Is het dan echt de goede keuze....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:00

Kuggur schreef:
jes_sira schreef:
Waarschijnlijk krijg ik bokt weer over me heen vanwege de vergelijking kinderen/dieren.
Maar in mijn ogen is het verschil niet heel erg groot.

Vind je niet? Het is legaal en maatschappelijk geaccepteerd dieren te eten.
Peuter in wijnsaus als kerstdiner dan maar?

Wie zegt dat ik vlees eet?
En wat maatschappelijk geaccepteerd is, is altijd helemaal oke?

Trouwens, hond eten is in Nederland volgens mij helemaal niet legaal en geaccepteerd.
Slaat dus kant nog wal...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:06

jes_sira schreef:
Dat zeggen de meeste die dieren omruilen / van de hand doen....

Geen enkele egoïst geeft toe dat hij/zij egoïstisch is.

Wanneer ben je een egoïst?
Waarom neem je überhaupt een dier in huis eigenlijk? Wie wil dat nou?

jes_sira schreef:
Een kind waar je geen "klik" mee hebt, ga je toch ook niet op sociaal media pleuren?

Stel dat dat maatschappelijk geaccepteerd of überhaupt legaal zou zijn denk ik dat er best wat mensen van hun kinderen af willen hoor. En dat zou in sommige gevallen ook echt beter zijn. Ik kan zomaar wat kennissen bedenken die beter af waren geweest als hun ouders afstand hadden genomen en een betere ouder hadden gezocht.
Waarom zou die hond ergens moeten blijven zitten waar men helemaal geen zin heeft te gaan doen wat dat verrekte beest het leukste vindt? Als je naar die hond kijkt en je moet al zuchten. Zodra hij beweegt al irritant gevonden wordt.

Ik heb 9 maanden lang een opvanghond voor een stichting in huis gehad. Mijn vriend had er helemaal niets mee en hij heeft het echt wel geprobeerd. Ze hadden gewoon écht geen klik. Als het geen opvanger was geweest was hij herplaatst. Beide waren ongelukkig in huis, pas als één van de twee uit zicht verdween zag je bij beide opluchting. Toen hij werd geadopteerd zag ik mijn vriend weer ontspannen in huis. Dus ja, ik kan me herplaatsen voorstellen bij het hebben van geen klik.

jes_sira schreef:
Waarschijnlijk krijg ik bokt weer over me heen vanwege de vergelijking kinderen/dieren.
Je bent net zo verantwoordelijk voor de zorg van je dieren dan voor je kinderen. Hele dikke punt!

Nouja. Wat ik hierboven zeg dus eigenlijk.

JasmijnJoy

Re: Is het dan echt de goede keuze....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:10

Jongens laten we ontopic blijven!
Beetje sneu dat een bupje mensen zich zo kan opwinden over iemand die ergens raad over vraagt! En dat terzijde volgens mij voel TS zich al rot zat buiten al het commentaar om! Laten we het gezellig houden en TS steunen inplaats van haar afkraken.

En het is helemaal niet vreemd als er toch geen klik blijkt te zijn. Ik zou er geen gedragsdeskhndige bij halen ik zou idd gewoon rustig opzoek gaan naar een nieuw baasje. En misschien dat die daar dan zijn hele leven blijft, hoeveel paarden hebben er al wel geen 3 huisjes gehad?! Op de meiden die de pony's ontgroeien en toch maar overstappen naar paarden? Is dat niet sielugh dan. Kom op zeg.

TS ga lekker rustig opzoek en negeer het commentaar want je ben nog steeds geen crimineel en de wereld vergaat niet! Dat hondje van je komt prima terechr :+:

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:12

jes_sira schreef:
Een kind waar je geen "klik" mee hebt, ga je toch ook niet op sociaal media pleuren?
Je bent net zo verantwoordelijk voor de zorg van je dieren dan voor je kinderen. Hele dikke punt!

Dus ouders mogen een onhandelbaar kind niet uit huis plaatsen?

