Wat voer jij je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stripe000

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:46

Mizora, ze zijn idd heel leuk de poedel kruisingen :j

Renske heb ik geprobeerd, onze Maltezer eet het wel maar Tommie niet...

Ook carnibest en Duc en allerlei soorten blikvoer eet meneer niet.

Alleen petfit dus.

En ik bestel een flinke voorraad steeds en als ik nog voor twee weken heb ga ik weer opnieuw bestellen zodat ik steeds opnieuw in huis heb.

Is voor mij ook even wennen zo, maar ben zo blij dat hij überhaupt eet!
En zijn vacht is ook veel mooier geworden.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:48

Wij voeren onze doggies van dat vlees! Barf (bones And raw food) en vooral onze oudste is het daar zijn laatste jaren erg goed op gaan doen!
Het is ongelooflijk ranzig om te geven, maar hun liefde ervoor en hoe ze het er op doen is het allemaal waard.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 06:56

Even een schopje..

Zoals ik al eerder schreef heb ik een enorm kieskeurig hondje. Ben ondertussen overgestapt op vers vlees. Ofja, dat probeer ik :+

Madame at het, met lange tanden.. en vandaag laat ze het weer staan en gaat lekker in haar bench liggen... Zucht!

Heb haar gisteren Renske gevoerd en dat ging er smakelijk in! Nu vanmorgen toen ik thuis kwam van werken, en ze haar plasje had gedaan buiten wist ze niet hoe snel ze terug naar binnen moest rennen om haar voer te krijgen die klaar stond op het aanrecht. Ze zat dan ook kwispelend en piepend voor haar bakje. Dit heeft ze echt nog nooit gedaan. Ze wilt altijd buiten blijven en als er voer in het spel komt is ze meestal de hort op.. Toen ze doorkreeg dat het geen Renske maar Carnibest was was het weer direct over :(..

Nu is mijn vraag; Renske, is dit nu wel of geen goed voer?? Ik heb denk ik niet zo heel veel andere keus meer, maar wil graag dat ze gezond is en blijft..

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:43

Mijn super allergische labrador doet het er heel goed op. En je kan lekker variëren in smaken. Renske brok doet hij het niet goed op. Nu krijgt hij 2 pakjes vlees per dag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:56

Hond van mijn schoonouders (ook een allergische lab) krijg brok van jarco(hert) en Renske vlees

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:25

Hier krijgen ze al jaren Eukanuba....

Onze ouwe sok (15,5, Engels Cocker Spaniel) krijgt de senior, de 3,5 jarige (kruising Am Staff) krijgt jogging & agility en onze 11 weken oude pup (Rhodesian Ridgeback) krijgt puppybrok large breed.

Verder krijgen ze af en toe wat vlees en ook krijgen ze wel eens wat leftovers... ze schooien niet, halen niets van onze borden af ook al staan die vlak voor hun neuzen (maar dat is ook n stuk opvoeding ;) )

Zelfs onze pup poept maar 2 tot 3x per dag, alle blinken als spiegels, zijn energiek en eten hun brokken erg graag. Verharen doen ze niet overmatig en je ruikt ook geen binnenlucht in ons huis.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:29

Het is topvoer.

Natvoer is gewoon net zo in kwaliteiten te verdelen als brok en kvv. Daarnaast hebben sommige kvvs nu ook houdbare kvvs voor buiten de koeling en dat is ook gewoon natvoer.

Ik heb mijn honden er een tijd op gehad toen ze geen brok aten en ze zagen er super uit. De hond van mijn ouders krijgt het ondertussen al zo'n 6 jaar alleen maar een moest pas voor het eerst zijn tanden laten doen, niet omdat ze echt vies waren, maar omdat hij een los tandje had die eruit moest en anders over een jaar of 2 zijn gebit waarschijnlijk gereinigd moest worden. Nu moest hij toch al over narcose.

Het is het enige voer waarop hij het grootste gedeelte van het jaar jeukvrij blijft, want los van voedselallergieën en intoleranties heeft hij ook een pollenallergie waar hij op het juiste voer minder last van heeft.

