Wij staan voor een raadsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:44

callum schreef:
Ts als je dan al niet nar de da wil/kan zorg dan iig voor goed voer. Een oude hond dit geven is vragen om problemen. Ga naar een goede dierenwinkel en haal goede Senior brokken. Bv proplan of royal canin.

En verder kleine beetjes poepen in huis poepen kan ook zijn prostaat zijn of anaalklieren. Maar de enige die dat kan zien is een da.

Ik heb niet gezegd dat ik niet naar de da wil. En over het voer ga ik niet over maar zoals meerdere al overheen gelezen hebben ik hen gezegd dat ik het alleen kan aangeven aan mn oma. Als het mijn eigen hond was geweest(die we niet meer hebben) was hij allang bij de da geweest.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:46

Zo te lezen krijgt de hond niet bepaald gezond voer. Brood met leverpastei (voor mensen, denk ik, dus zout) Action voer, Bonzo....... En dan zeg je dat hij het er goed op doet, lijkt me dus niet gezien je verhaal.
Geen geld voor de DA, persoonlijk at ik liever een week brood met pindakaas, en niet willen bellen.....
Genoeg adviezen hier die logisch klinken maar je hebt er weinig zin in......heb je het idee dat hij via Bokt ingestraald kan worden?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:47

Miranda95 schreef:
AlwaysH schreef:
Waarom vraag je advies als je vindt dat het niet jou hond is?
Ook weet ik niet wat een bodempje is...

Omdat het de hond van me oma is zoals hier boven staat beschreven.
Die kleine hondenbakjes van de action

Dat weet ik, maar dan moet je niet zo zeuren als we zeggen dat de DA misschien de beste optie is :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:47

Ik zou niet eens naar een dierenarts gaan, maar dat dier eerst eens goed te eten geven, Bonzo is de Mac Donalds onder het hondenvoer.
En je zegt hij doet het er goed op?
Waarom poept hij dan 5 keer per dag? Dat hoort echt niet hoor.
Ik heb met honden gewerkt, en ik kon de drollen van de honden die Bonzo of Frolic aten er zo tussenuit vissen.
Echt te smerig voor woorden.
Eet jij zelf elke dag bij de Mac Donalds?
Zo nee doe dat dan ook een hond niet aan.

Zelf zou ik eerst eens iets geven waar de darmen rustig van worden, gekookte kip en rijst en dan rustig fatsoenlijk voer introduceren.
Met nadruk op fatsoenlijk, geen Bonzo of Frolic.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:49

Hoe ga ik dit zeggen? TS, jij opent een topic voor advies, helemaal niks mis mee. Maar op ALLES wat er voorgesteld word zeg je 'Neen wel veranderen de brokken niet, dat is het probleem niet' 'nee, want ik heb geen auto' 'nee, er is geen dierenarts open' 'nee, er is geen geld' en ga zo maar door. Als hij het advies van niemand kan waarderen, sorry hoor, maar waarom dan een topic? Iedereen helpt en denkt mee, maar alles wat er gezegt wordt is fout en je kunt niks voor de hond veranderen 'want het gaat al jaren goed' ooit van een zoutgehalte in de brokken gehoord? Te veel zout verkloot de nieren. Goedkoper brok zoals bonzo is slecht opneembaar voor een hond waardoor er dus veel uitkomt. De hond is 12, dus hardstikke senior. Maar een andere 20 cent duurdere brok of vlees kan niet want daar is geen geld voor. 1 pot pindakaas en pasta minder en je hebt je 20 cent per maand! Sorry hoor, maar geef die hond alsjeblieft een nieuw huisje en een baas die wel geld voor hem heeft.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:51

Margee schreef:
Zo te lezen krijgt de hond niet bepaald gezond voer. Brood met leverpastei (voor mensen, denk ik, dus zout) Action voer, Bonzo....... En dan zeg je dat hij het er goed op doet, lijkt me dus niet gezien je verhaal.
Geen geld voor de DA, persoonlijk at ik liever een week brood met pindakaas, en niet willen bellen.....
Genoeg adviezen hier die logisch klinken maar je hebt er weinig zin in......heb je het idee dat hij via Bokt ingestraald kan worden?

