(totaal asociaal naar andere honden). Ik houd haar ook gewoon altijd aan de lijn, tenzij we alleen op een traininsveldje zijn (om te trainen dus). Maar zelfs in de woonwijk daar laten mensen hun onopgevoedde hond gewoon los? Hierdoor zoveel vervelende situaties meegemaakt:
- Een vrouw met een klein loslopend keffertje dat achter de hond aan kwam rennen. Ik loop gauw door over de straat voordat het escaleert, waardoor haar hondje achter ons aanrent over de straat en bijna aangereden wordt. De focus (ze schreeuwde naar ons) lag gelijk niet meer bij ons, maar op de automobilist, want 'die moest beter uitkijken, vieze *******'
.- Dat er uit het niets een miniscuul hondje op ons afrent en vlak voor de oppashond stil blijft staan (bijna neus tegen neus), ondanks het grommen. Ik hield wel echt m'n hart vast, want 1 hap en het beestje z'n nek was gebroken. Uiteraard was die hond onder 'begeleiding' van slechts een klein kind zonder ouders die geen idee had wat hij moest doen
.Overigens is de oppashond een kruising american stafford, alleen ziet ze er niet zo uit (want ook deels schapendoes). Niemand neemt je dan ook serieus als je zegt dat ze afstand moeten nemen i.v.m. probleemhond, want 'ze is zo schattig'
. Staan ze daar te lachen terwijl ik met alles wat ik in me heb een hond met de kracht van een kleine pony in bedwang probeer te houden
. (Ze is in training trouwens, het is niet alsof we er niks aan doen)
Waarschijnlijk omdat mensen met grote honden zich vaker beseffen dat het dier flink schade kan aanrichten als het niet opgevoed is. Mensen met kleine keffertjes hebben (sorry) zo'n muis vaker om leuke kleertjes aan te doen en vlechtjes in te maken, maar opvoeden ho maar. Hij is toch zo "klein en schattig".

)
)