Als ik absoluut niet met mijn dier(en) overweg kan, gaat deze weer ri de volgende; of ik laat ze inslapen/slachten.
Dat is mijn verantwoordelijkheid; dat ik zorg dat een dier een goed passend huis krijgt waar hij/zij wel op haar/zijn plek is.
Is dat niet mogelijk ivm gevaarlijk/lichamelijke problemen; dan is het heel jammer het einde voor dat dier.

Zo ook met kinderen.
Als iemand een kind heeft die om wat voor reden dan ook niet thuis kan blijven (denk aan heel veel zorg, of aan gevaarlijk voor zichzelf en/of zijn omgeving), is het ook jou verantwoordelijkheid (als ouder) daar een oplossing voor te vinden.

En voor kinderen is het wat anders; de band is anders want het is je vlees en bloed.
Als ik een hond zou hebben die mijn kind ernstig heeft verwond, dan is het einde hond; klaar.
Mijn kinderen gaan voor alles; voor mijzelf en zeker voor mijn partner.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:21

Als niemand een dier zou mogen verkopen of weggeven,hoe kun je er dan aankomen als je er een wilt hebben?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:23

anjali schreef:
Als niemand een dier zou mogen verkopen of weggeven,hoe kun je er dan aankomen als je er een wilt hebben?

Stelen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:27

Sorry maar bij mij toch weer een typisch voorbeeld van deze wegwerpmaatschappij, hoe je het ook wilt inpakken.

Vergelijk dier/mens zou ik nog niet zozeer maken, hoewel er wel gelijkenissen zijn. Zeker in dit geval daar je spreekt over een net ontsprote pup. Weet waar je aan begint zeggen ze toch?!
Gedrag of de inprenting heb je dan toch zelf zo voor elkaar gekregen. De hond daarom wegdoen is gewoon verschuiven van het probleem. Tijd investeren in opvoeding is nu eenmaal cruciaal en de ene heeft meer duidelijkheid nodig dan de andere of doet er langer over. Dat is met dieren zo, maar met mensen eveneens. Geduld/tijd, structuur en doorzettingsvermogen zijn toch de sleutelwoorden.

Dus nee sympathie krijg ik niet van dergelijke berichten op social media

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:36

Hoop gezeik weer zoals gewoonlijk
Maar uiteindelijk;als je als baasje de hond niet kan bieden waar het dier blij van word
En een ander kan dat wel bieden?
Moet dat dier dan toch maar blijven waar hij zit?
Of is hij dan beter af bij dat waar ze hem dat wel kunnen en willen bieden?

Dieren in huis nemen of weg doen of wat dan ook is allemaal egoïstisch
Die beestjes vragen er namelijk niet om

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:41

@ Bulck: ze zeggen ook: vergissen is menselijk en uit fouten leert men. :)*

Deze TS heeft haar best gedaan om het juiste nieuwe huisje te vinden voor haar pup en is duidelijk niet over 1 nacht ijs gegaan. Als TS de volgende keer een nieuwe pup koopt zal ze beter uitkijken en zorgen dat ze een dier koopt dat beter bij haar en haar gezin past. Ik vind het goed opgelost en begrijp de negatieve reacties hier niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:44

@Bulck
Maar stel; iemand vergist zich in het hebben van een pup;
En degene geeft na een tijdje (vermoeid) toe dat ze zich ernstig hebben vergist in de tijd/inzet die het kost.
Helemaal als de betreffende pup anders is qua karakter dan bij jou past...
Is het dan zo erg dat je op tijd! ervoor uit komt dat het niet gaat en je een nieuw huisje zoekt?
Of moet je maar aan modderen ten koste van (vaak de) hond omdat het zo nodig goed moet gaan?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:58

Ts fijn dat er iemand is die de hond een goed huis kan bieden.
Ik hoop dat de hond er zijn gouden mand heeft gevonden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:22

TS super dat jullie een fijn huisje hebben gevonden voor hem +:)+

Nijbro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:48

Wij richten mechelse herders af voor de politie. Knpv. Dat deden mijn vader, broers en mijn vriend. Dus ben er redelijk mee op gegroeid. :D De ene mechelse herder is de andere niet. En het ligt inderdaad aan welke bloedlijnen hun werklust/ driften zit. Ze fokken niet zomaar. De bloedlijnen kun je ook vinden op bloedlijnen.nl Dit is een soort stamboom.

