Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Carliijn schreef:Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat haar reactie, hoe instinctief die al dan niet was, niet getolereerd kan worden.
Van meerdere bokkers heb ik vreselijk lieve berichten gekregen en is er zelfs hulp aangeboden. We hebben thuis flink staan snotteren met zijn allen, zijn zo dankbaar dat er wordt meegeleefd en naar oplossingen wordt gezocht. In ieder geval merendeel van het gezin is niet klaar haar zonder slag of stoot op te geven.
.
gribaldi schreef:beatje schreef:Met alle respect voor je verlies en je verdriet.Maar dat grijpen van een kind is zo'n flauwekul.Je zegt zelf al dat de hond de schurft heeft aan andere honden dus dat ze het kleine hondje thuis gegrepen heeft is niet zo gek.Dat het hondje zo klein was ,kon zei niks aan doen,was dat hondje van haar eigen formaat geweest dan had het wat naai wonden opgeleverd en verder niks aan de hand.
Ik lees eigenlijk eigenlijk al best wat fouten bij de hond opvoeden dat is eigenlijk julie schuld niet de hond.Het zelfde als teven bijéén zetten dat is vragen om ellende en zeker als er onderling een dominantie probleempje gaat spelen.De kleine hoe schattig het er ook uit gezien zal hebben,is best een hondje wat ook een pittig ras is en die zal best niet altijd heel braaf zijn alleen hebben julie die signalen gezien?
Ik snap best dat het heel pijnlijk is om te verwerken,want je eigen lieveling die zoiets wreed doet is verschrikkelijk.Maar aan de andere kant ze is hond ,heeft haar instinken gevolgd.Ik zou haar hiervoor niet in slaap laten doen ,alleen extra voorzichtig zijn met andere honden.
@beatje, ben ik niet met je eens. Ik had een DH en deze destijds gegrepen in onze achtertuin door de hond van de buren. Waardoor er een compleet andere hond tevoorschijn kwam, hoe lief ze eerst was voor alles en iedereen hoe erg ze geworden is.
Buurkinderen stapte regelmatig binnen maar 1x stond de hond met haren overeind en grommend voor ze. Heb ze ook gevraagd niet meer zomaar binnen te stappen.
Daarna was ze ook totaal niet lief meer tegenover andere honden.
Enorm zonde van zo'n hond...

Lisitano schreef:Ook van hieruit veel sterkte.
Fijn dat je hulp geboden gekregen hebt. Ik kan me voorstellen dat de schrik nog in jullie lijf zit. Dat hoef je niet te verbergen, daar ga je aan onderdoor. Maak je honden even moe met een goede wandeling, knap je zelf ook van op
Amen Beatje. Ik schrik ervan hoe sommigen reageren, met zo weinig kennis. Vandaar dat mijn eerdere reactie misschien wat hard was.
Dat je rottweilers kent die andere honden tolereren ontkent nog geen raseigenschappen. Same old same old.
beatje schreef:Eigenlijk ook met alle respect heb ik geen zin meer om hier te reageren,word nogal kriegel van alle onzin die er verteld word door een deel er van en een ander deel zegt al wat ik zelf wil zeggen.
Maar een herder die gromt omdat er vreemde kinderen binnen stappen reageert netjes zoals een waak hond hoort te doen. Dat hij minder lief is daarna na andere honden toe is ook niet vreemd.Bovendien zijn Duitsers bemoeiallen en zo wie zo niet heel erg van vreemde honden.Hoewel die van mij ondanks ze ook wel eens gebeten zijn nog altijd goed met andere honden omgaan en ook zowaar nog geen mensen aangevallen hebben.
Maar je hebt mensen met honden en hondenmensen denk ik maar.
Maar gelukkig wisten wij wel wat we deden met onze honden. Lisitano schreef:Hondagressie is toch iets wat bij dit ras redelijk bekend staat? Laat de dierenarts de spuiten maar klaar zetten want er zullen een hoop honden afgemaakt kunnen worden.
Ik zou met deze hond aan de slag gaan. Op een leuke hondenschool waar je elkaar beter leert begrijpen en haar signalen eerder gaat herkennen. Ik zou de teef ook alleen met een leuke, zelfverzekerde reu houden en niet meer met meerderen. Als dat niet kan kun je kijken of je haar af kunt staan. Niet de hond faalt hier. Dit was een mogelijkheid vanaf dag 1, verdiep je maar in het ras.
Ik lees dan ook met verbazing dat er een hond is ingeslapen die bij elke nieuwe pup schreeuwde dat ze het niks vond en de eigenaar er effe leuk tóch 3 bij haalde. Arme hond, nooit naar geluisterd en uiteindelijk moeten hemelen na een waardeloos leven. Thuis moet veilig voelen toch? Mijn bek valt open.
Maartje1990 schreef:Tja eerlijk is eerlijk, ik snap geerke haar punt wel.
Ze gaan de schuldsanering maar hebben meerdere honden maar kunnen (vanwege financiele problemen) de honden niet geven wat je nodig hebt. Misschien is het beter als je geen honden hebt als je deze niet kunt betalen
chanel1985 schreef:Maar wat kan dan nog wel?
Gedragstherapeut gaat niet.
Herplaatsen willen ze niet.
Inslapen willen ze ook liever niet.
Niets doen gaat al helemaal niet.
Persoonlijk zou ik die hond nooit meer vertrouwen, t was ook niet gewoon een beet, maar lagen de stukken vlees op de grond. Dat gaat al een stukje verder.
Ik zou dan van mijn hart een steen maken en voor mijn verstand gaan.
Ik zelf heb ook een hond, kruising labrador-mechelaar, als die zoiets zou doen, sta ik de volgende ochtend op de stoep bij de dierenarts, geen twijfel mogelijk. Er kruipt hier een baby van 9 maanden rond, en wil daar geen enkel risico in nemen.
Persoonlijk zou ik die hond nooit meer vertrouwen, t was ook niet gewoon een beet, maar lagen de stukken vlees op de grond. Dat gaat al een stukje verder.
Ik zou dan van mijn hart een steen maken en voor mijn verstand gaan.
Ik zelf heb ook een hond, kruising labrador-mechelaar, als die zoiets zou doen, sta ik de volgende ochtend op de stoep bij de dierenarts, geen twijfel mogelijk. Er kruipt hier een baby van 9 maanden rond, en wil daar geen enkel risico in nemen.
Maartje1990 schreef:Tja eerlijk is eerlijk, ik snap geerke haar punt wel.
Ze gaan de schuldsanering maar hebben meerdere honden maar kunnen (vanwege financiele problemen) de honden niet geven wat je nodig hebt. Misschien is het beter als je geen honden hebt als je deze niet kunt betalen
Maartje1990 schreef:Joyciej: in deze situatie is den gedragtherapeut juist wel nodig. Er is al 1 hond dood , dit had voorkomen kunnen worden. Maar daar hebben zd geen geld voor dus ze kunnen de honden niet bieden wat ze nodig hebben. En de honden zijn hier de dupe van