Hoe doen mensen dat toch, een eigen hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Hoe doen mensen dat toch, een eigen hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:37

nou, hier absoluut geen smetvrees, maar het is wel zo ,
sinds de 1ste word er idd meer gewassen en gedweild etc
met de tweede ook weer
kleed op de bank, kussenhoezen van die twee, benchkleden, kleed in de bijkeuken, handdoeken van het afdrogen na wandelen in de regen , of afspoelen als ze bedacht hebben dat de plomp in springen een goed plan was
en ja, dan zit mijn auto nog stijf onder de hondenharen , en dwaalt er hier in huis genoeg zooi rond ...
maar dat een hond meer schoonmaakwerk met zich meebrengt, absoluut...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:43

Ik heb het uitgerekend wat ik aan mijn drie grote honden kwijt ben per maand en dan kom ik op € 181,70. Met één hond doe ik 2 cursussen per jaar en met één andere doe ik er één. Dat is ongeveer 300 euro per jaar. Dan het enten, ongeveer 250 euro. Elke maand koop ik nieuwe snacks of accessoires voor ongeveer 25 euro. Dan zit ik aan 105 euro voer elke maand. En de vlooien- & tekenbestrijding elk jaar á 85 euro.

Oppas hoef ik gelukkig niet omdat mijn vriend vanuit huis werkt of mijn moeder graag op ze past als wij weggaan. Je kunt ook eens kijken op http://www.opoe.nl of http://www.hondenoppas.nl.
Ik leef aardig luxe met mijn honden, het zou veel goedkoper kunnen. Cursus doen we puur omdat we het leuk vinden. Ik heb ook allerlei spellen thuis, een kickbike aangeschaft en een ruime auto voor hen. Verzekerd heb ik ze niet overigens.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 15:17

De hondenschool is hier rond de 105/110 euro voor een cursus van 10 weken. De behendigheid is 340 per jaar, maar dat wilden we dan sowieso pas doen als de cursussen allemaal doorlopen zijn. Dit zou dan echter mijn "sport" zijn.

Over het 'slopen van je huis' en iemands reactie dat kinderen daar al goed in zijn, dat klopt. We hebben een tweedehands kunstlederen bank en die wordt zo vaak geboend dat ie aardig begint te slijten. Potlood op de muren, in een onbewaakt ogenblik, kaarshouders die soms vallen en een tuin vol kinderspeelgoed. Nee. Wij hebben geen huis uit de fashionweek (maar daar mis ik ook een mode gen voor), en dat willen we niet. We zouden niet anders willen dan de georganiseerde chaos die ons leven is. :D Een hond zou daar in ieder geval prima bij passen. ;)

Oh ja. Poetsen doe ik al veel. Iedere dag stofzuigen en dweilen. Hahaha. Geen smetvrees, wel een witte vloer, the horror.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:43

KimD schreef:
Tycho schreef:
Vergeten we nog de kosten van vaker wassen , stofzuigen , dweilen, versleten bankstellen, smerige auto, slijtage vloer, gordijnen en wat nog .. :)

Smetvrees? :') Gelukkig zijn wij geen vrienden, je zou sterven bij ons thuis, of in onze auto. _O-

Geen smetvrees, maar met 2 honden, een kat en een paard hou ik toch nog steeds van schoon en opgeruimd hoor! Dus ja, dat betekend inderdaad voornamelijk vaak stofzuigen!

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:52

Het ligt natuurlijk ook aan wat voor hond je in huis haalt.
Onze hond weegt zo'n 14 kilo en krijgt alleen graanvrije brokken (met hoog vleesgehalte) en Renske versvlees stoommaaltijden. Omdat ik de stoommaaltijden combineer met brokken hoeft hij maar 25% van zo'n bakje te hebben. Als je goede kwaliteit voert hoeven ze ook niet zoveel te eten.

Met een zak brokken van 12 kilo (65 euro) doet hij bijna 6 maanden en de stoommaaltijden koop ik groot in, dat komt dan neer op zo'n 50 ct per dag. Samen zo'n 25 euro per maand aan zeer goede kwaliteit voeding.

Daar bovenop komen nog wat kauwstaafjes, maar dat zijn de kosten niet.

