[VOLG]Furby onze langstockhaar Duitse herder binnenkort mama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: [VOLG]Furby onze langstockhaar Duitse herder binnenkort mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 12:59

Dat is fijn om te horen!! Nu hebben we de 63. dag. Dus vergelijkbaar met de temperatuurdaling bij jou teef.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 13:00

Wel een leuk nieuwtje wat eigenlijk hier niet hoort maar wil hem toch delen <3 <3 <3

Mijn reu Draco is papa geworden van 9 pups. : *\o/*

Kon een goed nieuwtje wel gebruiken
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:06

Wat leuk dat Draco pappa is geworden, gefeliciteerd :D

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:07

Mijn D.A. is een erg nuchtere en zegt altijd,wat er in zit komt er vanzelf uit. Hij past pas een keizersnee toe als de teef echt begonnen is met de bevalling en het niet doorzet. Eigenlijk als de pups al voelbaar zijn in het geboortekanaal. Heb je de teef zelf al opgevoeld?

9 pups,mooi hoor. Altijd fijn als pups gezond en wel ter wereld komen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 13:13

Nee is niks voelbaar. Ja dat nuchtere zou ik ook graag willen want zo zie ik het eigenlijk ook wel. Heb helaas de pech momenteel niet echt een "fijne" dierenarts te hebben... die willen allemaal maar 1 ding en dat is opereren.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:27

Ja logisch want dat levert geld op. Bah, die instelling van veel DA's tegenwoordig. Het gaat meer om de knikkers dan om dierenliefde.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 13:34

Anita45 schreef:
Ja logisch want dat levert geld op. Bah, die instelling van veel DA's tegenwoordig. Het gaat meer om de knikkers dan om dierenliefde.

Ja wilde dat eigenlijk niet geloven daar ik verder zeer gezegend ben met een fijne dierenarts waar het niet om geld draait maar ook eerlijk is en niet veel ervaring heeft met de hondenfok.

Maar de laaste 2 weken ben ik echt geschokeerd met hoe snel ze kiezen voor keizersnede en ook met hoeveel interesse er naar rontgenfotos gekeken word enz. Nog geen 10 sec. 1 pup klaar.

Toen ik nog in de praktijk werkte waren we soms wel een half uur aan het kijken , meten, overleggen enz. gewoon omdat het leuk is en uit interesse. Dat mis ik wel hoor.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:15

Er zijn echt nog wel fijne dierenartsen maar ze zijn met een lampje te zoeken. Onze paardendierenarts is er bijv. zo eentje. Niet duur met visites en behandelingen, altijd met je meedenken en je dat aanraden wat het minste kost maar toch comfortabel is voor het dier. En zeer deskundig. Helaas doet hij alleen maar paarden. Voor de hond hebben we dus een andere en daar zijn we ook helemaal niet tevreden over. Bloed prikken zonder de hond kaal scheren lukt nog niet eens en je het vel over de oren trekken is daar heel normaal.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:34

Tjonge,van zo'n D.A. zou ik ook niet blij worden zeg,een beetje medegevoel met de eigenaar is toch het minste. Geen andere in de buurt zeker,ik neem aan dat je daar al naar gekeken hebt en zelfs anders al overgestapt zou zijn. Maargoed,daar heb je allemaal even niks aan.

Volg je gevoel en kijk goed naar je teef,voel je de pups nog goed bewegen? Als je de teef opvoelt,stinkt het dan en heeft ze koorts of is ze behalve de zwangerschapsverschijnselen veel anders in haar doen en laten? Ik weet bijna zeker,als je zelf de teef goed observeert en je ziet niets verontrustend,je nog niet moet ingrijpen. Jij kent haar het beste en ben van mening,mocht er iets niet goed zijn,dat je dat allang aan gevoelt had,vertrouw op jezelf.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 15:27

Bij opvoelen alles normaal. Temp. Normaal. geen rare luchtjes. Ze is wat nerveus maar dat wijt ik aan het onbekende.

Heb hier 2 klinieken die goed bekend staan maar helaas geen fijne vervangers. Beide al op 3 kwartier a uur rijden.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:45

En hoe denk je er zelf over? Als ik alles zo lees zou ik pers.het nog even aankijken ongeacht wat de D.A. zegt,zeker zolang je de pups nog goed onder/in je handen voelt bewegen. Tuurlijk kan het fout gaan als je te lang wacht maar m.i.merk je gauw genoeg aan de teef als ze dode pups draagt,ze krijgt koorts,word vaak wat lauw in haar reactie's,apatisch.Dit alles zijn natuurlijk dingen die zouden kunnen voorkomen,hoeft niet. Ik zou nog niet van het slechtste uitgaan.
Maar daarintegen,haal je de pups te vroeg kunnen ze nog niet geheel ontwikkeld zijn vooral de longetjes en dat hoef je niet direct te merken,problemen kunnen ook op latere leeftijd om de hoek kijken.
Zol

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 15:53

Ja die mening ben ik ook. Ik zie niks verontrustends. Sprong net nog over de rugleuning van de bank omdat ze wat te eten wilde hebben. Temperatuur zakt momenteel 37.6 misschien een 2. Daling?

