Hond toont agressief gedrag, wanneer hij weet dat hij fout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:31

Bepaalde rassen zijn inderdaad wel moeilijker dan de andere.waar bij de berners een EY voldoende is om iedere gedrag waar ze mee bezig zijn af te breken, gaat mijn wolfje me vrolijk gaan negeren en krijg ik de middelvinger. Die laatste weet ook dondersgoed wanneer er bv wel een leiband aanhangt en wanneer niet, terwijl de berners er geen flauw benul van hebben en het vaak niet eens doorhebben dat ze verder dan drie meter van me weg kunnen gaan :D

Conflicten voorkomen of vermijden ben ik ook zeker voorstander van. Maar ik ben ook voorstander van grenzen en discipline. welke je gebruikt/ nodig hebt pas je aan aan het karakter van de hond.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:54

Ik denk dat je dan juist het Wolfje beter kunt motiveren door hem te vragen iets wel te doen ipv iets niet te doen.
Grenzen en dicipline kan prima zonder correcties.
Nu bedoel ik helemaal niet te zeggen dat ik tegen correcties ben, maar ik hoor nog geen steekhoudende argumenten om een hond, zeker een pup, fysiek te straffen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:02

Nikass schreef:
Ik denk dat je dan juist het Wolfje beter kunt motiveren door hem te vragen iets wel te doen ipv iets niet te doen.
Nu bedoel ik helemaal niet te zeggen dat ik tegen correcties ben, maar ik hoor nog geen steekhoudende argumenten om een hond, zeker een pup, fysiek te straffen.

Een correctie is niet per definitie fysiek straffen.

Lante

Re: Hond toont agressief gedrag, wanneer hij weet dat hij fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:29

Wat jammer van je Corgi. Ik heb er zelf twee, waarvan één herplaatshond met rugzak. Met een vriendelijke, doch besliste (consequente) aanpak is alles op te lossen.
Ik hoop dat je goeie hulp inroept en dat het weer goed komt, kan me voorstellen dat jouw situatie met twee kleine kinderen niet ideaal is om intensief met deze problemen te moeten dealen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:47

Kuggur schreef:
Nikass schreef:

Een correctie is niet per definitie fysiek straffen.

Dat zeg ik ook niet Kuggur.
Mijn reactie is nog steeds naar aanleiding van het geven van een tik (fysieke correctie) aan een pup die tegen je gromt. (vorige pagina)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:02

Nah, je kan die tik zo ver uit context trekken als je wil hoor.
corrigeren pas je aan op de hond. kan prima ook het weghalen van iets positiefs zijn in plaats van een tikje

Wolfje krijgt van mij wel een correctie met de leiband als ik na 4 keer het commando zit nog altijd geen reactie krijg, en ja. ze kent het commando heel erg goed.
Terwijl de onzekere puber berner van mijn moeder nooit zal gecorrigeerd worden op een dergelijke manier want die blokkeert bij enige vorm van druk. Aanpassen aan je hond is de boodschap

Maar nogmaals, Of je een pup wel of geen tikje mag geven heeft niet zoveel meer te maken met het topic.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:11

Ik trek niks uit de context. Ik geef mijn mening nav jouw opmerking.
We hoeven het niet eens te worden maar om nu te zeggen dat het ineens off topic gaar vind ik een beetje een zwaktebod.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:09

Tuurlijk hoeven we het niet eens te zijn, Ik werk zoveel mogelijk op beloningswijze, maar ik vind ook niks mis met een opvoedkundige tik als het nodig is, onder het mom, zo zacht als mogelijk, zo hard als nodig. Uiteraard wel op een eerlijke en consequente basis, en totnutoe zijn al mijn honden (van kruisingen naar cavaliers naar berners sennens, mechelaars, duitse herders en de wolfhond )uitgegroeid tot goede, brave stabiele honden die netjes gehoorzaam zijn. (oke, de wolfhond in momenten :P ). Maar feit is wel dat dit nu niet zoveel meer te maken heeft met het topic an sich.

Ik ben trouwens benieuwd van TS hoe het nu gaat en welke stappen ze wel of niet zal nemen?