Overigens bestellen we bij topdierenshop.nl dat scheelt minimaal een kwart per pakje.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:49

Hier sinds een tijdje een aanpassing gedaan
Nu Darf KVV en Darf brok
Heb de gok gewaagd met de brok ivm dat daar wel kip in zit
Maar hij heeft serieus lang niet zo goed in zijn vacht en vel gezeten als nu

Waag ik het om profkip te voeten dan is het mis
Maar met het bio voer gaat het ook met kip verbazingwekkend super

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:52

Brokken van smolke

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:54

Ik voer mijn jack russell en labrador retriever in de ochtend smuldier compleet (rauw vlees voeding). In de avond rodi worst lam/rijst.

Tussendoor keuze pensstaafjes, rauwe mergpijpjes, kippenvleugels of nek, eendennek. Soms haal ik ook voor de grote een visje, zoals forel.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:23

KPet schreef:
Wat grappig dat er wel reacties komen op de opmerkingen over wat het beste (en waarschijnlijk duurste) brok is, maar de opmerkingen over kliekjes en frikandellen worden overgeslagen. Gewoon een observatie....

Ik heb geen hond, maar die is wel onderweg. Het valt me op dat de discussie over voer zo ontzettend gaat over merken of methodes. Doet je hond het goed, prima, lekker kliekjes voeren toch? Ik vond t Duitse artikel mega interessant en lekker down to earth, maar ik kan me voorstellen dat niet iedere bokker t kan lezen. Hoe de discussie gevoerd wordt, komt voor mij bijna over als opschepperij. Ik snap dat iedereen het beste voor zijn dieren wil hoor, en daar is niets mis mee, maar de discussie wordt bijna gevoerd op een niveau van "ik heb dat wel voor mijn hond over en als jij niet het beste (lees: duurste) met je hond voorhebt, verdien je die hond niet." Hoewel ik moet zeggen dat in dit topic de kliekjes worden overgeslagen ipv bekritiseerd. Een hele vooruitgang wat mij betreft.

Ik realiseer me nu ik dit geschreven heb dat t misschien wat negatief overkomt. Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil alleen pleiten voor wat meer begrip, naar elkaar luisteren en common sense. Niet alleen in dit topic trouwens, maar in de hele discussie rond huisdieren en voer.

Vroeger aten de honden een simpele brok en aten met de pot mee en mankeerden nooit iets bijzonders. De laatste 10 jaren komen er steeds meer honden bij met huid-
en chronische maag-darmproblemen...vreemd toch?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:34

Onze hond is vanaf pup af aan al gewend aan KVV vers vlees, krijgt ze nog steeds. Afgewisseld allerlei soorten vlees. Het ene vindt ze lekkerder dan het andere :+.
Waarom? Omdat ze het gewend was en E doet het er supergoed op.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:48

Ik voer mijn beide honden brok van Taste of the Wild gemengd met een klein beetje blikvoer van TOTW, Lukkulus, Terra Carnis of Hermanns.
Waarom?
Omdat allebei mijn honden het hier geweldig op doen.

Toen Clooney als pup bij ons kwam kreeg hij KVV en brok van Meadowfield. Nu was Clooney nogal een moeilijke eter en de brok hoefde meneer niet. Dus overgezet op alleen KVV van Carnibest en Alaska.
Clooney bleef hierop veel te mager en meer voer dan 500g per dag kreeg ik er niet in. Daarnaast was hij elke ochtend misselijk en had hij buikpijn, waardoor hij steeds slechter ging eten.
Ik heb hem toen over gezet op brok van Orijen, maar daar kreeg hij diarree van, vanwege het hoge eiwitgehalte.
Toen TOTW geprobeerd en hier doet hij het super op. Hij eet het graag, is perfect op gewicht en zijn ontlasting ziet er ook prima uit.
Toen Harley erbij kwam hebben we hem ook meteen op dit voer gezet. En ook hij doet het er supergoed op. Af en toe doe ik er wat smuldier pens/vlees doorheen, gewoon omdat ze het heel lekker vinden en omdat pens wel heel gezond is.