De ene kwpn is de andere ook niet. De een zweert bij jazz bloed en een ander zegt dat ze de moeder van jazz al hadden moeten slachten. Bij wijze van spreken zodat hij niet geboren had kunnen worden.
Zo is dat ook met x mechelse herders. Wij hebben hele rustige gehad die ook in huis rustig waren. Met kleine kinderen etc. Maar ook herders die zich zeer snel vervelen. En dan binnen 5 min. een schoenenkast met inhoud stukmaakten. Als je even naar de wc was bv.

Ik vind het zeer verstandig van haar dat ze een ander huis voor hem heeft gezocht. Want een hond dat geen respect toont of luistert kan vroeg of laat gevaarlijk worden. En je wilt het niet op je geweten hebben dat er iemand/ kind gebeten wordt.

Wij nemen ook wel eens mechelse herders over die thuis niet meer te hanteren zijn. Maar met als doel dat ze wel aan het werk kunnen. Hetzij bij de politie of ze gaan naar het buitenland. Voor bewaking, leger drugshond etc. En een hond wordt daar echt niet slecht behandeld! !! De hond kan zijn ding doen en is vaak veel gelukkiger.

Dus soms is het beter om afstand van een dier te doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:03

F8jn TS voor jullie en de hond klinkt het als een super oplossing

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 22:44

Bedankt voor de reacties!

Ons besluit os inderdaad niet over 1 nacht besloten!

Vandaag is een top thuis aangeboden( in mijn ogen) bij een man met verstand van de dingen die hij doet, dus hier ben ik super blij mee!

Het doet mij zeker pijn en ookal is er geen klik met hem, begon ik te janken als een klein kind omdat het nu zo definitief is... Morgen om 10 uu word hij opgehaald en zie nu eigenlijk al tegen het moment op en er aan denken doet me alweer huilen...
Klik of niet je gaat om zo'n dier geven... maar hij gaat het daar gewoon zoveel beter krijgen en dat houd ik in gedachte!
En alsof de rotzak het voelt komt meneer nu elk moment bij mij liggen en volgt mij als een van de trouwste honden en zelfs naar de wc _-:(

Maar toch blijf ik er bij, dit is het beste voor hem!
Iedereen heeft zijn mening natuurlijk, maar wij maken hem dagelijks mee en kennen onze toekomstige situatie.
Ook begrijp ik zeer goed van sommige die niet zo'n positieve reacties plaatsen, maar hun kan ik garanderen dat dit niet zomaar een keuze is...
In mijn leven heb ik konijnen, katten, cavia's, vogels, muizen en hamsters gehad en allemaal tot de dood bij mij gebleven, want normaal ben ik ook zo een dier schaf je aan voor het leven maar door sommige omstandigheden lukt/kan dit niet altijd en daar ben ik nu voor de eerste keer achter en het valt mij echt ontzettend zwaar!

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 22:55

Wat fijn TS!

ik snap niet dat mensen zeggen dat je altijd een klik met een hond hebt of deze eventueel opgebouwd moet worden. Heb werkervaring met asiels en hondenopvang en echt, met de ene hond had ik de eerste dag een klik, bij de ander na 2 jaar nog niet. Als een pup op jonge leeftijd al overhand kan nemen en zelfs dus BIJT, hoe moet dit dat zijn als de hond straks volwassen is? Het is op zo'n moment toch veel beter om een ander huis te vinden? Bij iemand die wel kan werken met de hond en waardoor de hond wél een toekomst krijgt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:10

Fijn dat het opgelost is....tja,die klik die er niet is begrijp ik niet zo.Bij het onbreken ervan bij paarden ook niet...maar goed.
Het feit dat hij je een paar maal gebeten heeft vind ik ernstig genoeg om hem niet te houden.Snap dat je hem niet vertrouwd.Het zijn ook niet de makkelijkste honden.

