Buren voeren katten uit de buurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:20

Ik ben 100% kattenmens en mijn ouders hebben ook een buitenkat (wonen in het buitengebied), maar ik vraag me wel eens af of kattenmensen wel helemaal realistisch zijn. Als je schrijft 'Mijn kat loopt buiten vrij rond en eet dan mee bij de buren en dat vind ik nogal rot van mijn buren want ze voeren slecht voer, dus ik wil dat ze stoppen met buiten katten voeren', dan kan iedere kattenliefhebber zich daarin vinden. Maar wat als je 'kat' in dat vervangt door een andere diersoort?
Bijvoorbeeld:

Ik heb een papegaai die graag zijn vleugels strekt en die ik dus ook regelmatig vrij door de wijk laat vliegen. Alleen hebben mijn buren vetbolletjes in hun tuin hangen voor de koolmeesjes. Die zijn ongezond voor papegaaien. Ik wil dus dat mijn buren hun vetbolletjes weghalen, want mijn papegaai eet ze natuurlijk ook en dan zit ik steeds met de dierenartsrekening.

Dat klinkt ineens heel anders...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-16 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:20

Cayenne schreef:
Ik ben zelf ook van mening dat iedere katteneigenaar verantwoordelijk is voor zijn eigen kat.

Dat ben ik volledig met je eens. Dat betekent dus ook dat iemand anders niet verantwoordelijk is voor het voeren en in huis halen van een kat die ze niet hebben aangeschaft.
Of dat nou een (al dan niet echte) zwerfkat is, of de kat van de buren.

@TS: jouw probleem is een lastig ding, en misschien ook een soort van generatie-probleem. Wij hadden vroeger een overbuurman, en die had ook regelmatig “een aanlooppoes”, zoals hij dat dan noemde. Als kind had ik daar geen idee bij, maar nu wel. Wat er gebeurde was als volgt: hij zag een kat door de tuin lopen, en zette daar dan eten voor neer. “Oh, een kat, die heeft misschien wel honger”. (Ja, vraag me niet hoe dat idee ontstaan is.). Katten zijn opportunisten, dus poes kwam de volgende dag weer voor een bordje brokjes. En ja, het vermaledijde bordje melk ook. “Ah, poes heeft honger, want at gisteren ook al alle brokjes op”. En in een mum van tijd had hij dus (weer) een aanlooppoes.
En echt, ik heb geen idee hoe je dat oplost. De voormalige overbuurman was daarin ook niet voor rede vatbaar.

Voor iedereen die zich afvraagt waarom katten wel (moeten) loslopen, raad ik het boek aan “Het geheim van de kat” van John Bradshaw.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:32

Er was onlangs een ander topic van mensen waarvan de buurman gedreigd had hun kat te vermoorden omdat die steeds ongewenst bij hem op visite kwam. Dan kun je toch beter dit hebben! Tja dat is het probleem met buitenkatten dat ze overal heengaan. HOUD ZE DAN OP EIGEN TERREIN!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:35

Roodvos schreef:
Cayenne schreef:
Ik ben zelf ook van mening dat iedere katteneigenaar verantwoordelijk is voor zijn eigen kat.

Dat ben ik volledig met je eens. Dat betekent dus ook dat iemand anders niet verantwoordelijk is voor het voeren en in huis halen van een kat die ze niet hebben aangeschaft.
Of dat nou een (al dan niet echte) zwerfkat is, of de kat van de buren.

@TS: jouw probleem is een lastig ding, en misschien ook een soort van generatie-probleem. Wij hadden vroeger een overbuurman, en die had ook regelmatig “een aanlooppoes”, zoals hij dat dan noemde. Als kind had ik daar geen idee bij, maar nu wel. Wat er gebeurde was als volgt: hij zag een kat door de tuin lopen, en zette daar dan eten voor neer. “Oh, een kat, die heeft misschien wel honger”. (Ja, vraag me niet hoe dat idee ontstaan is.). Katten zijn opportunisten, dus poes kwam de volgende dag weer voor een bordje brokjes. En ja, het vermaledijde bordje melk ook. “Ah, poes heeft honger, want at gisteren ook al alle brokjes op”. En in een mum van tijd had hij dus (weer) een aanlooppoes.
En echt, ik heb geen idee hoe je dat oplost. De voormalige overbuurman was daarin ook niet voor rede vatbaar.

