Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowgirl schreef:hahaha overlast...dat heb je wanneer de buurman de hele dag zit te drummen of te boren, hang jongeren die de hele ncht kabaal maken. Poesje door de tuin die een vogeltje vangt valt echt niet onder overlast hoor. Maar goed ik weet dat men op bokt serieus kan overdrijven en gemiddelt een hekel heeft aan katten.
Eoweyn_x schreef:Jammer dat je niet gelooft dat andermans kat mijn konijn vermoordde, de ander flink verwondde.
Je bent vast een katteneigenaar?
Zoolgangster schreef:Eoweyn_x schreef:Jammer dat je niet gelooft dat andermans kat mijn konijn vermoordde, de ander flink verwondde.
Je bent vast een katteneigenaar?
Ik kan mijn cavia's niet eens veilig in de tuin laten lopen... moeten 2 rennen omheen, en dan nóg zitten er meerdere katten uit de buurt op te loeren. Moet de hele tijd "baby-sitten" dus...Ook mijn buren werden de kattenoverlast (bestaande uit: plassen, sproeien en poepen, naast vogeltjes doodmaken) zat, en lieten zelfs glasscherven in de voortuin storten.
Maar goed, dat is off topic, gelukkig vindt TS zelf wèl dat ze iets aan het kattengedrag moet doen.
xniieeenke schreef:Dan meld je dat bij je buren??
elenaMM77 schreef:wilde je dan werkelijk prooidiertjes vrij door je tuin laten rennen zonder toezicht?
dan ben je ze zo kwijt aan een roofvogel. waarom 2 rennen? neem aan dat 1 goede ren meer dan afdoende werkt tegen al het roofspul.
of dat nu katten, of marters, of roofvogels.
je cavia's niet vrij rond kunnen lopen en daar alleen katten de schuld van geven, omdat ze anders gewoon vrij rond kunnen rennen.. is net zoiets als katten de schuld geven dat vijvertjes een net nodig hebben omdat er anders vissen verdwijnen (menig vis wordt gewoon verschalkt door een reiger, of andere roofvogel). Dat de kat tevens een bedreiging kan vormen.. helemaal mee eens.. Maar een prooidier houden en dan de kat de schuld geven dat ze niet vrij rond kunnen rennen buiten is natuurlijk onzin.. want dan ben je m sowieso een keer kwijt aan een ander roofdier.. te makkelijke prooi, een prooidier met afgesleten natuurlijke instincten.
Yasmijntje schreef:Wij spuiten regelmatig katten uit de tuin met de tuinslang, of een bak water eroverheen.
Katten hebben er echt een pesthekel aan, maar je doet ze verder geen pijn.
Eight schreef:Scherven in de voortuin? Hoop dat die er zelf eens per ongeluk in gaat staan, idioot.
Animal schreef:Ik kan vertellen dat een plantenspuit of tuinslang ineens weinig indruk meer maakt wanneer je hokken met vogels in de tuin hebt.. Net als die ultrasone geluidsdingen, schrikdraad, geurspray of wat dan ook. Ze zijn dan erg volhardend en vinden wel een manier om er omheen te komen.
Een hond die ze weghaalt werkt het beste, maar toen die even verplicht rust had (had zich flink verstapt), liepen die beesten binnen 3 uur alweer door de tuin opweg naar de duiven.
De eigenaren van de katten gaven er niks om. Tja, dat is zijn natuur! Of 'moet ik hem soms binnen opsluiten dan?' Je kunt hem gewoon wegjagen hoor!
Ik snap ook wel dat het voor katteneigenaren haast onmogelijk is om te voorkomen dat die beesten overlast veroorzaken, tenzij je ze binnen laat blijven natuurlijk. Maar ik vind het niet kunnen dat het gewoon weggewuifd wordt met 'tja, dat is de natuur' wanneer een kat een of meerdere beesten van jou doodt.
Cowgirl schreef:Glasscherven in de tuin???/ Stelletje eikels.
love_western schreef:Ik weet van de meeste katten hier niet eens wie de eigenaren zijn