Het is geen action voer dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Andere voer eet hij niet dus kan m moeilijk dwingen en kip met rijst krijgt hij ook voldoende. En onze rottweiler die er niet meer is die kreeg ook duur voer van de dierenwinkel maar poepte toch ook echt meerdere keren op een dag dus daar kan je niet over oordele

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:53

Miranda95 schreef:
Margee schreef:

Het is geen action voer dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Andere voer eet hij niet dus kan m moeilijk dwingen en kip met rijst krijgt hij ook voldoende. En onze rottweiler die er niet meer is die kreeg ook duur voer van de dierenwinkel maar poepte toch ook echt meerdere keren op een dag dus daar kan je niet over oordele

Je noemde zelf een blikje van de Action.... maar laat maar.....
Volgens jou krijgt hij alleen Bonzo maar er komt steeds meer bij. Van voor naar achter van links naar rechts!

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:54

jasmijn16 schreef:
Hoe ga ik dit zeggen? TS, jij opent een topic voor advies, helemaal niks mis mee. Maar op ALLES wat er voorgesteld word zeg je 'Neen wel veranderen de brokken niet, dat is het probleem niet' 'nee, want ik heb geen auto' 'nee, er is geen dierenarts open' 'nee, er is geen geld' en ga zo maar door. Als hij het advies van niemand kan waarderen, sorry hoor, maar waarom dan een topic? Iedereen helpt en denkt mee, maar alles wat er gezegt wordt is fout en je kunt niks voor de hond veranderen 'want het gaat al jaren goed' ooit van een zoutgehalte in de brokken gehoord? Te veel zout verkloot de nieren. Goedkoper brok zoals bonzo is slecht opneembaar voor een hond waardoor er dus veel uitkomt. De hond is 12, dus hardstikke senior. Maar een andere 20 cent duurdere brok of vlees kan niet want daar is geen geld voor. 1 pot pindakaas en pasta minder en je hebt je 20 cent per maand! Sorry hoor, maar geef die hond alsjeblieft een nieuw huisje en een baas die wel geld voor hem heeft.

Ik wil niet veel zeggen maar het is niet mijn hond dus bepaal ik niet over de kosten er van ik heb ook gezegd dag de dierenarts vandaag dicht is. En het klinkt niet ernstig . En ander voer eet hij niet dus veranderen heeft geen zin

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:55

Miranda95 schreef:
Hij stond alleen niet op voor het eten kan gebeuren jij eet ook niet altijd

Daar weet jij helemaal niets van en ik poep niet in de kamer, jij wel? Ik begrijp niet waarom je dit topic hebt geopend als je toch geen enkel antwoord wilt aannemen. Misschien dat het maar beter gesloten kan worden, want hier komen toch alleen maar meer frustraties van. Het raadsel is opgelost, maar het probleem helaas niet en de hond is de dupe.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:56

Miranda95 schreef:
Margee schreef:

Volgens jou krijgt hij alleen Bonzo maar er komt steeds meer bij. Van voor naar achter van links naar rechts!

Ik zei: kleine hondenvoerbakje van de action waar je het voer in doet

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:58

ik hoor je nergens zeggen dat je dit in overweging gaat nemen met je oma. En als je oma er niet voor wilt zorgen vind ik het jou plicht om dat over te nemen omdat jij er nu ook bij betrokken bent en advies vraagt. Waarschijnlijk stikt dat arme diertje gewoon van de buikpijn door het voer wat die krijgt, zo moeilijk is voer verandering in redelijk zelfde prijsklasse toch niet? Probeer het eens, nooit geschoten is altijd mis :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:58

Margee schreef:

Volgens mij noemde ze de voerbakjes van de Action om aan te geven hoeveel hij ong krijgt per dag, niet het blikvoer maar ik kan er uiteraard overheen gelezen hebben.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:59

Jongens, weet kunnen beter zeggen dat de hond super te pas is en er niks aan de hand is. Super voer en hij hoeft echt niet naar de da TS. Misschien kun je een constructie maken met een poepzakje er onder zodat het gewoon opgevangen wordt en je dus niks hoeft op te ruimen? Dat is DE oplossing.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 16:59

lor1_1984 schreef:
Margee schreef:

Volgens mij noemde ze de voerbakjes van de Action om aan te geven hoeveel hij ong krijgt per dag, niet het blikvoer maar ik kan er uiteraard overheen gelezen hebben.

