kally schreef:Mooie ring, en fijn dat je op deze manier er wat troost en verbondenheid uithaalt!
Dankjewel. Ik vind de ring ook erg mooi: niet opzichtig en op het eerste oog lijkt het een normale ring.
Ik heb mezelf voorgenomen om er in ieder geval nog een maand mee te wachten, mocht ik er over een maand nog net zo over denken dan neem ik contact op met het bedrijf dat de sieraden maakt.
Onderstaand bericht stuurde ik vandeweek naar een bokker toe en het vertelt hoe ik op dit moment in het verlies sta.
Toen het net was gebeurd kreeg ik van veel mensen een lieve reactie maar ondertussen las ik tussen de regels door: 'het zal wel slijten, de tijd zal het leren'. Dat is iets wat je op dat moment echt niet wil horen.
Ik was bang dat ik me teveel door die reacties zou laten leiden maar gelukkig merkte ik al snel dat ik mijn eigen tijd neem. Als ik wil huilen dan huil ik, als ik de behoefte heb om over Rens te praten dan doe ik dit en gelukkig hebben mijn vrienden hier alle begrip voor. Dit voelt veilig.
Ik merk wel dat ik de laatste tijd meer over Rens droom, vaak weet ik dan dat er iets met zijn poot is of dat hij snel doodgaat. Ik weet dan ook niet of ik het fijne dromen moet vinden of niet. Het maakt me op dit moment verdrietig omdat hij echt nooit meer terugkomt en dat kan ik nog steeds niet bevatten.
Bij alles wat ik doe denk ik aan hem en speelt de gedacht ik mijn hoofd: 'als hij er nu nog was geweest, dan ...'.
Soms denk ik dat ik hem hoor snurken, maar dan blijkt het een zuchtje wind te zijn of een geluid van buiten. 's Nachts luister ik of ik hem hoor slapen en het is haast ondraaglijk dat die stilte niet weggaat.
Wat ik trouwens nog vergeten ben te vertellen was dat mijn vriend mij tijdens onze vakantie ten huwelijk heeft gevraagd. Naderhand zijn er een paar foto's gemaakt en deze foto heeft me heel erg geraakt. Noem het onzin, noem het toeval, maar ik heb bij deze foto echt het gevoel dat Rens er stiekem toch bij is geweest.