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:53

Mijn hond (Franse Bulldog teef van 2,5 jaar) heeft vanuit het nest KVV gekregen. Ik voer voornamelijk Darf en soms Tinlo. Als snoepjes krijgt ze alleen gedroogd vlees. En als kluif hertengewei. ( als ze Darf krijg krijgt ze ook 1x per week een vers visje als haring/zalm/forel. Bij Tinlo neem ik altijd een variatie doos met 5 vleessoorten en 1 vis rol in zit)

In Augustus zijn wij 3 weken op vakantie geweest Italie en Frankrijk. Diverse B&B 's geweest dus nergens een eigen koeling.
Ik heb toen voor het eerst brok gevoerd Taste of the Wild leek mij de beste optie.
Normaliter drinkt ze ongeveer 1 bak water op een dag. Plast ze 4x per dag en legt ze 1x per dag een klein drolletje (heel soms 2x per dag)

Op Taste of the Wild bijna 4 weken gevoerd, was al een paar dagen voor we op vakantie gingen begonnen:
Dronk ze 7 tot 8 bakken water (zelfde bak als thuis)
Plaste ze wel 12 tot 14 keer en niet zo klein beetje ook. We moesten zelfs nachts rond half 3 uit bed en om half 6 zat ze weer te piepen ( als we dat niet snel genoeg opstonden pieste ze gewoon binnen dat heeft ze niet meer gedaan sinds ze 5 maanden oud was!) En ze poepte wel 5x per dag een sliert van 20/25cm!
In die 3 weken is het niet minder geworden ook. Haar vacht werd wat doffer en op der buik ging het zelfs rechtop staan en zat totaal geen glans meer in( iniedergeval lag het niet meer glad in de richting waar de haren op groeide)

Thuis 3 dagen weer op Darf en alles was weer normaal. Haar buik haren hebben iets langer erover gedaan totdat het er weer normaal uit zag. Een week lang heel der neus vol met grote puisten om al die stoffen weer het lichaam uit te werken , was echt sneu.

Onze hond heeft epilepsie en 1 van de 2 mediaties bind aan zout en dan plast ze het uit.
Helaas zit er in alle brokken zout en hebben we die medicatie opgehoogd in de vakantie (verdubbeld), hiervan heeft ze geen bijwerkingen gehad. Maar er zat blijkbaar zoveel zout in dat toen wij terug kwamen van vakantie en de normale dosis medicatie weer gaven ze zelfs weer bijwerkingen heeft gehad 2 weken lang. ( betekend toch dat ze veel meer heeft uitgeplast in die weken dan dat wij extra bij hebben gegeven) Nu een oplossing zoeken voor volgend jaar in de vakantie. Zodat het vlees meegenomen kan worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:39

Ik zou de volgende keer gaan voor natvoer. Voor een Franse bulldog is het altijd zoeken wat ze verdragen qua voer. Ik heb er al gehad die geen enkele soort kvv verdraagt tot die alleen maar kvv verdraagt en alles ertussenin. Renske vers is een goede mogelijkheid. Neem echter niet de visvariant (van wat dan ook) want die kan door zijn leefomgeving wat zouter zijn. Het hoeft niet, maar in jouw geval zou ik het niet gokken. Maar andere soorten natvoer kan ook, of het nu blik, pouchet, bakje, worst of houdbare kvv genoemd wordt maakt niet uit. Kijk wel naar de richtlijn, alles waarvan je meer dan 400g/10kg hond moet voeren is niet handig.

xpattystagor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:17

Mijn 7 jarige labrador krijgt sochtends Premium Care natural. zonder graan, want daar is hij allergisch voor. s'avonds krijgt hij een blik bonen, dit omdat hij daarvan niet aankomt maar het wel vult. hij vindt dat ook wel heeul erg lekker :+
dan krijgt hij als iedereen uit huis gaat een dental stick en savonds als we tv gaan kijken een grotere kluif. gaan beide steeds sneller op haha

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:20

Ik voer mijn kieskeurige Franse bulldog ook renske, ik ben erg tevreden!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:42

Ik schop dit topic even omhoog met mijn vraag.

