Boxer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 23:42

Ik meld me hier even, want er gaat geen hond boven de boxer *\o/*

Ik heb zelf geen boxer, ook nooit gehad helaas. Bij mijn moeder in de familie is het wel dé hond, en mijn oom en tante hadden een prachtige, grote boxer die helaas in 2009 overleden is :(

Ik geniet erg van de leuke foto's die in dit topic staan, ik smelt echt bij die koppies <3

Hopelijk in de verre toekomst ( en na het overhalen van mijn honden-hatende, koppige vriend) kan ik mezelf ook een trotse boxereigenaar noemen!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:16

Mooie teef Seven!

Ik wil proberen het straks bij een hond te laten, maar eerst gaat onze boxerveteraan hopelijk nog jaaaren mee :D hij is nu eindelijk aan het revalideren na zijn kruisbandoperatie, vandaag 10 minuten in het park gelopen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:46

Bedankt
Het is een geweldige hond, scherp maar vriendelijk, zeer waaks en baasgericht. Ze kan vreselijk makkelijk schakelen tussen werk en knuffelig heel fijn

Lizzo_RV

Re: Boxer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 08:59

Straks gaan we Leia ophalen! En onderweg pik ik nog een mooie lens mee voor mijn camera.... :o

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 10:32

Veel plezier Lizzo!

Hier gelukkig ook nooit echte problemen met de gezondheid van onze boxers gehad, dit is nu onze 4e, allemaal probleemloos oud mogen worden, nu dan de 4e nog een jonge dame.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:01

Wat leuk, balderbusse. Zitten op boxer Lovers from the netherlands (facebook) ook een paar balderbussers..

Tot nu toe hier eigenlijk ook geen hd of wat dan ook, nero is bijna 3 jaar.

Wel heeft hij vanaf pup af aan Tot aan z'n 1.5 ongeveer vreselijke blaas problemen gehad en incontinentie problemen. Veel gedoktert maar kwamen er niet uit. Uit eindelijk bij een homeopaat geweest en hij heeft al ruim een half jaar er geen last meer van :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 13:20

Fijn te lezen dat al die problemen niet helemaal herkend worden!

Moet wel zeggen dat de chirurg positief verbaasd was over de conditie van onze Xerox. Keiharde bespiering, ondanks zijn bijna 10-jarige leeftijd en kwaaltjes die trainen onmogelijk maken. Het is ook wel een echte bikkel, maakt nog graag een sprint en loopt mee in het bos. Naar mijn idee zijn ze dus zeker niet kleinzielig!

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 15:10

Afbeelding

Leia is er! Sara en Leia hebben lekker samen gespeeld, en lagen net samen in de mand. Sara was er alweer flauw van, dus Leia slaapt lekker alleen in de grote mand.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 15:30

Ik zit daar ook inderdaad

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:15

<3 <3 <3 wat een droppie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en Seven hoe durf je gewoon zo tussendoor even te vermelden dat er een nestje komt..... ik smelt al zo van de foto's van Leia :o :D ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:21

Hahaha duurder nog even hoor ze word rond de zomer loops dus......
Ik zal dan zeker veel puppy foto's plaatsen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:40

Mijn gouwe ouwe herstelt goed van zijn kruisbandoperatie en heeft zijn humor weer helemaal terug... :D

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:20

Fijn Sonja dat hij goed hersteld!

Seven ik ben Balderbusse via facebook aan het volgen, is een fokker waar wij graag kennis mee willen gaan maken om te kijken of wij daar ooit op de lijst mogen/kunnen/willen voor een toekomstige boxer. Nestje wat ze nu hebben is voor mij een droomnest. Toevallig gaat een van de reuen uit dit nest naar een collega :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:41

Dat is dan de andere balderbusse :)
Mijn honden komen bij mardi weg het nestje ligt bij hans zitten wel veel gelijke lijnen in omdat het ooit een stel was maar ze zijn jaren geleden uit elkaar gegaan.