En voor degene die beweren dat een hond voor het leven is?Ja,voor mij wel....maar al mijn honden heb ik omdat een ander daar niet zo over dacht.Gelukkig!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:27

Tot nu toe heb ik 1 opvanger gehad waar ik zelf geen enorme klik mee had en 1 hond waarmee mijn vriend helemaal niets had en ik heel veel. Dat was ook andersom trouwens.
Ik geloof er dus zeker wel in.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:30

TS fijn dat je iemand gevonden hebt. Maar.....wil je hem niet liever zelf brengen? Dan kan je het nieuwe huis zelf nog beoordelen en bij een slechte indruk de deal over laten gaan.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 23:38

Jennyj01 schreef:
TS fijn dat je iemand gevonden hebt. Maar.....wil je hem niet liever zelf brengen? Dan kan je het nieuwe huis zelf nog beoordelen en bij een slechte indruk de deal over laten gaan.

Daar zaten we inderdaad ook over na te denken maar het voelde super goed!
Ook is ons dus aangeboden dat wij langs mogen komen waneer We willen (moeten van te voren wel bellen natuurlijk) om hem te blijven zien en te zien hoe zije training gaat!
We hebben filmpjes gezien van meneer en over zijn honden, hij kwam dus zo over dat ik geen enkele twijfel had bij deze meneer.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 23:47

En toch weten heel veel mensen dingen mooi in te pakken. Ik zou hem persoonlijk toch zelf weg gaan brengen. Je weet het maar nooit en je hoort zoveel rare verhalen tegenwoordig.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 23:57

ingeb0rg schreef:
En toch weten heel veel mensen dingen mooi in te pakken. Ik zou hem persoonlijk toch zelf weg gaan brengen. Je weet het maar nooit en je hoort zoveel rare verhalen tegenwoordig.

Ja dat klopt wel helaas...
Ik zit er idd nu over na te denken hem toch te brengen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:46

Precies, dan heb je zekerheid en dan heb je volledig rust. Zeker nu je er zelf al overna denkt. Niks vreemds aan hoor! :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:33

Een huis voor je hond gevonden begrijp ik.

Ik snap je heel goed ts. Zelf hebben we een paar maanden terug ook onze tweede hond herplaatst, ze was echt heel lief maar kwam bij ons zo niet uit de verf en ik had niets met haar.
Bij haar oppasgezin waren ze verliefd en ervaarden ze niets van de problemen waar wij tegenaan liepen (in huis poepen en plassen, slopen, druk zijn) en omdat je wanneer er geen klik is ook niet veel kan hebben van het dier schoot het voor alle partijen gewoon niet op.

Wanneer het je zo hoog zit moet je daar dan wat mee, klaar als een klontje.

Onze hond is toen terug gegaan naar de fokker en weer herplaatst bij mensen die ik niet ken, dat vond ik in het begin niet zo leuk maar dat is nu wel over, het is toch ook onze hond niet meer.

Onze andere hond is weer helemáál opgebloeid en daar klikt het wel mee, heel gek maar zelfs die leek opgelucht :(

Succes met afscheid nemen!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 08:39

Hmm dat je hem weg doet snap ik helemaal, maar ik zou als ik jou was wel wat meer vooronderzoek doen naar de nieuwe eigenaar! Geen idee of het een bekende van je is, maar eerst een keer met de hond op huisbezoek lijkt me geen overbodige luxe. Mensen weten precies wat je wilt horen en filmpjes etc zijn leuk, maar hoeft niets te zeggen.
Je hebt toch geen haast?