Voor iedereen die zich afvraagt waarom katten wel (moeten) loslopen, raad ik het boek aan “Het geheim van de kat” van John Bradshaw.

Geeft deze auteur ook specifiek dat advies? 'Laat allemaal uw kat gewoon los'? Of is het meer een gebrek aan motivatie om zélf de kat dusdanig uit te dagen dat zijn jachtinstinct (en andere behoeften) op eigen terrein bevredigd wordt? In zijn boek 'dit is de hond' raad hij namelijk ook niet aan om alle honden maar gewoon los te laten. Wél legt hij heel duidelijk uit hoe de hond denkt/werkt en welke behoeften van de hond bevredigd moeten worden voor een tevreden hond.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:43

Roodvos schreef:

Maar dan vraag ik me een beetje af of de kat wel zo geschikt is als huisdier. De woonwijken zijn levensgevaarlijk voor katten ivm aanrijdingen.
Ik denk, dat een dier dat je niet binnen een omheining kan houden, dan niet geschikt is als huisdier. Tenzij je dus een tuin hebt die je af kan zetten oid.
Maar Nederland is op veel plaatsen gewoon te druk voor loslopende huisdieren. Niet alleen voor de overlast, maar ook de risico's voor het dier.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:47

eilleen333 schreef:
Roodvos schreef:

Maar dan vraag ik me een beetje af of de kat wel zo geschikt is als huisdier. De woonwijken zijn levensgevaarlijk voor katten ivm aanrijdingen.
Ik denk, dat een dier dat je niet binnen een omheining kan houden, dan niet geschikt is als huisdier. Tenzij je dus een tuin hebt die je af kan zetten oid.
Maar Nederland is op veel plaatsen gewoon te druk voor loslopende huisdieren. Niet alleen voor de overlast, maar ook de risico's voor het dier.

Wij hebben een kat en wonen in hwt buitengebied. Het hebben van de kat is overlegd met onze directe buren, overlast geeft ze niet. Maar we wonen aan een (weliswaar rustige) straat waar 60 km gereden wordt. Wij kiezen er voor dat risico te nemen om haar los te laten lopen. Liever dat ze een kort leven heeft gehad en lekker rond heeft kunnen lopen dan een lang leven opgesloten in een tuin of huis.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:49

De meeste katten zijn prima binnen te houden, maar dan moet je wel wat aanpassingen doen in je inrichting.

Een grote krabpaal met veel plateaus bijv, evt naast een kast of een serie wandplankjes.
Veel hogere en lagere lig- en verstopplekjes creëren.
Denkspellen aanbieden en bij voorkeur ook afwisselen, al begin je maar met snoepjes te strooien of een pringlesbus voorzien van gaten en daar brokken in steken.
Speelgoed aanbieden, liefst dingen als hengeltjes/verenstokjes en van die automatische bewegende muizen etc, spullen met kattenkruid (catnip) zijn vaak ook een grote hit maar bijv pijpenragers/chenille en tie-wraps zijn ook geweldig volgens veel katten.
Evt kun je je kat leren om op commando te gaan zitten, high five, handstand etc, catmantoo op youtube heeft daar diverse tutorials over.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:50

Maartje1990 schreef:
Wij hebben een kat en wonen in hwt buitengebied. Het hebben van de kat is overlegd met onze directe buren, overlast geeft ze niet. Maar we wonen aan een (weliswaar rustige) straat waar 60 km gereden wordt. Wij kiezen er voor dat risico te nemen om haar los te laten lopen. Liever dat ze een kort leven heeft gehad en lekker rond heeft kunnen lopen dan een lang leven opgesloten in een tuin of huis.

