Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thesserd schreef:Ann99 - niet met andermans hond bemoeien vind ik een beetje makkelijkAls jij merkt dat je buurman zijn kind mishandelt, dan doe je toch ook iets? Bel je een instantie of wat dan ook.
Tuurlijk, de mensen komen gewoon terug voor hun hond, maar de hond had zo door iemand meegenomen kunnen worden in de tussentijd. Dus het is gewoon onverantwoord en ik snap de verontwaarding en eventuele acties die genomen worden wel.
Ann99 schreef:Thesserd schreef:Ann99 - niet met andermans hond bemoeien vind ik een beetje makkelijkAls jij merkt dat je buurman zijn kind mishandelt, dan doe je toch ook iets? Bel je een instantie of wat dan ook.
Tuurlijk, de mensen komen gewoon terug voor hun hond, maar de hond had zo door iemand meegenomen kunnen worden in de tussentijd. Dus het is gewoon onverantwoord en ik snap de verontwaarding en eventuele acties die genomen worden wel.
Over mishandeling is weer een andere situatie. Ik snap de verontwaardiging ook wel hoor, ieder gaat weer anders met zijn/haar dier om. Hoogstwaarschijnlijk zou ik hetzelfde reageren als Ts (met veel verontwaardiging maar uitgezonderd dierbescherming bellen), maar ik zie het nu vanaf een afstand gebeuren en denk daardoor wat rationeler na ( als dat het juiste woord daarvoor is).
Ann99 schreef:elenaMM77 schreef:persoonlijk zou ik zodra de eigenaren uit zicht waren de hond hebben losgemaakt.. briefje aan het hek gehangen hebben:
aan de eigenaren van de hond die hier was aangebonden.. als u uw hond zoekt, deze zit in asiel: <Naam>.
hond bij het asiel afleveren en hopen dat de eigenaren goed schrikken als hun dier er niet meer staat.
Bij het asiel zou ik gemeld hebben dat ik een hond aangebonden had aangetroffen in de volle zon zonder water en zonder spoor van de eigenaren. en dat je een briefje hebt achtergelaten voor het geval dat.
Juist er zijn dus mensen die jou als eigenaar niet vertrouwen. Jammer dat juist die mensen jouw hond dan niet met rust laten en je hond meenemen!
josien_m_ schreef:Hoe zou het voor de hond zijn om meegenomen te worden door een vreemde. Vervolgens naar een opvang of asiel gebracht te worden. Weer in een vreemde situatie met vreemde dieren en mensen. Dan duurt het best heel lang voor hij zijn vertrouwde baasje weer ziet! En dat om een mens een lesje te leren...
Jette schreef:Nemen jullie nooit je hond mee om even boodschappen oid te doen? Dat is toch eigenlijk hetzelfde.
Wel heel naar dat ze zo in de zon moet liggen zonder water! Maar ik zou het even aankijken, een half uurtje is niet dramatisch.
irisdepony schreef:Jette schreef:Nemen jullie nooit je hond mee om even boodschappen oid te doen? Dat is toch eigenlijk hetzelfde.
Wel heel naar dat ze zo in de zon moet liggen zonder water! Maar ik zou het even aankijken, een half uurtje is niet dramatisch.
Inderdaad bij een winkel laat je 'm toch ook buiten zitten.
En zo warm is het nu toch nog helemaal niet. En een hond ( net zoals een mens ) kan toch wel een tijdje zonder drinken ??? En wie weet hadden die mensen wel een goede rede om het gebied in te lopen; waren ze daar eerder iets kwijt geraakt. Het dier heeft er toch geen hele dag gezeten ...
suuzepuus schreef:ik neem mijn honden nooit mee boodschappen doen of naar een braderie ofzo..... voor hun echt niks.... lekker naar het bos hei of de velden in!! verder lekker thuis
josien_m_ schreef:Hoe zou het voor de hond zijn om meegenomen te worden door een vreemde. Vervolgens naar een opvang of asiel gebracht te worden. Weer in een vreemde situatie met vreemde dieren en mensen. Dan duurt het best heel lang voor hij zijn vertrouwde baasje weer ziet! En dat om een mens een lesje te leren...
suuzepuus schreef:vreselijk die dieren op drukke markten enz.... vind dat echt zo zielig ... beestje tussen zon bende benen bah
Ann99 schreef:josien_m_ schreef:Hoe zou het voor de hond zijn om meegenomen te worden door een vreemde. Vervolgens naar een opvang of asiel gebracht te worden. Weer in een vreemde situatie met vreemde dieren en mensen. Dan duurt het best heel lang voor hij zijn vertrouwde baasje weer ziet! En dat om een mens een lesje te leren...
Daar dacht ik ook al aan. In het belang van de hond is het juist beter hem daar te laten zitten.