[VOLG] Rottweiler X Rottweiler/Bernersennen pups

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:31

jasmijn16 schreef:
Met de pups gaat het super, ze groeien allemaal goed en hebben nu de oogjes allemaal open. Breezer gaat wat minder, ze heeft de wond van de keizersnede een beetje ontstoken. Na overleg met de da toch nog maar een kuurtje gegeven voor 5 dagen. Ze is verder super te pas! Foto's komen er aan.

Ik zou het even overleggen met de DA maar je zou eventueel honingzalf kunnen gebruiken voor de wond.

Jorinda

Re: [VOLG] Rottweiler X Rottweiler/Bernersennen pups

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:34

Ik heb ook hele goede ervaringen met honingzalf. Ik gebruik die van Vetramil.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:40

Dat is best een plan! Ik zal het even overleggen, wel moet er rekening gehouden worden dat de pups er ook dicht bij zitten en er dus een kans is dat de pups iets van een zalf ofzo binnen kunnen krijgen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:41

Daarom even overleggen inderdaad. Volgens mij kan dat niet zo heel veel kwaad, maar de dierenarts kan je dat met meer zekerheid zeggen haha. Ik kan het nml ook best mis hebben.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:42

Wat een leuk nest zeg, ik volg!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:45

jasmijn16 schreef:
Dat is best een plan! Ik zal het even overleggen, wel moet er rekening gehouden worden dat de pups er ook dicht bij zitten en er dus een kans is dat de pups iets van een zalf ofzo binnen kunnen krijgen.

Wij gebruikte het ook na de keizersnede. Zolang je het alleen op de wond doet en er geen hele dikke laag op smeert kan het weinig kwaad volgens mij. Maar wellicht denkt jouw dierenarts daar anders over.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:36

Vandaag de pups lekker naar buiten gehad, het was heel erg benauwd in de kist en de pups vonden het veel lekkerder buiten. We hebben een zwembadje gekocht bij de action waar ze met zn allen in liggen.

Afbeelding

We hebben ze in een hoek gezet, uit de wind en uit de zon

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:41

Is dat niet al vroeg. Of is dit niet erg. Die van ons zijn nu 3 weken en heb ik nog niet buiten gehad.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:45

mammaloetje schreef:
Is dat niet al vroeg. Of is dit niet erg. Die van ons zijn nu 3 weken en heb ik nog niet buiten gehad.

Die van ons zijn net een paar dagen ouder dan 3 weken. Wij vinden dat het geen kwaad kan, we letten erg op dat de pups niet op de tocht of in de zon staan. Ook kijken we of de pups het niet te koud hebben, ze wagelden allemaal vrolijk rond en kropen niet allemaal op elkaar maar lagen een beetje verspreid. Ze hadden het dus niet koud. Moeders kon er ook makkelijk in en uit, de pups werden dus ook gewoon gevoed.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:50

Ik zag deze titel.. En dit is volgens mij de kruising die wij later moeten gaan hebben :D
Wat een geweldige pups!

Ik ben jaloers op alle toekomstige eigenaren <3

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 18:52

Nachtlampje schreef:
Ik zag deze titel.. En dit is volgens mij de kruising die wij later moeten gaan hebben :D
Wat een geweldige pups!

Ik ben jaloers op alle toekomstige eigenaren <3

Ja, het is echt een geweldige kruising en alle pups zijn erg goed gelukt! Het zijn allemaal echt schatjes.

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:56

jasmijn16 schreef:
mammaloetje schreef:

Die van ons zijn net een paar dagen ouder dan 3 weken. Wij vinden dat het geen kwaad kan, we letten erg op dat de pups niet op de tocht of in de zon staan. Ook kijken we of de pups het niet te koud hebben, ze wagelden allemaal vrolijk rond en kropen niet allemaal op elkaar maar lagen een beetje verspreid. Ze hadden het dus niet koud. Moeders kon er ook makkelijk in en uit, de pups werden dus ook gewoon gevoed.

Die van jullie zijn net iets meer als 2 weken toch? Eens kijken of ze hier ook van die badjes hebben is net wat.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 19:17

mammaloetje schreef:
Die van jullie zijn net iets meer als 2 weken toch? Eens kijken of ze hier ook van die badjes hebben is net wat.

Ja! Sorry haha klopt helemaal, die badjes zijn ideaal.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:04

jasmijn16 schreef:
mammaloetje schreef:

Ja! Sorry haha klopt helemaal, die badjes zijn ideaal.

Daar zou ik ook een beetje mee uitkijken hoor, ze kunnen nog niet veel hebben.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 11:26

Diablo schreef:
Daar zou ik ook een beetje mee uitkijken hoor, ze kunnen nog niet veel hebben.

