Pattypaard schreef:DatBenIkNou schreef:Even nieuwsgierig hoor, maar wat is de reden dat zelfs als er wel iemand thuis is, de hond dan toch langer dan 8 uur niet uitgelaten wordt vraag ik me af?? Ik vind het overigens wél zielig om ze geen water te geven, zodat ze niet hoeven plassen. Ik vind het echt niet normaal dat mensen het normaal vinden hun hond regelmatig langer dan 8 uur allen te laten zijn, sorry.
Voor één keertje, zou ik me niet al te druk maken als je het echt niet anders kan oplossen TS. Leuk is anders voor ze maar voor een keertje zullen ze het vast overleven. Zélf zou ik het overigens niet kunnen en is dat in alle jaren dat ik honden heb nog nooit voorgekomen eerlijk gezegd.
Omdat de hond zelf niet aangeeft te hoeven, haarzelf prima vermaakt met slapen, spelen en kluiven en wij druk aan het werk zijn. Als ze aan geeft wel te moeten wordt ze uitgelaten. En als ze gewoon even naar buiten wil of een aai wil wordt dat ook gedaan indien daar ruimte voor is. Makkelijk te herkennen aan de verschillende tonen en manieren die ze gebruikt.
Ze weet moeiteloos wanneer iets wel en niet kan en haar blaas is groot zat om niet bijv. iedere 4 uur naar buiten te hoeven ondanks dat ze vrij beschikking over water en voer heeft.
8 uur geen beschikking over water terwijl ze toch liggen te slapen is echt geen ramp. Net als een dag geen eten, kunnen honden meer dan prima tegen.
Ik vind geen/minder water geven zodat ze niet hoeven te plassen vriendelijker voor de hond dan deze op de vrije loop laten drinken, te laat thuis komen en hondlief zijn behoefte noodgedwongen binnen heeft moeten doen omdat deze het niet meer kon ophouden. Terwijl hondlief dondersgoed weet dat dat niet mag.
In mijn beleving schaad je de hond daar veel meer mee dan met een paar uur geen/weinig water.
Geen water om het jezelf makkelijker te maken...apart advies.
Gedoseerd water is dan een betere oplossing en zullen ze ook niet hoognodig moeten.
Bij ons ras is het trouwens zelfs link om geen water neer te zetten voor langere tijd! Die moeten ten alle tijden water ter beschikking hebben en bij voorkeur ook iedere paar uur kunnen plassen.
Keer een dagje wat langer alleen moet kunnen, je kent je eigen hond het best. Radio aan, mogelijkheid tot lopen etc.
8 uur in een bench echt te lang.
Verbaas me sowieso over de tijden dat honden met regelmaat alleen zijn bij mensen aan 1 stuk door...wat zielig voor een dier wat graag bij.zn roedel is.
Misschien is een uitlaatservice het overwegen waard?