Misschien hadden die zich net vol gedronken op het moment van wegen
Je gaat bij mannetjes echt duidelijk de balletjes zien op een gegeven moment, dan is er geen twijfel meer mogelijk. Als je niks ziet is de kans groter dat het een vrouwtje is. Lastig als ze allemaal kater zijn, dan kun je het niet vergelijken
Nog even wat foto's gemaakt. Ze zitten allemaal al over de 200 gram en bij 2 beginnen de oogjes. In de binnenooghoeken gaat het iets open. Ze zijn mooi snel dus.
Bij nr 3 lijkt iets rood bij de oortjes te zitten maar dit kan uiteraard ook het cypers patroon zijn. Kan het nog niet goed zien. Bij deze kan je ook zien dat het oogje links op de foto iets open is.
Magrathea
Geplaatst: 26-04-17 16:09
Wow snel al! Normaal is dat pas met 10 dagen ofzo.
Vindt de moeder het nog leuk?
Ik vind het toch zo koddig, die oortjes aan de zijkant van het hoofd
Ja als het echt rood is dan zou nr 3 een poes moeten zijn. Volgens mij is dat ook degene waar ik over twijfel.
Oogjes is normaal tussen de 5 en 8 dgn. Ze zijn nu ruim 4 dgn oud dus het kan best.zijn ook nog maar kleine stukjes van 1-2 mm bij de ooghoeken.
Volgens mij vind Fluf het nog allemaal prima. Af en toe laat ik haar even naar buiten. Vanmiddag lag ze even een kwartiertje lekker in de zon. Ze blijft wel in mn buurt. Zodra ik naar binnen loop loopt ze meteen mee.
Ik ben al gestopt met wegen de zwaarste was vanmiddag 230 gram. Ze komt alleen onder mijn toezicht buiten en ze blijft ook bij mij in de buurt. De kater komt gelukkig meestal alleen savonds buurten. Gisteren was hij er weer. Geen idee hoe ik het beest hier weg kan houden. Zal wel onbegonnen werk zijn. Jaag hem steeds weg en hij heeft al eens een bak water op z'n kop gehad.
Over een week of 5 ga ik afspraak maken met de DA voor Fluf. Vroegcastratie heb ik naar gevraagd voor de kittens maar ze doen het hier pas vanaf 6 maand ongeveer
Wat een dotjes Nummer 3 is een poesje, een tortietabby lapje. De rest zijn katers. Voor een rode poes heb je van 2 kanten rood nodig, dat kan met deze combinatie niet. Geniet van ze!
Anoniem
Geplaatst: 26-04-17 23:14
Moeder bepaalt de basiskleur van een kater. (Basiskleur: Rood of zwart) Basiskleur zit op de X-chromosoon.
Poes heeft rood en zwart Kater is onbekend (iofvolgensmij niet zeker of het de gefotografeerde kater in de schuur was?)
Dus katertjes kunnen of rood of zwart zijn. (Door mams)
Bij poesjes kijk je naar de kater: Rode kater: rood of rood/zwart kittens Zwarte kater: zwart of rood/zwart kittens
1 kleurigen kunnen dus kater óf poes zijn. 2 kleurigen (tabby) zijn poezen (of katers met XXY)
Kater is bekend. Het is de cyperse die ik eerder hier plaatste. 100% zeker.
Kootmiradrum. Dus nr 3 is zeker een poesje? ik vind haar zo leuk!
Anoniem
Geplaatst: 26-04-17 23:25
Dan zijn poesjes dus zwart of zwart/rood En katers zwart of rood.
Kootmiradrum, nummer 3 id inderdaad poesje. De rode zal een kater zijn. De 2 zwarte kunnen toch poes of kater zijn?
*kruipt weer achter steen* Iets met: info van internet na een nestje 2 jaar geleden.
Vind het echt leuke poezelbeesten!
gaby12
Geplaatst: 26-04-17 23:26
Ik wacht nog op de nieuwe duidelijke kontfoto's bij daglicht Ik zie bij nr 3 nog geen duidelijk rood maar een warme tabby kleur
ClaudiaHS
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 23:28
De zwart witte kunnen inderdaad beide zijn. Maar als ik de kontjes vergelijk met de rode die zeker weten een kater is, dan zijn de zwart witte ook katers.
Gary, ik zal morgen proberen nieuwe foto's te maken. Zit zoveel haar aan haha