Politie schiet agressieve hond neer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoot de politie terecht?

Ja(, want..)
163 (85%)
Nee(, want..)
22 (11%)
Anders(, want..)
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 191

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:13

amy_luna schreef:
slimmerik schreef:
Ook labradors bijten ja.... maar doorgaans zijn dan de mensen niet voor het leven lang verminkt en dat maakt de nieuwswaarde.... En vergeet de fokkers niet hè. Die kunnen in bepaalde milieu's puppy's voor enkele honderden extra kwijt als er wat agressie in de ouderdieren zit. Want wat heb je nu aan een slome pitbull? En in dat soort honden zit helaas de agressie er echt wel in gefokt. En dan kun je wel zeggen dat de hond de dupe is maar het is ook een dier dat niet in de maatschappij thuis hoort.

Ik heb een labrador met geweldige papieren. Was in het nestje al een behoorlijk " ondernemend" typje.... nou de 3 afgelopen puppyjaren hebben we het geweten hoor. Het is een schat van een hond maar super actief. Eist enorm veel aandacht en beweging etc. Ben gek op het beest maar ondanks de goede papieren en het schitterende uiterlijk denk ik met geen haar op mijn hoofd eraan om met deze hond te gaan fokken. Zou niet graag dat drukke karakter doorfokken.

Als je een hond bij een goede fokker haalt, is de kans zeer klein dat er agressie in zit. Fokkers mogen niet met agressieve honden fokken. De fokkers waar jij dan over spreekt lijken me geen eerlijke goede fokkers. Die dun het dus puur om geld. En ja dan is de hond dus nog steeds de dupe, aangezien de fokkers alleen voor eigen belang gaan en niet voor het bestwil van de hond. Ik vind het heel onterecht dat je zegt dat een pitbull niet thuis hoort in deze maatschappij. Er zijn ook heel veel pitbulls die wel sociaal zijn en gezinshonden zijn.
Met een goede opvoeding kom je al heel ver.

Wat een kul.... geen eerlijke fokkers.....de hond komt bij een topfokker vandaan. Moeder en vader zijn kampioenen en halen nog steeds prijzen internationaal. Onze hond zit ook geen enkel kwaad in maar is alleen erg druk. De rest van het nest is ook anders van karakter. Zitten zelfs een geleide hond en twee hulphonden bij.....Wij hebben ook willens en wetens gekozen voor deze hond omdat ik niet bang ben voor wat extra werk wat dat betreft. We hebben wel een erg slimme hond. Weet vierentwintig verschillende speeltjes allemaal bij naam en zoekt dan ook net zo lang tot hij het opgevraagde beestje heeft gevonden. Bestond "wedden dat" nog maar..... :D

Ach die bijtincidenten gaat om het aantal bijtincidenten.... nou zijn er misschien in Nederland zo'n 50x meer teckels dan pitbulls dus een onderzoek van lek me het vestje ......

En die hond in die binnentuin.... heb foto's ergens gezien van het zgn hek waar meisje door gekropen is.... daar kan een volwassene bijna door en zeker ook die hond.... dus wel eigen terrein maar ontverantwoord houden van die probleemhond.

AmyJamess

Re: Politie schiet agressieve hond neer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:32

@Slimmerik, ik had het ook niet over jou hond, maar over de pittbull.

van de test las ik vanmorgen ook. Niet zo gek ook dat kleine honden meer bijten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:54

damian23 schreef:
amy_luna schreef:
Waarschijnlijk was het wel terecht dat de hond afgeschoten is, zo'n hond kan best veel schade aanrichten.

maar wat ik niet terecht vind is dat de hond uit eindelijke de dupe is geworden. Een hond word niet agressief geboren, een hond word agressief gemaakt.
Helaas heeft de pitbull al een slechte reputatie aangezien ze alleen bij dit soort rassen bijtincidenten in het nieuws brengen. Ooit in het nieuws gezien dat een labrador zijn eigenaar aanviel?

Die zal.je ook niet zo snel in het nieuws zien. Maar van de week stond er in de krant dat de meeste bijtincidenten op naam van de teckel staan. Met op de tweede plek de chiwawa en op nummer 3 de jack russel. Maar nog nooit een bijtincident in het nieuws gezien van een teckel.

misschien komt dat omdat als een teckel je bijt je gezicht er niet gelijk vanaf ligt. Weinig nieuwswaarde in een paar tandjes in een kuit...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:49

damian23 schreef:
amy_luna schreef:
Waarschijnlijk was het wel terecht dat de hond afgeschoten is, zo'n hond kan best veel schade aanrichten.

maar wat ik niet terecht vind is dat de hond uit eindelijke de dupe is geworden. Een hond word niet agressief geboren, een hond word agressief gemaakt.
Helaas heeft de pitbull al een slechte reputatie aangezien ze alleen bij dit soort rassen bijtincidenten in het nieuws brengen. Ooit in het nieuws gezien dat een labrador zijn eigenaar aanviel?

Die zal.je ook niet zo snel in het nieuws zien. Maar van de week stond er in de krant dat de meeste bijtincidenten op naam van de teckel staan. Met op de tweede plek de chiwawa en op nummer 3 de jack russel. Maar nog nooit een bijtincident in het nieuws gezien van een teckel.