Hij heeft 3 verschillende speeltjes en dat is genoeg, terwijl hij meerdere keren per dag flink speelt.
Heb Kong speelgoed gekocht en blijft al jaren heel. Een lekkere boswandeling doe je een hond (en je kinderen trouwens ook!) net zoveel plezier mee en kost niets.

Dierenarts hoeft alleen jaarlijks te eten, dankzij de goede voeding (en een hoop geluk) is hij nog nooit ziek geweest.

Eenmalige kosten zoals een mand, dekentje, voerbak etc kun je ook gewoon in de aanbieding kopen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:18

KimD schreef:
Tycho schreef:
Vergeten we nog de kosten van vaker wassen , stofzuigen , dweilen, versleten bankstellen, smerige auto, slijtage vloer, gordijnen en wat nog .. :)

Smetvrees? :') Gelukkig zijn wij geen vrienden, je zou sterven bij ons thuis, of in onze auto. _O-

Smetvrees? Of leef jij misschien in een varkensstal. :o

Dieren of niet, mijn paard wil ik graag ruiken op stal en mijn hond graag thuis (liefst beide helemaal niet, maar als...). Ik moet echt geen deken pakken, erin kruipen en dan een gore hondenlucht ruiken. %)
Dus dat betekend inderdaad regelmatig nieuwe hoezen voor in de auto als de hond vaak meegaat, dekens op de bank voor als de hond erop ligt (dekens niet bedoeld voor de mens. Dus moet je weer 2 paar dekens aankopen; voor jou, voor de hond). Stofzuigen gebeurt (hopelijk) écht wel wat vaker, al valt dat verschil met 2 kinderen inderdaad mee. Maar de hond is nog 10/15 jaar extra stofzuigen, de kinderen zijn wat sneller groot.
Inderdaad gordijnen die bruin worden als de hond er langs afloopt, net zoals de vliegenplumos voor de deur...

Maar dat is allemaal niet ernstig genoeg om een hond NIET voor te kopen. Maar inderdaad wel rekening houden met het feit dat honden vaak graag op matten liggen, toch kwijlen (of tijdens het likken van hun poten alles onderzeveren) en dat soort dingen. Maar dat vind ik alsnog geen reden om ze niet te nemen. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:23

mijn honden komen niet binnen,ze hebben hun eigen verblijf en kunnen in en uit lopen zo de tuin in van een hectare.Ik vind honden absoluut niet goor ruiken.Ze ruiken naar hond.Nerveuze honden of honden die slecht voedsel krijgen kunnen inderdaad neigen naar 'stinken'.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:25

Hondengeur is gewoon niet fris. Je kent vast wel die woningen waar je inloopt en dan echt het gevoel hebt dat je in een hondenkennel bent beland. :x

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:32

Vooral mijn reu ruik je echt wel. Die zwemt heel graag en dat neem ik hem niet af. Gelukkig woon ik vlakbij zee en na zwemmen in de zee ruik je niets meer. Tot hij de volgende dag weer in een sloot ligt :+ Gelukkig heb ik sterke geurkaarsen thuis :')

Hij verhaart het gehele jaar door (Husky) dus wij stofzuigen 1 á 2x per dag. Mijn honden kwijlen gelukkig niet maar zitten vaak onder het zand en ze zijn dol op zwarte bagger. Bij ons mogen ze op de bank en op bed maar alleen als wij zeggen dat het mag (ze vragen het ook) en dan gaat er eerst een kleedje onder. Ik heb mijn auto speciaal voor de honden aangeschaft, achterin liggen waterproof kussens en ik zuig dat ding maar eens per jaar uit en vervang de kussens.
Ik moet er soms 's nachts uit als ze last hebben van hun darmen en ook ben ik wel eens te laat. Onze opvanger zeek en scheet van de stress alles onder de eerste weken. Ik was heel blij dat ik geen vloerbedekking had. We hebben al twee vloerkleden weg moeten gooien dankzij honden met ongelukjes en we kregen de geur er met geen mogelijkheid meer uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:38

xSlvna schreef:
Hondengeur is gewoon niet fris. Je kent vast wel die woningen waar je inloopt en dan echt het gevoel hebt dat je in een hondenkennel bent beland. :x

klopt,dat is het effect als je een hond opsluit in een ruimte van 10 m2...dat gaat inderdaad stinken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:47