Wij hebben een kruising Rottweiler/Bordeauxdog van bijna 5 maanden. Toen we haar met 10 weken ophaalden kreeg ze Albert Heijn puppy brokken.. daar zijn we dus snel vanaf gestapt. Eerst vlees geprobeerd, daar bleef ze wat dun op en haar ontlasting was ook wisselend maar voornamelijk dun. Op een gegeven moment kreeg ze bijna een kilo per dag toen ze zelf 15 kilo woog en ze kwam weinig aan. We hebben dit ongeveer een maand gevoerd. Daarna zijn we over gegaan op Purizon volwassen voer en dat voeren we nu ook ruim een maand. Maar de ontlasting blijft wisselend. Ze eet het allemaal prima op, maar deze week is ze bvb maar 100 gram aangekomen. De hoeveelheid heb ik nu dus omhoog gegooid, ze krijgt nu 3 keer 180 gram per dag. En uurtje geleden had ze echt diarree, anders dan haar voer heeft ze niks gegeten vandaag en gisteren.

Nu ben ik dus wat rond gaan kijken en heb ik Taste of the Wild puppy besteld. Volgens mij is dit wel een vrij goede brok als ik de beoordelingen zo lees, zijn er meer mensen die dit ook voeren?

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:05

Aranel schreef:

Wij hebben een kruising Rottweiler/Bordeauxdog van bijna 5 maanden. Toen we haar met 10 weken ophaalden kreeg ze Albert Heijn puppy brokken.. daar zijn we dus snel vanaf gestapt. Eerst vlees geprobeerd, daar bleef ze wat dun op en haar ontlasting was ook wisselend maar voornamelijk dun. Op een gegeven moment kreeg ze bijna een kilo per dag toen ze zelf 15 kilo woog en ze kwam weinig aan. We hebben dit ongeveer een maand gevoerd. Daarna zijn we over gegaan op Purizon volwassen voer en dat voeren we nu ook ruim een maand. Maar de ontlasting blijft wisselend. Ze eet het allemaal prima op, maar deze week is ze bvb maar 100 gram aangekomen. De hoeveelheid heb ik nu dus omhoog gegooid, ze krijgt nu 3 keer 180 gram per dag. En uurtje geleden had ze echt diarree, anders dan haar voer heeft ze niks gegeten vandaag en gisteren.

Nu ben ik dus wat rond gaan kijken en heb ik Taste of the Wild puppy besteld. Volgens mij is dit wel een vrij goede brok als ik de beoordelingen zo lees, zijn er meer mensen die dit ook voeren?

Ik voer mijn honden ook taste of the wild. Clooney bleef ook te dun op kvv, en hier doet hij het echt super op. Netjes op gewicht en ontlasting is ook mooi. Toen Harley erbij kwam is die ook meteen op TOTW gegaan. Eerst op puppybrok en daarna op volwassen brok. Ik ben er erg tevreden over.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:23

Ik voer mijn hond droog en natvoer. Droogvoer van Wolf of Wildernis en natvoer van Rocco. Beide zijn graanvrij.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 08:59

CubaLibre schreef:
Hier krijgen ze al jaren Eukanuba....

Onze ouwe sok (15,5, Engels Cocker Spaniel) krijgt de senior, de 3,5 jarige (kruising Am Staff) krijgt jogging & agility en onze 11 weken oude pup (Rhodesian Ridgeback) krijgt puppybrok large breed.

Even terug hier op, het is een opluchting te zien dat jouw cocker al zo oud is mogen worden! Ik zie de mijne maar steeds grijzer worden en hij krijgt al kwaaltjes maar ik hoop dat hij ook deze leeftijd mag halen!