Geen persoonlijke aanval hoor, maar wat als ze net niet dood worden gereden en een paar dagen in de bosjes liggen te creperen?
Ik snap dat mensen katten willen en dat deze buiten het best hun ding kunnen doen. Maar ik wordt altijd zo triest van de oproepjes van vermiste katten, de lijken op de weg etc. Dan vraag ik me altijd een beetje af of het niet anders kan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:51

Ik kan me bijna niet voorstellen dat de kat dan niet in 1 klap dood is.

Maar dan denk ik dat we haar zo gevonden hebben. Vooral weiland hier

kimmie261

Re: Buren voeren katten uit de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:54

nou ik heb er zo'n 3 stuks van de weg afgehaald,levend en al,uiteindelijk stikkend in hun bloed in mijn auto..

zou het echt afschuwelijk vinden als 1 van mijn dieren zó'n dood moest hebben...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:57

Ik heb er een voor de auto gehad, die had zn rug gebroken, duurde even voor hij dood was. Erg naar om te zien.
Was trouwens een suicidekat, ik kwam aanrijden met ongeveer 30, hij kijkt me aan en springt onder mn wiel.... Heel naar!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:59

Tsja, mijn zus woont ook buitenaf met alleen een 60 km weg in de buurt. Maar wel elk jaar minstens 1 kat plat. Kan ze weer een kitten uit het asiel halen onder het mom dat de katten in elk geval goed leven, ook al is het maar kort. Maar ik denk toch dat als je zo'n kattenvriend bent je dan zorgt voor een grote ren (grond zat in dit geval, dat is het niet) ipv elke keer weer uit te huilen omdat het zó zielig is dat er weer een kat plat is. :n
Verkapt zit er in die zin 'liever kort, maar gelukkig leven' natuurlijk een sneer naar mij met mijn binnen en tuin kat. Mag ze vinden, ik denk dat ik mijn wens van een kat hebben prima heb omgezet naar een kat die ik naast een gelukkig, lui leventje óók veiligheid kan bieden.

En als iedereen zo weloverwogen aan een kat begon als menig paardeneigenaar aan paard, dan zouden er wellicht minder huiskatten zijn. Misschien dat er dan eindelijk eens wordt nagedacht over het onbenullig vermeerderen van katten omdat al die pretnestjes zo'gezellig' zijn..
Maar goed, daarmee ga ik natuurlijk ernstig off topic. Al blijft ik wel op mijn stokpaardje zitten dat je als diereneigenaar voor wat voor dier dan ook verantwoordelijkheid moet nemen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:05

Maartje1990 schreef:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de kat dan niet in 1 klap dood is.

Helaas is dat dus ook heel vaak niet het geval. Ligt een beetje aan de omstandigheden, hoe hard de auto's rijden en hoe je kat geraakt wordt. Maar ik zou er niet vanuit gaan dat ze er niets van merken...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:08

lor1_1984 schreef:
Wat een bs zeg, de buren laten meebetalen aan dierenartsrekeningen omdat JIJ je kat niet bij je houdt. :')

Meebetalen? Nope, ze hebben de kat in eigendom overgenomen. Wij betalen dus niet mee aan HUN dierenartskosten :+
Lees anders het verhaal nog een keer :) Verder is het nooit mijn kat geweest, dus ik blijf er lekker buiten :P

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:13

Cayenne schreef:
lor1_1984 schreef:
Wat een bs zeg, de buren laten meebetalen aan dierenartsrekeningen omdat JIJ je kat niet bij je houdt. :')

Meebetalen? Nope, ze hebben de kat in eigendom overgenomen. Wij betalen dus niet mee aan HUN dierenartskosten :+
Lees anders het verhaal nog een keer :) Verder is het nooit mijn kat geweest, dus ik blijf er lekker buiten :P

Volgens mij reageert ze ook niet op jou, maar op de laatste zin van melissaaxo die nog onder jou reageert :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:22

Klopt, ik reageerde op de post van Melissaaxo. :)

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:33

Klagen als katteneigenaar omdat je kat bij de buren eet en drinkt... :') Jouw kat op hun terrein? Lekker bij je houden, heb je er ook geen last vind. Vind het altijd wonderbaarlijk dat katteneigenaren menen dat hun dier op ieders terrein mag komen en dan nog gaan klagen omdat ze daar te eten krijgen.