Lisitano schreef:
Ik heb het uitgerekend wat ik aan mijn drie grote honden kwijt ben per maand en dan kom ik op € 181,70. Met één hond doe ik 2 cursussen per jaar en met één andere doe ik er één. Dat is ongeveer 300 euro per jaar. Dan het enten, ongeveer 250 euro. Elke maand koop ik nieuwe snacks of accessoires voor ongeveer 25 euro. Dan zit ik aan 105 euro voer elke maand. En de vlooien- & tekenbestrijding elk jaar á 85 euro.

Oppas hoef ik gelukkig niet omdat mijn vriend vanuit huis werkt of mijn moeder graag op ze past als wij weggaan. Je kunt ook eens kijken op http://www.opoe.nl of http://www.hondenoppas.nl.
Ik leef aardig luxe met mijn honden, het zou veel goedkoper kunnen. Cursus doen we puur omdat we het leuk vinden. Ik heb ook allerlei spellen thuis, een kickbike aangeschaft en een ruime auto voor hen. Verzekerd heb ik ze niet overigens.

Op de een of andere manier had ik gedacht dat jij veel meer kwijt zou zijn :D

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:54

Probeer als je een uitlaatservice te duur vindt, iemand te vinden die met hetzelfde probleem zit. Dus elkaars hond opvangen/uitlaten eventueel eten geven. Een hond is een sociaal dier, dus die ziet een maatje altijd wel zitten. Geloof me, ik spreek uit ervaring.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:13

Uitlaatservices verschillen onderling erg in prijs/kwaliteit verhouding. Ik woon in een hele andere buurt dan TS maar wij hebben er hier bijvoorbeeld 1 in de rondte lopen die er 20+ bij zich heeft en €18 per dag rekent en uur op een bankje gaat zitten, maar ook een die er met maximaal 10 loopt en maar €8 vraagt en ruim 2 uur met de honden bezig is.

Mijn tip: vraag echt naar wat de uitlaatservices met de honden doen en loop als dat mogelijk is een keertje mee, dan weet je waar je je hond heen stuurt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:57

mirriejj schreef:
Lisitano schreef:

Op de een of andere manier had ik gedacht dat jij veel meer kwijt zou zijn :D

Ik heb gunstig werk :D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:04

Lisitano schreef:
Ik heb gunstig werk :D

:')

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 18:05

Paulina schreef:
Uitlaatservices verschillen onderling erg in prijs/kwaliteit verhouding. Ik woon in een hele andere buurt dan TS maar wij hebben er hier bijvoorbeeld 1 in de rondte lopen die er 20+ bij zich heeft en €18 per dag rekent en uur op een bankje gaat zitten, maar ook een die er met maximaal 10 loopt en maar €8 vraagt en ruim 2 uur met de honden bezig is.

Mijn tip: vraag echt naar wat de uitlaatservices met de honden doen en loop als dat mogelijk is een keertje mee, dan weet je waar je je hond heen stuurt.

Goede tip!

En over de rommel van een hond, dat is ongetwijfeld zo. Maar vergis je niet in de rommel van met name mijn 3 jarige peuter. :+ Van al het eten verdwijnt minstens de helft op de grond, ze brengt kilo's zand mee naar binnen, is het niet illegaal in een emmer of poppenwagen, is het wel in haar en kleding. Dan zijn we nog bezig met zindelijkheid, wat ons al een kleed gekost heeft :+ Mmmm. Niet veel verschil dus met de verhalen hierboven. Oh ja, en modder heeft altijd de voorkeur boven zand, en dan het liefste zwarte modder _O-

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:08

geerke schreef:
xSlvna schreef:

klopt,dat is het effect als je een hond opsluit in een ruimte van 10 m2...dat gaat inderdaad stinken.

