[VOLG] hond heeft hangtepels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 14:33

Mizora schreef:
Het lijkt me een lieve hond en hopelijk heeft ze een paar pups (niet te veel, niet één of twee i.v.m. bevallingsgemak). Maar haal alstublieft de combinatie slipketting (zwaar correctiemiddel tegen trekken) en flexi (middel om trekken aan te leren) van elkaar. De slipketting heeft ook een links en rechts en op de helft van de foto's zit hij verkeerd om t.o.v. de lijn.

Als je per se een correctiemiddel wilt gebruiken aan de flexi (sterk af te raden, neem dan gewoon een 5m of 10m lijn i.p.v een rollijn), doe dan een u-lead of eventueel een halfcheck, maar slipketting is echt niet eerlijk naar je hond toe.

Ze is super lief
En ik moet inderdaad nog een andere halsband kopen maar heb haar nu net een week en was van plan dat deze week.te halen
Ik.heb als.lijn een uiloopriem van 8 meter
Maar ze loopt altijd los aleen hrt stuk naar het park vast dit is 2 minuten.

Wat als ze wel 2 of 3 pups heeft

Leffroi

Re: hond heeft hangtepels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:35

Dan zijn het vast grote pups en moet je extra opletten. Maar bij grotere hondenrassen zijn er wel meer dan 3 pups aanwezig in ongeveer 90% van de gevallen. Bij alles: Als je het niet vertrouwd, bel je DA op ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:35

Dan kan het zijn dat de bevalling zwaarder is omdat de pups wat groter zijn dan gemiddeld. Gewoon goed op blijven letten, meer kan je niet doen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:16

TS, in welke regio ben je woonachtig?
Misschien is het in dit geval zo'n slecht idee nog niet om er een ervaren fokker bij te hebben!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:18

Azmay schreef:
Mizora schreef:
Niet alle dekkingen duren zo lang. Ook dekkingen zonder koppeling en/of uitgebreid voorspel kunnen tot pups leiden.

Ik heb ze nog nooit gezien :o
Of de teef staat het niet 100% toe, of ze staan vast..

Onze teef was gewild dragend van erop erin en floep er gelijk weer uit...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:21

TS je kan het beste een röntgenfoto laten maken. Dan weet je zeker hoeveel het er zijn en ook of je complicaties mag verwachten door te grote pups bij een klein nest. Oftewel of een keizersnede zou moeten gebeuren. Tevens kan je dan ook iets meer zeker zijn van hoever ze is aan de hand van de botstructuur van de pups.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 15:45

ivy_power89 schreef:
TS, in welke regio ben je woonachtig?
Misschien is het in dit geval zo'n slecht idee nog niet om er een ervaren fokker bij te hebben!

Ik woon in wijk bij duurstede
Provinci utrecht

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 15:48

Wilawander schreef:
TS je kan het beste een röntgenfoto laten maken. Dan weet je zeker hoeveel het er zijn en ook of je complicaties mag verwachten door te grote pups bij een klein nest. Oftewel of een keizersnede zou moeten gebeuren. Tevens kan je dan ook iets meer zeker zijn van hoever ze is aan de hand van de botstructuur van de pups.

Ook dan ben je niet zeker van het aantal pups hoor. Hoe vaak zitten er toch meer in dan geteld? Die verstoppen zich stiekem achter de broertjes en zusjes!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:06

DatBenIkNou schreef:
Wilawander schreef:

Ook dan ben je niet zeker van het aantal pups hoor. Hoe vaak zitten er toch meer in dan geteld? Die verstoppen zich stiekem achter de broertjes en zusjes!

Of een echo! Dan kan de DA vanuit meedere posities kijken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:09

DatBenIkNou schreef:
Wilawander schreef:

Vanaf 8 + ja dan kan je het niet 100% zeker zeggen maar met minder wel. Als de dierenarts goed röntgenen kan. Heb nog nooit meegemaakt dat het niet klopte en je gaat met heel veel meer ontspanning een geboorte in. Ook daar je weet wanneer het klaar is en ook of het past of niet. Een echo geeft geen zekerheid.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:22

Machie schreef:
Africhting. En jacht ook dacht ik. Al is een teef natuurlijk niet te controleren :)

Ik zou trouwens niet zomaar castreren. Er zijn ook nadelen aan het wel castreren van je hond.
http://www.eenhoornleijn.nl/stabij.main.htm

Daar staan alle voor en nadelen mooi op een rijtje. (links kiezen voor Castratie en sterilisatie )

Even over dat castreren, ik wil niet zeuren hoor, maar dat optreden van een "castratenvacht" is rasgebonden, je kunt de vacht van een stabij niet vergelijken met de superkorte haartjes van een stafford-achtige zoals de hond van TS...

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:30

Uit mijn hoofd gezegd gaat het specifiek om de vacht van langharige honden zonder baard (dus inderdaad de wetterhoun en stabij, maar ook de schotse collie, de langharige duitse herder, setters, de langharige teckel; alles waarbij het hoofd korte haren heeft maar het lijf langere haren) die zo ontploffen. Langharige honden met baard (poedel, swiffers) of kortharige honden (stafford, whippet) hebben er veel minder of zelfs helemaal geen last van.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 16:32

Vanaf een bepaald aantal weken heeft een echo niet zoveel nut meer. En dat 'van alle kanten bekijken', valt behoorlijk tegen, tenzij je de hele hond wilt scheren (en dan nog..) De vruchten zijn dan vaak te groot om uberhaupt te kunnen zien.

