Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:29

Toen ik klein was ben ik gebeten door een witte poedel in mijn neus, slechts een krasje naast mijn neus aan overgehouden en daar zie je nog steeds een littekentje van.

Nooit bang geworden voor honden.

En nog niet zo lang geleden door de hond van mijn ouders in mijn hielen en of aan mijn voet maar die beet niet door, is gewoon een stoute gekke corgi, ze doet het allang niet meer. Dat was in het begin van dat we elkaar pas leerden kennen, het was een hond met een traumaverleden uit het buitenland.

Gewoon stil blijven staan, het doet niet eens zeer en ze bijt absoluut niet door.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-03-17 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:32

Als kind ben ik gebeten door een Duitse herder.
Ik zat op de grond in het gras een bloemenkransje te maken toen de hond vanuit het niets mij van achteren in mijn schouder beet. De littekens zitten er nog steeds.
De eigenaren wilden niet geloven dat hun hond zomaar gebeten had en bleven volhouden dat ik de hond wel zou hebben uitgedaagd. Dat duidelijk te zien was dat ik van achteren was aangevallen werd weggewimpeld.
Hun hond deed zoiets niet...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:33

Sizzle schreef:
Ik vind honden geen leuke beesten dus het is echt teveel gevraagd dat ik honden taal ga leren.
Die honden horen gewoon niet los. Punt.

En ondanks dat ik honden wél heel leuk vind geef ik je groot gelijk.

Kom op: een hond moet de mogelijkheid niet hebben om zich over/onder een schutting door te werken en wie dan ook te bijten. Dan is de schutting niet hoog/diep genoeg.
Maar: Ohw, wat een mooie hond, mag ik hem aaien?" "Nee" En dan tóch aaien en gebeten worden is wel een gevalletje eigen schuld, imo.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:37

Toen ik een jaar van 10 was. Het was geen lieve hond, absoluut niet. Ik lokte niks uit, hij stond aan het hek te blaffen en ik liep er met een grote boog omheen. Maar toen kwam hij op me afrennen en beet me in m'n arm. Ik gilde en daardoor kwamen mensen me helpen. Het was op de manege en toen heb ik zo'n grote bounty gekregen en ik vond t weer prima haha

EDIT: Ik heb even het ras opgezocht. Het was een Anatolische herder/ kangal

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:41

Ja een duitse herder heeft in mijn rug gehangen. De eigenaar had zijn bewezen valse herder aan flex lijn en vergat om op stop knopje te drukken.....
2 dagen er na liet ik die hond zelf uit ;) . Heb er nooit iets mee gedaan verder. oliebol happens en door gaan met leven wel de wonden goed laten verzorgen.
In de 10 jaar in de dierenopvang nooit gebeten.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:50

AfricanLady schreef:
Wat ik juist apart vond om te lezen dat er veel wordt gezegd dat een hond uit het niets beet.

Een hond laat echt altijd signalen zie echt altijd.
Als je die niet kan herkennen ja dan lijkt het idd uit het niets dat hij beet.
Ookal kunnen sommige signale miniscuul zijn ze worden altijd gegeven.

Een normale hond laat zeker duidelijke signalen zien. Als die door mensen niet gezien worden en deze mensen 'doordrukken' zeg ik ook eigen schuld dikke bult. Maar ik vind dat de hond daar wel een gegronde aanleiding voor moet hebben.

In mijn geval liep ik zo'n 10 meter (op weg van kennel naar speelveld) achter de Boerboel en struikelde. Als een hond dan 10 meter terug gaat lopen om je vervolgens in je rug te bijten krijgt ie van mij het stempel vals. Ik vind niet dat dit een aanleiding is om te bijten.