Mijn gevoel tendeert ook naar wachten.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:54

En put vooral ook uit je eigen ervaringen opgedaan in de kliniek waar je gewerkt hebt. Je hebt daarmee een voorsprong op velen die die ervaringen niet hebben.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:55

Ik zou gewoon wachten ww. Na je gevoel luisteren. Maar ik snap je bezorgdheid.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 16:17

Klopt maar met een eigen hond is dat toch ergens anders... zelfde dat ik eens geassisteerd heb bij een risicovolle operatie van een eigen hond die bijna verkeerd af liep door complicaties... dat functioneer je opeens heel anders.

Maar ik denk ook dat ik maar gewoon inderdaad op mijn gevoel af ga.

Bedankt voor jullie reacties!!! Helpen me goed

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:39

Ik zou vandaag haar temperatuur goed in het oog houden.
Het is haar eerste nest toch? Kan soms echt lang duren ondanks dat ze al temperatuurdaling hebben gehad.
Snap de ongerustheid wel een beetje ja en zeker met zo'n DA's.
Ons nest met de teef begin dit jaar ging heel vlot gelukkig, ondanks dat het de eerste keer was voor haar.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:49

Och meis,ik kan het nu zo stoer vertellen maar als één van mijn teven moest bevallen was ik ook een bom vol met stress en niet te genieten. Op het moment dat ik moest handelen bij mijn eigen teven of pups deed ik dat wel maar was ik altijd zo onzeker als wat.Zat ook vreselijk mee te persen met vaak een natte broek tot gevolg. :o Maar zat ik bij bevriende fokkers bij een bevalling duwde ik iedereen opzij en wist ik precies wat ik deed,wanneer en hoe en was ik de rust zelve.

Je doet het goed zolang je maar goed naar je hond blijft kijken en je hart/gevoel volgt. Maar ik schoot wel even in de lach toen ik las dat ze over de armleuning van de bank sprong. In mijn beleving is er nog weinig loos met haar en zou ik de pups nog lekker even laten zitten. ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 16:55

Faruba schreef:
Och meis,ik kan het nu zo stoer vertellen maar als één van mijn teven moest bevallen was ik ook een bom vol met stress en niet te genieten. Op het moment dat ik moest handelen bij mijn eigen teven of pups deed ik dat wel maar was ik altijd zo onzeker als wat.Zat ook vreselijk mee te persen met vaak een natte broek tot gevolg. :o Maar zat ik bij bevriende fokkers bij een bevalling duwde ik iedereen opzij en wist ik precies wat ik deed,wanneer en hoe en was ik de rust zelve.

Je doet het goed zolang je maar goed naar je hond blijft kijken en je hart/gevoel volgt. Maar ik schoot wel even in de lach toen ik las dat ze over de armleuning van de bank sprong. In mijn beleving is er nog weinig loos met haar en zou ik de pups nog lekker even laten zitten. ;)

ja heel herkenbaar ben normaal eigenlijk de rust zelve... maar nu niet :+

Ja dat over de rugleuning springen doet ze helaas erg graag, is net een kangoeroe en dat kan ze dus nog steeds... als het maar om eten gaat... :Y)

Ja temperaturen blijf ik doen. Vind ze gelukkig ook niet erg. krijgt dan gelijk wat geitenmelk en dat vind ze het mooiste van dragend zijn geloof ik. :9

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:18

Hoe is het met furby

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:44

Ik hoop dat WW nu heel hard mee zit te puffen naast haar op natuurlijke wijze bevallende hond.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:47

Dat hoop ik ook!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 11:52

En en?
Ik kreeg net via iemand berichtje dat er een pup weg moest.
Blijkt ook toevallig van Gremlin's Ekki te zijn :D wel mooie pup!

Hoop op geen keizersnede?

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:22

Bijna 24 uur radiostilte bij WW, er is vast iets gaande daar. Hopelijk goed nieuws met gezonde pups en teef.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:01

Ik begin nu een beetje nerveus te worden.

TS,neem absoluut je tijd maar hoop echt op goed nieuws!

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:04

Als ik de juiste persoon voor me heb via fb in een fb groep, dan word de teef nu geopereerd en de pups leven nog.