Dat komt omdat een groter ras gewoon veel meer schade (kunnen) aanrichten.
En is ook nog net wat makkelijker om ze van je af te krijgen zo'n kleine. Een chihuahua laat vast wel los als je die een flinke ram verkoopt maar dat is met grotere types toch een stuk lastiger. Dat is de reden dat het weinig in het nieuws komt het is toch vrij bekend dat juist de kleine hondjes voor meer "problemen" zorgen. Die worden naar mijn idee vaak minder opgevoed omdat ze lief en schattig zijn terwijl we juist meer noodzaak zien om de grotere honden goed op te voeden.
Zelfde als er een klein hondje dood gebeten wordt door een grote. Vaak is dat niets eens de schuld van de grote maar ja die hebben zo'n kleintje zo dood gebeten of ernstig verwond terwijl een kleine hond toch moeite zal hebben om een grote hond ernstig te verwonden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:54

Iemand een link naar dat onderzoek? Het enige wat ik kan vinden met die honden is een onderzoek van enkele jaren geleden uit Pennsylvania waarbij 6.000 eigenaren zijn ondervraagd (ik kon er niet uit opmaken of de rassen naar verhouding berekend zijn, anders heb je er sowieso niks aan). Maar vrij irrelevant voor Nederland dus.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:08

De hond in Amsterdan liep in een gezamelijke binnen tuin.
hond was een herplaatser en er was bekend dat hij niet met kinderen en andere honden kon.
ook mocht de hond niet loslopen wat in dit geval wel zo was.
een vriendin van de eigenaar had de hond los laten lopen.
eigenaar zou de hond terug doen naar het asiel.
nu maar hopen dat het Asiel de hond in laat slapen,en niet nog een keer gaat herplaatsen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:19

colunder schreef:
hond was een herplaatser en er was bekend dat hij niet met kinderen en andere honden kon.
nu maar hopen dat het Asiel de hond in laat slapen,en niet nog een keer gaat herplaatsen.

Inderdaad, ik mag hopen dat het gezonde verstand het wint van het "sielughe- hondje-moet- derde- kans- krijgen"-idee.

Je ziet bij dit voorval ook maar weer dat ook een hond die bij mensen "zonder kinderen" geplaatst wordt, tóch vroeg of laat in contact kan komen met kinderen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:27

Zoolgangster schreef:
colunder schreef:

Inderdaad, ik mag hopen dat het gezonde verstand het wint van het "sielughe- hondje-moet- derde- kans- krijgen"-idee.

Je ziet bij dit voorval ook maar weer dat ook een hond die bij mensen "zonder kinderen" geplaatst wordt, tóch vroeg of laat in contact kan komen met kinderen.

Tja, er zijn nu eenmaal overal kinderen... dat is heel lastig te voorkomen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:27

slimmerik schreef:
Ook labradors bijten ja.... maar doorgaans zijn dan de mensen niet voor het leven lang verminkt en dat maakt de nieuwswaarde.... En vergeet de fokkers niet hè. Die kunnen in bepaalde milieu's puppy's voor enkele honderden extra kwijt als er wat agressie in de ouderdieren zit. Want wat heb je nu aan een slome pitbull? En in dat soort honden zit helaas de agressie er echt wel in gefokt. En dan kun je wel zeggen dat de hond de dupe is maar het is ook een dier dat niet in de maatschappij thuis hoort.

Ik heb een labrador met geweldige papieren. Was in het nestje al een behoorlijk " ondernemend" typje.... nou de 3 afgelopen puppyjaren hebben we het geweten hoor. Het is een schat van een hond maar super actief. Eist enorm veel aandacht en beweging etc. Ben gek op het beest maar ondanks de goede papieren en het schitterende uiterlijk denk ik met geen haar op mijn hoofd eraan om met deze hond te gaan fokken. Zou niet graag dat drukke karakter doorfokken.

Komt je lab uit een werklijn? Dat is een wereld van verschil... ik had er door omstandigheden één te logeren... man man, wat een energie, je kon er 5 kilometer mee lopen, en dan keek hij je aan van: "dat was leuk, maar gaan we nu ècht iets doen?"...
Toen ik mocht beslissen of het een blijvertje (bij ons) zou worden, heb ik toch maar vriendelijk bedankt. :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:31

Wendy schreef:
Tja, er zijn nu eenmaal overal kinderen... dat is heel lastig te voorkomen.

Juist!
En daar lijken dierenasiels aan voorbij te gaan, als ze in de beschrijving van een mogelijk bijtgevaarlijke hond zetten dat hij "niet bij kinderen" hoort.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:39

Zoolgangster schreef:
slimmerik schreef:

Komt je lab uit een werklijn? Dat is een wereld van verschil... ik had er door omstandigheden één te logeren... man man, wat een energie, je kon er 5 kilometer mee lopen, en dan keek hij je aan van: "dat was leuk, maar gaan we nu ècht iets doen?"...
Toen ik mocht beslissen of het een blijvertje (bij ons) zou worden, heb ik toch maar vriendelijk bedankt. :')

Haha, ja herkenbaar. Vaders komt inderdaad uit werklijn zover ik weet. Van moeder weet ik het eerlijk gezegd niet. Zal de fokker nog eens vragen.
Net nog 10km met haar aan de fiets gefietst.... ploft half bewusteloos thuis neer.... na 5 minuten staat ze al weer met haar smekende blik voor me .... gaan we wat doen? Pffffff.... nog maar ff met balletje gooien....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:54

colunder schreef:

De hond in amsterdam liep niet bewust los, die was ontsnapt.

In rtl boulevard van 2 augustus is dat te horen. Daar is tevens een interview met de eigenaar van de hond.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 01:34

Bij hart van nederland was de eigenaar ook en daar zei hij dat een vriendin van hem de hond los had gelaten.