Wie heeft er hier een duitse herder ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:32

kirri schreef:
Ik ben benieuwd of je voor een herder bent gegaan! Ik loop een blokje om als ik zie maar dat komt omdat mijn husky iets triggerd in alle herders. Ik ken er 5 en alle 5 wilde mijn husky aanvallen. het is ook echt alleen bij herders want mijn hus speelt met alle andere typen honden maar met herders gaat het gewoon niet.

Verdere ervaringen zijn goed, als kind hadden wij veel herders mijn vader werkte bij de politie met ze. We hebben er 1 gehad die heeft 1 persoon gebeten die heeft voorgoed een lamme arm en heeft mijn pa 60 hechtingen bezorgt uiteindelijk is hij ook afgemaakt omdat hij te gevaarlijk was.

Mijn oudste DH is aangevallen door een Husky... Die hond vloog echt om te doden naar mijn hond.
Dat toen mijn hond die hond nog niet eens in de gaten had...

Hier vliegen alle rassen maar op mijn DH's ... dat terwijl mijn honden bang zijn voor vreemde honden, deze dus ook volledig negeren...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:10

_Alarm_wlkp schreef:
kirri schreef:
Ik ben benieuwd of je voor een herder bent gegaan! Ik loop een blokje om als ik zie maar dat komt omdat mijn husky iets triggerd in alle herders. Ik ken er 5 en alle 5 wilde mijn husky aanvallen. het is ook echt alleen bij herders want mijn hus speelt met alle andere typen honden maar met herders gaat het gewoon niet.

Verdere ervaringen zijn goed, als kind hadden wij veel herders mijn vader werkte bij de politie met ze. We hebben er 1 gehad die heeft 1 persoon gebeten die heeft voorgoed een lamme arm en heeft mijn pa 60 hechtingen bezorgt uiteindelijk is hij ook afgemaakt omdat hij te gevaarlijk was.

Mijn oudste DH is aangevallen door een Husky... Die hond vloog echt om te doden naar mijn hond.
Dat toen mijn hond die hond nog niet eens in de gaten had...

Hier vliegen alle rassen maar op mijn DH's ... dat terwijl mijn honden bang zijn voor vreemde honden, deze dus ook volledig negeren...

Mijne is ook aangevallen maar dan door een labradoedel geval, en wat je zegt ze komen allemaal op mijn hond af... Mijn hond moet ook niks van vreemde honden hebben en negeert ze ook volledig!
Mijn hond heeft heel veel respect voor andere honden en loopt er het liefst met een boog om heen. Met bijv. wandelingen over het strand, door bos oid. hoef ik niet bang te zijn dat ze niet terug komt of wegloopt, andere honden achterna gaat. Ze wijkt geen moment van mijn zijde...

Zo zie je maar dat niet alle DH zo "gevaarlijk" zijn.

plutolover

Re: Wie heeft er hier een duitse herder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:46

Enige waar ik bij mijn nog jonge hond mee moet oppasssn is kleine hondjes die verstijft blijven staan en dan op t laatste moment keihard weg rent. Ze gaat Niet grommend achter aan zoals bij een kat (wat ze niet mag) maar rent er wel achter aan. (Doet ze alleen als ze los loopt, en ik niet optijd haar vast heb.. meestal doen de eigenaren van zo hondje ook geen moeite om hun hond vast te doen)

Meestal na 1 of 2x roepen komt ze terug.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 17:04

Ja ieder heeft eigen ervaring, ik vind het gewoon typisch omdat het alleen met herders gebeurt, mijn border laat ik gewoon met ze spelen! :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 19:42

Onze Dolf is dan een apart geval :') die gaat werkelijk waar met vrijwel alle honden goed

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:01

Hier al 37 jaar Duitse Herders en voor mij geen één ander ras :D
Ik ben tussen de DH's geboren en het is mij met de paplepel ingegeven.
Ondertussen een kennel opgebouwd met in totaal nu acht honden, waarbij we begonnen zijn met werklijn, toen combi-fok en nu overgestapt zijn naar de showlijn, maar die wel werken zoals een DH beaamt.
In alle voorgaande jaren hebben wij denk ik nog zo'n 10 á 12 Duitse herders gehad en ik heb maar één hond gehad die niet zo sociaal was naar andere mensen, maar dat had ook een andere reden.