We passen ook echt goed op, het is niet zo dat ze ik weet niet hoelang buiten hebben gelegen, gewoon even toen we mama lekker uitlieten en de kist schoonmaakten. Ook was er altijd iemand bij om ze in de gaten te houden. Ze groeien allemaal als kool, de grootste zit nu rond de 1,5 kilo. En dat voor een pup van 2,5 week

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:22

Die pup die in het midden ligt. Met witte teentjes.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:17

Hé, wat handig dat badje. Kruipen ze er niet uit? Hier klauteren ze al bijna uit de werpkist, maar het zijn dan ook joekels voor hun leeftijd.

Vind het voor de mijne nog te vroeg om ze buiten te laten, maar hier waait het dan ook veel en vaak hard. Op deze leeftijd hebben ze toch nog moeite hun temperatuur zelf op peil te houden.
Onze teef vindt het zelfs niet leuk als de pups zelf uit de werpkist gaan. Liet jullie teef het toe toen jullie ze naar buiten deden? Ze liggen er wel super relaxed bij zo te zien.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 12:28

JoSav schreef:
Hé, wat handig dat badje. Kruipen ze er niet uit? Hier klauteren ze al bijna uit de werpkist, maar het zijn dan ook joekels voor hun leeftijd.

Vind het voor de mijne nog te vroeg om ze buiten te laten, maar hier waait het dan ook veel en vaak hard. Op deze leeftijd hebben ze toch nog moeite hun temperatuur zelf op peil te houden.
Onze teef vindt het zelfs niet leuk als de pups zelf uit de werpkist gaan. Liet jullie teef het toe toen jullie ze naar buiten deden? Ze liggen er wel super relaxed bij zo te zien.

Het badje is echt geweldig, ze kunnen er nog net niet uit haha. Wij hebben hier een gedeelte van de tuin met geen wind, het is hier dan ook erg warm en binnen heel erg benauwd. Breezer vind het niet erg als de pups er uit gaan, ze wandeld mee, kijkt even waar we ze heen brengen en snuffelde even. Daarna was het goed.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:20

Ze zijn werkelijkwaar heel erg leuk.
Ik vind het een prachtige kruising.
Ben ook benieuwd hoe ze uitgroeien.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:05

Vandaag toch maar WEER naar de da geweest met breez, ze had wat verhoging en ze krijgt de wond maar niet schoon en ondanks de antibiotica blijft er een ontsteking zitten. De da heeft de hechtingen er uit gehaald, omdat ze gevoelig/allergisch is voor het normale soort hechtdraad wat er is gebruikt waardoor de ontsteking dus steeds terug kwam. Dit was te zien omdat de ontsteking echt bij de knoopjes van het hechten zat. Ze heeft meteen een aantekening gekregen zodat mocht ze ooit nog een keer geopereerd moeten worden, ze niet met dit soort draad hechten. Ook hebben we een kuurtje van een week gekregen. Verder komen de pups ongeveer 70 gram per dag aan, sommige zelfs 100. Breez heeft ook even een shotje calcium gehad omdat ze een wat snellere hartslag had en het tandvlees wat bleek was, wat ook overeenkomt met de ontsteking. De calcium is zodat ze het qwa voeden net wat makkelijker krijgt. En zodat ze zich wat minder op gaat geven voor de pups, maar net even wat meer voor zichzelf heeft. De pups hebben gister voor het eerst 'pap' gehad, dit viel erg in de smaak. De zwaarste pup zit op 1,8 kg. Vandaag zijn ze 3 weken.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 14:52

De pups groeien als kool, super gaaf om te zien. Breezer zit alleen nog in de kist om te voeden, verder wandeld ze hier lekker rond en kijkt ze soms of alles goed gaat bij de pups. Dan loopt ze een rondje door de kist en gaat ze er weer uit, en hebben wij alles weer aan het piepen haha. De pups krijgen nu 2x daags een papje van geweekte puppy brok. Dit vinden ze super. We doen ze s'ochtends en s'avonds even naar buiten, dan gaan ze allemaal poepen en plassen, ze lopen dan even rond en krijgen daarna het papje. Ze hebben nu ook de bandjes om.
Beetje een slechte kwaliteit van de foto's sorry..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:00

Awhh wat snoezig die rottie koppies <3

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:07

Wat een super mooie hondjes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:29

Het zijn er zo veel :wow: <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 16:43

Zo leuk, ze zijn precies een dagje ouder dan de pups van het nest waar ik bij ingeschreven sta. Zo leuk om de verschillen te zien <3 :D