Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Ik vind honden geen leuke beesten dus het is echt teveel gevraagd dat ik honden taal ga leren.
Die honden horen gewoon niet los. Punt.
AfricanLady schreef:Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.
Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.
DatBenIkNou schreef:AL: dus eigenlijk zeg je dat als je gebeten bent, je dat zelf veroorzaakt hebt? Sorry hoor, maar zulke honden kan je gewoon niet vrij in onze samenleving laten rondlopen. Kijk, klim je over een hek waar achter bewakingshonden lopen, dan doet die hond gewoon z'n 'werk'. Maar huishonden daar mag je ander gedrag van verwachten.
KittyDylan schreef:Koia schreef:Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.
Als je op de poot staat? Mag een hond van mij gerust een reactie op geven en ja bijten dus ook. Maar dan is onze dan wel weer zo braaf om je de rest van de dag te staan te beschermen.
Bij de eerste was het ook echt mijn eigen schuld, ik kroop over de grond (is naar niveau verlagen) en wilde een botje afpakken. Nee daar gaan we hem echt niet voor afmaken.
DatBenIkNou schreef:AL: dus eigenlijk zeg je dat als je gebeten bent, je dat zelf veroorzaakt hebt? Sorry hoor, maar zulke honden kan je gewoon niet vrij in onze samenleving laten rondlopen. Kijk, klim je over een hek waar achter bewakingshonden lopen, dan doet die hond gewoon z'n 'werk'. Maar huishonden daar mag je ander gedrag van verwachten.