Bovendien: een kat ziet mensen als personeel, niet als hun baas. Ze wisselen heel makkelijk van huis hoor :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:37

Maanon_ schreef:
Roodvos schreef:

Geeft deze auteur ook specifiek dat advies? 'Laat allemaal uw kat gewoon los'? Of is het meer een gebrek aan motivatie om zélf de kat dusdanig uit te dagen dat zijn jachtinstinct (en andere behoeften) op eigen terrein bevredigd wordt? In zijn boek 'dit is de hond' raad hij namelijk ook niet aan om alle honden maar gewoon los te laten. Wél legt hij heel duidelijk uit hoe de hond denkt/werkt en welke behoeften van de hond bevredigd moeten worden voor een tevreden hond.

Nee, natuurlijk niet, maar dat kan je zelf ook wel verzinnen.

Ik kan hier natuurlijk niet in 1 zin samenvatten waar de auteur een heel boek voor nodig heeft. In tegenstelling tot de hond is de kat niet actief gedomesticeerd en gefokt op gedrag om het geschikt te maken voor bepaalde taken en in onze huizen te leven. Katten zijn eeuwenlang als nuttig ervaren omdat ze de opslagplaatsen vrij van muizen en ratten hielden. Nu de levens van mensen drukker worden en het woonoppervlak per mens kleiner, wordt de kat steeds vaker gezien als gezellig huisdier. Ze zijn makkelijk te houden (zindelijk, gaan op de kattenbak, vaak weinig ziek, je hoeft er niet mee te wandelen, kunnen goed een dag alleen zijn) en hebben minder ruimte nodig dan een grote hond.

In tegenstelling tot de hond is het domesticatie-proces van de kat nog niet afgerond. Je hebt met de kat dus nog niet een volledig “huisdier” in huis.
Je kan niet verwachten dat een dier met beperkte sociale aanleg, dat eeuwenlang getolereerd is als nuttige jager, in een paar decennia volledig transformeert tot luie bankhanger. Echter is het tolerantie-niveau van mensen de laatste 20-30 jaar in sterk tempo afgenomen. Sneller dan de kat in zijn ontwikkeling kan bijhouden. Mede ook omdat katten (nog steeds) niet gericht gefokt worden. De boerenkat krijgt jongen van een toevallig passerende onbekende kater, en ook hier op Bokt zie je regelmatig een "oeps" danwel een "pret"nestje. Die kittens vinden (vaak) hun weg wel weer, maar vader en moeder zijn niet geselecteerd op hun aanleg om te leven in verstedelijkt gebied, en dus zal het van toeval afhangen in hoeverre de kittens die aanleg wel hebben.

Dat er individuen zijn waarmee dat lukt, wil niet zeggen dat elke kat geschikt is als 100% binnenkat (zoals in veel van dit soort topics gesuggereerd wordt). Er zijn meerdere voorbeelden van katten die dan hun eigenaar gaan aanvallen of ander gestoord gedrag ontwikkelen.

Voor hun geestelijke gezondheid hebben katten het nodig om een territorium te hebben, te ruiken, te sluipen, jagen, springen, rennen. (En dat kan prima een afgezette tuin zijn.) Maar niet iedere kat zal kunnen gedijen in een appartement met eventueel nog een balkon.

En dan is er ook nog verschil tussen de stedelijke gebieden en het buitengebied. Ook voor wat betreft eisen die aan de kat worden gesteld. In de stedelijke gebieden zal een bankhanger met weinig jachtinstinct prima gedijen. Maar ik heb nog steeds katten om de opslag van paardenvoer muisvrij te houden. Ik maak dus nog steeds dankbaar gebruik van het jachtinstinct van de kat en het talent als muizenvanger.

Maar ik val er dan ook niet over dat ik buurkatten over mijn terrein zie wandelen. Net zoals dat mijn buren er niet overspannen van worden dat mijn kat hun kat laat zien waar de grenzen van zijn terrein liggen.

