Onze Saarloos wolfhond heeft epilepsie - Update: ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ocean_Child

Re: Onze Saarloos wolfhond heeft epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:00

Hopen dat de medicijnen goed aanslaan en hij steeds minder last van aanvallen gaat hebben. Ik vind het een eng verhaal, dat je Saartje vanuit het niets ineens zo zwaar epilepsie kan hebben. Wat een nachtmerrie.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:14

ik weet niet of er al over gepraat is. Kunnen aanvallen niet uitgelokt worden door voeding? (ik zeg nu maar iets, kleurstoffen in brok oid?)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 17:25

Duhelo schreef:
ik weet niet of er al over gepraat is. Kunnen aanvallen niet uitgelokt worden door voeding? (ik zeg nu maar iets, kleurstoffen in brok oid?)

Daarop kan ik gelukkig zeggen dat het daar niet van kan komen! Vers vlees en Platinum voer gehad tot nu toe in zijn leventje.

Het zat er vanaf zijn anderhalve jaar al aan te komen. Van het vermoeden van Pavor Nocturnus tot duidelijk toch wel epilepsie. Maar wel heel heftig geworden in een kleine maand tijd.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:15

het is al goed dat je de voeding kan uitsluiten. (nouja, goed, moest dat een oorzaak zijn kon je die wel gemakkelijker vermijden).
Het is wel fijn dat hij al gemakkelijker uit een aanval komt. De aanvallen op zich duren niet zo heel lang, dat is wel te behappen, zelfs meerdere keren per week. Maar niet als die er iedere keer een dag of langer ziek van is ...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 19:07

Maar 5 aanvallen op 1 dag is niet meer te behappen en ook gevaarlijk. Daarom is hij nu aan de Pexion en het lijkt erop dat het aanslaat. Ik hoop het vurig, dan zou hij gewoon een fantastisch leven kunnen leiden als volwaardige hond.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:11

Ik heb geen verstand van epilepsie, maar wil je heel veel sterkte en succes wensen met je hond en hoop dat het nu beter gaat en dat hij (min of meer) gezond oud mag worden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:34

jammer dat je niet kunt proberen om niet meer te enten....ik heb al een aantal malen meegemaakt dat dat de oorzaak was.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:58

Willemina_L schreef:
Maar 5 aanvallen op 1 dag is niet meer te behappen en ook gevaarlijk. Daarom is hij nu aan de Pexion en het lijkt erop dat het aanslaat. Ik hoop het vurig, dan zou hij gewoon een fantastisch leven kunnen leiden als volwaardige hond.

5 per dag dagelijks is inderdaad niet te doen. het is moeilijk te zeggen wat wel kan en niet (om de 2 dagen een aanval? eenmaal per maand een ganse dag door?)
je kent zelf je hond het beste om te zien wat hij aankan en of het dierwaaedig blijft voor hem. hopen dat de medicijnen aanslaan.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 20:03

We gaan ook zeker niet meer enten en kiezen voor een homeopathisch middel carcinocinum cum cuprum tegen verkramping daarnaast.

Plus een specifieke detox voor narcose en vaccinaties en voorlopig echt geen chemische stoffen er in, geen ontworming, vaccinaties, vlooienpipetten etc.
En wat extra vetten, bv visolie of teunisbloemolie. Wel blijven we Pexion geven natuurlijk.

Zijn rabiës is nog geldig tot 2018.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 17:45

Even ongelooflijk afkloppen, maar geen aanvallen meer gehad... Hij is zichzelf weer helemaal sinds afgelopen zondag en ik zie geen bijwerkingen tot zover...

