Vanillia schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ik ga de link van dit topic met haar delen, hopelijk helpt haar dat wat bij haar beslissing.
Mag ik, heel nieuwsgierig, vragen hoe jij hier zelf in staat?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Selka schreef:Jolandaa_ schreef:Hmm, hoe veel ik ook een dier kan houden. 3000 euro is ie mij niet waard. Zeker een blinde hond niet..
<KNIP>
Oh ik ook hoor. Alleen mijn portomonee niet en ik vind het belachelijk veel geld voor een dier. Een dier staat voor mij niet gelijk aan de mens. Maargoed iedereen een andere mening
Niet persoonlijk hoor maar wel inhakend op jouw quote.
Grappig dat veel mensen €3000 voor een hond te veel geld vinden terwijl dit zonder te knipperen (en vaak nog een boel meer) voor een paard wordt neergeteld.
Iruss94 schreef:Wooow 3000 ik vraag me af bij wat voor praktijk jullie zijn. Ik zou eens rond bellen want ik werk zelf in een dierenarts praktijk maar 3000 euro!!! Voor beide kanten? Dat is bij ons de helft van het geld volgens mij.
Citaat:De kosten van een TTA Rapid operatie:
De kosten van de narcose, de artroscopie, de TTA-Rapid operatie en de laserbehandelingen zijn 975 euro incl 21% BTW. De overige kosten voor röntgenfoto’s, antibiotica, pijnstillers variëren per hond tussen de 150 en 250 euro. De kosten voor de aanvullende behandelingen zijn niet inbegrepen.
Citaat:Het kniegewricht wordt ongeachte de gebruikte methode geopend en geïnspecteerd, de restanten van de voorste kruisband worden verwijderd en bij schade aan de meniscus wordt ook deze verwijderd. De prijs van de Tight rope operatie is bij ons 700 - 1000 euro afhankelijk van het gewicht van de hond, de TTA rapid methode kost rond de 1300 euro. Voor de kat kost deze ingreep rond de 450 euro.
elenaMM77 schreef:Ook nog een aanvulling..
Hoe komen die knieën in die staat.. Want er is te lezen dat hij bij die vriedin moet traplopen.
Hoe lang blijven die knieën goed als ze na de revalidatie opnieuw de rest van de leven van het dier de trap op en af moet..
traplopen is sowieso al niet goed voor een hond op de lange duur, in de jeugd mag het niet omdat ze dan de gewrichten nog niet volgroeid zijn.. maar zelfs al is een dier wel volgroeid, elke dag traplopen is een aanslag op de gewrichten.. Zeer zeker als ze al kwetsbaar zijn.
vuurneon schreef:In dit geval zou ik ook voor een spuitje kiezen, had ik zelf ook gedaan (ik heb wel 3000 euro liggen, maar ga dat niet in een dergelijke operatie stoppen). Ik hoop ts dat je haar kunt laten inzien dat inslapen voor het dier iig niets uitmaakt, die snapt niets van toekomstplannen. Haar toekomst komt wel in het gedrang als ze dat bedrag moet ophoesten.
Nikass schreef:vuurneon schreef:In dit geval zou ik ook voor een spuitje kiezen, had ik zelf ook gedaan (ik heb wel 3000 euro liggen, maar ga dat niet in een dergelijke operatie stoppen). Ik hoop ts dat je haar kunt laten inzien dat inslapen voor het dier iig niets uitmaakt, die snapt niets van toekomstplannen. Haar toekomst komt wel in het gedrang als ze dat bedrag moet ophoesten.
Sorry dit vind ik echt zo´n dooddoener.
Je neemt een hond en dus heb je er de verantwoordelijkheid voor. De afweging om het dier te laten opereren moet alleen kwaliteit van leven zijn. Niet financiën en al helemaal niet zoiets onbenulligs als ´hij weet het toch niet´
Of die hond wel of niet weet wat er met hem gebeurt, ontslaat de eigenaar niet van zijn verantwoordelijkheid.