Mijn kat spaart vogels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: Mijn kat spaart vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:29

In de tuin schijten, dieren vermoorden, voor mij is dat overlast ja.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:32

hahaha overlast...dat heb je wanneer de buurman de hele dag zit te drummen of te boren, hang jongeren die de hele ncht kabaal maken. Poesje door de tuin die een vogeltje vangt valt echt niet onder overlast hoor. Maar goed ik weet dat men op bokt serieus kan overdrijven en gemiddelt een hekel heeft aan katten.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:34

Jammer dat je niet gelooft dat andermans kat mijn konijn vermoordde, de ander flink verwondde.
Je bent vast een katteneigenaar?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:39

Ik heb een kat en ik geloof je zeker.
Toen ik klein was heeft de buurkat mijn muizen vermoord....was niet leuk. :(

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:17

Cowgirl schreef:
hahaha overlast...dat heb je wanneer de buurman de hele dag zit te drummen of te boren, hang jongeren die de hele ncht kabaal maken. Poesje door de tuin die een vogeltje vangt valt echt niet onder overlast hoor. Maar goed ik weet dat men op bokt serieus kan overdrijven en gemiddelt een hekel heeft aan katten.

Ze zegt net dat haar konijn vermoord is door een buurtkat. Hoe is dat geen overlast? Ik vind dat wel zo'n flinke dat ik daar meer van over de rooie zou gaan dan van een drummende buurjongen. Je dier is vermoord op de plek waar hij veilig moet zijn, in jouw tuin.
En omdat anderen letterlijk hun verantwoordelijkheid de deur uit schoppen kan jij jouw dier gaan begraven. Dat is overlast.

Stinkkak in je tuin is ook overlast.

Ik vind het overigens top dat TS naar een oplossing zoekt!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 00:40

Eoweyn_x schreef:
Jammer dat je niet gelooft dat andermans kat mijn konijn vermoordde, de ander flink verwondde.

Ik kan mijn cavia's niet eens veilig in de tuin laten lopen... moeten 2 rennen omheen, en dan nóg zitten er meerdere katten uit de buurt op te loeren. Moet de hele tijd "baby-sitten" dus...Ook mijn buren werden de kattenoverlast (bestaande uit: plassen, sproeien en poepen, naast vogeltjes doodmaken) zat, en lieten zelfs glasscherven in de voortuin storten.

Maar goed, dat is off topic, gelukkig vindt TS zelf wèl dat ze iets aan het kattengedrag moet doen. :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:27

Glasscherven in de tuin???/ Stelletje eikels.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:16

Als je overlast hebt zoek je de eigenaar op om het te vertellen en ga je niet glas neerleggen oid.
Gister iemand gelezen die dingen met gif neer heeft gelegd in z'n zandbak, wat een imbissiel.
Katten mogen lekker on de natuur lopen en jaag ze gerust weg door een kussen te gooien of zo maar geen dingen die ze flink verminken kunnen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:21

Scherven in de voortuin? Hoop dat die er zelf eens per ongeluk in gaat staan, idioot.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:30

Mensen bij ons achterin de straat hadden plankjes met spijkers begraven in het zand. >;) Die hebben we toen in de brievenbus gedaan. Aan het verband om de hand te zien hebben die zelf gevoeld hoe het zou zijn om met je poten zo'n ding aan te raken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:38

Ik snap soms best dat er gezeik onder buren is.. Zo heeft 1 van de buren bij m'n ouders 2 katten en de hele eigen tuin bestraat waar gaan die beesten zitten poepen? Juist bij m'n vader in de groentetuin... Ik vind t super dat ts er wat mee wil doen en denk soms waren er maar meer van die mensen die er even logisch over nadenken.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:39

Dan meld je dat bij je buren??

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:14

Zoolgangster schreef:
Eoweyn_x schreef:

Ik kan mijn cavia's niet eens veilig in de tuin laten lopen... moeten 2 rennen omheen, en dan nóg zitten er meerdere katten uit de buurt op te loeren. Moet de hele tijd "baby-sitten" dus...Ook mijn buren werden de kattenoverlast (bestaande uit: plassen, sproeien en poepen, naast vogeltjes doodmaken) zat, en lieten zelfs glasscherven in de voortuin storten.

Maar goed, dat is off topic, gelukkig vindt TS zelf wèl dat ze iets aan het kattengedrag moet doen. :D

wilde je dan werkelijk prooidiertjes vrij door je tuin laten rennen zonder toezicht?
dan ben je ze zo kwijt aan een roofvogel. waarom 2 rennen? neem aan dat 1 goede ren meer dan afdoende werkt tegen al het roofspul.

of dat nu katten, of marters, of roofvogels.

je cavia's niet vrij rond kunnen lopen en daar alleen katten de schuld van geven, omdat ze anders gewoon vrij rond kunnen rennen.. is net zoiets als katten de schuld geven dat vijvertjes een net nodig hebben omdat er anders vissen verdwijnen (menig vis wordt gewoon verschalkt door een reiger, of andere roofvogel). Dat de kat tevens een bedreiging kan vormen.. helemaal mee eens.. Maar een prooidier houden en dan de kat de schuld geven dat ze niet vrij rond kunnen rennen buiten is natuurlijk onzin.. want dan ben je m sowieso een keer kwijt aan een ander roofdier.. te makkelijke prooi, een prooidier met afgesleten natuurlijke instincten.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:29

xniieeenke schreef:
Dan meld je dat bij je buren??

En wat als die het geen hol interesseert?

Bij mijn ouders in de buurt lopen ook veel katten. Die sprongen altijd vanaf onze garage op onze buitenlamp. Dit gebeurde zo vaak, dat de buitenlamp naar beneden kwam. Ook een paar huizen verderop kwam de buitenlamp van de muur af zeilen. Wilde ik in de tuin in de zon zitten, moest ik eerst met mijn schepje het gras over om alle stront weg te scheppen. Of als mijn vader zijn hobby, tuinieren, wilde uitoefenen, zat hij met zijn handen in een kattendrol. Ook voor mensen die graag vogels houden zijn katten een drama, vogels vliegen zichzelf dood met een kat tegen de volière. Ik hoop dat iedereen wel kan begrijpen dat katten dan overlast veroorzaken.

Nu woon ik op een boerderij, wij hebben zelf geen katten, maar wel een hond. Op ons land broeden vaak kieviten, gezien de populatie van deze vogels houden wij hier rekening mee met het bewerken van het land en het maaien van het gras. In het hoge gras kunnen deze jongen beschutting vinden tegen veel gevaren. Deze jongen zitten namelijk niet in een boom en kunnen ook niet vliegen. Ik denk niet dat ik kan denken 'och, het is de natuur', wanneer een kat achter deze jongen aan zou zitten. Voor mij hebben op dat moment de kieviten meer waarde dan een kat. Ik zie de kleine kieviten veel liever uitvliegen dan een kat zijn lollige vijf minuten hebben...

Ik moet wel zeggen, die birdsafe ziet er hilarisch uit :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:17

elenaMM77 schreef:
wilde je dan werkelijk prooidiertjes vrij door je tuin laten rennen zonder toezicht?
dan ben je ze zo kwijt aan een roofvogel. waarom 2 rennen? neem aan dat 1 goede ren meer dan afdoende werkt tegen al het roofspul.

of dat nu katten, of marters, of roofvogels.

je cavia's niet vrij rond kunnen lopen en daar alleen katten de schuld van geven, omdat ze anders gewoon vrij rond kunnen rennen.. is net zoiets als katten de schuld geven dat vijvertjes een net nodig hebben omdat er anders vissen verdwijnen (menig vis wordt gewoon verschalkt door een reiger, of andere roofvogel). Dat de kat tevens een bedreiging kan vormen.. helemaal mee eens.. Maar een prooidier houden en dan de kat de schuld geven dat ze niet vrij rond kunnen rennen buiten is natuurlijk onzin.. want dan ben je m sowieso een keer kwijt aan een ander roofdier.. te makkelijke prooi, een prooidier met afgesleten natuurlijke instincten.

:roll: Ja, natuurlijk wil ik cavia's niet laten loslopen in de tuin, en hebben ze ook bescherming tegen kraaien en dergelijke nodig :roll: . Maar een kat is heel wat groter en sterker dan een kraai, en veel volhardender. En ja, 2 rennen, want een ren moet licht genoeg zijn om te verplaatsen op het gras. Dus 2 verplaatsbare rennen, en dan nog zitten die katten op mijn cavia's te loeren. Mijn rug is te slecht om een loodzware hardhouten ren (die groot genoeg is, ik gun mijn dieren de ruimte) te kunnen verplaatsen. (die dan vaak nog teveel ruimte tussen de dure tralies heeft, zodat katten er nog doorheen kunnen grijpen met hun poten).
En ja, op het vijvertje van onze vissen ligt zelfs nog gaas.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:21

Eight schreef:
Scherven in de voortuin? Hoop dat die er zelf eens per ongeluk in gaat staan, idioot.

Waren speciale glasscherven, gewoon te koop bij een tuincentrum.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:33

Wij spuiten regelmatig katten uit de tuin met de tuinslang, of een bak water eroverheen.
Katten hebben er echt een pesthekel aan, maar je doet ze verder geen pijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:14

Yasmijntje schreef:
Wij spuiten regelmatig katten uit de tuin met de tuinslang, of een bak water eroverheen.
Katten hebben er echt een pesthekel aan, maar je doet ze verder geen pijn.

Zelf gebruik ik een plantenspuit die ik op "straal" heb gezet en altijd in de keuken op een vaste plek voor het grijpen staat.. Werkt ook goed, maar ik denk dat een tuinslang inderdaad nog beter werkt, worden ze natter van en dat zal ze langer weghouden doordat dat nog meer indruk maakt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:38

Eight schreef:

Hoop ik ook, ja. Overlast is jammer, maar je gaat er geen onschuldig dier door pijn doen. Dan ben je gewoon gestoord. Ook al eet hij je cavia op; het beest zelf weet niet beter. Dan ga je bij de eigenaren langs, maar je moet niet bij de kat wezen. Plantenspuit kan wel, daar doe je hem toch geen pijn mee.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:49

Ik kan vertellen dat een plantenspuit of tuinslang ineens weinig indruk meer maakt wanneer je hokken met vogels in de tuin hebt.. Net als die ultrasone geluidsdingen, schrikdraad, geurspray of wat dan ook. Ze zijn dan erg volhardend en vinden wel een manier om er omheen te komen.

Een hond die ze weghaalt werkt het beste, maar toen die even verplicht rust had (had zich flink verstapt), liepen die beesten binnen 3 uur alweer door de tuin opweg naar de duiven.

De eigenaren van de katten gaven er niks om. Tja, dat is zijn natuur! Of 'moet ik hem soms binnen opsluiten dan?' Je kunt hem gewoon wegjagen hoor!

Ik snap ook wel dat het voor katteneigenaren haast onmogelijk is om te voorkomen dat die beesten overlast veroorzaken, tenzij je ze binnen laat blijven natuurlijk. Maar ik vind het niet kunnen dat het gewoon weggewuifd wordt met 'tja, dat is de natuur' wanneer een kat een of meerdere beesten van jou doodt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:16

Animal schreef:
Ik kan vertellen dat een plantenspuit of tuinslang ineens weinig indruk meer maakt wanneer je hokken met vogels in de tuin hebt.. Net als die ultrasone geluidsdingen, schrikdraad, geurspray of wat dan ook. Ze zijn dan erg volhardend en vinden wel een manier om er omheen te komen.

Een hond die ze weghaalt werkt het beste, maar toen die even verplicht rust had (had zich flink verstapt), liepen die beesten binnen 3 uur alweer door de tuin opweg naar de duiven.

De eigenaren van de katten gaven er niks om. Tja, dat is zijn natuur! Of 'moet ik hem soms binnen opsluiten dan?' Je kunt hem gewoon wegjagen hoor!

Ik snap ook wel dat het voor katteneigenaren haast onmogelijk is om te voorkomen dat die beesten overlast veroorzaken, tenzij je ze binnen laat blijven natuurlijk. Maar ik vind het niet kunnen dat het gewoon weggewuifd wordt met 'tja, dat is de natuur' wanneer een kat een of meerdere beesten van jou doodt.

Ja, katten leren gewoon dat ze niet natgespoten worden als er niemand thuis is. Dus blijven ze het proberen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:20

Cowgirl schreef:
Glasscherven in de tuin???/ Stelletje eikels.

Katten zijn niet blind, ze zagen meteen dat ze daar niet konden lopen, dus zo'n slecht idee was het nog niet eens. Geen enkele kat is gewond geraakt, zolang die mensen dat glas nog in de tuin hadden. Alleen zijn ze verhuisd en liet de volgende bewoner het glas verwijderen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:15

Maanon dan pas onderneem je andere stappen. Eerst doe je dat. En ik weet zeker dat menig mens die problemen heeft met buurtkatten dat niet doet, de eigenaar opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:22

Ik weet van de meeste katten hier niet eens wie de eigenaren zijn :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:44

love_western schreef:
Ik weet van de meeste katten hier niet eens wie de eigenaren zijn :+

Hier ook, en het zijn er erg veel. En de katten waarvan ik de eigenares ken, trekt zich nergens wat van aan. Lekker makkelijk. Daarbij kreeg ze veel van die katten al in huis doordat een poezenverzamelaarster vertrok, en haar katten achterliet (waarvan ze altijd zei dat ze "niet wist wat ze zonder ze moest".) Al die poezen waren altijd gewend buiten te lopen dus ik snap wel dat ze dan niet staat te springen om ze in huis te halen. Bovendien woont ze in een piepklein woninkje van de sociale woningbouw... dus heeft ze graag de katten buiten, in zo'n klein huisje gaat de kattenbak natuurlijk te snel stinken. :+

Verder zijn er zó veel katten hier, dat er geen beginnen aan is om alle eigenaren op te sporen.