Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
christaerik schreef:Mijn teefjes hebben soms ook slijm. De één wat meer dan de ander. Een fokker die ik, zij fokt al meer dan 30 jaar, zegt hoe meer ze slijmen hoe meer pups ze krijgen.
Ik doe niet aan temperaturen. Ik merk het vanzelf wel wanneer ze beginnen.
Wat ik zelf handig vind is hydrofiele luiers bij de hand te hebben. Daar kan je de pups goed in droog wrijven. Zeker die kleintjes.
Heeft ze al melk?
idylle schreef:Ik heb kraam onderleggers voor op de bodem en flosdraad voor de navelstrengetjes. Als alles achter de rug is krijgen ze een vetbed. Verder weegschaal aanwezig, jodium om de navelstrengen te ontsmetten, nouja, alles aanwezig om t kort te houden haha.
Verder heb ik in een schriftje het nr van de dierenarts genoteerd en wat ik allemaal moet doen, zoals welke tijden noteren, kleur bandje en gewicht noteren en andere bijzonderheden, want stel dat ik wat vergeet, kan ik dus altijd even kijken wat ik 'ook alweer' moest doen.
Spannend hoor zon eerste nestje
Tendance schreef:Oh en de laatste dagen als het donker is met de zaklamp naar buiten om te plassen en poepen.
Wij hebben namelijk op die manier een keer maar net een labradorpupje niet verloren.
We hadden het niet aan zien komen en plop daar lag een pupje in het gras.
En dat terwijl we toch al heel wat bevallingen hadden meegemaakt.