Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Picasso schreef:Danzzzzzzzzzzzzz ga ergens anders interessant lopen doen, niemand is onder de indruk en daar ging het ook helemaal niet over in dit topic.
danzzz schreef:Picasso schreef:Danzzzzzzzzzzzzz ga ergens anders interessant lopen doen, niemand is onder de indruk en daar ging het ook helemaal niet over in dit topic.
Er werden wat adviezen gegeven die niet kloppen, het lijkt mij dat ik dat mag corrigeren.
Ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel begrijp van jouw vijandigheid, naar mijn weten heb ik jou nog nooit wat aangedaan toch?
danzzz schreef:Die hond is ook niet "losgelaten" op iemand die op eigen terrein uitgenodigd was door de bezitter hiervan. TS stond voor het hek, nog buiten het hek en de hond is niet van het terrein afgeweest.
Nogmaals de schade kan ts verhalen op de eigenaar (en dat moet ze ook doen) maar er verder iets justitieels mee doen, dat is juridisch niet mogelijk
liedje89 schreef:danzzz schreef:Die hond is ook niet "losgelaten" op iemand die op eigen terrein uitgenodigd was door de bezitter hiervan. TS stond voor het hek, nog buiten het hek en de hond is niet van het terrein afgeweest.
Nogmaals de schade kan ts verhalen op de eigenaar (en dat moet ze ook doen) maar er verder iets justitieels mee doen, dat is juridisch niet mogelijk
Tuurlijk is de hond wel losgelaten op TS, eigenaresse wist dat ie vals was, wist dat TS daar was en liet het beest gewoon loslopen, zonder muilkorf. Dan weet je als eigenaar van zo'n hond toch heel goed dat zo'n hond mensen aan zal vallen? Het lijkt me eerlijk gezegd nogal onzin dat je op puur om dat je op je eigen terrein bent moedwillig dat soort risico's mag nemen met andermans veiligheid?
Anoeska27 schreef:Ik denk dat het ook van de regio afhangt of de politie er iets mee doet. Ik ben eens met paard door 2 honden aangevallen. Mijn paard had de bijtwonden zelfs bovenaan de staart zitten en ik bij mijn been. De politie vroeg of ik gehoord had dat de honden een commando kregen om aan te vallen. Dat was niet zo en daarom konden ze niets voor me doen. Geen aangifte opnemen of wat dan ook. Ik zat met een getraumatiseerd dier, een flinke dierenartsrekening, een kapotte broek en een kapot been.
Kesje schreef:Anoeska, de dierenartsrekening, schade en eigen risico van je zorgverzekering kun je in zo'n geval wel verhalen op de eigenaar van de hondenWij hebben ook weleens gehad dat onze hond een andere hond beet. Kosten van de hechtingen waren dus voor onze rekening.
Van mijn tijd bij de KNPV weet ik ook dat je dus inderdaad alleen strafbaar bent op het moment dat je de hond commando geeft aan te vallen. Op dat moment is het namelijk jouw keuze dat de hond bijt, en niet een ongeluk. Commando geven = hond als wapen gebruiken. Geen commando = hond is huisdier dat schade heeft aangericht.
slimmerik schreef:Danzzz doe niet zo eigenwijs. Politie kan er zeker wat mee.... Als er zelfs meer meldingen zijn kan de burgemeester opdracht geven de hond in beslag te nemen. Lijkt me ook heel goed dat ze daar eens gaan kijken.... 30 honden..... met een baasje wat ze duidelijk niet baas kan....
Misschien moet je Peter R.d.V. even bijpraten....
slimmerik schreef:Dus als ik iemand neersteek op mijn eigen terrein kan de politie dan ook niks? Ik zie in deze de hond als wapen en ben jij gewond geraakt op dat terrein. In geval van TS is ze trouwens ook aangevallen op openbaar terrein.
Maartje1990 schreef:Danzz: ts is toch echt gebeten op de openbare weg, hond is deels over het hek gekomen.
Ts: ik raad je toch aan om voor de zekerheid nar de politie te stappen, al is het maar om er een melding van te maken.
slimmerik schreef:TS bevond zich op openbaar terrein dus eigenaar hond had moeten zorgen voor betere afscheiding. Een valse hond op een hek af laten gaan waarachter iemand op openbaar terrein staat die dan gepakt wordt staat in mijn ogen gelijk aan een commando geven. Politie zal ook zeker aangifte op moeten nemen.
Maar TS hoe gaat het met je? Heb je voor alle zekerheid wel foto's van de verwondingen genomen?
slimmerik schreef:TS bevond zich op openbaar terrein dus eigenaar hond had moeten zorgen voor betere afscheiding. Een valse hond op een hek af laten gaan waarachter iemand op openbaar terrein staat die dan gepakt wordt staat in mijn ogen gelijk aan een commando geven. Politie zal ook zeker aangifte op moeten nemen.
Maar TS hoe gaat het met je? Heb je voor alle zekerheid wel foto's van de verwondingen genomen?