amy_luna schreef:slimmerik schreef:Ook labradors bijten ja.... maar doorgaans zijn dan de mensen niet voor het leven lang verminkt en dat maakt de nieuwswaarde.... En vergeet de fokkers niet hè. Die kunnen in bepaalde milieu's puppy's voor enkele honderden extra kwijt als er wat agressie in de ouderdieren zit. Want wat heb je nu aan een slome pitbull? En in dat soort honden zit helaas de agressie er echt wel in gefokt. En dan kun je wel zeggen dat de hond de dupe is maar het is ook een dier dat niet in de maatschappij thuis hoort.
Ik heb een labrador met geweldige papieren. Was in het nestje al een behoorlijk " ondernemend" typje.... nou de 3 afgelopen puppyjaren hebben we het geweten hoor. Het is een schat van een hond maar super actief. Eist enorm veel aandacht en beweging etc. Ben gek op het beest maar ondanks de goede papieren en het schitterende uiterlijk denk ik met geen haar op mijn hoofd eraan om met deze hond te gaan fokken. Zou niet graag dat drukke karakter doorfokken.
Als je een hond bij een goede fokker haalt, is de kans zeer klein dat er agressie in zit. Fokkers mogen niet met agressieve honden fokken. De fokkers waar jij dan over spreekt lijken me geen eerlijke goede fokkers. Die dun het dus puur om geld. En ja dan is de hond dus nog steeds de dupe, aangezien de fokkers alleen voor eigen belang gaan en niet voor het bestwil van de hond. Ik vind het heel onterecht dat je zegt dat een pitbull niet thuis hoort in deze maatschappij. Er zijn ook heel veel pitbulls die wel sociaal zijn en gezinshonden zijn.
Met een goede opvoeding kom je al heel ver.
Wat een kul.... geen eerlijke fokkers.....de hond komt bij een topfokker vandaan. Moeder en vader zijn kampioenen en halen nog steeds prijzen internationaal. Onze hond zit ook geen enkel kwaad in maar is alleen erg druk. De rest van het nest is ook anders van karakter. Zitten zelfs een geleide hond en twee hulphonden bij.....Wij hebben ook willens en wetens gekozen voor deze hond omdat ik niet bang ben voor wat extra werk wat dat betreft. We hebben wel een erg slimme hond. Weet vierentwintig verschillende speeltjes allemaal bij naam en zoekt dan ook net zo lang tot hij het opgevraagde beestje heeft gevonden. Bestond "wedden dat" nog maar.....

Ach die bijtincidenten gaat om het aantal bijtincidenten.... nou zijn er misschien in Nederland zo'n 50x meer teckels dan pitbulls dus een onderzoek van lek me het vestje ......
En die hond in die binnentuin.... heb foto's ergens gezien van het zgn hek waar meisje door gekropen is.... daar kan een volwassene bijna door en zeker ook die hond.... dus wel eigen terrein maar ontverantwoord houden van die probleemhond.