Iets anders;
Kun je ook echt gewoon vlees vlees geven? Dus niet zo die worstverpakkingen gemalen vlees, maar vlees wat wij eten rauw in de blender? Dat je het soort van zelf maakt.
Wij hebben ook restaurant en dat zou echt heel handig uit komen, met wat groentjes en een rauw eitje er onder..
Zo ja, welk vlees mag wel en welk niet? Zijn er dan soorten die eerst gekookt moeten?
Murphy is gek op gekookte kip.

Indien niet dan ben ik gewoon aan het dromen :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:06

Je mag geen rauw varken geven als dit geen Nederlands vlees is in verband met de ziekte van aujeszki. Om die reden uberhaupt geen wild zwijn. En je moet dan ook organen en botten geven. Je werkt dan met het BARF-principe (bones and raw food).

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:18

Mizora schreef:
Je mag geen rauw varken geven als dit geen Nederlands vlees is in verband met de ziekte van aujeszki. Om die reden uberhaupt geen wild zwijn. En je moet dan ook organen en botten geven. Je werkt dan met het BARF-principe (bones and raw food).
Ai oké die verkopen wij niet haha. Als ik dat moet kopen komt het denk ik gewoon op hetzelfde neer als wanneer ik die barf verpakkingen koop in de winkel

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:06

Aranel schreef:

Niet om je perse over te halen op vlees. Maar wat heb je gevoerd? Hier gaat namelijk ook lang niet alle kvv goed...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 11:18

ik voer mijn honden een combinatie van kvv en barf (begonnen met alleen kvv, toen lang alleen barf maar ben vaak weekendjes weg dus dan is kvv gewoon handiger)

waarom ik vers voer.. zoals veel mensen begon ik gewoon met brokken voeren met mijn hond.
toen ik eens vroeg aan een vriendin hoe het kwam dat ik echt geen hond rook in haar auto en huis (3 grote honden) vertelde ze me over vers voeren (barf, dus zelf samenstellen) ik had er nooit van gehoord destijds en vond het dus best een eng idee om ribben, afgehakte zalmkoppen, of karkassen ed. te geven.
ik las me goed in op internet (vooral het forum van barfplaats.nl) en begon met kvv te voeren. mijn honden hadden overigens nergens last van en zagen er goed uit. "ze deden het dus goed op het voer"....
tot ik het verschil merkte.. schonere tanden, minder geur uit bek en vacht, en bovenal veeeel minder en wel stevigere, minder ruikende ontlasting ( *\o/* ) ik zag dus zeker de voordelen. ik begon mij nog meer in te lezen in zelf samenstellen en even later ben ik overgestapt op in het weekend zelf samenstellen en door de weeks kvv. dit heb ik niet heel erg lang gedaan want het zelf samenstellen vond ik geweldig leuk om te doen! daarnaast genoten mijn honden zoooo erg van het kluiven etc. dus vrij snel barfte ik heel de week. hierop werden de voordelen nog groter, honden ruik ik alleen nog als ze nat zijn of in de rui zijn (en dan alsnog veel minder als destijds op brok) de tanden hebben geen stukje tandsteen (ook de reu van 10 jaar niet) ze glanzen de pan uit, en het geeft ze zo veel voldoening!
inmiddels heb ik 2 nesten volledig op vers afgespeend en wat een feest was dat! mama jolie die haar konijn naar de pups bracht en daar neer gooide, de pups daar als kleine wolfjes op af stormde. pups ieder aan een kwarteltje en vooral FEEEEST als ze eten kregen! ook merkte ik verschil in nestgeur met vers afgespeende pups en brokken pups (de laatste vond ik beduidend stinken.. terwijl de eigenaar echt goed schoon was)
alle 18 pups zijn uitgegroeid tot heel sterke gezonde honden ( de genen die op de foto zijn geweest hebben allen HD A nbw rond de 40) .. toeval? geen idee..
maar ik heb zo duidelijk verschil brok vs (goed!)vers meegemaakt dat ik zeeeeker niet meer terug ga naar brok!

@ aranel, een kilo per dag vers is ook niet schreeuwend veel voor een opgroeiende hond die wellicht veel energie verbruikt. naar haar darmen zou ik eens laten kijken bij de DA.