In het geval van de bulmastiff kan het zijn dat ze op het moment dat ik de klink van de kenneldeur losmaak een klein signaal gegeven heeft die ik niet gezien heb omdat ik naar de klink keek. Dan nog vind ik het niet een normale reactie om gelijk rechts om de deur te gaan om dan tot 5 keer door te bijten, terwijl ze ook links kon gaan waar de uitgang van de kennels en dus de vrijheid van het speelveld is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:52

De witte poedel die mij beet, die deed het niet zomaar vanuit het niets...........ze was wat bang voor een peuter dat ik was..........en ik raakte het toch aan en toen beet ze................ik was te jong om die hond te kunnen begrijpen. Mijn ouders en de eigenaars begrepen gelukkig wel dat de hond en ik er niets aan konden doen..........ze hadden beter moeten opletten.........

En de corgi hond ook niet zomaar vanuit het niets......ik zag het gelijk al aan het dier dat die mij nog niet vertrouwde, maar hee ik was er daar over de vloer (bij mijn ouders) en weigerde om mij aan het dier aan te passen......ze was zo brutaal als wat en ik pikte het gewoon niet en nu zijn we dikke vrienden en is ze dol op mij.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:57

jahoor hier ook een ''slachtoffer'' 5 maanden terug ben ik volop in mijn arm gegerepen door een sharpei, beest liet niet los , schudden met de kop , gewicht er achter gooien, ja meneer wist wel hoe hij iemand te pakken moest nemen.

uiteraad is dit voorval niet uit de lucht komen vallen. Ik was namelijk met mijn AMPT aan het lopen, en ''inees'' vloog de sharpei onder de schutting door (geen geblaf of niks) en vloog mijn hond aan, die van mij lag op zijn rug te gillen van de pijn, de sharpei had hem namelijk in zijn oksel vast en wilde niet los laten.

Dus ik besluit de luchtpijp van de sharpei dicht te knijpen, wat moet je anders doen in zo'n situatie ? uiteindelijk liet de sharpei los waardoor mijn hond er onder weg kon kruipen en afstand nam ( pitbull van niks haha ) op het moment dat mijn hond onder de sharpei weg kroop draaide de sharpei zich om en pakte mij vollop in de arm, en man dat voel je wel, dat beest begon verdamme ook nog eens te schudden met zijn k*t kop, typisch geval van zoveel mogelijk schade aanrichten. Mijn hond was ( al bloedend en mankend ) klaar om mij te verdegigen, gelukkig luisterede die van mij naar het commando ''wachten'' , dus al woest blaffend begon mijn hond te sharpei weg te jaagen , dit werkte natuurlijk niet want kreng hing nog steeds al schuddend in mijn arm.

na enkele minuten kwam het baasje naar buiten en samen is het gelukt om zijn hond van mijn arm af te trekken ( het voelde echter alsof dat beest 2 uur lang in mijn arm hing )

daarna snel naar het ziekenhuis gereden , mijn vriendin heeft mijn hond naar de DA gebracht.

de aftermath :
voormij : 32 hechtingen ( ondanks het zo stil mogelijk proberen te houden van arm ) en nu een dik ( licht helend ),litteken arm functioneert nog wel goed

mijn hond : afgescheurde pees bij zijn elleboog, flink wat hechtingen , gelukkig geen traumas aan over gehouden, hij is nu wel wat angstiger maar niet extreem. hij mankt nu wel maar niet extreem, het manken blijft volgens de dierenarts :(:)

voor de sharpei : de dag er na is hij ingeslapen, bleek volledig gezond te zijn, hond had wel al eerder katten dood gebeten maar geen mensen en of honden

dus ja ik ben nu een beetje achterdochtig geworden voor een schutting met een hond er achter :Y)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:58

Als kind ben ik bij het buitenspelen gebeten door een loslopende ruwharige teckel. Niet ernstig gelukkig. Ging om een gewoon slecht opgevoed hondje.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:00

Aidenn: Oeiiii, dat is heftig zeg!

Goed dat de eigenaars het inzagen en hun eigen verantwoording namen om de sharpei in te laten slapen, triest maar wel een verstandige keuze.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:00

DatBenIkNou schreef:
AL: dus eigenlijk zeg je dat als je gebeten bent, je dat zelf veroorzaakt hebt? Sorry hoor, maar zulke honden kan je gewoon niet vrij in onze samenleving laten rondlopen. Kijk, klim je over een hek waar achter bewakingshonden lopen, dan doet die hond gewoon z'n 'werk'. Maar huishonden daar mag je ander gedrag van verwachten.

