Mankeert Klaaz iets? Hartruis, schildklier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:30

Oh Jolien, dat valt allemaal niet mee zeg! Heel veel sterkte, ook aan je schoonouders!

YazhiSien

Re: Mankeert Klaaz iets? Hartruis, schildklier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:58

Oh bah :( sterkte....

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:27

Hoe is het met Klaaz? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:37

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:39

:n

Maar wel fijn dat hij weer goed te pas is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:40

Nee -O-

Maar fijn dat hij zichzelf weer is *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:40

Oh jammer, nja ik wilde toch nog even een topic aanmaken over Klaaz, dan gooi ik dat filmpje wel ff op yt :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:57

Oeiiii...spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:33

Inmiddels zijn we bijna een jaar verder. Klaaz is langzaam aan het veranderen. Hij wordt oud, en krijgt denk ik meer last van zijn HCM. Hij ademt wat vreemd, zie filmpje hieronder. Vanmiddag naar de da, om het te laten checken. Wellicht krijgt hij last van vocht achter de longen en kunnen we hem ondersteunen met vochtafdrijvers.

Ik vind het echt heel eng, hoe kan ik nou zonder Klaaz? Ik word al erg gestrest en verdrietig bij het idee afscheid te moeten nemen van Klaaz.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:52

Ahh sterkte!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:23

Succes Klaaz en Joolien !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:31

Er zijn foto's gemaakt en hij heeft bronchitis. We weten nog niet precies wat voor soort, dus er moet nog een bronchoscopie? gemaakt worden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:33

:(:) Komt aan als het toch al niet zo goed met zijn hart ging...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:42

Nja ik was eigenlijk wel opgelucht want ik was bang dat het door zijn hart kwam dat ie zo benauwd was. Vocht achter de longen oid. Maar daar was nog helemaal geen sprake van gelukkig.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:27

Gelukkig maar.
Met de diagnose Bronchitis ben je eigenlijk niet zo slecht uit. (als je begrijpt wat ik bedoel). En je kunt
als katteneigenaar er ook nog wat wel aan doen om de omstandigheden zo goed als mogelijk te laten zijn. Die gekke Klaaz; vind het nog steeds een van de leukste beestjes die ik heb gezien. Ik hou er enorm van dat je een gezichtsuitdrukking zo goed kan lezen als een dier zo weinig haar heeft. Of beter gezegd, geen haar.
Honden en katten met lang haar vind ik ook leuk maar voor mij vaak veel moeilijker om te zien wat voor gezichten die hebben. Dat Klaaz zich maar snel wat beter mag voelen en ik hoop ook dat jij je wat beter voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:38

Ja bronchitis is goed te behandelen. Wel baal ik een beetje, want ik ben al enkele keren naar de da geweest omdat hij benauwd was, en lke keer is er geen foto gemaakt. Uiteindelijk ging alle focus naar zijn hart, terwijl de benauwdheid eigenlijk bleef. Dus maw, ik denk dat de bronchitis er al een paar jaar zit -O-
Aan de andere kant is ie ook nooit doodziek geweest oid. Het is dat ie er de laatste tijd pas meer last van heeft.
Ik voel me ontzettend opgelucht. Ik dacht echt dat het met de HCM te maken had, en dat dit het begin van het einde zou zijn. Ik vind het verschrikkelijk om eraan te denken dat Klaaz er niet meer zou zijn. Omdat hij idd zo bijzonder is, zo'n opvallend karakter. En ik houd echt zoveel van hem, hij moet echt 100 jaar worden...

Edit: foto bijgevoegd.
Afbeelding

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:50

Fijn dat je kunt behandelen nu! Leuke foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 12:54

Rizette schreef:
Fijn dat je kunt behandelen nu! Leuke foto!

Ja, ik heb wel meer van dit soort foto's. Is een nieuw dingetje van meneer. Zodra ik de vaatwasser uitpak en dus voorover buk, springt ie (soms heel sneaky :P ) op mn rug en gaat daar rustig zitten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:58

Nou, inmiddels zijn we een paar weken verder. Vorige week woensdag is er een longonderzoek gemaakt en daarbij is er een spoeling gedaan van de bronchiën. Dat was een pittig onderzoek, maar in de eerste instantie knapte hij goed op. Ook omdat bij de spoeling eigenlijk de bronchitis deels werd weggehaald ofzo. Dus we zagen onze oude speelse Klaaz weer terug. Maar niet voor lang. Sinds eeen paar dagen is hij rustiger dan ooit. Hij slaapt heel veel, veel meer dan normaal, speelt niet, volgt me niet, dramt niet rond etenstijd om voer en gisteren en vanmorgen sprong hij 2 keer mis op lage hoogtes. Momenteel is hij ook weer aardig benauwd.
Ik moest gisteren de medicatie ophalen voor de uitslag, namelijk parasitaire bronchitis, maar heb dit nog even afgewacht om te kijken of hij vandaag ook nog zo was. Dus vanmiddag maar terug naar de da, vertrouw het niet. Ons mannetje is verre van zichzelf :(
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:00

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ :(:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:09

Dikke knuffel voor jou en voor Klaaz! Hopelijk knapt hij snel op en houd hij er niks aan over

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:14

Hè jeejtje Klaaz toch! Even het topic doorgelezen. Snap heel goed dat je je zorgen maakt. Ademt hij nog steeds zo raar als in het filmpje (en is er iemand gta5 aan het spelen op de achtergrond :P)?

Heb je antibiotica gekregen of ontstekingsremmers of beide?
Ik duim voor jullie dat ie zich snel weer beter voelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:19

Geen van beide, hij zou vandaag medicijnen krijgen tegen parasitaire bronchitis, meer niet. Hij ademt inmiddels nog zwaarder, heb net een filmpje gemaakt. Hij lijkt ook echt heel slap ofzo.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 14:22

Jeetje dat ziet er naar uit Joolien! Ik kan me voorstellen dat je je heel veel zorgen maakt. Ik duim voor Klaaz hoor! Heel hard.