Cayenne schreef:Maar ik vind steenmarters wel prachtige dieren. Alleen zou ik er in combinatie met vogels wel lichtelijk hysterisch van worden
Tot je er schade van hebt

Nouja, goed voor de economie zullen we dan maar zeggen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Dat ze schade veroorzaken komt omdat wij hun leefgebied in palmen.En ja, ik heb ook al schade gehad van ze (darmpjes van auto's zijn lekker.
). Maar dan nog zijn het prachtige dieren om te zien. En ik gun ze ook de dood niet. Ze kunnen ook niet helpen dat ze als marters geboren zijn.
Janine1990 schreef:Ho, dat werkt twee kanten op he... Die beesten zijn beschermd wegens teruggelopen populatie. Nu is de populatie enorm gegroeid en komen ze onze kant weer op. Omdat de natuur te klein voor ze is hier.
Kort gezegd een soortgelijke fout als de Oostvaardersplassen waar ze de natuur hun gang lieten en laten gaan, terwijl er te weinig natuur is voor de populatie dieren daar.
Geef jagers gewoon een vergunning om er jaarlijks zoveel te vangen/schieten/doden, om dat populatie aangenaam te houden voor mens én dier. Want zo voedzaam zijn die kabels nu ook weer niet.
Wilawander schreef:Cayenne schreef:Er is tot nu toe ook nog geen teken dat het inderdaad een steenmarter of iets dergelijks is.
We hebben nog geen knaagsporen ontdekt.
Ook aan de achterkant gekeken?
Varekaj schreef:Omdat ik het vandaag zag langslopen... kan het niet domweg een eekhoorn zijn die uit een boom op het dak neerkomt? Ik dacht eerst ook dat het een fret of iets soortgelijks was wat de weg in de woonwijk overliep, maar net toen ie verdween viel de dikke pluimstaart op.