Ja en nee. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk (denk aan trauma, medische achtergrond), maar er zijn ook écht genoeg gevallen waarbij men dingen over het hoofd ziet. In situaties waarbij de honden los liepen en op iemand af vlogen; absoluut mee eens. Aanlijnen :j Die honden zouden niet eens los mogen op straat. Hetzelfde met honden die te ver over hekken kunnen. Eigenaren moeten hun verantwoording nemen en ervoor zorgen dat daar geen mogelijkheden voor zijn.

Echter zijn er ook genoeg situaties waarbij het gaat over hoe de mens de hond benaderde, of zou aaien. Hoe vaak ik wel niet hoor ''Hij toonde niks van agressie, kwispelde zelfs''. Of dat de hond niks deed, ''hij bleef gewoon stijf staan'' en vanuit daar de aanval inzette. Ze willen een hond aaien op de kop, niet elke hond tolereert dat. Dit kan getoond worden met kleine dingen als tongelen, oogwit laten zien, kop afwenden, oren naar achteren, pootje liften. Dat kan in enkele seconde al gebeuren, maar zijn wel duidelijke signalen :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:12

KittyDylan schreef:
Koia schreef:
Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.

Als je op de poot staat? Mag een hond van mij gerust een reactie op geven en ja bijten dus ook. Maar dan is onze dan wel weer zo braaf om je de rest van de dag te staan te beschermen.

Bij de eerste was het ook echt mijn eigen schuld, ik kroop over de grond (is naar niveau verlagen) en wilde een botje afpakken. Nee daar gaan we hem echt niet voor afmaken.

Dit is natuurlijk idioot gedrag en ben je nu lekker een gevaarlijke hond aan het kweken.
Nee ... een normale hond bijt niet als je op zijn poot staat.Hij jankt ,piept staat op en gaat weg.
Ik heb 30 jaar van die gevaarlijke afgerichte Duitse herders,maar er zou er geen één zo maar bijten omdat iemand ze zeer doet.Ik heb trouwens nog nooit zomaar een bijter gehad...

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:14

DatBenIkNou schreef:
AL: dus eigenlijk zeg je dat als je gebeten bent, je dat zelf veroorzaakt hebt? Sorry hoor, maar zulke honden kan je gewoon niet vrij in onze samenleving laten rondlopen. Kijk, klim je over een hek waar achter bewakingshonden lopen, dan doet die hond gewoon z'n 'werk'. Maar huishonden daar mag je ander gedrag van verwachten.

zo bedoelde ik het niet maar als je dat wil geloven ook prima.................

KarmaChansy

Re: Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:21

ik ben gebeten door mijn border, we hadden hem net (geen idee van zijn verleden) en ik corrigeerde hem zoals ik mijn husky corrigeer hij pikte dat niet dus hing in mijn hand. Heb er nog littekens van.

Mijn husky wilt ook niet bij/op haar hoofd geaait worden. Ze draait weg van de persoon af zet die persoon toch door wilt ze nog wel eens een hap geven.

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:25

Ik heb 3 keer schade opgelopen van beten. Eerste keer van mijn eigen cairn terrier, die lag naast me op bed te slapen en in mijn droom werd hij doorgereden dus ik schoot overeind en schudde hem wakker met mijn gezicht bij zijn koppie. Hap in mijn neus, bloede gigantisch maar was puur een schrik reactie van hem. Tweede keer was een golden retriever die moeite had met zijn bal afgeven. Heel lang op getraind en uiteindelijk gaf hij hem netjes af voordat hij de bus in ging. Tot hij tijdens het afgeven zich bedacht en de bal weer vastpakte, helaas zat mijn hand erbij in zijn bek. Voelde zijn hoektand steeds verder mijn hand ingaan. Eerst de rest van de honden de bus ingestuurd en daarna een hand snoepjes op zijn kop laten vallen en gelukkig koos hij voor de snoepjes. Toch maar even een tetanusspuit gaan halen. Geluk gehad want de tand is net tussen 2 pezen doorgegaan. Wel nog weken last gehad van mijn hand.