Bradshaw eindigt zijn boek dan ook met een lans te breken voor hoe de kat van de toekomst eruit moet komen te zien. Omdat het domesticatie-proces nog niet is afgerond, hebben we nog mogelijkheden de kat zodanig te vormen dat het dier beter aansluit bij onze (vaak verstedelijkte) levens.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:56

Ceffyl schreef:
twinducklin schreef:
Ik vind sowieso vreemd dat in deze tijd waarin we leven nog katten los mogen lopen. Het is veel te druk op straat en veel buren die er overlast van hebben.

Tja, als je in de stad woont dan weet je dat je last kan hebben van elkaar. Met veel mensen op een klein stukje bij elkaar moet men een beetje tolerant zijn. Mijn buren hebben kinderen. Schreeuwen de hele dag. Schoppen non-stop ballen in de tuin die vervolgens zelf gepakt worden of ik moet terug gooien. Vind ik ook heel irritant. Hou je kinderen in je eigen tuin zonder dat ik in het geschreeuw zit zou ik kunnen denken. Daarentegen heb IK ervoor gekozen om midden in een stad te leven. Mijn buren vinden katten ook niet heel fijn. Ik heb aangeboden mee te betalen aan opties om mijn kat uit hun tuin te houden en zelfs om 1 keer per week drollen te scheppen al weet ik dat mijn katten altijd gewoon hun bak gebruiken, maar verder vind ik dat mijn kat ook recht heeft om vrij rond te lopen. Net als hun kinderen. Zij hebben last van mij misschien, maar ik net zo goed van hen. Daarnaast werkt je kat binnenhouden alleen als iedereen dat doet. Ik vind het sneu om mijn kat binnen te houden terwijl de 14 andere buurkatten gewoon nog de buurt afstruinen.

Leven en laten leven. Je niet zo druk maken over anderen en alles net wat lichter nemen zou voor heel veel mensen hierbij de oplossing zijn. Volgens mij deed "vroeger" men veel minder moeilijk over buitenkatten. Ik kan me niet herinneren dat wij ooit gezeur hadden iig.

Vergelijk je een kat nou met een kind? Serieus?!?!
Moet niet gekker worden...

Ik denk ook dat ts de kat beter binnen kan houden, je kunt voor iemand niet bepalen wat ze op eigen terrein doen. En de discussie mbt hoe ver een kat gedomesticeerd is tov van een hond, geen idee... Maar je koopt een HUISDIER, die hoort dus binnen, of in ieder geval op eigen terrein zodat anderen er geen last van hebben, jij wilde immers een dier.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:58

Iemand vergeleek een kat met een kind? Serieus?!?! Kan de reactie niet meer terugvinden.
Moet niet gekker worden...

Anyway...
Ik denk ook dat ts de kat beter binnen kan houden, je kunt voor iemand niet bepalen wat ze op eigen terrein doen. En de discussie mbt hoe ver een kat gedomesticeerd is tov van een hond, geen idee... Maar je koopt een HUISDIER, die hoort dus binnen, of in ieder geval op eigen terrein zodat anderen er geen last van hebben, jij wilde immers een dier.[/quote]

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:59

Dat katten dus wel los (moeten) lopen is nog altijd iets wat je zelf suggereert, deze conclusie heb je zelf aan het boek verbonden. Ze hoeven niet per se los te lopen en overal te komen, als er maar wel aan hun natuurlijke behoeften aan jagen, springen en rennen wordt voldaan.

Als eigenaar kies je er ook bewust voor om een nog niet volledig gedomesticeerd dier in huis te nemen. Misschien moeten we ons ook afvragen of de kat dan wel voor iedereen geschikt is. Blijkbaar is het helemaal niet zo gemakkelijk om de kat in zijn behoeften te voorzien. De keuze om een niet volledig gedomesticeerd dier in huis te nemen ligt nog altijd bij jou, daar hebben de buren weinig mee te maken. Zij hoeven niet op te draaien voor het nog niet volledig gedomesticeerde dier van jou. Kun je een dier niet zélf geven wat deze nodig heeft, dan moet je er geen aanschaffen. Volgens mij geldt dat bij alle dieren wel.

