voor staat, gelukkig ook geen spijt van je beslissing om de bult weg te laten halen!!
Wat kun je toch houden van die gekke beesten.... <3