2 weken terug had ik meerdere logeerhonden in huis. Mijn eigen hond, schafpudel lag naast me op de grond toen de Hollandse herder van 6 maanden bedacht om op schoot te springen. Daar was mijn Hond het niet mee eens en zij corrigeerde hem, helaas zat mijn been ertussen dus 2 gaten en flinke blauwe plek.

Verder wel vaker tussen tanden gezeten in spel of honden uit elkaar halen die knokte maar zonder schade.
In spel vind het ook geen bijten in de zin dat er agressie of wat dan ook bij zit.

Ohja nog een keer tijdens een wandeling dat ik een mandarijn aan het eten was en een golden een stuk mandarijn uit mijn hand jatten. Helaas zat daar ook een vinger bij. Bloeden ook erg goed en het ergste was dat hij het stuk mandarijn uit tufte omdat hij het niet lekker vond.

Ben ook een paar keer heel blij geweest dat een hond in mijn groep een muilkorf draagt anders had hij mij een paar keer vol gegrepen. Dit betreft een hond met een hele geschiedenis. Meerdere bijtincidenten en mag dus alleen met muilkorf het huis verlaten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:31

Aidenn wat verschrikkelijk voor jou en je hond.
Hopelijk herstellen jullie voorspoedig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:32

ik werk in en dierenasiel met honden. wij nemen doodsbange honden van fokkers ook aan. hier zitten wel eens angstbijters tussen dei aanraking nog moeten leren. Zo ben ik ene keer door een teckel in mijn pols gebeten. lelijke wonde waar ik nu nog een litteken van heb.
Een andere keer was ik met mijn favoriete mechelaar met ene balletje aan het spelen. hond was net iets te enthousiats om de tennisbal onmiddelijk te vagen toen ik gooide. hierbij in mijn hand gebeten. toen ie merkte dat ie mijn hand had onmiddelijk gelost. ik had enkel kleine gaatjes in mijn hand. De arme jongen was zelf zo verschoten van wat hij gedaan had dat hij balletje niet meer vast durfde pakken bij mij.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:39

Door een herdershond toen ik klein was. Liep met vriendinnetjes op straat en de hond rent vanuit z'n voortuin op mij af. Hele kras op mijn been. De eigenaars stonden erbij en keken ernaar 8)7
Ben heel lang bang geweest van honden daardoor.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:46

Ja ik. Ik rende achter mijn neefje aan in de woonkamer. De hond van mijn ouders zag het als een bedreiging en hing in mijn been.

Het is een kruising jackrussel en hij beschermt mijn neefje sinds hij baby is.

Ik was niet boos oid, ik kon het begrijpen... wellicht had hij niet zo hard hoeven bijten

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:17

Toen ik 10 was ben ik flink gebeten door een labrador. We waren op een camping en ik rende over t pad langs de caravans, toen de mensen daar net hun labrador van de lig lijn los maakte om te gaan wandelen. Die hond viel mij dus toen uit het niks aan waar ik een flinke opengescheurde winkelhaak op mn bovenbeen aan over hield.
Helaas maakte de chirurg daar in t ziekenhuis de fout om de wond dicht te hechten dus na 2 dagen begon de boel te etteren en te rotten. Uiteindelijk daardoor vaak geopereerd aan mn been om al t rottende vlees weg te halen en daarna een huidtransplantatie gehad. Nu dus al 20 jaar een flinke littekens op mm been.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 01:46

Ik ben als 7 jarig meisje vol in mijn gezicht gebeten.
Grote bastaard hond stond in de deuropening bij de buren en ik buiten, buurmeisje zei dat ik haar wel mocht aaien.
Hond dacht er anders over.
Mijn mond moest weer bij elkaar genaaid worden en er zat ook nog een gaatje in mijn wang.
Hond bleek dragend maar uiteindelijk is ze maanden later toch ingeslapen want ze bleef bijten.
Of ze al voor mij, anderen gebeten had, weet ik niet.