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:47

Wat fijn! Hopen dat dat zo blijft :)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:11

Wat een fijn bericht! Duimen dat het zo blijft +:)+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:00

Soms moet je topics gewoon niet volgen... of te wel ik heb het gevoel van " die Geister die ich rief" ... Toen dit topic geopend werd,heb ik gestipt omdat ik het reuze interessant vond (Natuurlijk oik medeleven met TS en haar hond) ,niet wetende dat het zo dnel zo dicht bij zou komen. Vanmiddag lekker onderweg met hond en paard tot dat hij op eens zijn linker achterbeen omhoog trok . Eerste gedachte:verstapt... tot dat ik stopte en van paard af stapte. Holy moly,wat is dat schrikken. En dan nog 2 km van thuis en wen paard aan de hand... op een gegeven moment öag in gewoon paal op de hond... Gelukkig is hij eruit gekomen dus dat wordt zo even n rondje da

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:19

wat sneu voor je hond, prachtig dier!
Ik duim met je mee dat het nu onder controle is, sterkte!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:25

sasja0705 schreef:
Soms moet je topics gewoon niet volgen... of te wel ik heb het gevoel van " die Geister die ich rief" ... Toen dit topic geopend werd,heb ik gestipt omdat ik het reuze interessant vond (Natuurlijk oik medeleven met TS en haar hond) ,niet wetende dat het zo dnel zo dicht bij zou komen. Vanmiddag lekker onderweg met hond en paard tot dat hij op eens zijn linker achterbeen omhoog trok . Eerste gedachte:verstapt... tot dat ik stopte en van paard af stapte. Holy moly,wat is dat schrikken. En dan nog 2 km van thuis en wen paard aan de hand... op een gegeven moment öag in gewoon paal op de hond... Gelukkig is hij eruit gekomen dus dat wordt zo even n rondje da

het spijt me, maar je verhaal is zo onsamenhangend dat ik er vrij weinig van begrijp...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 19:31

sasja0705 schreef:

Wat, heeft je hond een epileptische aanval gehad of jij of je paard als ik het goed begrijp?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 06:27

Sorry, was met mijn mobiel getypt en te snel op verzenden gedrukt. Dus mijn hond heeft die aanval gehad toen ik met hem en paard onderweg was...

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 09:15

Oh wat erg! Wat voor aanval was het? Hoe oud is je hond?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:39

Hij wordt in augustus 5. Aanval met alles erom en eraan :-(

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 14:32

Nou, je weet in ieder geval al dat je voer een issue kan zijn, recente entingen of vlooienbehandeling. Kijk de bloedlijnen na als die bekend zijn want dit is typisch een leeftijd voor erfelijke factoren.

Recent gecastreerd of narcose kan iets zijn. En uiteraard afwachten of het vaker gaat gebeuren. Ik hoop van harte van niet! Probeer zeker cbd olie en mocht dat niet helpen ben ik nu heilig overtuigd van de Pexion voorlopig.

Wij zijn ook het bos nog niet uit hoor, het zal wel een paar weken meer kosten voordat we echt kunnen zeggen dat het goed gaat met dat medicijn.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:20

Oeps,daar was mijn antwoord pleiten. Dus nogmaals :dankjewel Willemina en uiteraard nog eens sterkte voor jou en jou hond. Voer zal ik nakijken. Enting zit eraan te komen maar daar was ik al huiverig voor (wegens de nieuwste onderzoeken) ontwormt is 6 weken geleden. Enige wat er nu verandering is : hij heeft sinds 2 weken een nieuwe vlooienband (beaphar ) DA kon vanochtend ook niets zeggen behalve dat het toch misschien overbelasting zou kunnen... wij hebben tenslotte behoorlijk gek gedaan. Hij is voor en achter het paard gerend. Ik had 2 keer een rengaloppje gedaan met "jiehaa" dus echt gassen en opwinding. .. tot nu toe is hij weer de oude, dus hopen dat het eenmalig was. In ieder geval gaan we nu rustig aandoen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:22

Wat voor ras is het Sasja?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:30

Tervuerense herder. En heel raar ,nadat ik nu sonds gisterenavond aan het googelen ben valt wel op dat je hier in NL bij de Groenendaeler er wel tegenkomt maar niet bij de Tervuerense. In BRD (fb groep ) is het kennelijk al langer bekend bij de Tervuerense. Vind ik wel raar

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 00:17

Weg met de vlooienband dus... Ik heb echt veel pb gehad en goede tips, mocht het terugkomen dan mag je me altijd alles vragen!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 00:27

Niet alle reacties gelezen.

Maar ik weet hoe naar het is. Onze hond hebben we er voor moeten laten inslapen. Die kwam na een hele nacht aanvallen gehad te hebben er niet meer uit :( hoop echt dat dit je bespaard blijft.