jes_sira schreef:Dat zeggen de meeste die dieren omruilen / van de hand doen....
Geen enkele egoïst geeft toe dat hij/zij egoïstisch is.
Wanneer ben je een egoïst?
Waarom neem je überhaupt een dier in huis eigenlijk? Wie wil dat nou?
jes_sira schreef:Een kind waar je geen "klik" mee hebt, ga je toch ook niet op sociaal media pleuren?
Stel dat dat maatschappelijk geaccepteerd of überhaupt legaal zou zijn denk ik dat er best wat mensen van hun kinderen af willen hoor. En dat zou in sommige gevallen ook echt beter zijn. Ik kan zomaar wat kennissen bedenken die beter af waren geweest als hun ouders afstand hadden genomen en een betere ouder hadden gezocht.
Waarom zou die hond ergens moeten blijven zitten waar men helemaal geen zin heeft te gaan doen wat dat verrekte beest het leukste vindt? Als je naar die hond kijkt en je moet al zuchten. Zodra hij beweegt al irritant gevonden wordt.
Ik heb 9 maanden lang een opvanghond voor een stichting in huis gehad. Mijn vriend had er helemaal niets mee en hij heeft het echt wel geprobeerd. Ze hadden gewoon écht geen klik. Als het geen opvanger was geweest was hij herplaatst. Beide waren ongelukkig in huis, pas als één van de twee uit zicht verdween zag je bij beide opluchting. Toen hij werd geadopteerd zag ik mijn vriend weer ontspannen in huis. Dus ja, ik kan me herplaatsen voorstellen bij het hebben van geen klik.
jes_sira schreef:Waarschijnlijk krijg ik bokt weer over me heen vanwege de vergelijking kinderen/dieren.
Maar in mijn ogen is het verschil niet heel erg groot.
Je bent net zo verantwoordelijk voor de zorg van je dieren dan voor je kinderen. Hele dikke punt!
Nouja. Wat ik hierboven zeg dus eigenlijk.