Tuurlijk. Een woning van 100m² maar de hond komt zeker niet van zijn 2×5 af, want iedereen heeft in huis een stuk van 10m² afgezet waar de hond niet vanaf komt. :j

:')

Nee het stinkt ook gewoon als mensen onvoldoende schoonhouden, dekens laten liggen etc. Je komt gewoon je spullen met grotere regelmaat te reinigen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:09

Heb verder geen verstand van de kosten, maar zijn er geen meiden in de buurt die voor een beetje geld je hondje willen uitlaten? Toen ik een jaar of 12 was liet ik altijd voor een euro hondjes uit de buurt uit. (stiekem nu op mijn 16e nog steeds af en toe) :o

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:12

Het zal hier vast wel ergens al geschreven staan, maar als je geen tijd hebt voor een hond. die dus uitgelaten moet worden door een uitlaat service. Waarom neem je dan een hond? Als je de tijd niet hebt? Beestje moet hele dagen thuis zitten als jullie aan het werk zijn?

Eerlijk neem dan geen hond. Zoek zelf een oppas hond die je alleen hebt als je liefde en tijd er aan kunt besteden. Hier is de hond nooit hele dagen alleen en gaat al zeker niet naar een uitlaat service.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:14

Amigo_stan schreef:
Het zal hier vast wel ergens al geschreven staan, maar als je geen tijd hebt voor een hond. die dus uitgelaten moet worden door een uitlaat service. Waarom neem je dan een hond? Als je de tijd niet hebt? Beestje moet hele dagen thuis zitten als jullie aan het werk zijn?

Eerlijk neem dan geen hond. Zoek zelf een oppas hond die je alleen hebt als je liefde en tijd er aan kunt besteden. Hier is de hond nooit hele dagen alleen en gaat al zeker niet naar een uitlaat service.

Ze heeft slechts 2 middagen per week geen tijd...

Ik denk dat menig asielhond blij zou zijn met een eigenaar als deze.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:15

Amigo, als jij nu eens gewoon goed leest zie je dat er 2 dagen in de week zijn dat er een uitlaat gewenst zou zijn dan hoef je ook geen onzinnige berichten te tiepen die niet van toepassing Zijn

Alsof twee dagen wat minder tijd en dit ook nog eens op willen vangen dmv uitlaatservice een hond hele dagen alleen laten zou zijn :roll:

Edit :autocorrect... Damn you
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 04-07-16 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:17

Amigo_stan schreef:

ze heeft het over 2 dagen en ze neemt de verantwoordelijk om verder te kijken. Hier in zweden is het heel normaal om je hond de hele dag naar een dagmatte te brengen, zo verdien ik mijn geld. Heerlijke speelmaatjes voor mijn eigen donders. En de eigenaar is blij dat de hond niet alleen zit! Ik ken hier in de buurt eigenlijk geen een hond die echt alleen zit. Het langste is 2 uurtjes.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:17

Sonja_vR schreef:
Amigo, als jij nu eens gewoon goed leest zie je dat er 2dagen in de week zijn dat er een uitlaat gewenst zou zijn dan hoef je ook geen onzinnige berichten te tiepen die niet van toepassing Zijn

*Typen.

En ja dat vind ik veel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:18

Amigo_stan schreef:
Sonja_vR schreef:
Amigo, als jij nu eens gewoon goed leest zie je dat er 2dagen in de week zijn dat er een uitlaat gewenst zou zijn dan hoef je ook geen onzinnige berichten te tiepen die niet van toepassing Zijn

*Typen.

En ja dat vind ik veel.

Nou, laten we dan allemaal maar werkeloos thuis gaan zitten, hebben we lekker de tijd voor onze honden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:19

Overdrijven is ook een vak idd

Als twee dagen uitlaat of opvang zo verschrikkelijk is ... Snap ik niet waarom de honden in de uitlaat hier op het dorp zo hysterisch blij zijn als haar bus komt voorrijden , twee keer in de week met een groepje in een epilogen afgeheinde omgeving lekker spelen, rennen en socializen ... Zou van minder depri worden...
Daarna heb je als hond zijnde weer uren nodig om bij te komen... Vermoeiend hoot.

Kijk als je je hond de hele week niet ziet snap ik ook niet waarom je er aan begint.
Maar twee dagen per week uitlaat veel, dan kunnen we beter een heleboel hondjes uit hun lijden gaan verlossen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 04-07-16 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt