Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Azmay schreef:cinniz123 schreef:Ts wat ontzettend rot voor je dat dit je is overkomen met je maatje.
Ik zou persoonlijk voor mezelf uit willen zoeken of er indd niet iets medisch is voordat ik zou besluiten hem in te laten slapen...
Mocht daar niets uitkomen zou ik er miss overnadenken maar mezelf kennende zou ik eerst alles uit willen sluiten.
Sterkte met de situatie.
En voor degene die gelijk roepen direct in laten slapen zonder ook maar enigzins uit te zoeken hoe en wat.....zijn jullie nou nog nooit uit je slof geschoten tegen iemand die er nou net niets mee te maken had maar kwam gewoon op t verkeerde moment?! Zo ja spuit erin!
Uit mijn slof geschoten, ja. Neer gestoken of het licht uit de ogen geprobeerd te slaan, nee.
Bijzondere conclusies maak jij zonder iemand te hebben gezien.
Kuggur schreef:Tuurlijk, doodmaken kan altijd nog. Eerst maar eens afwachten of het volgende bijtincident echt ernstig wordt.
Wel zo prettig dat jij ook achter een schermpje zit Amanda, en niet in hetzelfde huis woont als dit dier....
Amandavd schreef:Hier zeggen we altijd: doodmaken kan altijd nog.
Punt blijft dat wij beoordelen vanachter een scherm en op het verhaal van TS. Dat mag nooit de leidende draad zijn in een beslussing. Simpelweg omdat je het niet kan beoordelen zonder de situatie gezien te hebben.
rienne schreef:Jeetje TS, dat is niet niks!
Idd heb ik ook de vraag of je niet zwanger zou kunnen zijn? Toen ik zwanger werd reageerden onze honden ook anders. Niet naar mij maar een ander mocht niet in mijn buurt komen.
Kan je verder geen tips en adviezen geven, die zijn er al genoeg gegeven maar wil jullie wel veel sterkte wensen en hopelijk komt alles weer goed
chanel1985 schreef:Ik zou zeker mijn hond laten nakijken, maar dan wel diezelfde dag nog of zo rap mogelijk. Er is imo altijd kans dat de muilkorf afgaat en hij terug aanvalt. Zeker omdat hij agressief blijft. de hond zou altijd een muilkorf moeten aanhebben, of hij de vriend nu alleen is met de hond of niet, de situatie kan in een knip veranderen dat er bv iemand ineens binnenkomt of de hond glipt door de deur. Veiligheid gaat boven alles.
De baasjes zijn verantwoordelijk voor de hond, als er alsnog iets gebeurd, zal men ook kijken of de hond dit al eerder heeft gedaan, en is dat een verzwarende omstandigheid. Het leed is dan natuurlijk al geschied. Het zou je kind maar zijn of je vriend, of je moeder, of jezelf....
Inslapen kan inderdaad nog, maar het risico op een incident is toch wel heel groot, ik zou dat risico niet willen nemen, je gaat immers niet enkel over jullie eigen veiligheid, maar ook voor de veiligheid van de omgeving.
chanel1985 schreef:rienne schreef:Jeetje TS, dat is niet niks!
Idd heb ik ook de vraag of je niet zwanger zou kunnen zijn? Toen ik zwanger werd reageerden onze honden ook anders. Niet naar mij maar een ander mocht niet in mijn buurt komen.
Kan je verder geen tips en adviezen geven, die zijn er al genoeg gegeven maar wil jullie wel veel sterkte wensen en hopelijk komt alles weer goed
Ik zou het raar vinden dat een hond zo reageert op een zwangerschap van zijn eigen baasje, dan nog of dat het geval nu is of niet, de reactie van de hond is totaal verkeerd en mag niet getolereerd worden. Een hond hoort zoiets nooit te doen. Zelf als de hond iemand anders gebeten had omdat zijn baasje zwanger is, is dat nog altijd verkeerd en levensgevaarlijk.
troi schreef:Ik moet er niet aan denken dat ik naast TS zou wonen met een kind. Het dier heeft bizar hard aangevallen en valt in herhaling, al heeft TS 100 signalen gemist en gaat ze volkomen verkeerd om met het dier (dat lijkt me uit de OP erg onwaarschijnlijk) dan nog mag een hond niet zonder aanleiding en herhaaldelijk zo aanvallen. Wat als hij zijn muilkorf afkrijgt en de straat op vliegt, je zal er maar lopen met een kind.
TS, je wilt toch geen kans lopen op dode of zwaar gewonde kinderen? Zolang dit dier nog rond loopt neem je dat risico bewust!
En reken maar dat je hard aansprakelijk gesteld gaat worden als het mis gaat met een ander persoon. Volgens mij kan je dit zelfs een (gevangenis) straf opleveren.
speurneusc schreef:onderga zelf ook een kleine medische check, niet alleen bij zwanger zijn kan een hond anders dan anders reageren, maar ook andere dingen bij jou kunnen een trigger zijn voor ander gedrag zonder dat een hond dat is aangeleerd, veranderingen van bloedsuikers, melanomen, etc.
snuffie123 schreef:Hoe groot is de kans nou dat de hond én zijn muilkorf afkrijgt ën dan ook nog eens huis huis uit ontsnapt en de straat opvliegt...
Als Ts en haar vriend gewoon goed opletten gebeurd er heus niks hoor. Anders zou je ook bang moeten zijn als je naar een dierentuin woont. Want de tijger zal maar ontsnappen uit zijn kooi en de straat opvliegen...
Nimber schreef:Wat onwijs rot voor jullie. Wat de reden ook was, dat hij herhaaldelijk naar je uit bleef vallen en voor je keel/ gezicht ging, vind ik een reden om afscheid te nemen. Uit angst een keer bijten " per ongeluk" een snauw geven door schrikken, miscommunicatie of weet ik t wat. Daar kan ik prima mee leven. Al dan niet met GT en medisch onderzoek. Maar zo out of the blue aanvallen en blijven aanvallen ook in de dagen erna, waarbij hij hoopt je bij de keel te kunnen grijpen das voor mij onaanvaardbaar. Nu ben jij het en liep t redelijk goed af. De volgende keer is t een klant, je vriend of een kind.
Dat hij jou aanviel had je niet verwacht en jij was nog vertrouwd...
Sterkte met je beslissing
LB_ED schreef:Ik krijg geen mogelijkheid om hem te benaderen, zodra ik in een straal van 4 a 5 meter zijn kant op loop vliegt hij mij gelijk aan. Mijn vriend heeft hem een keer vast gehouden en heb ik hem gestreeld maar toen was hij duidelijk heel erg bang. Ik ontloop hem nu vooral om niet meer uit te lokken totdat we weten waar het aan ligt. Ik wil niet meer kapot maken dan dat het al is..