Ik heb nog nooit een hond gehad die asociaal was naar andere honden.
Ook heb ik nog nooit een hond gehad die zomaar uitvalt naar honden en/of mensen.
Mijn honden lopen los waar het kan en nooit geen problemen, enkel zorg ik ervoor dat mijn honden bij mij blijven en niet 100 meter verderop lopen.
En ja ook mijn honden geven wel eens een waarschuwing of snauwen een andere hond af, maar dat is toch normaal hondengedrag? Wanneer een andere hond de boodschap negeert, zegt dat meer over die hond als over die van mij.
Ook met mensen zijn ze super sociaal. Iedereen kan bij mij binnenkomen wanneer ik thuis ben.
Ook vriendjes en vriendinnetjes van zoon -en dochterlief van mijn vriend zijn geen enkel probleem.

Voor mij dus geweldige honden met een ontzettende "will to please" naar hun baas.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:11

Misschien ligt het aan de herders hier in zweden :') ik weet het echt niet waarom maar als ze de kans krijgen zitten ze boven op haar. Niet voor een waarschuwing maar ze willen haar echt grijpen. Ik vind herders ook heel leuk hoor en met mijn border is het geen probleem :+ maar mijn husky die zal wel gek ruiken ofzo

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:36

DatBenIkNou schreef:
In het topic [BB] Ben jij wel eens door een hond gebeten? toch wel behoorlijk veel mensen die door Duitse of Mechelse herders gebeten zijn....

O.a. ik en dat waren geen beten met enorme schade en situaties wat ook een golden had kunnen zijn. ben opgegroeid met herders en heb er zelf 7 en train meerdere malen per week en mijn man is pakwerker en nog nooit iets ernstigs gehad. En door een eigen hond 1 x gebeten uit paniek.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:07

Ik heb een Harzer Fuchs reu van 1 jaar oud. Dat is een Alt Deutsche hutehund. Beetje anders dan de "standaard" Duitse herder, maar er zijn ook overeenkomsten.

*Bemoeit zich het liefst overal mee :j
*Vindt alle mensen en ook kinderen helemaal geweldig. Kan wel wat overenthousiast worden als mensen druk met hem doen (maar blijft lief)
*Moet werken. Doe ik elke dag wel (niet persé cursus/sport, maar wel mentale bezigheid bieden.
*Heeft daarnaast nog veel energie die hij kwijt moet in beweging
*Is vriendelijk naar andere honden maar wordt hierbij wel intensief door mij begeleidt. Kan aan de riem gefrustreerd zijn als hij niet naar een andere hond toe mag. Is voor de duvel niet bang en wil met agressieve honden de confrontatie wel aan. (Leren negeren is een vooralsnog blijvende, en noodzakelijke oefening).
Los is hij een blij ei die andere honden heel interessant vindt. Kan wel andere honden wat overlopen.
*Is van nature een drijver en neigt naar jagen op joggers, fietsers, auto's, schapen, paarden enz
*Werkt graag, is zeer intelligent, is goed op te voeden.
*Is zeer reactief.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:10

kirri schreef:
Ja ieder heeft eigen ervaring, ik vind het gewoon typisch omdat het alleen met herders gebeurt, mijn border laat ik gewoon met ze spelen! :D

Wellicht om de kleur? Nee heb geen idee, de hond van mijn broer valt alle zwarte honden aan :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:44

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:01

Duitse herder reu gehad toen mijn oudste zoon 1 was. Heerlijk lief aanhankelijk schoothond haha! Heel sociaal naar mensen honden en andere dieren.
Ging overal mee naartoe.
Als er een andere hond van zelfde grote, groter of kleiner, ging hij (op zijn rug) liggen. Liefste hond die je je maar kon bedenken. Net als mijn andere honden dus :D