Die bedoelde ik ook:) ik zei ook hondenvoerbakjes haha

LadyMadonna

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:02

Maar: wat wil je nou ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:04

Ik denk gewoon respectvolle reacties. :j
Omdat het niet haar hond is en zij niet zomaar die dingen kan beslissen buiten de eigenaar om.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:06

Kan ik inkomen, maar als er niks kan, wat verwacht ze dan van bokt? Want werkelijk geen enkele reactie schijnt in goede aarde te vallen of mogelijk te zijn...

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:07

LadyMadonna schreef:

Ik vraag over ideeen wat het zou kunnen zijn en niet over na de da gaan of het voer

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:09

Gentlegiant schreef:
Zou zeggen breng het hondje maar hier heen heb nog z'n opvangertje was eigenlijk n opvanger voor 2 weken maar na 3 maanden eens geïnformeerd en inmiddels zijn wij eigenaar

Heeft hier de tijd van d'r leven
En waar 3 honden kunnen eten kunnen er ook 4 eten :)

TS,misschien heb je over dit aanbod van Gentlegiant heen gelezen maar zou je dit niet willen overleggen met je Oma? Als er echt zoveel om het beestje gegeven wordt is dit m.i. een goede oplossing.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:10

Dat weten we niet; merendeel heeft hier nooit te maken met pariveterinair gedoe, je kan van ons niet zomaar dingen aannemen. We hebben ook allemaal verschillende meningen. Die van een DA is toch wel iets beter doorzocht vaak.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:11

Miranda95 schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik vraag over ideeen wat het zou kunnen zijn en niet over na de da gaan of het voer

En de opties zijn:

-Het voer
-De frequentie van voer geven
-Medisch probleem waar een da voor nodig is

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:12

Zoals ik al zei de hond gaat niet weg en blijft in de familie. Het is een schat van een beest. Ik wou dat ik hem in huis kon nemen maar krikg mn vader nooit zo ver helaas

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:16

Ts,maar denk je dan niet dat je Oom het vreselijk gevonden zou hebben dat zijn geliefde hondje medische zorg onthouden wordt?

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:18

Faruba schreef:
Ts,maar denk je dan niet dat je Oom het vreselijk gevonden zou hebben dat zijn geliefde hondje medische zorg onthouden wordt?

Wie zegt dat het ontziend wordt.
Je leest verkeerd. Want heb gezegd dat ik het nog even aankijk omdat het niet elke dag zo is. En als het echt nodig is we naar een da gaan
Maar zowiezo zijn ze zaterdags dicht hier.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:20

De antwoorden op het raadsel zijn al gegeven, maar je wil er geen 1 aannemen. Wat voor een nut heeft dit topic dan nog?
2 keer per dag brokjes geven van een ander merk, hier aan kun je de hond laten wennen. Eerst brokjes aanbieden en daarna uitlaten.
Helpt het bovenstaande niet is een bezoekje aan de DA noodzakelijk.

Je hebt het al meerdere keren gelezen, maar ik kan niks anders zeggen. Niemand.
Haal je eenhoorn erbij en laat die met magische krachten de hond beter worden. Verwacht je zo'n antwoord?

Ga in gesprek met je oma, haar vriend en eventueel meerdere familieleden. Je insteek is goed. Maar. Doe. Er. Wat. Mee. Al is het alleen maar in gesprek gaan, want met die relatief goedkope oplossing maak je het hondje een stuk gelukkiger.