Onze teef is even uit m'n hoofd een half zus van de vader van het nest wat ze nu hebben liggen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:43

Ik schooi niet hoor!Afbeelding

En lekker slapen en knuffel hhm :)Afbeelding

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:02

awh leuk puppy's!! :D
zie weer leuke herkenbare kopjes voorbij komen ghehe
die van mij wou denk ik niet meer wit zijn :=
Afbeelding

(geen idee wat ze gedaan hebben :o )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:21

Haha heerlijke modderkoppies

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:49

Hoi,

Ik ben Anja en heb na jaren dobermanns en rottweilers nu een boxer. Aras Balderbusse uit Musselkanaal. Hij is geboren even uit mijn hoofd 12 augustus 2015, een heerlijke jonge puber.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zacharyhill op 14-03-16 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:50

Wat leuk ook een balderbusse
Wie zijn de ouders?

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:52

zijn vader is Kaos de Kukuarri en zijn moeder is Killala Balderbusse

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:49

Ah killala leuk :j
Hij ziet er mooi uit

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:52

Dank je wel seven ben er ook erg blij mee

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:55

Waarom ben je vanuit de andere rassen voor een boxer gegaan?
Wij hebben ook een dobermann daarvoor altijd herders

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:45

Ja waarom........mijn ouders hadden vroeger toen ik nog klein was een boxer. Toen ik het huis uitging wilde mijn man een rottweiler, daarna kwam rottweiler no 2 en daar zochten we een maatje voor bij, dit werd een herplaats dobermann.( Mijn schoonouders hadden toe mijn man nog thuis woonde een dobermann).

Een hele lieve hond maar erg nerveus, maar we wilden de herplaatser een kans geven en hebben haar opgevangen echter is ze na een hele korte tijd overleden aan we vermoeden een darm bloeding ik heb haar 's ochtends dood aangetroffen. Toen is onze laatste dobermann gekomen onze Lorenzo Sauron of Black Magic Land uit croatie.

Hij heeft maar 7 jaar mogen worden en is door een noodlottig ongeval om het leven gekomen, hij kreeg
na het overlijden van Sandy de rottweiler epilepsie daardoor veranderde zijn karakter ook en was hij niet altijd te vertrouwen maar wat was hij geweldig <3. Echter vorig jaar op de verjaardag van onze zoon ging het mis en is hij door een epileptische aanval voor de wielen van onze gator terecht gekomen en ik kon het niet aan remmen hij liep er naast en ik reed. ik ben over zijn poot gereden deze was uit de kom alle pezen en spieren waren kapot volgens de DA zou het herstel erg zwaar worden voor hem en of het goed zou komen was maar de vraag. Ook mede door zijn epilepsie. weken bench rust en wond spoelen tot deze dicht zou gaan, dan een operatie om de spieren en pezen vast te zetten weer bench rust.
Helaas had hij een gruwelijke hekel aan de bench daar is hij meerdere keren uitgekomen en nee niet door de deur helaas. Ook de DA was niet zijn favoriet deze zou dagelijks moeten komen voor antibiotica spuiten. Kortom een lijdensweg voor hem en hoe zou het herstel zijn, we hebben hem laten gaan.

Mede door dit en omdat ik ook ben opgegroeid met een boxer was onze keuze gauw gemaakt eens een boxer toch na een aantal geweldige honden altijd een boxer vandaar

Afbeelding

onze kanjer Sauron

Afbeelding

onze laatste rottweiler sandy

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:15

Mooie honden,
Onze dobermann is ook niet van benches hij wil alles zien hij is de enige die hier niet opgesloten zit := De andere 4 zitten in huiskennels als ze binnen zijn. Overdag zijn ze buiten of lekker op hun bank in de woonkamer.

Boxers zijn heel andere honden ik vond ze eerder nooit zo. Dat kwam doordat de meeste die ik kende neurotische losgeslagen honden waren en ik houd van gehoorzame honden :) maar ik heb twee zeer werkwillige en scherpe honden dus ook voor de africhting doen ze niet onder de dobermann is enkel meer slaafs.
Ze willen altijd werken maar zijn in huis altijd heel rustig en slapen vrijwel altijd