Blijkbaar lukt het jou wel, door het inzetten van de kat als muizenvanger. Maar een kat als huisdier in een woonwijk of stedelijk gebied zal op een andere manier in zijn natuurlijke behoeften voorzien moeten worden. Zónder overlast bij de buren te veroorzaken.

Ik raak verder niet overspannen hoor. Ik zie alleen geen enkele reden waarom katten 'wel los moeten lopen'. Ook niet in dit stuk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:09

lor1_1984 schreef:

Oh sorry, dan heb ik niets gezegd :P Vond het al zo vreemd omdat we het verder gewoon eens zijn :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:14

Ik ben kattenfan. Maar er zijn diverse soorten katten. In een omgeving waar een kat buiten alleen narigheid gaat veroorzaken moet je naar een echte binnenkat zoeken.Bijv. een Britse korthaar,althans die ik daarvan gezien heb waren geheel aangepast aan een binnenleven.Veel Europees korthaarkatten zijn daar toch nog teveel halfwild voor.Sorry als ik fouten maak over de rasbenamingen,ik heb het allemaal van horen zeggen.Zelf alleen aanloopkatten momenteel,er mag er best een serieus worden.Maar ik heb wel een hekel aan dode vogeltjes op de stoep.19 jaar een eigen buitenkat gehad,misschien haalde die ook wel van alles uit, maar dat zag ik dan nooit.Een heel katvriendelijke buurt hier.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:14

Oke, ik ga mijn mening geven.. Hopelijk krijg ik niet de volle laag, dit is gewoon hoe ik erover denk.

Om te beginnen, de buurvrouw vind ik geen slimme actie hebben door de katten te voeren en dus ook de katten van een ander, en al helemaal jullie kat niet, en al helemaaaal niet na het al 100x aangegeven te hebben.

Maar je weet ook niet wat mensen verderop bij jullie allemaal geven aan de kat van jullie. Want dat kan je niet in de gaten houden..

Verder katten en buiten, ik begin lichtelijk een hekel te krijgen aan katten die buiten rond lopen. Maar dat is gewoon door eigen ervaring, continu kattenpoep in onze tuin, krassen op de auto, en ga zo maar door, en dat door katten van anderen..

Mijn mening is dat wanneer je besluit een huisdier neemt hem gewoon binnen moet houden, want ik schaf zelf namelijk toch ook geen hond aan om hem buiten over straat te laten lopen, het zelfde voor een paard, die laat je ook maar op een bepaald stuk komen wat van jezelf is.

Hier aan het einde van de straat woont een ouder stel, die hebben een kat, en die licht continu aan een riempje als hij buiten is, en dan niet een riempje van een meter nee hij kan de hele plaats over, zonder dat andere er last van hebben.. Hij gaat er trouw dagelijks mee wandelen, en de kat heeft niemand last van en komt toch buiten!

Wat ik op de eerste pagina las van je tuin afschermen zou een prima idee zijn, want dan hebben anderen ook geen last van jouw kat. Want je zou toch niet willen dat andere mensen de poep van jouw kat, en de krassen op spullen van jouw kat..

Ik zou zeggen houd je kat aan een "lange" lijn, of scherm je tuin af, zodat jij geen last hebt van je buren, en hun jou kat niet voeren kunnen. En zwerf katten, wie weet wat voor enge ziektes ze bij hebben, en als jou kat het over neemt zit jij er mee te kijken!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:30

Cayenne schreef:
lor1_1984 schreef:

Oh sorry, dan heb ik niets gezegd :P Vond het al zo vreemd omdat we het verder gewoon eens zijn :P

Nee hoor, ben het met je eens en vind ook dat jullie het prima hebben opgelost met je eigen kat die nu niet meer van jullie is. :)
Ikzelf ben eens met kennissen mee naar Zeeuws-Vlaanderen gereden vanuit Nunspeet om een kat te droppen bij een boerderij waar hij met open armen ontvangen werd als nieuwe muizenvanger.
Die kat was niet te hanteren in huis en veroorzaakte in de woonwijk veel overlast bij mensen door in te breken enzo.
Die wilde ik ook niet in een woonwijk herplaatsen omdat hij anders wsl van hot naar her gesleept zou gaan worden.