Backpacken met honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Backpacken met honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:15

Dat ziet er écht tof uit! Had mijn Miep in haar jonge jaren echt fantastisch gevonden! Maar we worden allemaal wat ouder :D . Zie zelf zo n tentje ook niet meer zitten, moet ik eerlijk zeggen. Dus we houden het bij dagtrips met daarna een fatsoenlijk bed om in te slapenAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier Noord Engeland in augustus. Miep kon niet mee. Die loopt nu in een rolstoel en dat is niet te doen in Engeland met allemaal schspenmuurtjes waar je overheen moet klimmen. ZhuZhu mocht wel mee.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:37

Wat gaaf!
Welke rugzak hebben jullie voor de honden?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:05

winnie03 schreef:
Woowh wat gaaf! Waar zijn jullie allemaal geweest? Wij komen er ook net vandaan! Waanzinnige ervaring, wat een land. <3

Wij hebben rondgetrokken in Zweden, wildkamperen, toen door naar de Hardangervidda om te backpacken en toen weer terug naar Zweden :Y)

-Namiro- schreef:
Oh dat ziet er prachtig uit!!
Slapen de honden dan gewoon in de tent?

Ik moest eens proberen om haar niet in de tent te laten slapen, ik denk dat ze me nooit meer aankijkt :')

minikatje schreef:
Wat gaaf!
Welke rugzak hebben jullie voor de honden?

Ik heb een Ruffwear Approach pack.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 11:40

Gaaf, hoe was Zweden? Honden slapen idd in de tent, daar hebben we onze tentkeuze ook op aangepast. Tot nu toe is dat goed bevallen, maar de vele regen in Noorwegen die we gehad hebben vormde daar wel een nieuwe uitdaging in aangezien die langharige honden elk 30 liter water mee je tent in nemen s'avond :') Dus zijn ons al weer aan het oriënteren op een lichtgewicht tent met apart vak vak voor de honden. Al is het temperatuursgewijs wel weer prettig om ze dichtbij te hebben. Keuzes keuzes. Wij gebruiken ook de approsch pack, bevalt zeer goed!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:52

Winnie als je de ideale tent vind, zou ik graag weten welke het is geworden. Wij zijn ook nog steeds op zoek naar een tent waar de honden wel in kunnen, maar niet naast ons. Nog geen succes helaas

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 00:52

We hebben nu de Fjallraven abisko endurance 3 (of 4) op het oog. Een lichtgewicht vierseizoenen tunneltent met 2 aparte vakken. Onze huisige MSR ventileert ook dermate goed dat deze in koude omstandigheden te koud blijkt, je verliest kostbare warmte. Dus we zoeken nu een model dat beter afsluitbaar is voor de kou, aparte vakken heeft en bestand is tegen stormachtige wind, basically meer opties dus. Deze tent lijkt daaraan te voldoen alleen daar hangt, uiteraard, een prijskaartje van bijna 1000 euro aan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:49

*voorzichtig schopje omhoog*
Hebben jullie al plannen voor dit jaar?

Ik ben me aan het oriënteren op een mooie route voor hondlief en mij.
Hebben jullie al eens in Luxemburg gelopen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:10

Ik ga niet backpacken, maar wel wandelen met de honden in Schotland.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:31

minikatje schreef:
*voorzichtig schopje omhoog*
Hebben jullie al plannen voor dit jaar?

Ik ben me aan het oriënteren op een mooie route voor hondlief en mij.
Hebben jullie al eens in Luxemburg gelopen?

Wij hebben een aantal jaar geleden een 6 daagse trektocht gedaan, van hotel naar hotel, hond mocht overal mee, uitstekend verzorgd maar wat was Luxemburg zwaar, echt te veel klimmen en dalen. Wij dachten geoefende wandelaars te zijn.....niet dus in dat land. Wel echt gaaf, mooie natuur, veel rust in de bossen maar ik was zo uitgeput, geen energie om te genieten. We liepen ongeveer 25 km per dag, de bagage werd na gebracht. Lunchpakket voor onderweg zat bij het ontbijt al ingepakt klaar, keurig rekening gehouden met vegetarisch.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:38

Oef, 25 km per dag in heuvelachtig gebied is ook echt zwaar! Je moet inderdaad goed rekening houden met hoogtemeters. Zéker als je het niet gewend bent. Dan is 10-15 km per dag mans zat. Dan ben je waarschijnlijk ook moe, maar kun je wel wat meer rusten en genieten. Want dat moet je ook niet overslaan op zo n trip.

Wij doen geen trektochten (meer). Mijn gezondheid werkt niet meer mee, helaas. Maar wandelen in heuvelig gebied doen we nog graag. Net een weekend naar DL geweest. Maar dan was het bij mij met 10 km echt wel klaar. En dan heb ik het over 400-500 hoogtemeters. Als dat meer wordt, worden mijn afstanden ook korter. Klinkt altijd zo weinig, maar heuvels lopen zijn we in NL niet echt gewend en met mijn gezondheid is dit nu wat het is. Neemt niet weg, dat het super is om te doen.

Ik ben in het verleden veel in Luxemburg geweest. Maar dat was zonder hond. Dus daar kan ik niet veel over zeggen. Maar mooi is het zeker!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:09

Bij toeval kom ik dit topic tegen, nadat ik via Google aan het zoeken was naar wandeltochten/ vakanties met de hond.
@maras was de tocht in Luxemburg zelf geregeld of via een organisatie?
Opzich klinkt het super van hotel naar hotel...

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:52

Denbine dat was volledig geregeld via een organisatie die alles in orde maakte voor de hotelboekingen. Ik zou alleen niet meer weten welke organisatie, het was volgens mij via een Nederlandse dame die in Luxemburg woonde.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:55

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 10:36

Thanks.... ik ga los op Google