Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:waarom?Gillbo schreef:
Heel eerlijk, die hond moet aan de lijn blijven en/of een muilkorf om
Of jij moet heel duidelijk zijn naar de eigenaar van de andere hond dat er een reële kans is dat hij grijpt.
Ik zou echt woest zijn als jou hond de mijne zou aanvallen terwijl jij wist van een onstabiele start van deze hond en de evt gevolgen daarvan.
Mijn hond wil ik daarvoor niet uitlenen als proefkonijn
Belachelijk dit
banditlove schreef:This ook opgelost en afgesloten alleen blijft gewoon spijtig ik heb de hond mee gemaakt en ik.had er mee kunnen leven dus spuitje vond ik zelf niet nodig maar op advies toch besloten de hond heeft nu zijn rust.. Achteraf denk ik zo. Altijd een dier aan de lijn moeten.doen is ook niet zn leuk leven voor een hond dusja miss wel beter zo. Ik hou het hierbij. Ik vind het moeilijk zat. Ik vertrouw op het advies en dat ik hierbij een goede keuse heb gemaakt. Hoe hard en moeilijk het ook is!
Sonja89 schreef:Leuk punt janderegelaa... Wanneer is een hond sociaal genoeg? Als hij andere honden negeert? Als hij het toelaat dat een andere hond bovenop hem springt uit enthousiasme?
Desiree schreef:Sonja89 schreef:Leuk punt janderegelaa... Wanneer is een hond sociaal genoeg? Als hij andere honden negeert? Als hij het toelaat dat een andere hond bovenop hem springt uit enthousiasme?
een hond is wat mij betreft hond sociaal als hij een normale ontmoeting met een andere hond kan ondergaan, zonder dat dwangmatige gedrag van `zolang ik maar de baas ben anders bijt ik je in je flikker, en anders misschien nóg`.
Gewoon effe snuffelen en doorlopen. Meer is al niet nodig.
Dit doet me wel zeer. Want die hond is verkeerd behandeld en nu moet hij als trap na er nog voor boeten ook.....
sasja0705 schreef:Ben ik nu de einige die er helemaal niets meer van snapt? Of TS heeft de hond en de situatie niet correct beschreven en hij was veel erger als beschreven OF ( sorry, maar die gedachte komt bij mij gewoon op omdat toch vele vragen aan TS gesteld werden maar nooit een antwoord kwam )het is een broodje aap verhaal. Want op alleen advies van een lid van een vereniging, waar TS zich nog niet eens aan de naam herinnert een hond laten inslapen ? Nee, dat snap ik niet. Hiervoor zijn te veel gaten in het verhaal voor mij.Dus ik zou heel graag het hele,echte, verhaal willen horen... ook graag wie dan Boef moet zijn bvb....
banditlove schreef:This ook opgelost en afgesloten alleen blijft gewoon spijtig ik heb de hond mee gemaakt en ik.had er mee kunnen leven dus spuitje vond ik zelf niet nodig maar op advies toch besloten de hond heeft nu zijn rust.. Achteraf denk ik zo. Altijd een dier aan de lijn moeten.doen is ook niet zn leuk leven voor een hond dusja miss wel beter zo. Ik hou het hierbij. Ik vind het moeilijk zat. Ik vertrouw op het advies en dat ik hierbij een goede keuse heb gemaakt. Hoe hard en moeilijk het ook is!
Azmay schreef:De hond heeft nu niet moeten boeten, de hond is vredig ingeslapen.
Als hij in een tuin zou worden weggestopt had hij geboet.
Ik weet niet of inslapen in dit geval de enige mogelijkheid was voor hem, maar het beestje heeft nu nergens last meer van. Dat vind ik niet oneerlijk eigenlijk.
Booooo schreef:Boef is zowel hondagressief als mensagressief. Niet vrolijk in huis, en is een tikkende tijdbom. Hij staat klaar om aan te vallen, zijn eigen baas durft niet eens wat van tafel te pakken, bang voor een onverwachte beweging waarbij Boef je onmiddelijk zou pakken.