Daarna met 14 jaar door een grote jachthond in mijn arm.
Toen gelukkig een dikke winterjas aan dus geen echte schade.

Nooit bang geworden voor honden .
Heb er altijd gehad, meerdere en ook verschillende rassen.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:00

Hier ook niet bang voor honden, ondanks dat ik wel een aantal malen ben gebeten door div honden.

Ooit door een teckel die een hekel had aan fietsen. Ik fietste langs...... hond in mijn broek en enkel. Daarna had ie maat 39 op zijn kop......
Ook pony gereden bij een boer die een waakhond (herder) had die geen onderscheid maakte tussen wie er op het erf kwam, uitgezonderd de eigenaren zelf. Vaak zat het dier aan de ketting, maar lang niet altijd. Die heeft me overigens nooit echt "kapot" gebeten, maar heeft me toch wel een aantal broeken en fietstassen gekost....
En eens door de jack russel van mijn toenmalige partner: die was compleet gefixeerd op 1 van mijn kippen en stond op het punt er eentje te grijpen. Ik was sneller door hem gauw in zijn nekvel te pakken. Extreem felle reactie was door fors in mijn pols te bijten. Dit was de meest lelijke beet.

In alle drie de gevallen dus wel een aanwijsbare aanleiding. Of deze proportioneel zijn.....muwah; alle drie niet.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:26

Jep, recent nog (maand of 3 terug) door een podengo/chihuahua achtig (??) ding. Beest moest een nieuwe halsband en ipv dat de eigenaresse hem ompast laat ze het mij doen (terwijl ze dus wist dat hij vreemden bijt, bleek achteraf). Was hond het natuurlijk niet mee eens dus die hing in mijn hand/vinger. Geen enkele excuses naar mij toe en beest werd beloond(!!!!) door het baasje. Opgepakt, aangehaald, koekje erin want hondje was zielig... :r Ben maar weggelopen om mijn wondes te verzorgen.

Verder volgens mij nooit.. terwijl ik toch wel bijna mijn hele leven regelmatig met honden in aanraking kom en het laatste jaar bijna dagelijks (werk in een dierenwinkel).
Wel nog een aantal bijtincidenten bij anderen gezien/meegemaakt. Diverse rassen zoals Rottweiler, herder, golden retriever, labrador, chihuahua..

Vaak die kleine rothondjes zijn toch feller/agressiever dan de grote rassen die nu op de lijst staan. Zeker als het gaat om incidenten tussen honden onderling. Zo'n voetenbankje redt het alleen niet tegen een pitbull die van zich afbijt maar dat terzijde. Ik vind die lijst maar bullshit!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 03:41

Ik ben gebeten door de hond van de buren. Zijn twee kleine terriër mixjes. Staan altijd te blaffen als we de poort uitkomen. Deze keer stond de poort open en zonder enige twijfel vloog ie op me af en hing ie in m'n bovenbeen. Ik sloeg 'm weg en toen liet ie los en rende ie weg. Sindsdien kijk ik altijd eerst heel voorzichtig om het hoekje van de poort om te kijken of hun deur dicht is voordat ik naar buiten stap.

Als kind (+- 9 jaar oud) gebeten door de puppy van de oppas. Ik was in m'n eentje aan het wandelen met de hond, was een stafford/boxer mixje (vraag me niet waarom ik alleen met hem wandelde, te gek voor woorden), beestje was zo'n 10 maanden oud. Ik wilde hem de riem omdoen en hij beet in m'n hand. Hele hand open en enkele hechtingen. Beest heeft daarna een nieuwe baas gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 07:05

Een jack russell in mijn nek toen ik 6 of 7 was, zat hem al de hele tijd probleemloos te aaien en ineens hing hij in mijn nek.

En een keer een hond die bij de supermarkt zat, een herder of zo. Ik liep er alleen langs en hij ging ineens in aanvalmodus. Snap niet dat je je hond dan bij de supermarkt alleen laat zitten...