Vanaf (ik dacht iig 5 weken?) kun je voor het meest nauwkeurige een foto laten maken. Garantie geven kan niet, er kan altijd een pup ergens achter liggen, maar je kunt wel heel goed gokken.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 18:25

Dankjewel voor julie hulp ben een stuk wijzer geworden

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:17

Alsnog veel succes TS.
Je geeft aan dat je al eens bij een bevalling bent geweest dus dat is heel fijn.
Misschien een ervaren fokker erbij halen zoals hierboven is gezegd, niet eens zo'n raar idee. Er kunnen zich een hoop complicaties voordoen tijdens een bevallig. 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed, maar je kan beter op alles voorbereid zijn.
Als er 3 pups gezien zijn op de echo zal de bevalling qua grootte van de pups niet heel spannend zijn, mocht er maar 1 in zitten heb je een uitdaging..

Inmiddels al bekend wat voor reu erop gezeten heeft?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:39

Jeetje wat een aparte wending! Neem je een hond over, blijkt ze gewoon drachtig.
Top dat jullie er alles aan gaan doen om haar goed en veilig te laten bevallen.

Ik ben zeer benieuwd hoe de vorige eigenaar gaat reageren als je ze gaat confronteren met het feit dat de hond al een poosje drachtig is .... duidelijk langer dan de week die ze bij jullie is.
Het zou fijn zijn als de vorige eigenaar eerlijk zou zijn en verteld wat voor reu er op gezeten heeft. En nog fijner zou het zijn als ze financieel e.e.a. gaan vergoeden. Want dit is toch wel erg schandalig een drachtige hond wegdoen zonder dit te melden of te melden dat er kans is dat ze drachtig is.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 08:24

Dankjewel
Ze zegt gewoon dat ze van niks weet en niks gezien heb erg vaag ze vond het maar raar dus wat er op gezeten heeft geen idee
Als ze maar gezond ter wereld komen
Ze zal wel niks geven finiaceel helaas

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:13

sabrinagirl schreef:
Dankjewel
Ze zegt gewoon dat ze van niks weet en niks gezien heb erg vaag ze vond het maar raar dus wat er op gezeten heeft geen idee
Als ze maar gezond ter wereld komen
Ze zal wel niks geven finiaceel helaas

Ik denk dat dat financiële ding de reden was dat ze de hond snel kwijt wilde... want stel je voor: als dat kindje echt zo allergisch was, had ze die hond met spoed naar het asiel gebracht...dat deed ze niet want dan moet ze afstandskosten betalen. Daar begint het dus al mee.
Ten tweede: pups grootbrengen kost geld, ze wist vermoedelijk héél goed wat er aan de hand was... de timing om die hond weg te doen net nu ze zwanger is, is wel heel toevallig...
ten derde: een grote reu als vader geeft een groter risico op extra dierenartskosten, (keizersnede, röntgenfoto's) dus inderdaad, ik denk dat je kunt fluiten naar een onkosten vergoeding...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:18

Een grote reu hoeft niet per definitie te betekenen dat de teef ze niet natuurlijk kan krijgen!
Moeder natuur kan zich gelukkig nog wel een beetje aanpassen.

Ts, ik zou wel een rontgen laten maken tegen het einde. Kon de DA de grote van de vruchtjes niet zien? Daar kan soms ook afgeleid worden hoe ver de dracht is

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:36

ivy_power89 schreef:
Een grote reu hoeft niet per definitie te betekenen dat de teef ze niet natuurlijk kan krijgen!
Moeder natuur kan zich gelukkig nog wel een beetje aanpassen.

Ts, ik zou wel een rontgen laten maken tegen het einde. Kon de DA de grote van de vruchtjes niet zien? Daar kan soms ook afgeleid worden hoe ver de dracht is

Helemaal waar, wij kruisen onze Tibetaanse (kleine) teef zo nu en dan met onze koningspoedel reu en daar komen prachtig kleine pupjes uit.
We hebben eens zowel een kleine reu als de onze erop gehad en het verschil tussen de kleine pups en de grote was pas na 6 weken een klein beetje te zien (en dan na 8 weken nog steeds niet doorslaggevend).

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:45

veel succes , ben erg benieuwd naar de pups

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 19:03

Het lijkt alsof ze meer honger heeft ze eet sneller haar bak leeg meestal eet ze gewoon rustig maar sinds gister wel wat sneller is dit toeval of komt dit door de dracht?

Ook speelt ze iets minder dan eerst met amdere honden
Maar ze heb nog wel veel energie

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:12

Ik ben gek op honden, dus vind het toch leuk dat ik nu dit topic tegen kom. :)
Ondanks de rare wending voor jou, ts.
Wat een rotstreek zeg van de vorige eigenaars... Gewoon de hond weg doen omdat ze drachtig is. :\
Dat ze daar niks van wisten lijkt me praktisch onmogelijk? Tenzij ze misschien een keer ontsnapt is en ze het gewoon echt niet wisten. Dan is het wat anders.

Ondanks dat puppies geweldig zijn, zat je hier vast niet op te wachten. Maar wil je veel succes wensen voor de komende periode. :)

Ben benieuwd wat voor pups er uit komen, gezien je niks over de vader weet. Ik vind je hond in ieder geval erg mooi. <3

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 07:27

Hoe gaat het met je hond ?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 08:36

Wat een verrassing zeg.
Ik ga je topic volgen.
Ben heel benieuwd wat voor puppy's je krijgt.
Hoop dat alles goed verloopt voor jullie en dat het aantal meevalt.

En inderdaad misschien raak je via bokt de puppy's wel kwijt.